Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vuelta rustdag

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 02 september 2019 10:14
Het is rust.
Quintana is de leider, had ik niet verwacht. Voelt nog niet alsof hij hem ook echt kan gaan winnen. Wel al een etappe overwinning, in de rode trui en de puntentrui.
Roglic: ondanks flinke tegenslag 2de op 8 seconde. Verder wat saaie volger.
Lopez: 3de op 17 seconde. Geeft de Vuelta kleur, profiteert natuurlijk ook van de ploegentijdrit.

Grappig feitje, de eerste 8 ritten in lijn hadden alle een andere winnaar. Van aanstormende talenten als Pogacar en Jakobsen tot superveteraan Valverde.

Ik zou nog geen krat bier durven inzetten op wie deze Vuelta gaat winnen.

Wel dat Poels dat niet gaat doen, onzichtbaar slecht.
Cyclad58 02 september 2019 10:18
Primoz Roglic staat er met de tijdrit in het vooruitzicht natuurlijk prima voor. Voor Lopez, Quintana en Valverde wordt het schade beperken. Ben benieuwd naar de chrono van Pogacar, hij kan dat wel.
ton duk 02 september 2019 10:30
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wel dat Poels dat niet gaat doen, onzichtbaar
> slecht.

Voor iemand die onzichtbaar is , is hij wel vaak in beeld..
Slecht wil ik best onderschrijven maar , samen met Hart en De La Cruz , probeert ie (en Ineos) elke dag wel mee te zitten in de ontsnapping vd dag
Eigenlijk vond ik zijn 1e week enigszins hoopgevend voor een dagwinst...
gr
Heisenberg 02 september 2019 10:31
In de Tour stonden op de eerste rustdag (na de waaieretappe die Van Aert won) dezelfde vijf renners in de top-5 als in Parijs:

1 Alaphilippe Julian Deceuninck - Quick Step 43:27:15
2 Thomas Geraint Team INEOS 1:12
3 Bernal Egan Team INEOS 1:16
4 Kruijswijk Steven Team Jumbo-Visma 1:27
5 Buchmann Emanuel BORA - hansgrohe 1:45

Een zelfde scenario lijkt me hier ook waarschijnlijk. Voorlopig geef ik Lopez de meeste kans. Lijkt bergop het sterkst.
Curzio 02 september 2019 10:32
Roglic viel op dag 2 aan en pakte daar bijna 40 seconden op Lopez. Lopez viel gisteren aan. De ene is een saaie volger en de ander geeft de Vuelta kleur?
Eindhovuh 02 september 2019 10:36
Cecchini 02 september 2019 10:42
Als Roglic gisteren niet opgehouden was door een val, had ie misschien gisteren al zijn grote slag geslagen (het was nu in helse achtervolging de schade zien te beperken). Daarnaast ook nog eens die massale valpartij met zijn ploeg, en dan op rustdag 1 slechts op 6 secondes staan van nummer 1, dan doe je dat niet door alleen maar te volgen.
ton duk 02 september 2019 10:53
Roglic "volgt" ook 3 renners wat op zich ook al leuk is om te zien...

Of ie zelf "kon" aanvallen of dat ie enigszins in spaarmodus rijdt (geleerd van de Giro) is de grote vraag
gr
Eindhovuh 02 september 2019 10:53
Uhm jawel. Ik vind dat Roglic het heel goed doet. Maar hij neemt zelden het initiatief.
Cecchini 02 september 2019 11:09
Emiraten, Baskenland, Romandie gezien de afgelopen jaren ?
Fcdh 02 september 2019 11:12
Dat is het grote voordeel als je de beste tijdrijder bent onder de klassementsrenners met nog een tijdrit in het verschiet waarom zou je dan initiatief nemen wat juist ook risico's met zich meebrengt? Gewoon een slimme tactiek maar het is minder spectaculair dan een Lopez die er bijna altijd maar in knalt.
Eindhovuh 02 september 2019 11:22
Ik begrijp dat ik hier moet vinden dat Roglic een enorm aanvallende renner is die in iedere etappe hier het initiatief heeft genomen. Ok.

(in Romandië werd hij 2de in de proloog en won daarna 2 etappes in een groepssprint, waarna hij de tijdrit won, in Emiraten idem, in de Giro ook meerijden).

ps: ik vind Roglic een enorm goede en slimme renner.
Eindhovuh 02 september 2019 11:23
Dit dus. (Het was niet mijn bedoeling om mensen te provoceren).
Cecchini 02 september 2019 11:27
Ik heb het niet zo allemaal zo direct op een rijtje, maar ik denk dat Roglic vaker met de handen in de lucht solo over de finish is gereden dan Lopez. PCS geeft 39 overwinningen voor Roglic en voor Lopez 23. Bij Lopez is er m.i. sprake van overdreven beeldvorming. Ik kan me nog wel eens " akkefietjes " met Pyama herinneren, waarbij ik Lopez vaak veel te tactisch rijden heb verweten (in de Giro van vorig jaar alleen maar in het wiel hangen van Dumoulin vooral in de Finestre etappe).
Blueprint 02 september 2019 11:32
Roglic staat er uitstekend voor, maar het blijft gevaarlijk tegen twee man van Movistar en een agressief koersende Lopez.

Van het selectiebeleid van Ineos begrijp ik heel weinig. Waarom mag Poels op het laatste moment mee, terwijl hij niet in vorm is? Waarom laat de ploeg zich onder druk zetten door de zaakwaarnemer van De La Cruz, die er ook weinig van bakt? Voor zo'n doorgaans goed geoliede machine komt het wat amateuristisch over.
Blueprint 02 september 2019 11:52
Roglic rijdt ook nog wel eens op kop. Bij Lopez is het toch vooral in het wiel hangen of demarreren.
Cecchini 02 september 2019 11:55
Buiten Bernal om (okay Sivakov en Thomas krijgen ook nog een eervolle vermelding) rijdt Ineos eigenlijk een waardeloos seizoen. Het wordt daar tijd voor een zekere opruiming.
ton duk 02 september 2019 11:58
Blueprint Schreef:

> Van het selectiebeleid van Ineos begrijp ik heel
> weinig. Waarom mag Poels op het laatste moment
> mee, terwijl hij niet in vorm is? Waarom laat de
> ploeg zich onder druk zetten door de zaakwaarnemer
> van De La Cruz, die er ook weinig van bakt? Voor
> zo'n doorgaans goed geoliede machine komt het wat
> amateuristisch over.

Idem...nu denk ik dat die geoliede machine vooral op Froome-Thomas ( en Bernal) loopt en de Vuelta een volledige bijzaak is geworden...
(je vergeet nog Sivakov die , meen ik, geen zin in de Vuelta had ?) ...

gr
Blueprint 02 september 2019 12:04
Sivakov is pas 22 en heeft al een verdienstelijke Giro achter de rug. Prima keuze om hem niet naar de Vuelta te sturen. Blijft wel bijzonder dat Elissonde op het laatste moment thuis mocht blijven ten gunste van De La Cruz. Zal wel iets als "DLC rijdt de Vuelta, anders geen Carapaz naar Ineos" achter zitten. Meneer Acquadro is veel te machtig.
El Chaba 02 september 2019 12:17
Klopt ja, ook Moscon en Kwiatkowski rijden een uiterst teleurstellend seizoen.
Overigens verdient ook Van Baarle een eervolle vermelding.
El Chaba 02 september 2019 12:18
Dat lijkt me logisch. Twee grote rondes (ook nog als kopman) lijkt me geen goede zaak voor zo'n jonge renner.
El Chaba 02 september 2019 12:19
Wat Blueprint al zei dus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/09/2019 12:19 door El Chaba.
Miquel1983 02 september 2019 12:58
Roglic gaat deze Vuelta winnen.

Lopez was maar 1 keer beter bergop dan Roglic en 3 keer slechter (etappe 2, etappe7 en etappe 9). Quintana en Valverde heb ik ook nog niet beter gezien dan Roglic. Daarnaast pakt Roglic 1 a 1,5 minuut in tijdrit op Valverde, 1,5-2 minuten op Quintana en 2-3 minuten op Lopez. Bovendien heeft Jumbo een goede ploeg (in tegenstelling tot Giro).

En dat ondanks die 2 door de organisatie veroorzaakte valpartijen. Hoe vaak zijn Lopez, Quintana en Valverde gevallen? En toch kunnen ze Roglic niet op achterstand krijgen. Dat zegt genoeg.

Wanneer Pogacar niet door de organisatie gevloerd was in de ploegentijdrit, dan hadden Lopen, Quintana en Valverde voor brons gereden. Misschien dat Pogacar nu nog 2e gaat worden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/09/2019 13:00 door Miquel1983.
MarkV 02 september 2019 13:01
Nou om te zeggen dat Lopez gisteren slechter dan Roglic vind ik wel heel kortzichtig. Hij had iedereen er af gereden en was op weg naar een solo zege, maar had duidelijk last van zijn valpartij.

Maar verder eens dat Roglic de huizenhoge favoriet is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/09/2019 13:02 door MarkV.
Luijt 02 september 2019 13:19
Pogacar en Kuss, de verassingen van de week wat mij betreft. En ook Roglic, die zonder tegenslag nu ruimschoots in het rood had gereden.

Het grappigst vond ik gisteren Soler; moeten wachten op Quintana, dat is ook wel klote.
Curzio 02 september 2019 13:28
Dat verschilt ook nogal. In de Giro van vorig jaar volgde Lopez alleen maar. Het heeft allemaal met de belangen te maken op dat moment (heb ik geleerd van Andere Peter).
Curzio 02 september 2019 13:31
Ik zou er bij allemaal nog een halve minuut bij optellen qua tijdritverschillen.
Eqquipo 02 september 2019 14:00
Prachtige uitgangspositie voor Jumbo om een grote ronde te winnen. En ondanks wegvallen van Kruijswijk nog steeds een sterke ploeg. Hoe gaat het met bijv. Martin na eerdere val. Is die fit en fris om dagen op kop te rijden na de tijdrit van morgen?
De Movistarmannen toch weer sterk zeg en dan te bedenken dat de Girowinnaar, gevloerd in Etten-Leur of all places, verstek moest laten gaan.

Sunweb ongelukkig in de Tour maar ook daar aanvallende gekoerst, rijdt een mooie Vuelta tot nu toe.

Voorts kan ik er eigenlijk niet over uit hoe ongelofelijk sterk Pogacar is. Gaat hier een neoprof naar het podium in een grote ronde rijden? Of zal m nog instorten? Preventief op de 2de rustdag uit koers halen zal er wel niet meer inzitten in zo;n positie..
predator 02 september 2019 14:01
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als Roglic gisteren niet opgehouden was door een
> val, had ie misschien gisteren al zijn grote slag
> geslagen (het was nu in helse achtervolging de
> schade zien te beperken). Daarnaast ook nog eens
> die massale valpartij met zijn ploeg, en dan op
> rustdag 1 slechts op 6 secondes staan van nummer
> 1, dan doe je dat niet door alleen maar te volgen.

Helemaal eens. Ook gewoon knap hoe hij met de valpartij in ploegentijdrit is omgegaan.
Aerts 02 september 2019 14:53
Ik vind juist Valverde een verschrikkelijke 'volger'.
Er is niets irritanter dan een klim volledig op kop rijden en dat er dan in de laatste 100 meter iemand uit je wiel demarreert. Dat is slim en berekenend, maar zulke wielrenners moet je gewoon verrot schelden.
ton duk 02 september 2019 15:49
Wanneer is er tevredenheid in Huize DUK ?
1 etappe-overwinning (liefst Jakobsen) buiten de eventuele TTT-TJV.NL-overwinning en 1 Top 10 AK (liefst van Kelderman)
gr ....schreef ik op 21-08 / 19.29

Jakobsen thumbs up en Kelderman vooralsnog ook op weg thumbs up
Bol bijna en goed optreden Tusveld
En we hebben de rode lantaarn met Hofstede...

Ik durf wel te hopen op een 2e etappe-overwinning (liefst Poels) en 1 Top10 (met Kelderman)
gr
El Chaba 02 september 2019 15:49
Valverde doet wel veel meer hoor, in heel zijn carrière al. Maar niet altijd natuurlijk..
De enige die dat standaard altijd deed was Rebellin, de grootste wieltjesplakker ooit.
El Chaba 02 september 2019 15:53
De vraag is natuurlijk wie dat hier interessant vindt, behalve jijzelf. En zelfs al zou ik het interessant vinden, dan nog zou ik het wel weten, zonder dat je het elke keer hier laat optekenen.
#eendimensionaalwielrennenkijken
Eindhovuh 02 september 2019 15:53
En toch heb ik eigenlijk maar weinig chauvinistisch plezier deze Vuelta.
Gek.
Blueprint 02 september 2019 15:57
Ik geef Jakobsen meer kans om die tweede ritzege binnen te tikken. Poels is niet in topvorm.
ton duk 02 september 2019 16:00
Zit dat dan in uwes verwachting ?
Het "verlies" van Bol vond ik chauvinistisch zelfs wel grappig
gr
Tinuz 02 september 2019 16:01
Kruijswijk valt weg, Poels stelt teleur, Kelderman moest er nog wat inkomen. Jakobsen etappe zege. Recreant Jetse Bol zorgde voor enig vertier.
De chauvinistische balans op de eerste rustdag.

Kelderman genereert nog hoop, Poels is het aan zijn stand verplicht nog een keer uit te pakken en een etappe te winnen. Als Jakobsen uitrijdt kan hij zomaar nog een rit winnen.
ton duk 02 september 2019 16:03
Misschien ook wel meer hoop maar Poels is dan weer wel zo'n renner die ineens zo'n winnende dag kan hebben ....(het mag ook best Gesink zijn e.a natuurlijk)
gr
Orakel 02 september 2019 16:07
Niet mee eens. Zonder val had Uran er 5 minuten voor gestaan. Met 5 minuten daar voor Tom Dumoulin.
Blueprint 02 september 2019 16:09
Gesink zie ik eerder een Solerretje doen spinning smiley sticking its tongue out
Orakel 02 september 2019 16:18
Is toch heerlijk als een wielrenner een 'rot strategie' hanteert? Dan is het aan de 'sterkeren' om daar een oplossing voor te vinden. Zelf vind ik juist dat dom wattage draaien wat saai. Wielrennen is zo veel meer dan het snelst van a naar b gaan. Het gaat er om dat je eerder over de finish gaat dan je tegenstander.
lodjan 02 september 2019 16:46
Ja, maar dan zonder hoofdschudden en gebaren.
Horsie is back 02 september 2019 18:05
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is toch heerlijk als een wielrenner een 'rot
> strategie' hanteert? Dan is het aan de 'sterkeren'
> om daar een oplossing voor te vinden. Zelf vind ik
> juist dat dom wattage draaien wat saai. Wielrennen
> is zo veel meer dan het snelst van a naar b gaan.
> Het gaat er om dat je eerder over de finish gaat
> dan je tegenstander.

Dus als je het snelst van allen van a naar b gaat ben je niet als eerste over de finish?
Frederik D. 02 september 2019 18:46
smiling smiley Maar je bent nu te streng. Orakel heeft gewoon gelijk, al formuleert hij het wat krom maar dat mag.
Frederik D. 02 september 2019 18:49
Vlaflip76 02 september 2019 19:06
Hoofdschudden doet gesink standaard op de fiets
lodjan 02 september 2019 19:13
Daar heb je een punt.
Eqquipo 02 september 2019 19:59
Aerts Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind juist Valverde een verschrikkelijke
> 'volger'.
> Er is niets irritanter dan een klim volledig op
> kop rijden en dat er dan in de laatste 100 meter
> iemand uit je wiel demarreert. Dat is slim en
> berekenend, maar zulke wielrenners moet je gewoon
> verrot schelden.

Ik dacht dan juist in etappe twee Valverde op dat steile ding een flink deel op kop te zien rijden en in de finale van etappe 5 weer die oude man in die regenboogtrui, met nota bene Roglic in zijn wiel. Blinde vlek wellicht.
Horsie is back 02 september 2019 21:23
Aerts Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind juist Valverde een verschrikkelijke
> 'volger'.
> Er is niets irritanter dan een klim volledig op
> kop rijden en dat er dan in de laatste 100 meter
> iemand uit je wiel demarreert. Dat is slim en
> berekenend, maar zulke wielrenners moet je gewoon
> verrot schelden.

Horsie moet het toch even opnemen voor "crying baby" Alejandro Valverde.
Als iemand een kilometers lange, snel gereden klim in een groepje bij kan blijven betekent dat toch dat die renner nagenoeg hetzelfde niveau heeft.
Als je dan in het geval van Valverde een hele, goede renner bent en ook anaeroob je man staat plus een ver beneden gemiddeld gewicht hebt, dan is de strijdwijze van zo'n renner gauw uitgetekend. Wordt de klim te lang dan haakt ook Valverde eerder af, maar we zijn nu dan ook nog in Spanje.
Morgen moet hij in zijn uppie rijden en kan hij nergens aanhaken, tenzij Mollema kijkt uiteraard. Het is dan ook nog te hopen, dat het kinderzwembad intussen echt is leeg gelopen, want zag Horsie vandaag niet hoe Roglic in de weer was met het wassende water.grinning smiley
Andere Peter 03 september 2019 08:51
Nee hoor. Dat heeft met krachtsverhoudingen te maken.
Luijt 03 september 2019 09:48
Dan denk je dat wat geleerd hebt, maar dat is dan toch weer niet zo. Dan zit het toch weer anders. Dat maakt m zo ongrijpbaar, zo verheven.
Curzio 03 september 2019 09:48
Ik sta gecorrigeerd.
Luijt 03 september 2019 09:49
Je boft, Orakel. 't Mag.
MarkV 03 september 2019 10:10
Nee hoor, dat had te maken met dat Lopez voor het jongerenklassement reed en geen boodschap had aan de strijd Froome-Dumoulin.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen