Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK-selectie België

Gepost door Anony 
Anony 09 september 2019 16:09


De selecties

Wegritten

Mannen-elite: Remco Evenepoel, Philippe Gilbert, Oliver Naesen, Dylan Teuns en Greg Van Avermaet. De drie resterende namen worden volgende week maandag bekendgemaakt.

Vrouwen-elite: Valerie Demey, Sofie De Vuyst, Kaat Hannes, Kelly Van den Steen, Julie Van De Velde

Mannen-beloften: Stan Dewulf, Jasper Philipsen, Jens Reynders, Brent Van Moer, Stan Van Tricht, Ilan Van Wilder (reserven in alfabetische volgorde Sébastien Grignard, Florian Vermeersch, Viktor Verschaeve)

Mannen-juniores: Ramses Debruyne, Milan Paulus, Alex Vandenbulcke, Jago Willems (reserves in alfabetische volgorde Toon Clynhens, William Junior Lecerf, Floris Van Tricht)

Vrouwen-juniores: Julie De Wilde, Jade Lenaers, Dina Scavone, Gloria Van Mechelen (reserve Lotto Popelier)


Tijdritten

Mannen-elite: Victor Campenaerts, Remco Evenepoel, Yves Lampaert

Mixed Team Relay: Valerie Demey, Sofie De Vuyst, Julie Van de Velde; Jan Bakelants, Frederik Frison, Senne Leysen (reserve Jonas Rickaert)

Vrouwen-elite: Ann-Sophie Duyck, Julie Van de Velde.

Mannen-beloften: Brent Van Moer, Ilan Van Wilder (reserve Jasper De Plus)

Mannen-juniores: Branko Huys, Lars Van Ryckeghem (reserven in alfabetische volgorde Milan Paulus en Lucas Rogiers)

Vrouwen-juniores: Julie De Wilde
Anony 09 september 2019 16:10
Remco Evenepoel gaat mee met Gilbert en Van Avermaet naar WK

Remco Evenepoel (19) rijdt in zijn eerste jaar als prof meteen het WK wielrennen. Hij is een van de 5 namen die bondscoach Rik Verbrugghe heeft bekendgemaakt voor Yorkshire. Ook Van Avermaet, Gilbert, Naesen en Teuns staan zondag 29 september aan de start in Engeland.

Rik Verbrugghe heeft vanmiddag deel 1 van zijn selectie prijsgegeven voor zijn eerste wereldkampioenschap als bondscoach. Remco Evenepoel is erbij. Het 19-jarige toptalent, vorig jaar nog wereldkampioen bij de junioren, verraste vriend en vijand in zijn eerste profjaar met zeges in de Ronde van België, de Clasica San Sebastian en het Europees kampioenschap tijdrijden.

Op zondag 29 september mag Evenepoel samen met Philippe Gilbert, Greg Van Avermaet, Dylan Teuns en Oliver Naesen de strijd aangaan met topfavorieten Van der Poel, Alaphilippe en Sagan.

Gilbert demonstreerde zijn topvorm vorige week nog in de Vuelta met een 10e ritzege in de grote rondes. Van Avermaet verzamelde weer de ene ereplaats na de andere. In de Ronde van Yorkshire was hij dit seizoen goed voor een ritzege.

Dylan Teuns zette een stap hogerop met ritwinst op La Planche des Belles Filles in de Ronde van Frankrijk. In de Vuelta voerde hij anderhalve week geleden bijna een bisnummer op. Oliver Naesen liet vorige maand zien dat hij klaar is voor het WK met ritwinst in de BinckBankTour. In de slotrit naar Geraardsbergen klopte hij Van Avermaet.

Het leverde Naesen een tweede plaats op in de eindstand, gewonnen door Laurens De Plus. De eerste luitenant van Jumbo-Visma kan volgende week maandag nog toegevoegd worden aan de WK-selectie.

Dan maakt Verbrugghe zijn laatste 3 namen bekend. De bondscoach wil dit weekend de wedstrijden in Canada afwachten. Met De Plus, Yves Lampaert, Tim Wellens, Jasper Stuyven, Tiesj Benoot, Sep Vanmarcke, Tim Declercq, Dries Devenyns en Laurens De Vreese zijn er nog kandidaten bij de vleet.


Philipsen kopman bij de beloften

Jasper Philipsen (21) treedt in Yorkshire nog aan bij de beloften. De eerstejaarsprof voert er samen met Brent Van Moer (21) en Stan Dewulf (21) de Belgische selectie aan.

Philipsen finishte dit seizoen maar liefst 34 keer in de top 10. In januari boekte hij zijn enige zege tot nu toe. Na declassering van Caleb Ewan werd hij uitgeroepen tot winnaar van rit 5 in de Tour Down Under, een wedstrijd op het hoogste niveau.

Als Philipsen ook in Yorkshire prijs heeft, wordt hij de eerste Belgische wereldkampioen bij de beloften sinds Eddy Merckx in 1964 (als 19-jarige amateur).


Bron: Sporza



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2019 16:12 door Anony.
Slimmerd 09 september 2019 16:14
Wim, kom er maar in, mis nu al je openingspost
Slimmerd 09 september 2019 16:15
Philipsen moest voor de makkelijke weg? Waarom bij de beloften, volwaardig prof!
Blueprint 09 september 2019 16:27
Teuns toch wel verrassend, zijn vorm zit in dalende lijn. Toch leuk voor hem dat zijn ploegleider ook bondscoach is.
Sub Culture 09 september 2019 16:41
Idd, ik vind dat eens je prof bent je bij de profs hoort te rijden en dan niet voor een keer tussen de beloften.

Al een geluk dat we Evenepoel daar niet afvaardigen, al wou hij dat zelf niet.
Sub Culture 09 september 2019 16:43
Ik zou er nog Wellens, Benoot en Stuyven aan toevoegen.

Wat een weelde zeg, komt sowieso herrie van als je ziet wat we kunnen thuislaten.
Slimmerd 09 september 2019 16:47
Als Vanmarcke nu prima is in Canada, zou je die niet meenemen?

En Devenyns om toch één knecht te hebben?
Lucho Herrera 09 september 2019 17:12
De bondscoach kan nu toch ook wel zien dat Benoot en Vanmarcke in vorm zijn. Waarom nog een week wachten? Ik vind dat weer zo’n typisch Vlaamse manier van wantrouwen naar de laatste 3 renners. ‘Leuk dat jullie meedoen, maar ik neem eigenlijk alleen de eerste 5 geselecteerde serieus.’ Zo komt dat op mij over.
Blueprint 09 september 2019 17:17
Even Quebec en Montreal afwachten kan geen kwaad, toch? Had ie dan wel beter voor de gehele selectie kunnen doen.
Sub Culture 09 september 2019 17:17
Waalse bondscoach..
Het is niet de gangbare gang van zaken in de selectiepolitiek maar ik vind er op zich niks mis mee.

Dan moet de rest in Canada maar bewijzen hoe de vorm is en wie aanspraak maakt op de overige plaatsen.
Luijt 09 september 2019 18:03
Geen absolute kopman, zoals bij Nederland en Frankrijk.
Dan kun je nog steeds ver komen, maar ik heb bij die Belgen vaak het idee dat ze niet zoveel voor elkaar willen doen. Zeker als er niet één met kop en schouders boven uit steekt.
Lucho Herrera 09 september 2019 18:17
Waarom moeten Stuyven - Benoot - Vanmarcke bewijzen hoe de vorm is? Tijdig praten met de renners en ze vertrouwen geven lijkt me veel belangrijker!
El Chaba 09 september 2019 18:19
.
Edit: je hebt helemaal gelijk, ik las je reactie verkeerd.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/09/2019 18:20 door El Chaba.
Wim De Craene 09 september 2019 18:24
Sowieso nog regenrijder Wellens meenemen.
Cyclad58 09 september 2019 18:35
Wellens en Stuyven lijken mij ook onomstreden. 8e man Benoot? Of toch Vanmarcke? Lijkt me een lastige keuze.
Cyclad58 09 september 2019 18:49
Het punt is dat Stuyven en Wellens ook goed zijn. Hij moet toch 1 man schrappen.
El Chaba 09 september 2019 18:56
Gaat het regenen dan?
Cyclad58 09 september 2019 19:04
Die kans is in Yorkshire levensgroot.
Blueprint 09 september 2019 19:43
Cyclad58 09 september 2019 19:48
Als ik heel eerlijk ben zou ik Teuns ook niet meenemen en Vanmarcke, Wellens, Stuyven en Benoot wel. Als je me vraagt waarom zeg ik: puur op gevoel. Teuns is meer een man die het kan afmaken als de finish stevig heuvelop is. Dit is toch andere koek. Ik zeg niet dat hij het niet kan, maar de meest logische keuze vind ik hem niet.
JdB 09 september 2019 19:58
Ja, of Evenepoel. Heeft die al ervaring met koersen van 250+ km?
Cyclad58 10 september 2019 10:56
Clasica San Sebastian was 227,5 km. Hij reed daar alsof hij nog wel 50 kilometer door kon stampen.
Sub Culture 10 september 2019 11:23
Zonde dat van Aert er niet bij kan zijn.
Ook al had hij, mits fit, allicht niet meegedaan.

Het zou de keuzes voor de bondscoach qua tijdrijden en wegrit nog moeilijker gemaakt hebben.
Luijt 10 september 2019 12:41
Pfoeh, gelukkig, ik blijk helemaal gelijk te hebben.
Horsie is back 10 september 2019 13:10
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Pfoeh, gelukkig, ik blijk helemaal gelijk te
> hebben.

.. bij die Belgen is dat net zoiets als ..bij die Luijt.
Luijt 10 september 2019 13:18
Ja, dat is inderdaad precies hetzelfde. Goed gezien.
Mijn opa was ook Belg. Misschien is dat het.
Wanny 10 september 2019 14:39
Wellens is wel een renner die een koersje kan winnen. Zeker als het regent.

Vanmarcke, Benoot en Stuyven winnen niet vaak.

Dus Wellens altijd meenemen.
Ron de Renner 10 september 2019 14:45
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2019 14:45 door Ron de Renner.
Luijt 10 september 2019 14:53
Vanmarcke zou ik ook thuislaten.
Eindhovuh 10 september 2019 16:06
Die is wel lekker bezig de laatste tijd.
Luijt 10 september 2019 16:29
Aan de overkant van de plas telt niet.
Blueprint 10 september 2019 20:10
Eh, Frankrijk?
Prikdude 11 september 2019 01:43
Sterker: op een zeer vergelijkbaar parcours.

Ik zou nog Vanmarcke, Wellens en Declercq meenemen.
Cyclad58 16 september 2019 11:32
Declercq, Lampaert en Wellens zijn de 3 aangewezenen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen