Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Bom binnen Lotto-Soudal: team schorst Kevin De Weert tijdens Vuelta

Gepost door Anony 
Anony 28 augustus 2019 01:21
Het management van Lotto-Soudal heeft vanavond een drastische beslissing genomen. Het schorst met onmiddellijke ingang zijn performance manager Kevin De Weert "naar aanleiding van een incident aan de vooravond van de Vuelta en na een eerdere waarschuwing".

De Belgische WorldTour-ploeg kwam vanavond met een heel kort communiqué naar buiten. "Naar aanleiding van een incident aan de vooravond van de Vuelta en na een eerdere waarschuwing heeft het management beslist om performance manager Kevin De Weert met onmiddellijke ingang voorlopig te schorsen voor de rest van de duur van de wedstrijd."

"Het ploegmanagement zal verder geen commentaar geven tot er een gesprek plaatsvindt tussen algemeen manager John Lelangue en Kevin De Weert, na zijn terugkeer in België."

Kevin De Weert was als tweede ploegleider - naast Mario Aerts - aan de slag in de Ronde van Spanje, die vorige zaterdag van start ging. Thomas De Gendt, Sander Armée, Carl Fredrik Hagen, Thomasz Marczynski, Jelle Wallays, Harm Vanhoucke en Brian van Goethem zijn de 8 renners van de ploeg. Op 15 september eindigt de Vuelta in Madrid.

De Weert (37) ging eind vorig jaar aan de slag bij Lotto-Soudal, daarvoor was hij bondscoach.

Bron: Sporza



Aanhoudend meningsverschil en dispuut? Alcohol- of drugmisbruik? Gewoon een moeilijk karakter?
Sowieso bizar, De Weert kwam dan wel eigenzinnig maar toch ook altijd professioneel en competent op mij over.
Tjappie2 28 augustus 2019 01:25
Ligt het aan mij of wordt er wel heel specifiek een link met de Vuelta(ploeg) gelegd?
lodjan 28 augustus 2019 06:50
De vooravond van de Vuelta is alweer een week geleden. En nu, een week later, met onmiddellijke ingang schorsen? Vreemd.
lodjan 28 augustus 2019 07:02
Wat wordt bedoeld met 'boven zijn theewater'?

Lotto Soudal schorst Kevin De Weert na “incident” aan vooravond van Vuelta

Opvallend bericht van Lotto-Soudal: performance manager Kevin De Weert wordt met onmiddellijke ingang geschorst voor de duur van de Vuelta. Een donderslag bij heldere hemel nadat de voormalige bondscoach dit seizoen pas was binnengehaald door de Belgische ploeg en daar veel lof oogstte met zijn aanpak...

Gisteren om 23:00 

Wielrennen

“Naar aanleiding van een incident aan de vooravond van de Vuelta en na een eerdere waarschuwing, heeft het management van wielerploeg Lotto Soudal beslist om haar Performance Manager, Kevin De Weert, met onmiddellijke ingang voorlopig te schorsen voor de rest van de duur van de wedstrijd”, klinkt het. “Het ploegmanagement zal verder geen commentaar geven tot er een gesprek plaats vindt tussen General Manager John Lelangue en Kevin De Weert, na zijn terugkeer in België.”

Boven zijn theewater

Het incident waarvan sprake vond plaats vrijdagavond in Torre del Pla: de voormalige bondscoach zou toen boven zijn theewater het rennershotel zijn binnengekomen.

Zondag kwam ploegleider Marc Wauters hem vervangen – wat al raar was –, maar de leiding van het team stelde toen dat het logisch was dat De Weert, eenmaal de ploegentijdrit achter de rug, afgelost werd door de Limburger die tweede ploegleider is naast Mario Aerts. Bij Lotto-Soudal gaven ze aan dat De Weert – wiens werk als performance coach geloofd wordt – zou terugkomen voor de tijdrit van dinsdag. Niet dus.

De 37-jarige Weert ging eind vorig jaar aan de slag bij Lotto Soudal. Voordien was hij de Belgische bondscoach.
Sub Culture 28 augustus 2019 07:13
opoeepo 28 augustus 2019 09:29
ton duk 28 augustus 2019 09:31
onder werktijd wel...
gr
Eindhovuh 28 augustus 2019 09:33
Een eerdere waarschuwing, en dan later onder werktijd dronken een hotel binnen wandelen.
Dan heb je wellicht een probleem...
Lucho Herrera 28 augustus 2019 10:48
Overmatig alcohol gebruik komt uiteraard op heel veel plekken voor. Maar als je bekend bent en het wordt breed uitgemeten in de pers dan heb je nog een extra probleem. Hopelijk gaan ze hier bij Lotto-Soudal goed mee om (al blijkt uit de communicatie het tegendeel) en krijgt/zoekt de Weert hulp (als het inderdaad zo is dat hij vaak en veel drinkt).

Overigens moet ik bij de Weert altijd denken aan dat vreemde WK in Qatar. Hoe kreeg hij het voor elkaar om met 5 sterke Belgen in de kopgroep alleen maar de kaart Boonen te trekken?Terwijl Boonen absoluut geen zekerheid was voor winst met snellere mannen als Sagan, Cavendish, Kristoff in de buurt. Als de Belgen dat rationeel hadden uitgespeeld was de kans groot dat van Avermaet, Naesen, Roelandts of Stuyven wereldkampioen was geweest. Maar blijkbaar was het ego van Boonen en de emotie rond hem zo groot dat logisch denken geen optie meer was.
El Chaba 28 augustus 2019 10:58
Overigens moet ik bij de Weert altijd denken aan dat vreemde WK in Qatar. Hoe kreeg hij het voor elkaar om met 5 sterke Belgen in de kopgroep alleen maar de kaart Boonen te trekken?Terwijl Boonen absoluut geen zekerheid was voor winst met snellere mannen als Sagan, Cavendish, Kristoff in de buurt. Als de Belgen dat rationeel hadden uitgespeeld was de kans groot dat van Avermaet, Naesen, Roelandts of Stuyven wereldkampioen was geweest. Maar blijkbaar was het ego van Boonen en de emotie rond hem zo groot dat logisch denken geen optie meer was.

Dat heb ik altijd al gezegd. Boonen waande zich onaantastbaar en wilde per se dat WK nog winnen. De Weert heeft daar toe zijn oren naar laten hangen en je kan het hem niet eens zo heel erg kwalijk nemen, aangezien half België plus pers etc. dat ook wilde..
Lucho Herrera 28 augustus 2019 11:13
Volgens mij had van Avermaet het wel best gevonden als Tom Leezer de titel toen had gepakt. De altijd sterke Greg deed nauwelijks moeite om hem te gaan halen. Ik meen dat Roelandts uiteindelijk het gat dichtreed. Maar ik blijf bij mijn punt dat ik het niet snap. Prima om Boonen uit te spelen als het op een sprint aankomt. Maar dat de Belgen het met zo’n sterk blok zo gemakkelijk op een sprint lieten aankomen was tactisch een aanfluiting.
Eindhovuh 28 augustus 2019 11:23
Boonen in 2016 won de sprint nog niet van Matthew Hayman....
(hij won wel een sprintje van Renshaw en Matthews in Engeland. Mogelijk dat ze daardoor aan wishfull thinking deden.)
El Chaba 28 augustus 2019 11:43
Klopt, dat was Roelandts.
En natuurlijk was dat tactisch een aanfluiting, alleen was mijns inziens dus het probleem dat alleen Boonen mocht winnen, vanwege reeds genoemde redenen en daardoor werd er slechts alleen op de massasprint gegokt, met de bekende gevolgen.
Meneer 60% 28 augustus 2019 12:19
Beetje meer achtergrond (Voor het originele artikel in Het Nieuwsblad (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190828_04579349) moet je inloggen).

Als ik dit lees, heb ik wel erg te doen met deze man. Maar vraag ik mij tegelijkertijd ook af hoe zo iemand toen als bondscoach kan zijn gekozen. Daarvoor moeten er in een land als België toch heel veel betere opties zijn geweest.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2019 12:20 door Meneer 60%.
Sub Culture 28 augustus 2019 12:25
Heeft zich dus schijnbaar tijdens de Tour al misdragen.
Als hij dan de dood van Lambrecht inroept als argument (overleed na de Tour) vind ik dat een uitermate kwalijk gegeven.
MarkV 28 augustus 2019 12:34
> Overmatig alcohol gebruik komt uiteraard op heel veel plekken voor. Maar als je bekend bent en het wordt breed uitgemeten in de pers dan heb je nog een extra probleem.

Het probleem is hier dat hij het onder werktijd doet. Het is nu eenmaal geen 9 tot 5 job.
diravi 28 augustus 2019 17:05
Zo staat het er ook niet.
Koppizoektwachtwoord 28 augustus 2019 23:25
Ik lees in die link van Meneer 60% ook niet dat De Weert zélf de dood van Lambrecht als rechtvaardiging aangrijpt. Dat zou wel heel onkies zijn. Het is niet duidelijk wie er daar geciteerd wordt. Het commentaar uit Het Nieuwsblad wellicht.
Anony 29 augustus 2019 00:02
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens mij had van Avermaet het wel best gevonden
> als Tom Leezer de titel toen had gepakt. De altijd
> sterke Greg deed nauwelijks moeite om hem te gaan
> halen.

Greg zat toen, na een lang en zwaar seizoen, totaal niet meer fris en zonder overschot. Twijfelde ook net te lang om mee te glippen met Leezer, wat achteraf gezien uiteraard doodjammer was.
Adje Wijnands 29 augustus 2019 09:44
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heeft zich dus schijnbaar tijdens de Tour al
> misdragen.
> Als hij dan de dood van Lambrecht inroept als
> argument (overleed na de Tour) vind ik dat een
> uitermate kwalijk gegeven.


Ik vind het een uitermate kwalijk gegeven dat je de achtergrond-informatie zo verdraaid dat het lijkt alsof De Weerd zelf Lambrecht als excuus gebruikt.
Het is ook niet voor het eerst dat je mensen bekritiseert die Lambrecht in hun verhaal betrekken (onjuist in dit geval).
Oh ironie, je doet zelf niet anders. Gevalletje leedhierarchie?
Cecchini 29 augustus 2019 10:27
Adje, mij hoor je niet.
Sub Culture 29 augustus 2019 11:07
In een reactie van De Weert haalde hij zelf aan dat hij in Polen was toen het allemaal gebeurde met Lambrecht en het er zwaar heeft op ingehakt bij hem en het er de dingen niet makkelijker op maakt.

Dus bespaar me je 'oh ironie' replieken en andere leeshiërarchie verwijten.
Adje Wijnands 29 augustus 2019 11:11
Luijt 29 augustus 2019 11:37
"Boonen waande zich onaantastbaar" ach ach.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen