Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Greg Van Avermaet begint zondag in de Bretagne Classic aan de laatste rechte lijn richting het WK: “Vertrouwen tanken”

Gepost door Wim De Craene 
Wim De Craene 31 augustus 2019 08:18
Quote

Greg Van Avermaet begint zondag in de Bretagne Classic aan de laatste rechte lijn richting het WK: “Vertrouwen tanken”



Greg Van Avermaet staat zondag (1 september) aan de start van de Bretagne Classic - Ouest-France (WorldTour). De olympisch kampioen laste de voorbije twee weken een competitiestop in na de BinckBank Tour.

“Ik heb goed kunnen trainen in Sankt Moritz en hoop daarvan dit weekend het resultaat te zien in de Bretagne Classic”, zegt de kopman van CCC. “Ik voel me goed en ben gemotiveerd om aan mijn laatste wedstrijden in aanloop naar het WK (op 29 september in Yorkshire, red.) te beginnen. Hopelijk kunnen we er (zondag) een lastige wedstrijd van maken. Hoewel ik er nog nooit het podium haalde, denk ik dat het nieuwe parcours mij goed zal liggen. Met een goed resultaat tank ik dan vertrouwen voor de races in Canada en het WK. Dat is voor mij een groot doel dit seizoen.”

Van Avermaet krijgt in Frankrijk hulp van Guillaume Van Keirsbuck, de Polen Lukasz Owsian en Lukasz Wisniowski, de Tsjech Josef Cerny, de Zwitser Michael Schär en de Nederlander Laurens ten Dam.

Vorig jaar won Oliver Naesen, net als in 2016, de Bretagne Classic - Ouest-France (de voormalige GP van Plouay).

[www.standaard.be]

Gregorius is een renner die al vaak heeft bewezen dat de eendagskoersen hem zeer goed liggen. Hij houdt ook van dergelijke koersen en hoeft daarom geen enkele moeite te doen om zich daarvoor te motiveren. Via de Bretagne Classic en de koersen in Canada wil Gregorius topvorm bereiken die hem in Yorkshire de wereldtitel moet opleveren. Een titel waar hij erg naar verlangt. Want het WK is namelijk samen met De Ronde van Vlaanderen een koers die nog ontbreekt op zijn zeer rijke palmares. Maar de vraag die gesteld moet worden is of het WK winnen nog wel een realistisch doel is voor Gregorius. Want is Gregorius nu nog wel zo sterk als hij een paar jaar geleden was? In de BincBank Tour bijvoorbeeld leed hij op De Muur immers een gevoelige nederlaag tegen Oliver Naesen. Geselecteerd worden voor het WK dat zal wel gebeuren. Maar wil hij ook als kopman worden aangeduid dat zal de beste Gregorius moeten opstaan. Want de concurrentie binnen de Belgische ploeg is immers bijzonder groot. (Ik ken geen ander land waar de concurrentie groter is.) Maar als hij opstaat dan is de wereldtitel voor hem een zeer realistisch doel.
Curzio 31 augustus 2019 08:20
Jammer dat je het niveau van je vorige topic niet hebt kunnen vasthouden.
ton duk 31 augustus 2019 09:11
Sinds Juni 2017 mag ie minder tanken
gr
Luijt 02 september 2019 13:24
Wie is Gregorius?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen