Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jumbo Visma Academy

Gepost door lodjan 
lodjan 21 augustus 2019 06:38
Selectie Jumbo-Visma Academy 2020
 Maurice Ballerstedt (18)
 Lars Boven (18)
 Mick van Dijke (19)
 Tim van Dijke (19)
 Finn Fisher-Black (17)
 Owen Geleijn (18)
 Michel Hessmann (18)
 Olav Kooij (17)
 Gijs Leemreize (19)
 Rick Pluimers (18)
 Archie Ryan (17)
 Axel van der Tuuk (18)
 Hidde van Veenendaal (18)
ton duk 21 augustus 2019 07:51
Van de Nederlanders ken ik er 2 niet en laat dat nu net de tweeling zijn...
Goed HOL-gehalte thumbs up
gr
Sub Culture 21 augustus 2019 07:57
Hoop dat het deze renners niet vergaat zoals de meesten bij Rabo TT3 destijds.
Een te grote verzameling van talent in een ploeg dat alles kapot domineerde bij de jeugd waarvan de meesten volledig wegdeemsterden eens bij de profs.

Was toen te professioneel.
Op alle niveaus..
Fcdh 21 augustus 2019 08:20
Eens Sub maar voor het Nederlandse wielrennen natuurlijk wel goed deze opleidingsploeg helemaal met het stoppen van Roompot.
Alhoewel Seg natuurlijk al een aardige rol vervulde in deze de afgelopen jaren.
Jumbo lijkt het nieuwe Rabobank te worden en dat valt natuurlijk alleen maar toe te juichen. Hopelijk blijven ze net zolang zitten want iedere 5 jaar op zoek naar een nieuwe sponsor is ook niet alles.
Curzio 21 augustus 2019 08:25
Is Jumbo inmiddels al niet verder dan Rabo ooit is geweest?
ton duk 21 augustus 2019 08:39
Won Menchov , namens Rabo , niet ooit de Giro ?? (of is ie met terugwerkend kracht ooit vervallen ?)
met TJV.NL een grote Ronde winnen is nu het uitgesproken streven..

Van Weening tot De Kort....
Van Gesink tot Boom...
Van Eltink tot Dumoulin ...

Ik begrijp en onderschrijf de "kritiek" op Rabo Opleiding ook wel maar zo slecht was het nu ook allemaal niet.......
Als er van deze 13 over een jaar of 10 er nog 3 goede , volwaardige profs zijn doen ze het goed....(Opleiding voetbalclubs levert hooguit ook maar 1 à 2 spelers op per seizoen)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/08/2019 08:40 door ton duk.
ton duk 21 augustus 2019 08:42
Fcdh Schreef:
-------------------------------------------------------
> voor het Nederlandse wielrennen
> natuurlijk wel goed deze opleidingsploeg helemaal
> met het stoppen van Roompot.
>

en Alecto ( 1-2-3 in de Ronde vd Achterhoek trouwens)
gr
Curzio 21 augustus 2019 09:07
Klopt, die won Menchov. Toch is Rabo alleen in de Tour waarin Rasmussen in het geel reed echt dominant geweest in het rondewerk volgens mij. Een Tour zoals de afgelopen Tour hebben ze verder nooit kunnen voorleggen.
Laat ik het dan zo zeggen: met Dumoulin in de gelederen zullen ze volgend jaar zover zijn als Rabobank nooit is geweest (en daarvoor hoeft de Tour nog niet eens te worden gewonnen m.i., puur dat je met een Nederlandse ploeg en Nederlandse kopman je stempel kan drukken op de koers het klassement).
ton duk 21 augustus 2019 09:17
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Laat ik het dan zo zeggen: met Dumoulin in de
> gelederen zullen ze volgend jaar zover zijn als
> Rabobank nooit is geweest (en daarvoor hoeft de
> Tour nog niet eens te worden gewonnen m.i., puur
> dat je met een Nederlandse ploeg en Nederlandse
> kopman je stempel kan drukken op de koers het
> klassement)....

Ik was het op zich ook al eens met je ,hoor...

Nederlandse ploeg , Nederlandse kopman en vooral Nederlandse renners , voeg ik dan toe.. .... met hoofddoel TdF
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/08/2019 09:18 door ton duk.
kleintje91 21 augustus 2019 09:34
Toch hebben ze bij Rabo Dev. goede jongens afgeleverd.
Tel maar uit hoeveel er uit die groep nu nog bij de profs rond rijden of goed presteren op het niveautje eronder maar net te kort zijn gekomen voor de stap.
2013 Teunissen/Tusveld/VD Haar/
2014 kwam daar nog eens een C.Bol/J.Nieuwenhuis/BJ Lindeman bij.
2015 ene Tolhoek
Ook heeft Rohan Dennis er nog gereden samen met TD & Kelderman.
Kruiswijk/TJ van Garderen en ook Clement/V Emden hebben daar hun route afgelegd naar het profpeloton toe.

Kan toch wel wat talenten en al inmiddels gevestigde namen opnoemen die daaruit voort zijn gekomen.


Denk dat de begeleiding misschien niet top was, zeker niet voor alle jongens.
Ging meer om het programma aanbod dat ze hadden op niveau waar die jongens zich konden meten.

Hoop dat ze nu een combinatie krijgen van zowel de juiste begeleiding voor hun groei en het programma.
Tuurlijk zaten (en zullen) er jongens bij die het niet hebben gehaald of eigenlijk geen plekje hadden maar is dat niet bij elke opleidingsploeg?
Fcdh 21 augustus 2019 09:39
Met TD bedoel je Thomas Dekker of Tom Dumoulin? winking smiley
Sub Culture 21 augustus 2019 09:45
Jongens als Terpstra en Langeveld hebben er bv meer baat bij gehad nooit in voorgaande opleidingsploegen te rijden.
Altijd moeten opbotsen en vechten in koers, heeft hen gehard en hebben er in hun latere profcarrières ook profijt aan gehad.
ton duk 21 augustus 2019 09:52
Eens en je kan dan ook zeggen dat ploegen als zijnde Van Vliet-EBH Advocaten toendertijd (en nu Alecto en Metec) net zo'n grote rol speelden in de opleiding tot volwaardige Profs als Rabo Dev ...
gr
Eindhovuh 21 augustus 2019 10:11
Mwa. Gesink, Mollema, Boom, Dumoulin, Kruijswijk, Weening, Thomas Dekker, Kelderman, Oomen, Posthuma, ten Dam, Clement, van Baarle, Slagter, van Hummel

Tegenover Terpstra, Langeveld, Poels, Groenewegen, Westra en Hoogerland.

Dan kan je beter zeggen dat er een pad naast Rabobank was wat ook succesvol kan zijn. Maar niet dat dat net zo'n grote rol speelde....
lodjan 21 augustus 2019 10:18
Maar Rabo kaapte natuurlijk wel de grootste talenten weg (zoals Jumbo nu ook doet).
Of de beste renners wilde graag naar Rabo, al was het maar vanwege een mooi programma.
ton duk 21 augustus 2019 10:21
Heb je wel gelijk in hoewel ik in uwes rijtje renners (zie Dumoulin en Mollema oa ) zie die hun 1e stap ook bij andere ploegen begonnen .....
Er leiden idd meerdere wegen naar de Touroverwinning....
gr
Sub Culture 21 augustus 2019 10:26
Ja, niet iedereen heeft gefaald, maar ik insinueerde vooral naar de generatie 80-85.

Scheunemann, Gilling, Eltink, Eleijzen, Stamsnijder, Vastaranta.. ik vergeet er vast nog

Die reden koersen waarbij ze gewoon doodleuk met z'n vijven wegreden van dezelfde ploeg.

Velen ervan vonden als prof onderdak bij de toenmalige protour ploegen maar zakten snel weg en stopten bijna allemaal vroegtijdig.
lodjan 21 augustus 2019 10:30
+ Mathieu Heijboer, maar die is toch nog goed terecht gekomen en daar beleven we nu plezier aan.
MarkV 21 augustus 2019 11:11
Het is moeilijk te bewijzen dat dit komt door Rabobank, sowieso worden de meeste grote talenten bij de beloften nooit toprenners bij de profs. Ook niet in België, Italië of waar dan ook.
Aerts 22 augustus 2019 06:37
Ik heb altijd gedacht dat die generatie het niet had gered, ivm de grote dopingstap die je moest maken bij de profs.
Sub Culture 22 augustus 2019 07:57
*barst in lachen uit*
Cyclad58 22 augustus 2019 19:23
Kai Reus, Giling, Hans Dekkers.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen