Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sander Armée voor de tweede keer beboet (juryrapport en medisch bulletin)

Gepost door lodjan 
lodjan 28 augustus 2019 10:01
Enkele dagen geleden was Sander Armée heel boos en verontwaardigd wegens een boete voor het weggooien van een bidon naar een toeschouwer. Nu is ie weer op de bon geslingerd:

7 augustus – Etappe 4
Medisch bulletin
Domingos Gonçalves (Caja Rural-Seguros RGA) – Diverse blauwe plekken na valpartij, maar geen hulp van de koersdokter nodig.
Gonzalo Serrano (Caja Rural-Seguros RGA) – Meerdere schaafwonden aan de linkerelleboog en linkerzijde van het lichaam, geen hulp van de koersdokter nodig.
Aritz Bagües (Euskadi-Murias) – Meerdere schaafwonden aan de rechterelleboog, medische assistentie tijdens de wedstrijd.
Martijn Tusveld (Team Sunweb) – Letsel en gehavend voorhoofd na een valpartij, medische assistentie tijdens de wedstrijd.
Rigoberto Urán (EF Educatio First) – Diverse schaafwonden aan de linker voorarm, medische assistentie tijdens de wedstrijd.

Juryrapport
Damien Howson (Mitchelton-Scott) – Vergeten het startblad te tekenen. Vijfhonderd Zwitserse Frank boete. (± €460) en vijftien UCI-punten aftrek.
Robert Power (Team Sunweb) – Vergeten het startblad te tekenen. Vijfhonderd Zwitserse Frank boete (± €460) en vijftien UCI-punten aftrek.
Julian Dean (ploegleider Mitchelton-Scott) – Vergeten het startblad te tekenen. Vijfhonderd Zwitserse Frank boete (± €460).
Luke Roberts (ploegleider Team Sunweb) – Vergeten het startblad te tekenen. Vijfhonderd Zwitserse Frank boete (± €460).
Max Walscheid (Team Sunweb) – Onreglementair sprinten. Vijfhonderd Zwitserse Frank boete (± €460), zes strafpunten voor het puntenklassement en teruggezet in de daguitslag.
Juan Sebastián Molano (UAE Emirates) – Onreglementair sprinten. Vijfhonderd Zwitserse Frank boete (± €460), zes strafpunten voor het puntenklassement en teruggezet in de daguitslag.
Sander Armée (Lotto Soudal) – Afval weggooien buiten de daarvoor bestemde zones. Tweehonderd Zwitserse Frank boete (± €184).
Mikel Nieve (Mitchelton-Scott) – Afval weggooien buiten de daarvoor bestemde zones. Tweehonderd Zwitserse Frank boete (± €184).

De UCI voerde 40 fietscontroles uit tijdens de vierde etappe. Alle fietsen die waren gecontroleerd voldeden aan de reglementen.

van WF
lodjan 28 augustus 2019 10:15
Hier het artikel van enkele dagen geleden: [www.wielerflits.nl]
ton duk 28 augustus 2019 10:15
Is er ook nog zoiets als 3 strike OUT ??
Hoe moeilijk kan het zijn : geen afval weggooien buiten de daarvoor bestemde zones....
gr
Sub Culture 28 augustus 2019 12:22
Bidon gooien naar een kleine jongen die er dol enthousiast achter rent en de herinnering en bidon koestert.

Heb nog altijd een Mapei bidon ergens uit de jaren '90. Dat is inderhaast een relikwie.
ton duk 28 augustus 2019 12:32
Ja, daar kan uwes wel mee uitpakken op familiefeestjes zeg.
gr
Sub Culture 28 augustus 2019 12:39
In mijn wielergekke familie kan je daar idd al eens mee uitpakken.
Wanny 28 augustus 2019 13:19
Zit de epo er nog in?
Koppizoektwachtwoord 28 augustus 2019 23:35
Ik heb er nog een stuk of vijftig. Oa eentje van Theo van der Velde, wie kent hem niet? En een eetzakje met TW in balpen erop. William Tackaert.
lodjan 30 augustus 2019 08:12
Sander Armée is deze eerste week van de Vuelta de koploper qua boetes omdat hij afval achterliet op niet toegestane plaatsen. Tot twee keer toe kreeg hij 200 Zwitserse frank (183 euro) boete en dat zint de geboren Leuvenaar als ecologisch bewuste jongen allerminst.

“Omdat je toch geen verhaal hebt tegen de arbitraire beslissingen van de UCI-wedstrijdjury heb ik het gewoon op een andere manier opgelost”, vertelt de renner van Lotto-Soudal. “Woensdag ben ik tot twee keer toe een lege drinkbus gaan afgeven aan de wedstrijdauto waarin de UCI-wedstrijdvoorzitter zit. Een ludieke manier om aan te geven dat ik niet de jongen ben die hij denkt dat ik ben. De mensen die in de wedstrijdauto van de voorzitter zaten, aanvaardden ook tot twee keer toe de lege bidon.”
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen