Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK

Gepost door Wanny 
Wanny 19 augustus 2019 09:11
Beetje vroeg, maar altijd leuk om te speculeren. Ik lees in diverse interviews over renners die zich op het WK richten, maar hoe zou de Nederlandse selectie eruit moeten gaan zien? Er zijn trouwens ook wel jaren geweest waarin de bondscoach al een deel van de selectie bekend maakte voor de start van de Vuelta.

VDP lijkt me de enige echte kopman, met Mollema achter de hand. Van Baarle en Teunissen ook wel zekerheidjes. Nu Dumoulin en Oomen eruit liggen zie ik voor de rest geen renners waar de bondscoach echt niet omheen kan.
lodjan 19 augustus 2019 09:26
Sub Culture 19 augustus 2019 09:48
Zelfs als MVDP als enige Nederlander zou starten is de kans op een Nederlandse wereldtitel zeer reëel.
Latino 19 augustus 2019 09:49
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> VDP lijkt me de enige echte kopman, met Mollema
> achter de hand. Van Baarle en Teunissen ook wel
> zekerheidjes. Nu Dumoulin en Oomen eruit liggen
> zie ik voor de rest geen renners waar de
> bondscoach echt niet omheen kan.

Ook niet om Terpstra?
Wanny 19 augustus 2019 10:22
Terpstra heeft ook niet veel prestaties om te overleggen dit seizoen. En als het AGR achtig is, zie ik hem ook niet direct als favoriet.

Dan zou ik eerder Van Emden meenemen die zich helemaal scheel rijdt voor VDP, dan iemand die gewend is kopman te zijn maar toch geen kans maakt op de titel.

Maar wellicht schat ik het parcours te zwaar in.
Eddy Veen 19 augustus 2019 10:51
Mathieu moet het straks wel hebben van hulp binnen de landenploeg en niet van Corendonmaatjes.
Sub Culture 19 augustus 2019 10:57
Hoeveel Corendonmaatjes denk je dat er WK selecties zullen halen?
Wanny 19 augustus 2019 11:06
Dat maakt het wel extra moeilijk voor de bondscoach. Die zal moeten inschatten wie er echt voor VDP willen rijden en wie er met dubbele agenda's rondfietsen.
valse trage 19 augustus 2019 11:17
Ik zou Johnny Hoogerland als joker inzetten, en Lieuwe Westra is ook supersterk, die kan wel wat gaten dichtboren. Oh, 2019? Ik dacht ff 2009.

Ja, MVDP met Mollema, Teunissen en Van Baarle inderdaad. Voor de rest zie ik geen renners die je per se moet meenemen.

Van Emden evt. om schade te herstellen op het vlakke. Langeveld kan daar ook bij helpen, mits hij genoeg gemotiveerd is.
Hoeveel mogen er starten, 9?

Bouwman? Van Schip?
ton duk 19 augustus 2019 11:20
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou Johnny Hoogerland als joker inzetten >
> Van Schip?

Beginnen en eindigen met een grap..HULDE !!
gr
MarkV 19 augustus 2019 11:35
*verkeerde plek*



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2019 11:36 door MarkV.
MarkV 19 augustus 2019 11:36
Ik zou buiten het genoemde viertal ook Pieter Weening meenemen, als Gesink in de Vuelta goed rijdt kan hij ook wel mee.
Eddy Veen 19 augustus 2019 11:37
Dat bedoel ik. Van Schip vind ik trouwens niet eens een gek idee voor de eerste helft van de koers.
Latino 19 augustus 2019 11:45
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou buiten het genoemde viertal ook Pieter
> Weening meenemen, als Gesink in de Vuelta goed
> rijdt kan hij ook wel mee.

Het lokale circuit kent een sterk Vlaams karakter. Korte klimmetjes en erg bochtig. Dus voor de explosieve types die goed kunnen wringen. Dat is dus niet op het lijf geschreven van Gesink.
valse trage 19 augustus 2019 11:56
Van Schip was een halve grap smiling smiley … Neem die jongen gewoon mee! Als ik coach was zou ik hem nu al bellen en zeggen dat hij het WK gaat rijden.
Frederik D. 19 augustus 2019 12:03
Weening, die is toch bezig met een niet af te breken serie hoogtestages om in 2020 de Tour te winnen? En anders wel de Tour van 2021. Of van 2022. Of nog later. De aanhouder wint op den duur. Hup, Weening. Brute held. Je kunt het. Wat in een goed vat zit, verzuurt niet maar wordt allengs rijper, voller en gelaagder. En goede wijn verdient een krans en de Gele Trui. Weeeening, de naam al. Wie die naam hoort, wordt meteen een Hugo Camps en stemt zijn lier.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2019 12:16 door Frederik D..
Frederik D. 19 augustus 2019 12:05
Nou, na al die valpartijen is zijn lijf behoorlijk getekend.
MarkV 19 augustus 2019 12:13
In de finale wordt het pas explosief, tot dan kunnen types als Weening (zat hij niet nog in de finale van de RVV?) en Gesink op hardheid lang mee.
Als je pakweg Poels mee neemt heb je een grote kans dat hij na 100km al afstapt zonder dat hij iets heeft gedaan voor de ploeg. Slagter zou perfect zijn voor deze koersen, maar is al jaren geleden gestopt zonder dat hij het zelf weet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2019 12:14 door MarkV.
Lucho Herrera 19 augustus 2019 12:25
Van der Poel - Teunissen - van Baarle - Mollema - Gesink - van Emden - Langeveld - Weening.
Dat is een degelijke ploeg met 1 super kopman.

Wanneer Terpstra echt fit is hoort hij er natuurlijk bij als schaduwkopman. Maar ik heb het idee dat het WK voor hem te vroeg komt.
ton duk 19 augustus 2019 12:29
Roosen misschien. Reed , volgens mij, een redelijke BB-tour...
gr
valse trage 19 augustus 2019 13:04
God ja... Slagter...
Eindhovuh 19 augustus 2019 13:16
Tjappie2 19 augustus 2019 13:43
Die kwam onlangs (was het niet in Noorwegen?) toch ineens weer een top-10 binnengefietst.
Tjappie2 19 augustus 2019 13:48
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zelfs als MVDP als enige Nederlander zou starten
> is de kans op een Nederlandse wereldtitel zeer
> reëel.

De kans inderdaad wel. Maar mijns inziens wordt MvdP wel een klein beetje te veel omhoog geschreven. Als ik sommige commentaren mag geloven hoeft ie alleen nog maar even af te zakken naar het UK om die trui op te halen. Zo werkt het natuurlijk niet. Voorlopig zie ik Sagan of Trentin als een grotere kanshebber dan MvdP.
Latino 19 augustus 2019 14:00
Roosen is inderdaad veel geschikter voor zo'n parcours dan Gesink of Weening. En wanneer hij in het najaar de lijn van het voorjaar doortrekt dan is Cees Bol ook nog een optie.
lodjan 19 augustus 2019 14:03
Wanny 19 augustus 2019 14:03
Weening (of Gesink) in goede vorm is op elk parcours prima te gebruiken. Die jongens hebben zoveel hardheid en ervaring, dat heeft een Cees Bol nog niet.
En dat lijken me ook gasten die gewoon voor VDP willen rijden.
MarkV 19 augustus 2019 14:09
Veel te zwaar parcours voor Roosen en Bol.



Ik zou nog eerder Danny van Poppel mee nemen dan Bol als je een sprinter mee neemt naast vd Poel (en Teunissen)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2019 14:11 door MarkV.
ton duk 19 augustus 2019 14:15
Ja, die bergaankomst
En ook 7e AK in de Tour of Yorkshire.....
gr
Latino 19 augustus 2019 14:23
Als dit voor die jongens te zwaar is dan laat je Teunissen en Langeveld ook beter thuis.
Luijt 19 augustus 2019 14:23
En daarna graag uitstappen zonder interview.
Luijt 19 augustus 2019 14:25
Slagter reed een aardig eindje voor VdP afgelopen weekend in Noorwegen.
Luijt 19 augustus 2019 14:26
valse trage 19 augustus 2019 15:42
Inderdaad zeg... helemaal gemist. Hup, terug naar Jumbo en aan de ketonen!!!!
MarkV 19 augustus 2019 16:19
Teunissen en Langeveld zijn een heel stuk beter zowel op heuvelachtig terrein als in koersen van 250km. Roosen rijdt sowieso een slecht jaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2019 16:20 door MarkV.
Cyclad58 19 augustus 2019 16:58
Te zwaar voor Bol: ja. Te zwaar voor Roosen? Zeker niet.
Latino 19 augustus 2019 16:59
Roosen kende dit jaar dan ook weinig geluk. Een vleeswond na een val in KBK verpeste zijn voorjaar en in Calafornie brak hij zijn sleutelbeen.
Cyclad58 19 augustus 2019 17:02
Roosen heeft dit seizoen door blessures nauwelijks gekoerst. Niet opgelet?
Vorig seizoen sterk in licht geaccidenteerde koersen, remember Montréal.
Roosen is fris en reed een prima Binck Bank Tour in dienst van De Plus. Reële optie voor het WK.
MarkV 19 augustus 2019 17:15
Nauwelijks gekoerst? Hij heeft er al zo'n 40 koersdagen er op zitten, na California ook gewoon opgestapt in Zwitserland en BinckBank Tour dus het zal wel mee vallen met het vreselijke blessureleed.
Maar vooruit, hij mag best mee als 8e man ofzo, maar om hem op dezelfde hoogte te zetten als Langeveld en Teunissen vind ik zwaar onterecht.
Cyclad58 19 augustus 2019 17:22
Teunissen is beter, ja. Langeveld op een parkoers zoals in Yorkshire niet. Integendeel zou ik zeggen. Kijk bij Roosen nou eens naar de vorige seizoenen, niet naar dit half verloren jaar, Is echt niet representatief, ondanks de 40 koersdagen. Zijn rijden in de Binck Bank Tour mag je wel als graadmeter zien. Dat was dik in orde.
Cyclad58 19 augustus 2019 17:25
Er zijn voor mij 3 zekerheden: Van der Poel, Teunissen en Van Baarle.

Kanshebbers voor de selectie, afhankelijk van vorm/beschikbaarheid: Mollema, Poels, Gesink, Slagter, Kelderman, Roosen, Van Emden, Bouwman, Tusveld. Weening, Langeveld, Terpstra.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2019 17:25 door Cyclad58.
Eddy Veen 19 augustus 2019 17:32
Het is belangrijk dat er renners geselecteerd worden die voor 100 % voor van der Poel willen gaan. Bij Poels vertrouw ik daar niet helemaal op. Ineos zit daarvoor teveel in zijn vezels.
Prikdude 19 augustus 2019 17:52
Veel te veel in de waan van het moment.

Mollema, Van Baarle, Gesink, Terpstra en Langeveld zijn de zekerheden (in die volgorde). Teunissen tegen die tijd nog maar eens laten zien dat hij nog altijd in vorm is.

En waarom je een Tusveld noemt, maar geen Tolhoek...
Tjappie2 19 augustus 2019 18:40
Ik vraag me af of het verstandig is om 100% voor MvdP te gaan. Dat het een enorm goede renner is ontken ik niet. Maar om nu te zeggen dat de wereldtitel zo voor het grijpen ligt. Ik denk dat MvdP het podium in Yorkshire niet eens haalt. En ik hoop dat ik mis zit.
Cyclad58 19 augustus 2019 19:01
Tolhoek lijkt me toch echt geen optie. Langeveld wel, ik trek alleen de vergelijking met Roosen op basis van het parkoers, en die vergelijking valt in het voordeel van Roosen uit. Dat je Teunissen geen zekerheid noemt zegt veel over je inzicht. Valt me tegen van je.
Cyclad58 19 augustus 2019 19:02
Hij is wel de enige die het podium kan halen.
MarkV 19 augustus 2019 19:06
Wat is je alternatief?
Als vd Poel een slechte dag heeft of gewoon echt te kort komt dan is dat echt wel duidelijk voor de slotronde en dan hebben bv Mollema en Teunissen hun kruit nog droog gehouden dus kunnen ze altijd nog plan B trekken.
Curzio 19 augustus 2019 19:23
Echt? Sagan kan ik me nog voorstellen, maar Trentin?
Curzio 19 augustus 2019 19:25
Poels hoef je nooit meer mee te nemen naar het WK, tenzij je Froome weet te naturaliseren tot Nederlander.
Curzio 19 augustus 2019 19:26
Curzio 19 augustus 2019 19:29
Het zou mij verbazen als VDP niet bij de top-3 zit van de bookmakers. Ik kan me geen WK herinneren dat we zo'n favoriet hebben gehad.
MarkV 19 augustus 2019 19:47
We moeten zijn sprint ook niet overschatten, wie heeft hij nou geklopt? Van Poppel, Valee en Sarreau.
In Gent-Wevelgem, de sterkst bezette sprint die hij heeft gereden, werd hij 4e.

Als mannen als Sagan, Kristoff, Trentin en Colbrelli er nog bij zitten wordt het lastig.
Tjappie2 19 augustus 2019 20:34
Eens. Maar dat is dus precies wat ik bedoel. Teunissen en Mollema (bijvoorbeeld) tot de laatste ronde sparen/een vrije rol. En dus niet bij voorbaat hun kloten eraf draaien voor MvdP.
Tjappie2 19 augustus 2019 20:37
Ja Trentin. Ik herinner me Glasgow nog. Voor Trentin mag je ook Kwiat of een andere Impey invullen.
Prikdude 19 augustus 2019 20:41
In deze vorm mag Teunissen natuurlijk mee (ondanks dat hij over een dergelijk parcours in combinatie met de afstand geen enkele adelkrabbel kan overbruggen).

Die vorm is het lastige. Teunissen heeft er al heel veel kilometers op zitten dit jaar en vooral een hele drukke zomer. Doorpakken lijkt geen optie en na de verplichte rust die nu gaat komen lastig om weer opnieuw in vorm te raken.
Curzio 19 augustus 2019 20:54
Het wordt steeds gekker. VDP is rapper dan Van Aert en Van Aert is rapper dan Sagan, dus wint VDP.
Tjappie2 19 augustus 2019 21:16
Ik help het je hopen. Maar ik vind vooralsnog dat MvdP op weg naar dit wk gehyped wordt. Je zou bijna gaan denken dat er straks enkel koekebakkers aan de start staan.
Remko 19 augustus 2019 22:14
In de breedte toch niet zo’n sterke ploeg m.i. Er zijn toch wel wat landen die een (veel) betere ploeg kunnen opstellen, ondanks dat NL een van de favorieten voor de titel kan opstellen.
Slimmerd 19 augustus 2019 22:56
Dat zullen weinige weerspreken, maar Nederland heeft denk ook nog nooit op voorhand de sterkste ploeg gehad op welk WK dan ook



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/08/2019 22:56 door Slimmerd.
opoeepo 19 augustus 2019 23:57
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> We moeten zijn sprint ook niet overschatten, wie
> heeft hij nou geklopt? Van Poppel, Valee en
> Sarreau.
>

en Alaphilippe en Matthews en Coquard en Trentin en Wellens.
Clavan 20 augustus 2019 00:08
Prikdude 20 augustus 2019 03:43
Luijt 20 augustus 2019 09:38
Onbegrijpelijk waarom Poels genoemd wordt als mogelijke WK-ganger. Die heeft toch echt wel bewezen totaal ongeschikt te zijn hiervoor. Nog nooit een platte prijs gereden op een WK.
En werken voor een ander doet ie alleen als die ander bij Ineos rijdt. Die Brailsford heeft een goeie aan Wout.
Sub Culture 20 augustus 2019 09:55
Poels in zijn laatste wedstrijden voor het nationale team

WK 2018: DNF
WK 2017: DNF
EK 2016: 18
OS 2016: DNF
WK 2014: 57

En toch zou ik hem meenemen.
valse trage 20 augustus 2019 10:12
Poels rijdt vaak goed in de ronde van GB. Ja, neem 'm toch maar weer mee. Er bestaat altijd 'n kleine kans dat hij heel goed is.
Lucho Herrera 20 augustus 2019 10:17
Terpstra zegt in podcast van Blaudzun en John den Braber dat hij er vanuit gaat dat hij het WK rijdt. Hij is hersteld van zijn blessures en gaat nu weer wedstrijden rijden om zich klaar te stomen voor het WK. Hij heeft contact gehad met Moerenhout.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2019 10:33 door Lucho Herrera.
ton duk 20 augustus 2019 10:28
zoals ik al een bietje suggereerde in het meanwhile-topic..
Lijkt me ook logisch en verdedigbaar
gr
Lucho Herrera 20 augustus 2019 10:36
Helemaal waar op 1 dingetje na: Poels was wel goed op WK in Australië in 2010. Na Moerenhout en Terpstra was hij toen de beste man bij Oranje.
Curzio 20 augustus 2019 10:50
Jij kan je blijkbaar een beter track-record van Terpstra op het WK heugen dan ik. Naar mijn indruk fietste hij altijd als een eenling en anoniem mee.
ton duk 20 augustus 2019 11:21
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> En werken voor een ander doet ie alleen als die
> ander bij Ineos rijdt. Die Brailsford heeft een
> goeie aan Wout.

Brailsford betaalt Wout dan ook...
HUP vBAARLE
gr
Cecchini 20 augustus 2019 11:38
Nu.nl

Thor Hushovd is in het Australische Geelong wereldkampioen wielrennen op de weg geworden. De Noor klopte in een zinderende finale iedereen in de eindsprint. Het zilver ging naar de Deen Matti Breschel, het brons was voor de Australiër Allan Davis.

Zoals gewoonlijk was het een renner uit een kleiner wielerland die de koers de eerste 200 kilometer kleur gaf. De Oekraïner Oleksandr Kvachuk trok vanaf de start ten aanval en capituleerde pas op 40 kilometer voor de streep.

Achter hem verstopten de grote namen zich in de lange aanloop naar de finale echter niet. Een breuk in het peloton zorgde ervoor dat de Spaanse ploeg volledig uit de wedstrijd lag waarna de Italianen besloten het gewicht van de koers op zich te nemen.

Moerenhout
Een aanval van Vuelta-kampioen Vicenzo Nibali en knecht Giovanni Visconti werd gepareerd door de Nederlandse routinier Koos Moerenhout, die voor het laatst als prof op de fiets zat. Ook Wout Poels vond zijn naam terug in de kopgroep van twaalf renners met onder meer de favorieten Phillipe Gilbert, Filippo Pozzato en regerend wereldkampioen Cadel Evans.

Moerenhout liet na zijn sterke tijdrit van donderdag wederom zien in de vorm van zijn leven te verkeren. Als enige wist hij een tweede aanval van Nibali te beantwoorden met in zijn wiel Visconti.

Achter de kop van de wedstrijd organiseerde het peloton een geslaagde jacht die de Italiaanse aanval ongedaan maakte en op 20 kilometer voor de streep een volledige hergroepering tot stand bracht.

Terpstra
De Belgen pakten het lesje tactiek van de Italianen goed op. Het duo Leukemans/Gilbert plaatste op dezelfde wijze als Nibali en Visconti de volgende aanval en kregen naast Evans en Pozzato ook de Nederlander Niki Terpstra mee. Het peloton, bestaande uit veertig renners, slaagde er echter wederom in terug te komen.

Gilbert leek zijn status als grote favoriet waar te gaan maken en zag achter zich iedereen passen. Op twee kilometer van de streep keerden twintig man uit het niets terug met een chaotische finale als gevolg.

Terpstra demareerde weg bij de grote groep en deed in de laatste meters een ultieme poging de wereldtitel binnen te halen. Vlak voor de streep werd het echter duidelijk dat de sprinters om de eer mochten gaan strijden. Hushovd bleek in de spurt uiteindelijk de sterkste te zijn.
Curzio 20 augustus 2019 11:44
Oke, mijn geheugen reikt blijkbaar niet tot 9 jaar geleden. Volgens mij heb ik die koers ook niet gezien toen, ongetwijfeld vanwege belangrijke bezigheden.
Lucho Herrera 20 augustus 2019 11:50
In 2015 - 2016 - 2017 reed Niki toch ook allesbehalve anoniem mee tijdens het WK! Had je toen ook betere dingen te doen?
Curzio 20 augustus 2019 17:38
Nou, 2016 was op zich natuurlijk een koers op zijn maat, en toen heeft hij geloof ik een halve poging gedaan met Van Aevermaat in het wiel. Leezer kwam toen dichterbij de wereldtitel. Hij was in mijn herinnering vaak een kopman die zich hield aan het devies 'wachten, wachten, wachten'. Heeft ook als ik het mij niet vergis nooit geknecht. Dus dan is toch de vraag of hij op basis van zijn geschiedenis nu een plek moet krijgen in de WK-ploeg. Gezien zijn huidige vorm denk ik niet als beschermde renner, en gezien zijn geschiedenis ook niet als knecht.
Lucho Herrera 20 augustus 2019 18:36
In 2010 wordt hij in laatste 300m gegrepen. In Richmond valt hij in laatste ronde aan. In Quatar zit hij mee in 1e waaier en wordt 9e. In 2017 valt hij opnieuw aan in laatste rondje met Gilbert en Alaphilippe. Voeg daar aan toe zijn trackrecord in zware Vlaamse klassiekers. Natuurlijk neem je hem dan mee (er vanuitgaande dat vormpeil zal groeien komende wedstrijden).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2019 18:40 door Lucho Herrera.
Luijt 20 augustus 2019 21:56
Mij ook. Niki levert wel bijna altijd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen