Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

74th La Vuelta ciclista a España (2.UWT) Stage 17 » Aranda de Duero › Guadalajara (219.6k)

Gepost door Orakel 
Orakel 10 september 2019 10:38
Vandaag rustdag, morgen een voor sprintersbegrippen erg zware vlakke rit. Zowel qua lengte (219 km) als qua hoogtemeters (meer dan 2000 hoogtemeters).
De finale kent een kleine bult á 5% voor een kilometer op zo'n 5 km van de finish. De laatste 3 km lopen dan ook weer met circa 2,9% omhoog.
Maar ja, dat zegt het routeboek en hoe betrouwbaar is deze...?

De etappe start al om 11.49 uur. De eerste renner wordt tussen 17.18 uur en 17.55 uur aan de finish in Guadalajara verwacht. Zowel Eurosport als het Belgische Sporza zenden de koers live uit vanaf 15:00.







Klassement op rustdag
1 ROGLIČ Primož Team Jumbo-Visma
2 VALVERDE Alejandro Movistar Team 2:48
3 POGAČAR Tadej UAE-Team Emirates 3:42
4 LÓPEZ Miguel Ángel Astana Pro Team 3:59
5 MAJKA Rafał BORA - hansgrohe 7:40
6 QUINTANA Nairo Movistar Team 7:43
7 EDET Nicolas Cofidis, Solutions Crédits 10:27
8 KELDERMAN Wilco Team Sunweb 10:34
9 HAGEN Carl Fredrik Lotto Soudal 10:40
10 PERNSTEINER Hermann Bahrain Merida 12:05
ton duk 10 september 2019 11:24
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar ja, dat zegt het routeboek en hoe betrouwbaar
> is deze...?
>

Net zo als : [nl.wikipedia.org]
gr
Orakel 10 september 2019 11:28
Maar dit is een Orakel 2.0 smiling bouncing smiley
Prikdude 10 september 2019 12:15
Tweede overbodige etappe in een al overbodige slotweek van een helaas ietwat overbodig aanvoelend rondje dit jaar.

Prikkelt het de kijkersgoestig wie er in het wit naast Primoz en Alejandro komt te staan? Of glijdt Roglic nog onderuit in een stroompje peuterzeik? Hoeveel debuutwinnaars van een grote ronde-rit krijgen we nog? (7 nu?) Hoevaak zal Sam Bennett z'n beschaafde Ierse tongval nog door het flashinterview roeren en noopt het de commentatoren ons te manen hem toch maar op te kalligraferen voor Yorkshire?

Tony Martin en Lennard Hofstede zal het in elk geval een worst zijn. Stoïcijns al het vermaak vermalend zullen ze het gelijk voorbij onze goesting dralen. Madrid is nog ver, maar vooral voor ons.
Horsie is back 10 september 2019 13:11
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tweede overbodige etappe in een al overbodige
> slotweek van een helaas ietwat overbodig
> aanvoelend rondje dit jaar.
>
> Prikkelt het de kijkersgoestig wie er in het wit
> naast Primoz en Alejandro komt te staan? Of glijdt
> Roglic nog onderuit in een stroompje peuterzeik?
> Hoeveel debuutwinnaars van een grote ronde-rit
> krijgen we nog? (7 nu?) Hoevaak zal Sam Bennett
> z'n beschaafde Ierse tongval nog door het
> flashinterview roeren en noopt het de
> commentatoren ons te manen hem toch maar op te
> kalligraferen voor Yorkshire?
>
> Tony Martin en Lennard Hofstede zal het in elk
> geval een worst zijn. Stoïcijns al het vermaak
> vermalend zullen ze het gelijk voorbij onze
> goesting dralen. Madrid is nog ver, maar vooral
> voor ons.

Een uur is ook zo lang, hè. smiling smiley
Luijt 10 september 2019 13:12
Ik ben toch al geen Vuelta fan en dan zo'n bericht. Dat enthousiasmeert ook niet echt.
Ik betrap mezelf er op dat ik het inmiddels zoek in belangwekkende zaken als de vraag of Wilco voor of achter Edet finisht. OMG.
Prikdude 10 september 2019 13:58
Excuus. Ik wilde maar zeggen: je hoeft het niet alleen te ondergaan.

Misschien dienen we te moeten genieten van het dagelijkse wielerabsurdisme dat ons voorgeschoteld wordt. Een bejaarde muurtijger die vooral nog onoverwinnelijk is in het robbertje met zijn eigen wielerdood, een bejaarde Colombiaanse ploeggenoot met een gelaat als de flamoes van mijn nog altijd tippelende overgrootmoeder, een piepjong kuiken dat vorig jaar rond deze tijd bezig was eieren als Andrea di Renzo en Dmitry Sokolov van het vege lijf te houden en de Clark Kent van de Andes die inmiddels tegen het kryptonite van alle Colombiaanse renners lijkt aan te lopen. De vier kansloze uitdagers van iemand die jongsleden, zonder enige wielerliefde zijn schansarme carrière inwisselde voor een mountainbike.

En tussen dat volledig gebrek aan zelfs geveinsde strijd door, mogen lieden als Iturria en Madrazo de verpozing opvrijen als hofnarren der vergetelheid.

Een grote ronde zo groot als die geforceerde flesjes op het podium: klein bier.

Kut, dit moest een opbeurend bericht worden. Nou, om er met een positieve noot uit te gaan: morgen lijkt me mooie dag om er eens verrassend in te vliegen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2019 13:58 door Prikdude.
Cecchini 10 september 2019 13:58
Je zou ook kunnen kijken naar een superieure Roglic, die op weg is naar een 4e zege dit jaar in etappe koers (World Tour) en 3e werd in de Giro. Of wat te denken van een ontluikende Pogacar (waarom alleen maar die ophef bij vergelijkbare youngsters als Evenepoel, Hirschi, en in zekere zin MVDP). Of de interne ruzies bij een eens zo grote Movistar ploeg. Of het majesteuze landschap deze Vuelta.
Horsie is back 10 september 2019 14:14
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Excuus. Ik wilde maar zeggen: je hoeft het niet
> alleen te ondergaan.
>
> Misschien dienen we te moeten genieten van het
> dagelijkse wielerabsurdisme dat ons voorgeschoteld
> wordt. Een bejaarde muurtijger die vooral nog
> onoverwinnelijk is in het robbertje met zijn eigen
> wielerdood, een bejaarde Colombiaanse ploeggenoot
> met een gelaat als de flamoes van mijn nog altijd
> tippelende overgrootmoeder, een piepjong kuiken
> dat vorig jaar rond deze tijd bezig was eieren als
> Andrea di Renzo en Dmitry Sokolov
> van het vege lijf te houden en de Clark Kent van
> de Andes die inmiddels tegen het kryptonite van
> alle Colombiaanse renners lijkt aan te lopen. De
> vier kansloze uitdagers van iemand die jongsleden,
> zonder enige wielerliefde zijn schansarme
> carrière inwisselde voor een mountainbike.
>
> En tussen dat volledig gebrek aan zelfs geveinsde
> strijd door, mogen lieden als Iturria en Madrazo
> de verpozing opvrijen als hofnarren der
> vergetelheid.
>
> Een grote ronde zo groot als die geforceerde
> flesjes op het podium: klein bier.
>
> Kut, dit moest een opbeurend bericht worden. Nou,
> om er met een positieve noot uit te gaan: morgen
> lijkt me mooie dag om er eens verrassend in te
> vliegen.

Alles leuk en aardig, meneer Prikdude, maar wat Horsie tussen de regels door denkt te kunnen lezen, is pas echt deprimerend.
ton duk 10 september 2019 14:24
Bij- en randzaken natuurlijk
gr
Frederik D. 10 september 2019 14:41
Ook dit vrolijk cynisme van jou hoort bij mijn beleving van deze Vuelta. smiling smiley
Frederik D. 10 september 2019 14:44
Zo bekijk ik het ook grotendeels. Maar het tegengeluid van Prikdude geeft ook charme aan mijn beleving van deze Vuelta. Jou wil ik hier niet missen. Maar Prikdude ook niet. smiling smiley
Luijt 10 september 2019 14:52
Tegengeluid?
Denk dat het merendeel van de prikkers de mening van Prickdude deelt, zij (met lange ij Duk smiling smiley) het, dat de meesten het wat anders zouden verwoorden, bijvoorbeeld door te volstaan met "GAAP!"
Eindhovuh 10 september 2019 14:59
Dit ja.
Met name Pogacar. Hij wordt binnen 2 weken 21. Wellicht hebben we hier de geboorte gezien van een groot renner.
Evenepoel en MvdP hebben als klassementsman natuurlijk nog niets bewezen. Hirschi in een grote ronde ook nog niet, kleienre rodnes al wel goed, ook pas 21.
Van de mannen die wel al wat bewezen hebben:

Bernal is 22.
Angel Lopez 25.
Carapaz 26
Gebroeders Yates 27.
Bardet en Dumoulin tot november nog 28.
Pinot, Landa, Aru en Quintana 29.
Roglic wordt binnenkort 30.

Ik durf niet te zeggen wie de komende jaren gaan heersen. (Kelderman 28, Oomen 24 overigens)
JW 10 september 2019 15:11
Deze Vuelta kan ook mij nog niet echt enthousiast maken.
De landschapsbeelden zijn bijna elke dag bijzonder mooi, het ene na het andere natuurpark komt voorbij. Daar ligt het, wat mij betreft, niet aan.
Maar aan de dominantie van Froome valt niet te tornen, en de Sky-trein voert elke dag superieur het peloton aan. Zo was het in veel grote ronden, alleen zijn die rollen in deze ronde overgenomen door Roglic resp. Jumbo-Visma. Knap, maar qua spanning verandert dat in principe weinig.

Wat in de afgelopen week vooral heel erg werd gemist waren renners in de kopgroep die een bedreiging voor de podiumplaatsen vormden. Vooral die hele grote kopgroepen, waarvan de beste renner op vijftien of dertig minuten achterstand staat, die uren achtereen het kijkbeeld bepalen, zijn uiterst saai.
Soms was het laatste deel van de etappe nog wèl het aanzien waard, als Astana of Movistar probeerden Roglic in problemen te brengen. Hij pareerde die aanvallen knap en lijkt de terechte eindwinnaar te gaan worden. Maar die zege zou meer glans krijgen als er meer teams en renners serieuzere tegenstand zouden kunnen bieden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2019 15:12 door JW.
valse trage 10 september 2019 15:30
Horsie is back 10 september 2019 17:04
Ach, je zou bijna weer terug verlangen naar was het niet Fred Oster en de afsluitende wedstrijd wie in welk holletje wilde verdwijnen. Iets met André van Duin, niet de sympathieke bakker. Topsport is geen marmottenrace.
Luijt 10 september 2019 17:19
Ja en Sjakie Zwart en Sneeuwwitje (die was lief joh) en aardige gast hoor die Fred (met nog leukere zus), maar waarom we terug moeten verlangen naar de weekendkwis ontgaat me. Haver, konijnenvoer en spruitjeslucht. Gadver.
Curzio 10 september 2019 17:27
Ik vind Jumbo toch weinig weg hebben van Sky in z'n beste jaren hoor. Wat Sky deed was het peloton net zo lang mennen tot er nog maar een handvol favorieten over was, plus dan twee of drie mannen van Sky. Dat kan Jumbo niet. Alleen Kuss kan soms nog in de buurt blijven als de favorieten oorlog maken, maar de andere ploegen hebben ook knechten op dat niveau (Soler bijvoorbeeld, of Izagirre/Fuglsang). Roglic rijdt bergop ook niet bij zijn concurrenten weg, hoogstens bij toerbeurt in samenwerking met een ander.
Horsie is back 10 september 2019 17:53
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja en Sjakie Zwart en Sneeuwwitje (die was lief
> joh) en aardige gast hoor die Fred (met nog
> leukere zus), maar waarom we terug moeten
> verlangen naar de weekendkwis ontgaat me. Haver,
> konijnenvoer en spruitjeslucht. Gadver.

Voor Horsie is WikiLuijt de grens van Einsteinachtige proporties belachelijkheid al lang voorbij.
U ging toch naar de Vogezen om te klimmen en elke 100m te pauzeren om van de omgeving te kunnen genieten?
Cyclad58 10 september 2019 17:58
Dit meen je toch niet echt? Roglic en Dumoulin hebben niet alleen Kuss die lang bij blijven, maar zeker ook (en wellicht beter) De Plus en Kruijswijk.
MarkV 10 september 2019 18:13
Die rijden toch niet (meer) in deze Vuelta.
Cyclad58 10 september 2019 20:21
Ik bekijk het in breder perspectief.
Cecchini 10 september 2019 21:01
Heeft de Jumbo Visma ploeg eindelijk eens het advies van JW overgenomen door met een specifieke " Ronde " ploeg aan de start te staan en de sprinter van dienst met zijn bijbehorende omlijsting thuis te laten, is het weer niet goed. Wim de Bie alias M. de Bolder (plagger van beroep) zei ooit eens "wil je nou hei of wil je nou gras"
[www.youtube.com]
Blueprint 10 september 2019 21:02
Vind jij de Ineos trein ook zo indrukwekkend in deze Vuelta? spinning smiley sticking its tongue out
Pyama 10 september 2019 23:16
Mag Prikdude een ban? Nep liefhebber.
Prikdude 11 september 2019 02:04
Liefhebber? Hoe kóm je er bij. Het is toch alom bekend dat ik hier alleen maar kom om een ogenschijnlijk volstrekt willekeurig geografisch gebied te ondersteunen en verder geen enkele blijk te geven van intrinsieke koersliefde?
Frederik D. 11 september 2019 06:34
Nou, zo te lezen zijn de Mounties ook weer terug. Lang uitgesponnen "grappen" die maar niet leuk willen worden. smiling smiley
Kuiperberg 11 september 2019 11:17
Spanning is inderdaad ver te zoeken in deze Vuelta. Maar dat ligt meer aan de zwakke tegenstanders van Jumbo dan aan Jumbo..Movistar maakt er een potje van en Astana valt ook tegen..
Maar zoals JW aangeeft. mooie plaatjes van Spanje...
JW 11 september 2019 11:45
grinning smiley

Voor alle duidelijkheid: de Jumboploeg doet m.i. weinig fout en heel veel goed ! Als het zo doorgaat rijden ze naar een verdiende Vuelta-zege.
Maar de tegenstand mag best wat sterker (het lijkt wel of het oude Sky aan de leiding rijdt, dat bedoelde ik met die vergelijking).
Vooral te weinig teams/renners die tegenstand willen/kunnen bieden en al vroeg zijn afgehaakt.

Een renner als Contador wordt toch wel gemist.
Heisenberg 11 september 2019 11:51
Hoe deze etappe ook verloopt. Dit topic is van hoog niveau.

Over de etappe: hopelijk heeft Haussler (ja, hij doet ook mee aan de Vuelta) gelijk en krijgen we waaiers vandaag.
“Today it is going to be a very hard stage. We have Hermann Pernsteiner in the top 10 of the GC, and we have to keep him up there. We are departing from a city, so it’s hard to say how strong the wind will blow out there. The weather forecast says it’s going to be 30 or 40 kph. If it is like that, the bunch will be shredded in pieces. It is a challenge, but we have to look at it as an opportunity to improve Hermann’s position on the GC.”
Luijt 11 september 2019 11:52
De Mounties, ja! "Trek s aan me vinger!"
Slimmerd 11 september 2019 12:07
DNS Je. Herrada
Heisenberg 11 september 2019 12:11
Een aanval van 35 renner met daarbij Quintana.
Heisenberg 11 september 2019 12:13
Het verschil is 48". Bij de namen die al bekend zijn: Knox, Teuns, L.L. Sanchez, Powless, G. Izagirre.
Heisenberg 11 september 2019 12:18
Voorsprong boven een minuut. Kelderman is ook mee met enkele ploeggenoten. Deceuninck met 5 man mee. Ook Sam Bennett is mee. Jumbo moet aan de bak!
Heisenberg 11 september 2019 12:20
Jose Joaquin Rojas, Imanol Erviti, Nairo Quintana (Movistar Team), Pierre Latour, Quentin Jauregui, Clément Venturini (AG2R La Mondiale), Luis Leon Sanchez (Astana), Heinrich Haussler, Hermann Pernsteiner (Bahrain-Merida), Sam Bennett (Bora-Hansgrohe), Jonas Koch (CCC Team), Philippe Gilbert, Eros Capecchi, Fabio Jakobsen, James Knox (Deceuninck-Quick Step), Lawson Craddock, Mitchell Docker, Daniel Martinez (EF Education First), Thomas De Gendt, Tosh van der Sande (Lotto Soudal), Sam Bewley, Damien Howson, Dion Smith (Mitchelton-Scott), Edvald Boasson Hagen, Ben King, Rasmus Tiler, Jaco Venter (Dimension Data), Wout Poels, Tao Geoghegan Hart (Team Ineos), Neilson Powless (Jumbo-Visma), Wilco Kelderman, Nikias Arndt, Casper Pedersen, Rob Power, Max Walscheid (Sunweb), John Degenkolb (Trek Segafredo), Marco Marcato, Juan Sebastian Molano, Oliviero Troia (UAE Team Emirates), Jetse Bol (Burgos-BH), Gonzalo Serrano (Caja Rural-Seguros RGA), Aritz Bagues (Euskadi-Murias) have opened a 1'30" gap.
Slimmerd 11 september 2019 12:23
Bijna alle sprinters mee, behalve Sarreau en Gaviria. Zouden die ploegen ergens Jumbo-Visma bij staan? UAE denk wel, gezien ook klassement Pogacar
Heisenberg 11 september 2019 12:25
Astana schiet ook niet veel op met deze situatie. Maar het lijkt me niet onlogisch als Astana en UAE eerst Jumbo even flink willen laten zweten.

Powless inmiddels terug in het peloton om te achtervolgen.
ton duk 11 september 2019 12:31
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Astana schiet ook niet veel op met deze situatie.
> Maar het lijkt me niet onlogisch als Astana en UAE
> eerst Jumbo even flink willen laten zweten.

Met de nr 6, 8 en 10 in de aanval....gaan straks de nrs 5,7 en 9 wellicht ook snel mee in de verdediging...
gr
JW 11 september 2019 12:33
Vergeet Valverde niet ! Die zal niet toestaan dat Quintana hem weer voorbij gaat.

In elk geval mooi begin van de slotweek.
JW 11 september 2019 12:36
Na 30 km 1'52" tussen beide pelotons.
Pyama 11 september 2019 12:37
En dat in een overbodige etappe.
Heisenberg 11 september 2019 12:38
Nelson Oliveira (Movistar Team), Dylan Teuns (Bahrain-Merida), Rémi Cavagna, Tim Declercq, Zdenek Stybar (Deceuninck-Quick Step), Esteban Chaves (Mitchelton-Scott, Alex Kirsch (Trek-Segafredo) are also in the leading group.

Deceuninck-Quick Step met 7 man dus!
Blueprint 11 september 2019 12:38
Niet zo overbodig dus...
Heisenberg 11 september 2019 12:39
Reken maar dat Jose Joaquin Rojas, Imanol Erviti en Nolson Oliveira gewoon rijden voor Quintana nu hoor. Daar gaat Valverde echt niets tegen doen.
Orakel 11 september 2019 12:41
Dit zouden de 47 namen zijn:

N. Quintana7MOV
+ 07' 43''
W. Kelderman151SUN
+ 10' 34''
H. Pernsteiner36TBM
+ 12' 05''
J. Knox66DQT
+ 13' 26''
D. Teuns38TBM
+ 17' 48''
J. Chaves Rubio101MTS
+ 28' 38''
L. Sanchez28AST
+ 52' 53''
N. Powless138TJV
+ 56' 00''
T. Geoghegan Hart124INS
+ 01h 03' 00''
P. Latour11ALM
+ 01h 06' 41''
J. Rojas3MOV
+ 01h 19' 03''
D. Martinez Poveda76EF1
+ 01h 19' 26''
P. Gilbert61DQT
+ 01h 22' 30''
W. Poels121INS
+ 01h 37' 47''
D. Howson104MTS
+ 01h 42' 45''
T. Van Der Sande95LTS
+ 01h 44' 37''
G. Craddock73EF1
+ 01h 50' 12''
N. Oliveira5MOV
+ 01h 53' 12''
R. Cavagna63DQT
+ 01h 59' 40''
Z. ŠTybar68DQT
+ 02h 04' 02''
I. Erviti4MOV
+ 02h 08' 59''
Q. Jauregui17ALM
+ 02h 09' 17''
C. Venturini18ALM
+ 02h 18' 13''
N. Arndt152SUN
+ 02h 20' 51''
T. Declercq64DQT
+ 02h 30' 09''
J. Koch55CCC
+ 02h 35' 27''
M. Marcato175UAD
+ 02h 39' 27''
E. Hagen114TDD
+ 02h 45' 06''
D. Smith108MTS
+ 02h 49' 04''
J. Bol182BBH
+ 02h 49' 23''
C. Pedersen153SUN
+ 02h 58' 52''
S. Bewley102MTS
+ 03h 01' 16''
E. Capecchi62DQT
+ 03h 01' 43''
A. Kirsch164TFS
+ 03h 02' 27''
M. Docker74EF1
+ 03h 04' 47''
R. Tiller117TDD
+ 03h 04' 54''
A. Bagues Kalparsoro212EUS
+ 03h 09' 59''
J. Degenkolb162TFS
+ 03h 10' 51''
H. Haussler34TBM
+ 03h 12' 06''
G. Serrano Rodriguez198CJR
+ 03h 12' 23''
R. Power154SUN
+ 03h 14' 26''
F. Jakobsen65DQT
+ 03h 39' 22''
M. Walscheid158SUN
+ 03h 41' 19''
S. Bennett43BOH
+ 03h 43' 01''
J. Molano Benavides176UAD
+ 03h 50' 50''
O. Troia178UAD
+ 03h 57' 14''
D.R.E. 11 september 2019 12:41
Verschil boven de 2 minuten en heel de quickstep ploeg + Oliviera, schrijf maar op: Roglic verliest hier de Vuelta
Pyama 11 september 2019 12:44
Quintana staat toch al op een minuut of 8.
De Astana en UAE huilers zullen straks wel mee gaan rijden.
Heisenberg 11 september 2019 12:45
Quintana moet wel 8 minuten goed maken. UAE en Jumbo moeten samen de schade wel een beetje kunnen beperken toch? Cofidis en Astana zullen ook wel mee gaan werken. En Sam Bennett zit alleen voorin, dus Bora heeft ook geen ideale situatie.
Orakel 11 september 2019 12:45
Normaal zou DQS geen reden hebben om 7-10 minuten te pakken vandaag, maar met Knox kunnen ze de top10 of zelfs de top5 in.
Al denk ik niet dat we straks over zulke verschillen spreken.
JW 11 september 2019 12:46
Waarom moet ik dat opschrijven confused smiley
De etappe is nog heel lang en de kans is groot dat TJV steun gaat krijgen van renners die hun mooie positie niet kwijt willen.
Madrid is nog ver...
D.R.E. 11 september 2019 12:48
Jumbo krijgt al hulp en de voorsprong loopt.op. over een paar uur zullen we het weten, ik zal.jullie tzt op mijn voorspellende gaven wijzen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2019 12:57 door D.R.E..
Ron de Renner 11 september 2019 12:55
Voor top 5 zou Knox helemaal Valverde voorbij moeten. Dat is 11 minuten, dus dat lijkt me sterk. DQS zal hier toch vooral bezig zijn met etappewinst (net als 90% van de kopgroep) dus die zullen zich niet helemaal scheel gaan rijden om dat gat van 6 minuten naar 8 minuten te tillen.
ton duk 11 september 2019 12:56
Kelderman, Jakobsen en POELS mee.
In huize DUK houden we nu scherp de ontwikkeling in de gaten
Gr
D.R.E. 11 september 2019 12:59
Verschil richting 3 minuten
Horsie is back 11 september 2019 12:59
D.R.E. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jumbo krijgt al hulp en de voorsprong loopt.op.
> over een paar uur zullen we het weten, ik
> zal.jullie tzt op mijn voorspellende gaven wijzen

Uwes voorspellende gaven gaan volgens Horsie niet verder dan de voorspelling dat het in de kroeg vaak gezellig is.
Heisenberg 11 september 2019 13:11
Jumbo, Astana en UAE komen geen centimeter dichterbij. Wat hebben deze ploegen (en dan vooral Jumbo) geblunderd bij de start van deze etappe. Het is nou niet zo dat er alleen maar erkende waaierspecialisten voorin zitten.
Blueprint 11 september 2019 13:22
Verschil van 3 minuten is voor Jumbo geen enkel probleem.
JW 11 september 2019 13:22
D.R.E. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jumbo krijgt al hulp en de voorsprong loopt.op.
> over een paar uur zullen we het weten, ik
> zal.jullie tzt op mijn voorspellende gaven wijzen

Ik óók ! smiling smiley
Heisenberg 11 september 2019 13:24
Een paar kilometer verder al 4'05.
Clavan 11 september 2019 13:29
Addy Engels leert het ook nooit.
Wanny 11 september 2019 13:32
Astana en UAE moeten lekker achter Jumbo blijven zitten. Net zolang tot Roglic zelf moet gaan meedraaien. En op het laatst proberen daarvan te profiteren.
Orakel 11 september 2019 13:32
Inderdaad al boven de 4 minuten.

Here are the leaders according to the latest announce on Radio Vuelta:
Jose Joaquin Rojas, Imanol Erviti, Nelson Oliveira, Nairo Quintana (Movistar Team), Pierre Latour, Quentin Jauregui, Clément Venturini (AG2R La Mondiale), Gorka Izagirre, Luis Leon Sanchez (Astana), Heinrich Haussler, Dylan Teuns (Bahrain-Merida), Sam Bennett (Bora-Hansgrohe), Jonas Koch, Nathan Van Hooydonck (CCC Team), Philippe Gilbert, Eros Capecchi, Tim Declercq, Fabio Jakobsen, James Knox, Zdenek Stybar (Deceuninck-Quick Step), Lawson Craddock, Daniel Martinez (EF Education First), Tosh van der Sande (Lotto Soudal), Esteban Chaves, Sam Bewley, Damien Howson, Dion Smith (Mitchelton-Scott), Edvald Boasson Hagen, Ben King, Rasmus Tiler (Dimension Data), Owen Doull, Wout Poels, Tao Geoghegan Hart, Ian Stannard (Team Ineos), Wilco Kelderman, Nikias Arndt, Casper Pedersen, Rob Power, Max Walscheid (Sunweb), John Degenkolb, Alex Kirsch (Trek Segafredo), Marco Marcato, Juan Sebastian Molano, Oliviero Troia (UAE Team Emirates), Jetse Bol (Burgos-BH), Gonzalo Serrano (Caja Rural-Seguros RGA), Aritz Bagües (Euskadi-Murias).
Orakel 11 september 2019 13:33
In tegenstelling tot eerder bericht dus géén: Hermann Pernsteiner (Bahrain-Merida), Rémi Cavagna (Deceuninck-Quick Step), Mitchell Docker (EF Education First) and Jaco Venter (Dimension Data).
Heisenberg 11 september 2019 13:37
Als supporter van Jumbo hoop ik het niet. Maar ik zou deze tactiek zeker begrijpen. Opbranden die Roglic.

Roglic heeft Pogacar natuurlijk al wel een ritzege cadeau gedaan. Misschien speelt dat nog mee.
JW 11 september 2019 13:38
Beetje onduidelijk. Volgens de Vuelta-site zouden die in het tweede peloton zitten. Dat lijkt me dan toch de groep-rode trui ?
JW 11 september 2019 13:42
Realiteit is dat in de slotweek iedereen vooral op zijn eigen positie let
Pogacar en MAL zullen hun plaatsen verdedigen. Ook Astana heeft, na UAE, al mannen bijgezet in de achtervolging.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2019 17:00 door JW.
IkBenEenDiepvries 11 september 2019 13:43
Eurosport start vanwege het spektakel in deze overbodige etappe al wat eerder met de uitzending, 14:30
Orakel 11 september 2019 13:43
Past wel bij de chaos. Volgens lavuelta zijn zowel de kopgroep als het peloton zojuist gesplitst.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2019 13:44 door Orakel.
JW 11 september 2019 13:45
Dit smeekt inderdaad om live-beelden ! Vanaf 14.30 !
Eindhovuh 11 september 2019 13:46
Beetje onhandige actie van Jumbo.
Maar deze voorsprong is toch nog totaal geen issue?
Heisenberg 11 september 2019 13:49
In 88 kilometer is Quintana 4'30 weggereden bij Roglic. Dat lijkt me wel een issue.
Slimmerd 11 september 2019 13:50
Die Quintana valt natuurlijk ook helemaal op in zijn groene trui
Orakel 11 september 2019 13:54
tv uitzending gaat eerder beginnen 14:30!
Horsie is back 11 september 2019 13:55
Op deze onbelangrijke sprinters etappe is er onverwacht veel spooky action at a distance. Kintenna nog verkouden?
Tinuz 11 september 2019 13:56
Ron de Renner 11 september 2019 13:56
Dat het in deze fase oploopt is niet zo gek, maar renners/ploegen die hier vooral rijden voor de dagzege gaan natuurlijk niet 220km volle bak rijden.
JW 11 september 2019 13:58
Jetse is al gelost door het 1e peloton. Samen met 11 anderen, onder wie Latour.
shake 11 september 2019 13:58
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> In 88 kilometer is Quintana 4'30 weggereden bij
> Roglic. Dat lijkt me wel een issue.

Als je dat extrapoleert naar 210 km misschien wel, maar voor het einde van de etappe zijn Bora, Astana en UAE al lang in actie gekomen en blijkt dat Q amper 2 minuten tijdwinst boekt, die hij in de eerstkomende bergetappe al weer dik verliest.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2019 14:03 door shake.
Tinuz 11 september 2019 13:58
Sunweb alliantie met Quick Step en Movistar?
Ron de Renner 11 september 2019 13:59
Ben benieuwd wat Bora gaat doen nu. Majka rijdt zich 3 weken het snot voor de ogen om hierdoor straks van plek 5 naar 9 te zakken, terwijl Bennett in het peloton een betere kans maakt op dagwinst dan in zijn eentje in de kopgroep.
Heisenberg 11 september 2019 14:01
De huidige kopgroep (waarom zitten die drie van UAE niet bij Pogacar en Gaviria?):

José Joaquín Rojas, Imanol Erviti, Nelson Oliveira, Nairo Quintana (Movistar Team),
Gorka Izagirre, Luis León Sánchez (Astana),
Dylan Teuns (Bahrain-Merida),
Sam Bennett (Bora-Hansgrohe),
Jonas Koch (CCC Team),
Philippe Gilbert, Eros Capecchi, Tim Declercq, Fabio Jakobsen, James Knox, Zdenek Stybar (Deceuninck-Quick Step),
Lawson Craddock (EF Education First),
Sam Bewley, Dion Smith (Mitchelton-Scott),
Edvald Boasson Hagen (Dimension Data),
Owain Doull, Wout Poels, Tao Geoghegan Hart, Ian Stannard (Team Ineos),
Wilco Kelderman, Nikias Arndt, Casper Pedersen, Rob Power, Max Walscheid (Team Sunweb), Alex Kirsch (Trek-Segafredo),
Marco Marcato, Juan Sebastián Molano, Oliviero Troia (UAE Team Emirates)

Eerste deel peloton op 4'40.
D.R.E. 11 september 2019 14:05
Bora is al aan het rijden in het peloton, toch is de voorsprong opgelopen naar 5 min
JW 11 september 2019 14:08
Na 95 km:

Het eerste peloton telt nog maar 30 man. O.a. Chaves ook eruit.
Eerste achtervolgers rijden op zo'n 30 sec.
Koersgemiddelde 47,6 !



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2019 14:17 door JW.
JW 11 september 2019 14:10
Dat zou je je ook kunnen afvragen bij Izagirre en Sanchez.
Ballast voor de kopgroep ?
IkBenEenDiepvries 11 september 2019 14:12
Kelderman pakt 2 boni's bij de tussensprint
JW 11 september 2019 14:14
En twee volle seconden winst voor Kelderman bij de eerste tussensprint.
Alle beetjes helpen...
JW 11 september 2019 14:16
Ook de groep rode trui zou nog maar uit 30 man bestaan (Sporza)
Heisenberg 11 september 2019 14:16
De groep Kelderman / Quintana heeft nu 5' op de groep Roglic. Beide groepen zijn ongeveer 30 man groot.
Kuiperberg 11 september 2019 14:17
Nou dan toch de beloofde spanning. Niks mooier dan waaieretappes smileys with beer
Prikdude 11 september 2019 14:24
Zoals ik al zei: een mooie dag om er eens verrassend in te vliegen. Stelletje windterroristen zijn die knapen van Lefevere toch.

Venga Vuelta!
Ron de Renner 11 september 2019 14:25
In het laatste koersuur is er ongeveer 1'10 bijgekomen.
D.R.E. 11 september 2019 14:36
De 1e beelden, het gaat helemaal.mis voor jumbo, JW en Horsie? Ik hoor jullie niet meer?
D.R.E. 11 september 2019 14:38
IkBenEenDiepvries 11 september 2019 14:39
Wilco wint vandaag de Vuelta smileys with beer
tvm 11 september 2019 14:40
Quintana en Kelderman worden dikwijls als losers betiteld. Ja wadde?!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2019 14:45 door tvm.
Ron de Renner 11 september 2019 14:41
Peloton toch een heel stuk groter dan 30 man.

Niet meer ver tot het cruciale punt waarop de wind in de rug gaat komen. Dan zou je normaal gesproken verwachten dat er veel koplopers stoppen met mee rond draaien.
JW 11 september 2019 14:50
Eerst die beelden goed bekijken !

Mijn eerste indruk: dat het helemaal mis gaat met TJV betwijfel ik.
Eerste peloton blijkt veel groter dan 30 man. En er zitten nog zes Jumbo's bij, als ik goed zag.
Bovendien zijn ze bijna bij het 80 km-punt, waar de wind minder waaier-vriendelijk is. Wat de snelheid vooraan niet ten goede zal komen.
Misschien verliest Roglic vandaag zijn trui, maar heel dik zal dat waarschijnlijk niet zijn.

Het is een prachtige rit, dat is zeker.
En de afloop lijkt me nog onvoorspelbaar.
ton duk 11 september 2019 14:51
Tijdje al status quo op 6 minuten
Nu naar 5.45...
Gr
Ron de Renner 11 september 2019 14:52
Het gebakkelei begint al en het verschil begint al terug te lopen.
JW 11 september 2019 14:52
Die kans zat erin: wind in de rug en vooraan is de noodzaak om allemaal mee te draaien verdwenen.
Voorsprong slinkt alweer 30 sec.
Horsie is back 11 september 2019 14:55
Horsie kijkt nu nog even via Eurosport. Krijgt direct een déjà-vu, zitten we in Battle Mountain, waar een roeister 's werelds snelste wegwielrenster is geworden?
Acht kilometer aanloop om 200m te sprinten.

Na even pauze te hebben gehad is de voorsprong driekwart minuut teruggelopen.
Orakel 11 september 2019 15:01
Waarom doet Sunweb zo weinig? Ze kunnen samen met DQS en Movistar een renner richting een podiumpositie brengen.
JW 11 september 2019 15:06
Inmiddels Sunweb met Movistar weer volop gas gevend.
Verschil stabiliseert rond de 5'20"
Nog 65 km !
opoeepo 11 september 2019 15:06
Weinig? Kelderman heeft al twee seconden op zak.
JW 11 september 2019 15:09
Cavagna snapt het spelletje niet. Rijdt alweer te hard op kop.
ton duk 11 september 2019 15:15
Status quo nu rond 5.30
Nog 55 km
Bij elke blik op kopgroep zoek ik Jakobsen die het moeilijk lijkt te hebben...
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2019 15:20 door ton duk.
JW 11 september 2019 15:26
Nog steeds geen grote problemen voor Roglic of TJV.
De teams van Lopez en Pogacar moeten nu ook aan het werk om hun kopmannen nog een beetje voor in het klassement te houden.
Meer dan 6 minuten lijkt er niet in te zitten, mede door de uiteenlopende belangen vooraan.
Volgens Niermann rekenden ze op waaiers vandaag. Als zo'n grote groep, met de specialisten van QDS erbij, dan weg knalt is dat moeilijk te verhinderen.
Als Valverde, Podgacar of MAL erbij hadden gezeten was het linker geweest.
Nu was het hard werken, maar dat gold ook voor de meeste concurrenten.
Alles bijeen toch redelijk goed gecalculeerd, lijkt me.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2019 17:04 door JW.
JW 11 september 2019 15:26
Jacobsen haakt af.
ton duk 11 september 2019 15:27
Jakobsen eraf...
Gr
JW 11 september 2019 15:32
Grappig, kolderiek, tragisch ?
Valverde laat zijn mannen werken om het gat met Quintana te verkleinen.
Het heeft lang geduurd, maar verbaast me niet eens.
Voorsprong zakt onder de 5 min.
shake 11 september 2019 15:33
Gesink ook, in peloton.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2019 15:33 door shake.
D.R.E. 11 september 2019 15:35
Mobistar rijd ook achteraan???hot smiley
JW 11 september 2019 15:35
De aanzet van Movistar betekent wel dat alle knechten van Roglic moeten lossen. Kopman geïsoleerd, met nog 40 km te gaan. Kwetsbaar bij pech !
JW 11 september 2019 15:36
Nog maar paar man in groep Roglic, waar Valverde demarreert.
Lobsen1 11 september 2019 15:38
Geniaal van Movistar als dit bewust is om Roglic te isoleren. Die verliest de rode trui op deze manier
JW 11 september 2019 15:40
4'30"nog, Valverde weer teruggepakt.
Zo lang Roglic maar het wiel van Valverde kan houden lijkt me weinig aan de hand.
Tot nu toe lukt dat prima.
Frederik D. 11 september 2019 15:42
Toch wel spannend, zo'n saaie vlakke etappe. smiling smiley
tvm 11 september 2019 15:42
Waar zijn de mannen van Visma?
Lobsen1 11 september 2019 15:45
tvm 11 september 2019 15:48
Eén lekke band is dodelijk voor Roglic of Pogacar.
Curzio 11 september 2019 15:53
Dat lijkt me ook het doel van Movistar. Druk zetten, geluk afdwingen. Prima tactiek. Misschien nog een keer een aanval van Valverde alleen en dan de mannen van voor af laten zakken?
ton duk 11 september 2019 15:54
Van de top 10 lijk ik Edet en Pernsteiner te missen in groepen 1 en 2?
Gr
Prikdude 11 september 2019 15:55
Doe mij nog maar 4 van dergelijk overbodige ritjes...

Benieuwd naar het excuus/verhaal van Jumbo, heeft toch veel weg van een blunder. Behoudens pech lijkt de schade beperkt (en heeft de halve Jumbo ploeg een fijne tweede snipperdag op rij gehad).
JW 11 september 2019 16:01
Nog 14,5 km met waanzinnige snelheid.
Verschil kruipt weer naar de 5 min.
tvm 11 september 2019 16:03
Benieuwd welke kaart DQS en Sunweb gaan trekken.
Gilbert en Walscheid? Of Arndt? Stybar misschien?
ton duk 11 september 2019 16:11
5.7 km.. 5 minuten
We kunnen alvast stellen dat Kelderman een mooie move doet naar plek 6
Gr
JW 11 september 2019 16:13
Kelderman en Quintana toch de winnaars van de dag, Quintana weer helemaal terug in de topdrie.
Hun teams blijven vooraan volop gas geven.
Nog 3 km, en 5'05" voor de kopgroep.
shake 11 september 2019 16:14
Movistar lost Rojas
shake 11 september 2019 16:18
Gilbert wint voor Bennett
predator 11 september 2019 16:18
Schrijf 'm maar op voor het WK.....
Clavan 11 september 2019 16:18
quintana zat er niet bij de 1e bij?1
Fcdh 11 september 2019 16:20
Gilbert voor zijn 2e toch bijzonder knap.
Verder natuurlijk een geweldige etappe waarbij Jumbo eigenlijk op zijn on-jumbo's nog in de problemen dreigde te komen. Goed leerproces om tot het Sky niveau te komen waar ze naartoe willen. Kelderman naar een lekkere top 6 ook een mooie opsteker voor Sunweb.
Inigo 11 september 2019 16:20
1. Gilbert
2. Bennett

Bennett ging te vroeg. Gilbert kwam aan het wiel en aan het eind makkelijk erover.
shake 11 september 2019 16:21
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> quintana zat er niet bij de 1e bij?1


14e op 10"
Wanny 11 september 2019 16:21
Beetje kortsluiting in het hoofd van Bennett. Is dik de snelste, dus waarom op 500 meter al aangaan?
predator 11 september 2019 16:24
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beetje kortsluiting in het hoofd van Bennett. Is
> dik de snelste, dus waarom op 500 meter al
> aangaan?

Overschatting?
Sub Culture 11 september 2019 16:25
Wat een demonstratie weer van de #zegetrein
Gilbert die het dan nog eens afmaakt, perfect + Knox in de top 10.
ton duk 11 september 2019 16:26
Omdat Stybar weer uitliep nadat Poels ((denk ik) het gat, met Gilbert in wiel) bijna dichte...
Weinig keus...
Gr
Eindhovuh 11 september 2019 16:27
Zo blijkt ook een overgangsetappe zo maar een spektakelstuk.
Voor het klassement gaat het denk ik niet meteen enorm verschil maken. Ik kan me niet voorstellen dat Quintana morgen of zaterdag niet nog tijd gaat verliezen op de grote 4 van deze ronde.
valse trage 11 september 2019 16:27
50.63 gemiddeld??? Waanzin! Bravo!
JW 11 september 2019 16:30
Schitterende etappe.
Dat had deze Vuelta, na de toch wat tegenvallende tweede week, toch wel even nodig.
Roglic toch ruim leider gebleven, maar zijn ploeg heeft er heel hard voor moeten werken. Van de directe concurrenten heeft alleen Quintana winst geboekt.
Die schade lijkt goed te overzien.
En Kelderman een stuk vaster in de toptien..
Daar kan hij mee thuis komen.
JW 11 september 2019 16:32
Dat zal toch bij veel renners taaie benen veroorzaken morgen.
Luijt 11 september 2019 16:33
Niks gezien maar knap van Kelderman dat ie weer in de goede slag zat.
valse trage 11 september 2019 16:36
Dat kun je wel stellen ja... Tegen het eind van een grote ronde zó ellendig hard de zweep erover. Niet normaal. En dat over zo'n enorme afstand. Goed, ze zullen voornamelijk wind in de rug gehad hebben (zie www.windy.com), en het traject ging netto licht bergaf, maar dan nog...
Sub Culture 11 september 2019 17:01
Edet verliest vandaag bijna 24 minuten..
Teuns staat voorlopig ook safe met wat marge voor een top 10
valse trage 11 september 2019 17:04
En die schattige kleine Pernsteiner is ook weggewaaid. Ocherm...
Frederik D. 11 september 2019 17:20
Kan morgen nog een mooie tweestrijd worden tussen Quintana en Valverde. Kan ... Of het gebeurt? Weten we niet. Maar misschien heeft Quintana morgen taaie benen. Taaie benen, een uitdrukking die ik hier ergens las. Wellicht zijn taaie benen zoiets als stramme benen. Als Quintana taaie benen, stramme benen heeft, dan kan Kelderman een plaatsje opschuiven. Maar voor het zelfde geld, salaris, krijgt Kelderman het morgen zwaar. Afijn, we zullen zien. In elk geval, Quintana en Kelderman hebben attent gereden.
Heisenberg 11 september 2019 17:21
Movistar doet goede zaken. Net als Sunweb. Maar wat Deceuninck hier laat zien is wel heel knap. 1, 3, 8 en 10 en Knox dik in de top-10.

Ineos met vier man mee: 15, 17, 23 en 24. Dat is dan weer bedroevend.

Lotto Soudal heeft Tosh en De Gendt laten wachten op Hagen? Dit leek me voor beide een mooie finale. Maar een top-10 met Hagen is wel een ongekend succes voor de ploeg. De eerste keer sinds JVDB in de Tour?
Slimmerd 11 september 2019 17:24
Zijn De Gendt en Van der Sande echt teruggeroepen voor Hagen? Zegt ook een hoop over de andere vijf renners...
Horsie is back 11 september 2019 17:30
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat kun je wel stellen ja... Tegen het eind van
> een grote ronde zó ellendig hard de zweep erover.
> Niet normaal. En dat over zo'n enorme afstand.
> Goed, ze zullen voornamelijk wind in de rug gehad
> hebben (zie www.windy.com), en het traject ging
> netto licht bergaf, maar dan nog...

Afstand is niet bepalend. De tijd is dat. De moderne wielrenner zit meestal in de 4-uur-modus. Vroeguh was dat soms 7 uur.
Snelle Eddy doet met 300W gemiddeld toch echt een uur lang 54km/h als er een staartwind is van 20km/h.
Dat zo'n etappe desondanks in de kuiten gaat zitten moge duidelijk zijn.
Morgen eens kijken hoeveel de winnaars vandaag de verliezers van morgen zijn. Het klinkt bijna bijbels.
Clavan 11 september 2019 17:31
Addy Engels gelijk op vliegtuig naar huis sturen.
Wanny 11 september 2019 17:41
Zouden Quintana en Kelderman veel meer geleden hebben dan de jongens die in het peloton zaten? Ik heb de etappe niet gezien, maar ze zullen toch zelf niet teveel op kop geknald hebben. En in zo'n grote kopgroep kun je dan lekker meepeddelen.
JW 11 september 2019 17:56
Als je in de waaier wilt blijven valt er weinig lekker mee te peddelen...
Horsie is back 11 september 2019 17:58
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zouden Quintana en Kelderman veel meer geleden
> hebben dan de jongens die in het peloton zaten? Ik
> heb de etappe niet gezien, maar ze zullen toch
> zelf niet teveel op kop geknald hebben. En in zo'n
> grote kopgroep kun je dan lekker meepeddelen.

Veel meer geleden zal niet, maar lekker meepeddelen op zo'n traject bij deze snelheden is er toch niet bij.
In een perfect gedresseerde militaire parade wielrenners zou OpoeOpoe volgens Brocken 2018 het nog wel kunnen.

Bij potentiële waaier ritten moeten de favorieten voortaan maar spionnen inzetten om er achter te komen welke verzetten er gestoken worden.
Gilbert stak een 54x11, waarmee hij naar verluidt 75 op het vlakke gereden zou hebben. Over het paardje getild kennelijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2019 18:05 door Horsie is back.
ton duk 11 september 2019 18:11
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zouden Quintana en Kelderman veel meer geleden
> hebben dan de jongens die in het peloton zaten? Ik
> heb de etappe niet gezien, maar ze zullen toch
> zelf niet teveel op kop geknald hebben. En in zo'n
> grote kopgroep kun je dan lekker meepeddelen.

Er waren momenten dat de kopgroep groter was dan het peloton winking smiley
En het peloton bestond zelfs even uit 6 ( Roglic-Valverde-Pogacar-Lopez-Maijka en Soler)...
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2019 18:15 door ton duk.
valse trage 11 september 2019 18:18
Meepeddelen? Nee, je hebt duidelijk de etappe gemist Wanny smiling smiley
opoeepo 11 september 2019 18:23
Kuss, Martin, Hofstede, Bennet hebben wel een beetje kunnen peddelen en komen binnen op zo'n
25 minuten.
Benieuwd wat die morgen over hebben t.o.v. de Movistars, die de hele dag in de weer zijn
geweest in zowel de eerste als tweede groep vandaag.
Nelis! 11 september 2019 18:45
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kuss, Martin, Hofstede, Bennet hebben wel een
> beetje kunnen peddelen en komen binnen op zo'n
> 25 minuten.
> Benieuwd wat die morgen over hebben t.o.v. de
> Movistars, die de hele dag in de weer zijn
> geweest in zowel de eerste als tweede groep
> vandaag.

Volgens mij - hoewel ik er slechts over heb gelezen en niets heb gezien - is dit echt flauwekul. Ik heb begrepen dat ze het eerste deel van de etappe enorm hebben moeten werken.
Curzio 11 september 2019 19:43
Volgens Wuyts zaten ze er helemaal niet bij, noch bij groep 1 noch bij groep 2.
opoeepo 11 september 2019 20:19
Astana renners Lopez en Fuglsang beiden 10 seconden tijdstraf wegens handaflossing
op/rond km 175.
ton duk 11 september 2019 20:21
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
>
>
> Ineos met vier man mee: 15, 17, 23 en 24. Dat is
> dan weer bedroevend.

waarbij een van Ineos (ik dacht Poels) er wel voor zorgde dat Stybar niet won
gr
Cyclad58 11 september 2019 20:47
Dat heb je heel erg goed begrepen.
JW 11 september 2019 20:56
Er was pas beeld vanaf 14.30 uur. Dat was zo ongeveer bij het punt, met nog 80 km te gaan, waar de wind in de rug begon te blazen en het grootste waaiergevaar geweken was. De voorsprong was toen zo'n 6 min., en dat was ook zo ongeveer de grootste van de dag.
Er zaten toen nog een vijftal TJV-knechten in de groep, waarbij duidelijk te zien was dat het beste er helemaal af was. Geen ramp, want de knechten van de concurrenten namen de kop over.
Een uur later, met nog zo'n 40 km te gaan en een voorsprong van ruim 5 min, deed Valverde zijn uitval, die ertoe leidde dat de laatste TJV-knechten eraf moesten en Roglic geïsoleerd kwam te zitten. Die laatste 40 km hebben ze dus kunnen "uitrusten", maar dat is na het helse deel dat vooraf ging wel erg relatief.
Gelukkig kreeg Roglic geen pech in dat laatste stuk.

Ze zullen morgen de benen nog voelen, maar dat geldt voor de meesten.
Met vier bergen van de 1e categorie zullen vooral de klimmers aan de bak moeten, en dat is toch het sterkste deel van de TJV-ploeg.
Voor zover teams zich nog enigszins hebben kunnen "sparen" zou dat wellicht voor Astana kunnen gelden. Die hebben vrij lang gewacht met hulp bij de achtervolging. Als ze nog jus in benen hebben lijkt morgen de ideale dag voor een lang Astana-offensief.
Bovendien is het de laatste echte bergetappe, dus voor iedereen do or die.
[edit: oh nee, zaterdag is de laatste echte bergetappe, dan valt pas de beslissing. Maar morgen lijkt me, na de moordende race van vandaag, toch vooral de dag dat er nog grote verrassingen kunnen komen]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2019 21:05 door JW.
Remko 11 september 2019 21:49
Hier is een #zevertrein toch wel op z’n plaats lijkt me. Doet me denken aan die waaieretappe uit de tour 2013.
Sven Ake Nilsson 11 september 2019 22:01
De snelste rit in lijn boven de 200 km ooit. Een historisch dagje????
Andere Peter 11 september 2019 22:12
Ik heb niks live gezien. Ik vind het prachtig dat die Movistars daar nu op 2 en 3 staan. Ik denk dat het hen daarom te doen was. Twee azen zijn meer dan het dubbele van één aas.

Maarre... hoe schatten jullie de kans dat morgen Quintana, Kelderman, voor mijn part Knox, Teuns, weer de tol moeten betalen? Met andere woorden, hoeveel extra inspanning heeft dit hen gekost tov zij die bij Roglic/Valverde bleven?
Remko 11 september 2019 22:16
Gilbert, wat een palmares heeft die man inmiddels opgebouwd!
Van de nu actieve renners staat Valverde onbedreigd op 1.
Maar daarachter schaar ik Phil inmiddels wel tot een groep daarachter met Sagan, Nibali en Froome.
Cyclad58 11 september 2019 22:22
Niet of nauwelijks.
Kelderman had 3 helpers bij zich, Quintana ook. Knox zelfs 5. Teuns heeft geen trap extra gedaan
JW 11 september 2019 22:32
Die kopgroep slonk tijdens de waaiers naar 30 man, maar het peloton telde op een gegeven moment ook nog maar een man of 30.
Ook in het laatste deel telde de groep rode-trui nog maar weinig renners.

De waaiers begonnen bijna meteen na de start. Wie erin wilde blijven moest meedoen. Iedereen was moe, denk ik.
Beslissend lijkt mij meer het vermogen snel van de inspanningen te herstellen.
Luijt 11 september 2019 22:33
Luijt 11 september 2019 22:34
Knap, gelet ook op de omvang van zijn vaderland.
Horsie is back 11 september 2019 22:42
Horsie wil cijfers. Zoals die Mormoon die ooit als training 6 uur met gemiddeld 360 Watt afraffelde. Zijn raid in het echie doet LA nog steeds rillen.
Of shut-up-legs die 330 Watt in 6 uur afleverde, maar dan toch door de posse van Drs. P werd ingehaald en opgevroten.

Wielrenners zijn de dwangarbeiders van de weg, maar het karakter van hun inspanning stelt hen in staat vele dagen achtereen te knallen, in tegenstelling tot die arme hardlopers. De mens, die twee marathons in twee dagen van absoluut topniveau kan lopen, moet nog geboren worden. Die arme Kipchoge moet zelfs heel veul hulp hebben van pacers om zijn marathon in Wien nog rechtzeitig tot een goed einde te brengen. Binnen 7200 seconden is het doel.
Maar neem van Horsie aan, dat er morgen renners zeggen: Wo ist der Bahnhof? om toch thuis te geraken.

Horsie kan het niet meer bijbenen. Overal is gefundenes Fressen.
Today is a stage that will live in infamy. Scherpte van Lawson Craddock. "Slechts" 288w en een lousy 1049w als piek. Twee seconden achterstand.
James Knox ook "maar" 270w en een lousy 899w als piek. Zes seconden achterstand. Dat deed Matje gisteren beter.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2019 23:03 door Horsie is back.
Horsie is back 11 september 2019 22:52
Sven Ake Nilsson Schreef:
-------------------------------------------------------
> De snelste rit in lijn boven de 200 km ooit. Een
> historisch dagje????

Als het 100m record boven de 80 kilometer per uur is komen te liggen, zou Horsie voorzichtig zijn met opscheppen door wegwielrenners. grinning smiley
opoeepo 11 september 2019 22:57
Cijfers?
89 - 79!!!
Dát zijn cijfers.
Horsie is back 11 september 2019 23:26
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cijfers?
> 89 - 79!!!
> Dát zijn cijfers.

Het cijfer, dat Horsie voor deze bijdrage geeft, is een vette 1.
Prikdude 11 september 2019 23:51
Nibali staat keihard op 1.
opoeepo 12 september 2019 00:17
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> opoeepo Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Cijfers?
> > 89 - 79!!!
> > Dát zijn cijfers.
>
> Het cijfer, dat Horsie voor deze bijdrage geeft,
> is een vette 1.


Horsie heeft ook al geen 3-punter meer in huis (?)
Curzio 12 september 2019 07:00
Ik denk dat Quintana en Kelderman er toch meer energie in hebben gestoken. Valverde en Roglic zijn nooit op kop gekomen. Valverde geeft dit ook zelf zo aan. Hij gaat ewachijnlijk vanuit dat hij Quintana vandaag weer voorbij steekt.
Clavan 12 september 2019 07:57
89-79 zijn getallen. Weliswaar bestaande uit cijfers. 1 is daarentegen wel een cijfer. Ik had vroeger ook altijd mot met de leraar wanneer deze mij weer een 6- als cijfer wilde geven. Daar was ik het niet mee eens.
ton duk 12 september 2019 09:01
Quintana en Kelderman waren de dag voor de rustdag de verliezers van de dag (meer en mindere mate).Gisteren dan weer de winnaars van de dag
Benieuwd idd hoe beiden vandaag doorkomen...
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen