Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De van Poppeltjes naar Wanty

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 18 augustus 2019 14:26
Danny en Boy verhuizen dus naar Wanty. Toch opmerkelijk, denk een goeie transfer voor Wanty. En dit betekend dus ruimte in de selectie van Jumbo Visma voor Kittel, of is dat te snel gedacht?
Sub Culture 18 augustus 2019 14:33
Als Wanty, dat Guillaume Martin ziet vertrekken, ook volgend jaar een prima programma wil rijden alsook deelname aan de Tour, moet het toch iets hoger mikken dan dit soort renners.

Daddy Van Poppel is natuurlijk heel close met Hilario, dus dat zal wel een en ander verklaren.
Slimmerd 18 augustus 2019 14:46
Dat ze al een paar jaar de Tour mogen rijden door G. Martin is misschien al te treurig voor woorden. Nu gaan de Van Poppeltjes dat zeker niet klaarspelen en misschien maar goed ook
Anony 18 augustus 2019 15:03
Wel jammer dat Danny zo veel tegenslag heeft. Altijd veel in hem gezien. Hopelijk kan Hilaire hem nog eens lanceren.
MarkV 18 augustus 2019 18:38
Het kan met Kittel twee kanten op:
Hij wordt niet de oude, dan heb je er niks aan.
Hij wordt wel de oude, wat ga je doen met Groenewegen?

Om te zwijgen over de drie man die podium in de Tour kunnen/willen rijden.
Jumbo wil te veel.
opoeepo 18 augustus 2019 18:44
Ridder Kale Knikker Schreef:
-------------------------------------------------------
> Danny en Boy verhuizen dus naar Wanty. Toch
> opmerkelijk, denk een goeie transfer voor Wanty.
> En dit betekend dus ruimte in de selectie van
> Jumbo Visma voor Kittel, of is dat te snel
> gedacht?


Niet als Kittel weer net zo snel sprint als jij denkt.
Ridder Kale Knikker 18 augustus 2019 18:52
Ik vind niet dat Jumbo te veel wil, sterker nog: ik denk dat ze bij Jumbo-Visma heel goed weten wat ze willen en hoe ze dat denken te kunnen bereiken. De ploeg is erg sterk georganiseerd en zeer ambitieus.
Er schijnen meer rondjes te zijn dan Le Tour en er zijn veel wedstrijden waar een tweede sprinter van pas kan komen. Ik denk dat het formeren van een tweede trein wellicht wel een uitdaging is.
Ridder Kale Knikker 18 augustus 2019 18:54
Los ervan of Kittel naar Jumbo-Visma trekt of niet, hoop ik dat hij weer terug komt in het peloton en zijn snelle benen weer terug vindt.
MarkV 18 augustus 2019 19:11
Ik denk niet dat Dumoulin, Roglic, Groenewegen of Kittel (mits terug op niveau) genoegen neemt met minder dan de Tour. Kruijswijk zal dat misschien nog wel doen.

Als je die allemaal goed wil ondersteunen wordt dat lastig, dat zag je dit jaar al dat het moeilijk was voor Groenewegen en ze eigenlijk 1 of zelfs 2 mannen te kort kwamen in finales. Laat staan als er ook nog een gele trui verdedigt moet worden in een latere fase van de ronde.
Curzio 18 augustus 2019 19:36
Met Teunissen en Van Aert hebben ze al twee extra mannen die een sprintzege kunnen boeken in een grote ronde.
Daarbij lijkt de kans dat Kittel een succes zou worden bij Jumbo me kleiner dan de kans dat hij een stoorzender wordt.
El Chaba 18 augustus 2019 20:57
De ervaring in het huidige wielrennen leert dat renners, die er heel lang uit liggen, om wat voor reden dan ook, zelden of nooit meer terugkeren op hun oude niveau. De voorbeelden zijn talrijk en de uitzonderingen heel klein.
Ik zou dus nooit meer aan een renner als Kittel beginnen.
ton duk 19 augustus 2019 07:44
Mooi en verrassende move van de 2 broers
Mogelijk en hopelijk kan dit duo op een lager niveau qua koersen wel winnen en/of verrassen in de grotere koersen, nu de dienende rol minder zal worden
gr
opoeepo 19 augustus 2019 09:21
Lekker mee in de vlucht van de dag.
Luijt 19 augustus 2019 09:27
Moeten meezitten met ontsnappingen waarvan iedereen weet dat ze tot mislukken gedoemd zijn. En dan heel misschien de prijs voor de meest strijdlustige renner krijgen.

Ik hoop niet dat de Poppeltjes daar nu ook aan mee moeten gaan doen.
valse trage 19 augustus 2019 11:58
De Poppeltjes zijn minder goed dan de Wanty-renners die daar WEL aan mee doen, dus waarom niet?
Tjappie2 19 augustus 2019 12:03
Ik denk trouwens dat het wel een idee zou zijn die prijs voor de strijdlust af te schaffen. Strijdlustig zijn voor die prijs an sich is nogal kansloos (zie ook de demarrages in de tour enkele seconden voor een kopgroep wordt ingelopen). Strijdlustig zijn in een poging een koers te winnen kan een renner zonder die prijs ook wel.
ton duk 19 augustus 2019 12:03
Zeker mbt Danny is dit grote klets en dan hoef ik enkel naar zijn 5e en 7e plek G-W en Dwars door Vlaanderen 2019 te wijzen...
Zijn reeks aan ereplaatsen in etappes Grote Rondes (incl 1 overwinning Vuelta) en WT-etappe koersen nog buiten beschouwing gelaten
gr



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2019 12:07 door ton duk.
valse trage 19 augustus 2019 13:02
Goed, mijn reactie was inderdaad een beetje trolli. Danny is best een sterke renner, en sprint inderdaad heel wat ereplaatsen bijeen, al is zijn motor soms wat snel opgeblazen (a la Steegmans vroeger). Ik vind hem zeker niet te goed voor Wanty, Tour of geen Tour. Die hebben graag coureurs die Halle-Ingooigem, Pino Cerami en de Memorial VDB kunnen winnen.

En van de afgelopen Tourselectie schat ik alleen Van Melsen lager in dan Boy van Poppel.
ton duk 19 augustus 2019 13:05
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Goed, mijn reactie was inderdaad een beetje
> trolli.

Halve grap en trolli...misschien ben ik vandaag extra gevoelig voor valse traagheid winking smiley
gr
valse trage 19 augustus 2019 15:38
El Chaba 19 augustus 2019 16:23
Welnee, Boy de sprint aantrekken voor Danny in 1.1 koersen en zeges pakken. Lijkt me een prima move van die twee. En ook Wanty heeft mijne inziens een goede zaak gedaan, want je kan veel van Hilaire zeggen, maar ‘wielerslim’ is hij zeker. Win-win situatie, dus, kan niet beter.
Curzio 19 augustus 2019 19:07
Gaat niet gebeuren, maar eens. In the arctic race hadden ze volgens mij een prijs voor de beste helper. Dat vind ik nou wel aardig.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen