Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mauri Vansevenant naar Deceuninck-Quick Step

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 31 augustus 2019 18:21
Mauri Vansevenant maakt volgende zomer de overstap naar het profpeloton. De 20-jarige zoon van oud-renner Wim Vansevenant wordt ploegmaat van zijn generatiegenoot Remco Evenepoel bij Deceuninck-Quick Step.
Mauri Vansevenant gooit dit jaar hoge ogen in zijn leeftijdscategorie. Hij won de Giro Valle d'Aosta, een prestigieuze Italiaanse beloftekoers, en in de Ronde van de Toekomst werd hij 6e.

In juli 2020 gaat hij bij Deceuninck-Quick Step aan de slag. Vansevenant tekende er een contract voor 3,5 jaar.

"Ik heb met verschillende ploegen gepraat, maar ik weet dat ik goed zit bij Deceuninck-Quick Step", reageert de 20-jarige zoon van Wim Vansevenant. "De ploeg heeft een traditie met jonge renners en dat zint me wel. Ik weet dat het eerste jaar bij het team moeilijk zal zijn. Ik zal veel moeten leren, maar ik kijk ernaar uit."

Weetje: Mauri Vansevenant is genoemd naar de voormalige Vuelta-winnaar Melcior Mauri.


Met Bagioli, Almeida en nu dus ook Vansevenant wordt er toegewerkt naar een kern van jonge ronderenners om binnen x-aantal jaar met Evenepoel te strijden voor het grote rondewerk.
Slimmerd 31 augustus 2019 19:14
Het bouwen aan een rondeploeg lijkt beginnen inderdaad, benieuwd of deze ook zo succesvol gaat zijn. Eerlijkheid gebied te zeggen dat de basis wel fijn is om op te bouwen
Anony 31 augustus 2019 20:09
Leuk dat naast Lotto ook QuickStep vol inzet op jonge Belgen.
Cyclad58 31 augustus 2019 20:32
Vol inzetten op Belgen? Dat zie ik anders. Ze zetten vol in op jonge rondetalenten/klimmers. 2 van de 3 aangetrokken jongeren voor volgend seizoen zijn niet van Belgische komaf. Je mag het rustig iets breder zien.
Anony 31 augustus 2019 21:09
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vol inzetten op Belgen? Dat zie ik anders. Ze
> zetten vol in op jonge rondetalenten/klimmers. 2
> van de 3 aangetrokken jongeren voor volgend
> seizoen zijn niet van Belgische komaf. Je mag het
> rustig iets breder zien.


Ik bedoel na Evenepoel nu ook Vansevenant, en in de breedte kan je evengoed ook Steels en Vanlerberghe noemen.
Sub Culture 31 augustus 2019 21:53
Steels is er 30, Vanlerberghe is er 27.
opoeepo 31 augustus 2019 22:00
En al die jaren al Belg.
Anony 31 augustus 2019 23:15
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Steels is er 30, Vanlerberghe is er 27.


Vandaar de 'in de breedte'.
Clavan 31 augustus 2019 23:25
Tinuz 31 augustus 2019 23:44
De obscure Spanjaard Melchior Mauri kennen we vooral van een regenachtige dag in juli 1996.
Mauri was wellicht een betere naam voor de beruchte hond van Wim. Wat bezielde Wim? Mauri had Eddy moeten heten.
opoeepo 01 september 2019 01:20
Vijf jaar eerder won dit 'obscure 'baasje de Vuelta.
Wanny 01 september 2019 08:57
Het zal meer zijn dat er nu toevallig een goede lichting is met jonge Belgen.
MarkV 01 september 2019 11:40
Waardoor Miguel Indurain niet in het rijtje renners staat die alle drie de grote ronden won.
Mauri en iedereen die naar hem vernoemd is zou hiervoor hard gestraft moeten worden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen