Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

UCI Road Olympic Qualification Men Ranking

Gepost door Wim De Craene 
Wim De Craene 29 augustus 2019 09:23
Ik was zojuist op de UCI site de rankings aan het bekijken en bij het naar beneden scrollen stuitte ik op de Road Olympic Qualification Men Ranking.
Link ranking site van de UCI: [www.uci.org]

Tot mijn grote vreugde staat ook op deze ranking het kleine België op 1. De top 10 ziet er zo uit:

Quote

1 BELGIUM BEL 10090,09 (11 miljoen inwoners)
2 ITALY ITA 9443,98
3 FRANCE FRA 9384,95
4 NETHERLANDS NED 8634,71 (17 miljoen inwoners)
5 GERMANY GER 7615,62
6 COLOMBIA COL 7598,21
7 SPAIN ESP 7355,12
8 AUSTRALIA AUS 6959,45
9 SLOVENIA SLO 6339,74
10 DENMARK DEN 5836,87

Wanneer deze ranking bepalend is voor het aantal renners die je als land mag opstellen in Tokio dan ziet dat er goed uit voor België. In Rio mochten alleen de top 5 landen met het maximale aantal renners deelnemen. Nederland staat nu nog vierde maar als de Vuelta is beëindigd verwacht ik dat Spanje en Colombia Nederland definitief voorbij zijn. Daar zou ik zeer tevreden mee zijn want ik zie het liefst de beste renners aan de start van de wegrit in Tokio. Volgens Cyclingweekly ziet de Olympische wegrit er als volgt uit:

Bron: [www.cyclingweekly.com]

Over de Mikuni Pass die in de finale is gelegd is het volgende geschreven: The 6.5km climb of Mikuni Pass has an average gradient of 10.6%, with sections reaching 20%.

Op een dergelijk zwaar parcours zullen de Belgen met renners als Evenepoel en De Plus zeer hoge ogen gooien. Sowieso zullen de Spelen in Tokio voor de Belgen succesvol worden. Want met deze wegrit, de tijdrit, hockey mannen, Thiam en de springruiters tel ik al 5 gouden medailles voor dat kleine landje.
Ridder Kale Knikker 29 augustus 2019 09:41
Het is een klein landje, maar oh zo pitoresque beste Wim. Niet vergeten al jouw stokpaardjes in jouw weide van onzinnigheid te laten draven he?

Verder ben ik oprecht blij dat je weer terug bent op het prikbord, je levert vermakelijke bijdragen en zorgt voor een andere kleur op dit prikbord. Ook al is het hoofdzakelijk bedoeld om te irriteren, als jou dat vreugde schept dan hoop ik dat je daarvan geniet. Hup België, klein maar fijn!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/08/2019 09:45 door Ridder Kale Knikker.
Nelis! 29 augustus 2019 10:00
Helemaal eens met RKK. Dat je maar weer flink mag komen narren.

Hoeveel Belgische renners stonden er eigenlijk in Rio aan de start?
Eddy Veen 29 augustus 2019 10:03
Voorlopig leidt Nederland in de onderlinge medaillestand. Als ik mij beperk tot goud in de naoorlogse zomeredities: 63-15.
lodjan 29 augustus 2019 10:06
Maar dat is logisch met die grotere vijver!

Ik zie ook graag de sterkste renners aan de start.

Voor NL wel een nadeel dat Kruijswijk geen resultaat haalt in de Vuelta terwijl hij vorig jaar vierde was. Ook het niet kunnen verdedigen van de tweede plaatsen van Dumoulin in Giro en Tour kost ons veel punten.

Hup HOL!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/08/2019 10:10 door lodjan.
Heisenberg 29 augustus 2019 10:09
Als ik het profiel inschat, lijkt Mollema mij onze beste kans op een medaille. In een ploeg met Nibali en Porte mag hij de Tour toch niet voor het klassement gaan.

En alvast gefeliciteerd met het goed voor de springruiters en hockeyheren. Ik weet nog goed: tranen van geluk toen Bram Lomans de winnende strafcorner maakte of toen Jeroen Dubbeldeman een paard goed over balken liet springen.
Clavan 29 augustus 2019 10:11
Wat mij wel opvalt is dat de bevolkingsgroei wat achter blijft percentagegewijs met dat van Nederland. Dat kan omdat er te weinig geneukt wordt in dat land. Wat ik mij wel voor kan stellen. Of dat er nog steeds een hoop kinderen ergens in kelders op gesloten zitten.
Remko 29 augustus 2019 10:18
En wat te denken van het WK in Yorhshire, daar kan het miniscule België in de breedte verreweg het beste team opstellen. Wat een weelde voor dit microscopische landje. De manier waarop er vanuit dit nietige landje naar grote broer NL wordt gekeken, doet me overigens denken aan de wijze waarop er in NL in de jaren 80 jaloersmakend naar de BRD werd gekeken.
Horsie is back 29 augustus 2019 10:59
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als ik het profiel inschat, lijkt Mollema mij onze
> beste kans op een medaille. In een ploeg met
> Nibali en Porte mag hij de Tour toch niet voor het
> klassement gaan.
>
> En alvast gefeliciteerd met het goed voor de
> springruiters en hockeyheren. Ik weet nog goed:
> tranen van geluk toen Bram Lomans de winnende
> strafcorner maakte of toen Jeroen Dubbeldeman een
> paard goed over balken liet springen.

Het legendarische gebleekte paard De Sjiem. smiling smiley
Adje Wijnands 29 augustus 2019 11:06
Bij Wimpie moet ik altijd denken aan de keer dat ik met een Belgische vriend aan het slempen was in een Pub in Birmingham. We hadden er een geanimeerd gesprek met de stamgasten en kwamen te spreken over onze afkomst. Op mijn antwoord op de vraag waar ik vandaan kwam volgde een lofzang op Nederland met daarbij steekwoorden als sport, humor en openheid.
Toen mijn Belgische vriend er wel klaar mee was en zijn afkomst vermeldde klonk het uit alle kelen tegelijk: “Boring!”. Sorry Wimpie, echt gebeurd.
Sub Culture 29 augustus 2019 11:10
Oh ironie, 'Wimpie' is een Nederlander.
En het prikbord hapt collectief andermaal, de een al op een gênantere manier dan de ander.
Adje Wijnands 29 augustus 2019 11:15
Het verhaal blijft staan en wie hapt er nu eigenlijk?
Sub Culture 29 augustus 2019 11:17
Ik doe geeneens moeite om inhoudelijk te reageren op het topic van de topicstarter.
Jij deed dat wel, in de veronderstelling dat je dacht dat hij effectief een Belg was en radicaal toehapte.
En daarom vond ik het amusant je even op bovenstaande te wijzen wat het topic alsnog een amusante wending geeft.
Ridder Kale Knikker 29 augustus 2019 11:20
Dat Wimpie een Nederlander is, is al oud nieuws Sub. Het doet er volgens mij ook niet toe welke nationaliteit hij heeft, hij vermaakt ons als een nar aan het hof van de koning. Ik mag altijd weer glimlachen om zijn bijdragen, net zoals ik ook om jouw opmerkingen kan lachen.
Sub Culture 29 augustus 2019 11:27
Afgaande op de reacties is dat nog niet bij iedereen doorgedrongen.

Soit, iedereen heeft zijn eigen definitie van vermaak.
Ik vond Allo, Allo al van in het prille begin oninteressant en ongrappig en zal dat na de 20ste herhaling nog altijd zo vinden.
Ridder Kale Knikker 29 augustus 2019 11:37
Het vermakelijke zit hem voor mij juist in de herhaling in deze. Je hebt als prikker door de jaren heen een beeld gevormd van andere prikkers en ik vind het leuk om telkens dezelfde stokpaardjes bij een ieder te zien opduiken (zoals ikzelf ook mijn stokpaardjes heb trouwens). Als ik een bijdrage van Wim zie, dan denk ik: "ha daar is-ie weer, even kijken waarmee hij nu de boel probeert op te stoken". Ieder mens heeft wat mij betreft recht op zijn eigen afwijking.
Luijt 29 augustus 2019 11:40
Mooi topic Wim! Dank weer!
Groeten aan Calimero
Adje Wijnands 29 augustus 2019 11:41
Volgens mij reageer ik ook niet inhoudelijk Sub. Ik vertel slechts een anekdote als reactie op iemand die weliswaar geen Belg is maar zich wel als zodanig gedraagt en aangezien Wimpie het humorhoekje verzorgt vond ik dit verhaaltje hier wel op zijn plaats. Wat Allo, Allo betreft zijn we het overigens eens.
Horsie is back 29 augustus 2019 12:26
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Afgaande op de reacties is dat nog niet bij
> iedereen doorgedrongen.
>
> Soit, iedereen heeft zijn eigen definitie van
> vermaak.
> Ik vond Allo, Allo al van in het prille begin
> oninteressant en ongrappig en zal dat na de 20ste
> herhaling nog altijd zo vinden.

Geen joie de vivre bij madame Edith van die onderkruiper van een doodgraver?
Horsie is back 29 augustus 2019 12:34
Wat die overvliegende Wim de Craene betreft: heeft weinig met humor te maken, meer met Lies, Big Lies and Statistics in willekeurige volgorde.
Had Wim in zijn eenzijdige strooptocht door de Rankings ook niet even kunnen verwijlen bij die ene echte Kannibale, die in haar eentje bijna heel België verorberde?
Anony 29 augustus 2019 12:47
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat mij wel opvalt is dat de bevolkingsgroei wat
> achter blijft percentagegewijs met dat van
> Nederland. Dat kan omdat er te weinig geneukt
> wordt in dat land. Wat ik mij wel voor kan
> stellen. Of dat er nog steeds een hoop kinderen
> ergens in kelders op gesloten zitten.


Ok, ik heb oprecht twee keer moeten lachen.

Wel geen idee wat ik nu eigenlijk het ergste vind: dat te weinig neuken, of die opgesloten kinderen.
Clavan 29 augustus 2019 12:57
Het is ook allemaal bedoelt als gebbetje. Ik hou van België. Kom er graag. Zelfs in bepaalde delen van Wallonie. Nu stop ik hoor voor ik weer volschiet.
Clavan 29 augustus 2019 12:58
Wat is het stokpaardje van Horsie?
Horsie is back 29 augustus 2019 13:06
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat is het stokpaardje van Horsie?

Bent U niet in de war met de stokstaartjes gazing into the future?
Eindhovuh 29 augustus 2019 13:15
Horsie is aan het trainen, kleine sessie van 6 uur vandaag. Hij trapt meer watt dan naamvader James ooit voor mogelijk had gehouden.
Zoals Northern Dancer, weet Horsie dat arbeid adelt. Maar wellicht kan Horsie zelf zijn stokpaardjes benoemen, anders blowen de answers zo in de wind.
MarkV 29 augustus 2019 13:16
Om hier toch semi-serieus op in te gaan

Colombia ligt inderdaad op koers om Nederland voorbij te gaan, maar "we" hebben geluk dat koersen buiten de Vuelta ook mee tellen en buiten Valverde zal Spanje niet veel meer scoren. Waarbij ik Valverde zelf ook nog wel iets terug zie vallen naar het einde van de ronde toe.
Blueprint 29 augustus 2019 13:19
Nederland staat nog vrij comfortabel vierde, zie Spanje daar met alleen Valverde niet zomaar overheen komen.
Wel jammer dat België met zes(?) renners mag starten, terwijl er nauwelijks fatsoenlijke klimmers zijn, die dit loodzware parcours goed kunnen verteren.
Anony 29 augustus 2019 13:43
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wel jammer dat België met zes(?) renners mag
> starten, terwijl er nauwelijks fatsoenlijke
> klimmers zijn, die dit loodzware parcours goed
> kunnen verteren.


Een selectie Evenepoel-Teuns-Wellens-De Plus-Van Avermaet-Benoot zou heus wel een mondje kunnen meepraten.
Ontzettend jammer dat we Lambrecht niet meer hebben.
Blueprint 29 augustus 2019 13:49
Ik zie dan toch liever Dumoulin-Poels-Mollema-Gesink-Kelderman-Kruijswijk.

Colombianen hebben natuurlijk de sterkste ploeg met Bernal, Quintana, Uran, Higuita, Lopez en Martinez.
Adje Wijnands 29 augustus 2019 14:08
Colombia heeft zeker een wereldploeg maar schat ik op het gebied van ééndagskoersen dan weer minder hoog in.
België ondanks de mindere selectie dan juist weer wel en bij Nederland schat ik zo in dat de enige echte kanshebber zal ontbreken ivm de Tour.
Prikdude 29 augustus 2019 14:47
Je overschat het parcours en de eendagscapaciteten van de Colombianen ietwat. Eigenlijk enkel Uran (even geleden) en Higuita in minder bezet werk. Vorig jaar op het WK zouden ze ook al zo'n sterke ploeg hebben. Quintana eindigde in de top 30 (op plek 15 of zo, wél voor de eerste Belg).

De sterkte van de ploeg wordt ook bepaald door of het afmakers heeft (in dat werk). Dan zie ik de Britten al sterker met Y&Y als speerpunt ondersteund door Froome/Thomas/Tao/Carthy, maar vooral de Fransen als topfavorieten met Alaphilippe, Pinot en Bardet met Barguil, Gaudu en Gallopin al dan niet in dienst.
MarkV 29 augustus 2019 14:49
Precies en van dat rijtje Nederlanders zie ik alleen Mollema en misschien als de Tour er niet te zwaar in heeft gehakt Dumoulin een rol van betekenis spelen (en dan neem ik dat begrip nog erg ruim).
Horsie is back 29 augustus 2019 15:37
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is aan het trainen, kleine sessie van 6 uur vandaag. Hij trapt meer watt dan naamvader James ooit voor mogelijk had gehouden.
> Zoals Northern Dancer, weet Horsie dat arbeid adelt. Maar wellicht kan Horsie zelf zijn stokpaardjes benoemen, anders blowen de answers zo in de wind.

That's enough!

De laatste training sessie van 6 uur dateert waarschijnlijk van meer dan een halve eeuw geleden, behalve uiteraard als je training + analyse bij elkaar optelt!.
Vandaag is het echter rustdag na een vijfdaagse met HIT trainingen.
Horsie heeft geen stokpaardjes. Kom op zeg, een paardenkop bevestigd op een lange stok, dierenbeul. Moet Horsie je uitleveren aan Marianne!

Maar Horsie kan zeker enthousiast worden van the opposite sex in cycling (Chloe, MV Augusta, Annemieke om er maar een paar te noemen), van het WUR al was het maar om vrindje Prikdude een hart onder de riem te steken, van song and dance men and women, zoals HIJ wiens naam niet geschreven mag worden (JWH), fragile Stevie, Astral Weeks als het moment waarop de popmuziek af was, After the Goldrush en het Wattage van de Stip aan de (verdwenen) Horizon.

Oh, ja, stokstaartjes vindt Horsie een betere metafoor voor de smachtende prikkers in lycra in afwachting van de komst van Them Against the Wind Doggies.
Blueprint 29 augustus 2019 16:34
Frankrijk heeft inderdaad een geweldige ploeg, geschikt voor diverse scenario's.
Vlaflip76 29 augustus 2019 16:49
Het wk zal wel door een Brit worden gewonnen. Wint er iemand anders dan zal minitrump daar wel maatregelen tegen nemen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/08/2019 16:50 door Vlaflip76.
PVW 30 augustus 2019 06:50
Een paarduitvoering van Gilbert2011?
Aerts 30 augustus 2019 13:45
Ik schaamde me altijd kapot dat Nederland zo goed presteerde bij de mannenhockey en de paardensport.
Met die verwende, verheven polodragers wil ik absoluut niet mee geassocieerd worden.
El Chaba 30 augustus 2019 15:23
Er is wat mij betreft een heel groot verschil tussen een onschuldige 'afwijking' en trollen. Achter trollen zit namelijk een kwaadaardige gedachte: bewust proberen de sfeer op een forum te verzieken door provocatieve berichten te plaatsen en zo conflicten en/of negatieve reacties uit te lokken: [www.stoppestennu.nl]. Aan de chauvinistische reacties van een Ton Duk of lodjan kan ik me ook wel eens ergeren maar hun reacties zijn niet kwaadaardig bedoeld en dat is nogal een groot verschil. Ik zal dan ook nooit om een ban voor hen vragen, maar voor deze idioot dus wel.

Wat bezielt een man van middelbare leeftijd, die al meer dan 10 jaar op deze manier het prikbord onveilig maakt, om dergelijk gedrag te vertonen? Dan ben je m.i. echt een heel sneu persoon, die door de beheerders z.s.m. mogelijk moet worden verwijderd. Dat is ook al talloze malen gebeurd en zal na een tijdje - als hij het weer eens te bont maakt - ook nu weer gebeuren. Jammer genoeg komt hij dan na een tijdje weer terug onder een ander nick name.

Maar begrijp me dus goed, het gaat mij niet zozeer om de inhoud van zijn provocatieve berichten, maar zoals gezegd, om de kwaadaardige instelling, die schuil gaat achter zijn berichten én vanwege het feit dat zo iemand keer op keer weer een podium krijgt. Dat is hem wat mij betreft simpelweg niet gegund.
El Chaba 30 augustus 2019 15:34
Curzio 31 augustus 2019 08:34
Al zouden ze die paarden na afloop direct slachten, goud is goud.
ton duk 31 augustus 2019 09:13
Geheel eens, met de OS juich ik zelfs bij ritmische gymnastiek..
Verheug me nu al op de medaillestanden
gr

ps: Paardenvlees op Malta, heerlijk !!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2019 09:15 door ton duk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen