Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Monfort stopt

Gepost door ton duk 
ton duk 06 september 2019 10:22
De beste Belgische Ronderenner van deze eeuw stopt
[www.bd.nl]
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2019 10:23 door ton duk.
Ridder Kale Knikker 06 september 2019 10:26
En hij liet een gapend gat achter zich, hup Maxime! Gelukkig voor onze zeergewaarderde zuiderburen staat er weer een batterij Eddies klaar om de hemel te bestormen.
predator 06 september 2019 10:30
11x top 20 in een grote ronde. Respect.
Ridder Kale Knikker 06 september 2019 10:43
Zonder meer respect vor hem, lijkt me een zeer voorbeeldige prof die zijn mogelijkheden optimaal benut heeft.
Slimmerd 06 september 2019 11:03
Voor mijn gevoel de Belgische Zubeldia, alleen dan met tijdrit. Mooi ook hoe die zich in zijn laatste jaar heeft veranderd in de tempobeul van het peloton achter se vlucht aan (in dienst van Ewan)
MarkV 06 september 2019 11:27
Een Zubeldia alleen dan met tijdrit? Dus eigenlijk een verbeterde Zubeldia..
Haimar was wel een klasse of 3 beter, reed alleen vaak in dienst en reed alsnog vaak top 10 in een klassement waar Monfort goed zijn best heeft gedaan om in ambitieloze ploegen terecht te komen waar hij lekker vrij voor zijn 14e plekje kon rijden en dan 1x toevallig in een top 10 terecht kwam.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2019 11:29 door MarkV.
MarkV 06 september 2019 11:29
Jurgen van den Broeck is natuurlijk de beste Belgische ronderenner van deze eeuw.
Cecchini 06 september 2019 11:32
Dat is toch de Gendt met een podiumplek in de Giro en de nodige etappe zeges.
Slimmerd 06 september 2019 11:35
Ik bedoel meer het onzichtbaar rijden van een AK
El Chaba 06 september 2019 11:48
Etappezeges zeggen natuurlijk weinig over je kwaliteiten als ronderenner. Cavendish, Cipollini en Zabel kun je ook moeilijk ronderenners noemen, toch?
ton duk 06 september 2019 12:11
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor mijn gevoel de Belgische Zubeldia

Eendimensionaal zit ik nu een Nederlandse Monfort te bedenken ???
gr
Cecchini 06 september 2019 12:11
Iemand die 3e wordt in de Giro kan wat mij betreft best een aardige ronde renner worden genoemd. Daarnaast heeft hij ook nog eens een keer op de Mont Ventoux gewonnen en won hij één van de meest memorabele bergetappes van de afgelopen Tour. Dat ie geen zin meer heeft om 3 weken lang voor een klassement te gaan doet niets af aan het feit, dat hij de Belgisch beste ronderenner van de afgelopen decennia is geweest. Wat hebben VDB en Montfort gedaan wat in de herinneringen is blijven hangen ? Ik zou Monfort niet eens op straat herkennen, maar dat zal aan mij liggen, en VDB alleen als hij zijn mond opendoet.
Blueprint 06 september 2019 12:21
Vandenbroeck was derde en vierde in de Tour, dat sla ik toch wat hoger aan dan derde in de Giro.
Luijt 06 september 2019 12:34
Een renner van de tweede of derde rij. Nooit in beeld. Eén van de weinig renners die ik zou hebben geadviseerd juist niet voor een klassement te rijden. De cijfertjes met ettelijke toptienklasseringen doen misschien anders vermoeden, maar Monfort was/is een totaal onzichtbare renner.
Als dit de beste ronderenner van deze eeuw is, dan moeten we het wel over een heel klein nietig landje hebben.
Cecchini 06 september 2019 12:34
Wat JVDB betreft trek ik mijn woorden direct weer terug, gezien zijn klasseringen. Mea Culpa Mea Maxima Culpa Maar het zegt wel iets over zijn kleurloosheid dat ik me zijn resultaten niet of nauwelijks meer herinner.
tvm 06 september 2019 12:40
Monfort, Zubeldia, wie vult dit lijstje aan?
Meintjes is hard op weg om in dit illustere rijtje te komen.
Luijt 06 september 2019 12:43
Wij hebben dat soort gasten niet. Een carrière lang onzichtbaar aardige klassementen rijden door iedere dag 25e te worden in de rituitslag is onze jongens niet gegeven.
ton duk 06 september 2019 12:45
Ik dacht eerst ff aan Veldscholten maar dat is dan weer teveel eer aan en voor 'm...
gr
Blueprint 06 september 2019 12:48
Dan moet Meintjes wel weer terug op niveau komen.
Tjappie2 06 september 2019 12:50
Een renner die in de Tour 16e, 5e, 10e, 12e, 13e, en 12e wordt en in de Giro 17e (voor wat top-20 klasseringen betreft) voldoet misschien aan het profiel?
Heisenberg 06 september 2019 12:58
In 2012 vierde op 10 minuten van het geel en 4 minuten van het podium. In 2010 was hij vijfde in Parijs, maar zijn later Menchov en Contador geschrapt. Dan schat ik de prestatie van De Gendt in de Giro hoger in.
Eindhovuh 06 september 2019 13:06
De Gendt kreeg veel minuten cadeau in een ontsnapping(Die hij briljant won overigens).
Eindhovuh 06 september 2019 13:13
George Bennett wellicht.
Reichenbach?
Cecchini 06 september 2019 13:15
Ik moet ook aan Leopold Konig denken. Wat is daarmee aan de hand ? Heeft slechts 1 koers gereden dit jaar.
Slimmerd 06 september 2019 13:31
Die was uiteraard nooit onzichtbaar
Anony 06 september 2019 13:37


Ik zal mij hem herinneren als:

- een sympathieke Waal met een goed niveau Vlaams dat een beetje tussen dat van Verbrugghe en Gilbert ligt.
- zoals bovengenoemd 'onze Zubeldia', met een toch echt wel knappe vijfde plaats in de Vuelta van 2011, slechts vier minuten na Froome.
- zijn onverzettelijkheid als knecht in de jongste Tour de France, bewonderenswaardig veel op kop van het peloton.
- de renner die Belgisch kampioen tijdrijden werd en HTC-Columbia daardoor werd verplicht een volledig gekleurde outfit te maken (een beetje zoals Devolder bij RadioShack later).



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2019 13:41 door Anony.
Prikdude 06 september 2019 13:39
Ik zal mij hem herinneren als:
Eindhovuh 06 september 2019 13:40
Ook heel vreemd verloop van zijn carrière ja. Iemand een idee
Prikdude 06 september 2019 13:41
VDB bovendien de Giro gewonnen voor Dumoulin. Die man zou hier verafgood moeten worden.
Slimmerd 06 september 2019 13:43
Tjappie2 06 september 2019 13:45
MarkV 06 september 2019 13:46
"Dat ie geen zin meer heeft om 3 weken lang voor een klassement te gaan"

Geen zin meer? Als in dat hij er ooit wel zin in heeft gehad?
De Gendt heeft het na en ook voor die Giro sowieso nooit gedaan, het is één enorme uitschieter en niet alleen in rondes van drie weken, ook in kortere rondes. Zijn enige andere top 25 (!) klassement in een ronde waarin geklommen werd was een 9e plek in de Algarve in 2011, waar hij ook 27e werd in 2013 en als je echt een serieus rondje moet gaan zoeken dan wordt de 29e plek in Romandië van dit jaar het hoogtepunt van zijn carrière als ronderenner samen met de 29e plek in de Paris-Nice van 2012.

Ik durf de stelling wel aan dat Thomas de Gendt de slechtste ronderenner aller tijden is die ooit podium in een grote ronde heeft gereden. Hij is dan ook helemaal geen ronderenner.
Als Michael Boogerd een keertje tweede werd achter Erik Zabel in een groepsprint dan noemen we hem toch ook niet gelijk een sprinter?


Maar los van dit hele punt.
Is renner X gelijk een betere ronderenner dan renner Y als zijn beste prestatie beter is dan de beste prestatie van Y, ook al heeft Y veel meer prestaties in de breedte? Meet je iemands kwaliteit enkel en alleen af aan zijn beste prestatie ooit?
Het is een manier om er naar te kijken, maar niet de mijne. Ik vind bv Joaquin Rodriguez een grotere ronderenner dan Ryder Hesjedal, ook al won Rodriguez nooit een grote ronde en Hesjedal wel (ten koste van dezelfde Rodriguez nota bene).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2019 13:57 door MarkV.
valse trage 06 september 2019 14:11
Wow, Monfort stopt. Wat een hoop reacties! Hij heeft de mensen blijkbaar toch weten te raken...
Tjappie2 06 september 2019 14:28
Niet gek ook. Veel mensen kunnen zich met hem identificeren natuurlijk.
Prikdude 06 september 2019 14:30
De definitie van ronderenner is een renner die goed presteert in ronden. Aangezien er ook het begrip klassementsrenner is, kun je onder ronderenner dus ook renners verstaan die bijvoorbeeld goed zijn in rittenkapen (terwijl ze dat in eendagskoersen minder af gaat).

Thomas de Gendt is dus net zo hard een ronderenner als Contador dat was. Pure sprinters zijn per definitie geen renners en allround sprinters tenminste geen specifieke ronderenners als ze ook koersen als MSR, GW en het WK winnen.
Prikdude 06 september 2019 14:32
Hup Tjappie2, er kan maar een Zubeldia1 zijn...
Curzio 06 september 2019 14:43
Helemaal eens.
Cecchini 06 september 2019 14:50
Theo Elting leek daarvoor een geschikte kandidaat.
Lucho Herrera 06 september 2019 15:03
Toch vooral veel uitslagenfetisjisten die het hele bestaan van een renner alleen ophangen aan uitslagen. Alsof een carrière van meer dan 15 jaar niet uit veel meer daden, avonturen, nederlagen, pech, hoop, vreugde, opofferingen, overwinningen, vriendschap, ruzies, ellende, reizen, plezier etc zou bestaan
Prikdude 06 september 2019 15:07
Ten Dam?

Zijn hondsdolle verschijning verhult wellicht wat dat hij eigenlijk maar weinig in beeld reed. Ook nooit een rit gewonnen.
Anony 06 september 2019 15:12
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toch vooral veel uitslagenfetisjisten die het hele
> bestaan van een renner alleen ophangen aan
> uitslagen. Alsof een carrière van meer dan 15
> jaar niet uit veel meer daden, avonturen,
> nederlagen, pech, hoop, vreugde, opofferingen,
> overwinningen, vriendschap, ruzies, ellende,
> reizen, plezier etc zou bestaan


Klopt, zo herinner ik me ook plots dat Monfort papa werd tijdens de Tour. Iets wat je de dag van vandaag steeds minder hoort: renners die in competitie blijven tijdens de bevalling.
Prikdude 06 september 2019 15:15
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> hoop, vreugde, overwinningen, vriendschap, plezier....

Net nu we ons met een renner konden identificeren...
Slimmerd 06 september 2019 15:17
We wachten met smart op jouw kleurrijke in memoriam voor de renner Monfort...
Luijt 06 september 2019 15:31
Veldscholten, in L'Equipe meermaals aangeduid als Veloscholten en vervolgens door mijn vader (toen hij nog leefde ook actief op het forum) en mij zelf steevast ook zo genoemd. Ook bij Franse vrienden die de humor er geenszins van in zagen. Maar ja, hun held was dan ook Jean Rene Bernaudeau. Dan weet je het wel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2019 16:16 door Luijt.
Luijt 06 september 2019 15:32
Dacht ook ff aan Theo maar die is in die ene veelbelovende Giro teveel kapot gegaan om later ooit nog echt te kunnen presteren. Ander verhaal dan Monfort.
Lucho Herrera 06 september 2019 16:28
Is dit een autistische manier om aan mijn punt voorbij te gaan?
Curzio 06 september 2019 16:40
Ten Dam heeft maar twee jaar voor eigen rekening gereden. Totaal niet te vergelijken met Monfort.
Sub Culture 06 september 2019 19:26
De vele reacties spreken boekdelen.
Monfort laat niemand onberoerd.
Blueprint 06 september 2019 20:13
Nee, dat is passief-agressief gedrag spinning smiley sticking its tongue out
Eindhovuh 06 september 2019 20:36
Het prikbord leeft(soms)
Lucho Herrera 06 september 2019 21:32
Daar kan ik mee leven thumbs up
Prikdude 07 september 2019 16:22
De hele definitie van een prof is dat hij voor eigen rekening rijdt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen