Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ide Schelling naar BORA

Gepost door ton duk 
ton duk 10 september 2019 10:40
Cyclad58 10 september 2019 10:45
Verrassende transfer. Had ik niet zien aankomen. Contract te danken aan zijn aanvalslust in de Tour de l'Avenir?
merijntje mortirolo 10 september 2019 10:51
-
Toffe transfer.
Tinuz 10 september 2019 10:53
Idefix mag de mannekes van SEG hiervoor bedanken neem ik aan.
ton duk 10 september 2019 10:55
oa denk ik wel
Heeft bij SEG en Nationale selectie (zat ff te kijken vanaf 2017) wel een heel mooi programma kunnen rijden waarin hij een gestage ontwikkeling laat zien
Benieuwd waar het gaat eindigen...
gr
Pyama 11 september 2019 09:39
BORA heeft ook knechten nodig.
Cyclad58 11 september 2019 10:05
Dan haal je een renner die het klappen van de zweep kent, goede kwaliteiten heeft en weet dat hij zelf geen kopman kan zijn. Dan haal je geen renner die het vak nog moet leren en van wie je niet weet of hij überhaupt een goede helpersrol kan vervullen.
ton duk 11 september 2019 10:06
grinning smiley ……….(ik zie dat Cyclad mijn puntjes aan het invullen is)
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2019 10:07 door ton duk.
Pyama 11 september 2019 12:26
Ik heb dan eerlijk gezegd toch meer vertrouwen in de mensen van de ploeg dan in de reacties hier. De laatste jaren heeft de ploeg weinig mislukte transfers gemaakt. Zelfs Juraj Sagan.
Cyclad58 11 september 2019 17:12
Laat ik het anders formuleren: als Bora Schelling goed heeft gevolgd (en dat zal zo zijn) hebben ze wel gezien dat Schelling een zeer aanvallend renner is. Op een knechtenrol kunnen ze hem lastig beoordeeld hebben, die rol vervult hij weinig tot niet.
Wim De Craene 12 september 2019 23:32
Quote

Belofte uit Den Haag wordt volgend seizoen ploegmaat van Peter Sagan: “Ze willen van mij een ronderenner maken”

Een absolute must was het nog niet, maar na 3 seizoenen in de beloftencategorie heeft Ide Schelling toch al een krabbel onder zijn 1e profcontract gezet. De 21-jarige Hagenees sprong in het oog van BORA-hansgrohe, en wordt dus straks ploegmaat van 3-voudig wereldkampioen Peter Sagan. Dat kan tellen als neo pro.

Dat het goed gaat met Ide Schelling is een understatement. Niet alleen heeft hij deze week zijn 1e profcontract getekend, hij heeft ook net te horen gekregen dat hij de Nederlandse beloften mag vertegenwoordigen in de wegrit op het WK in Yorkshire. Hij rijdt dan ook een sterk seizoen. “Na mijn winst in de 1e etappe van de Giro della Valle d’Aosta hoorde ik dat BORA-hansgrohe interesse had om me vast te leggen. Dat was fijn, al bleek al snel dat de Duitse topploeg me al veel langer van nabij volgde. Dat geeft natuurlijk een lekker gevoel”, weet hij.

Geen verrassing

Schelling laat verstaan dat BORA-hansgrohe vooralsnog zijn enige optie was voor 2020. “Voor zover ik weet wel, eerlijk gezegd. Het was natuurlijk wel een optie om nog een jaar langer bij SEG Racing te blijven, maar tegen de kans om een profcontract te tekenen, zou ik sowieso geen ‘nee’ zeggen.”

Dat hij in 2020 prof wordt, komt niet als een verrassing, vindt Schelling. “Eigenlijk niet. Ik rijd een heel goed 2019 met zeer degelijke resultaten, waaronder dus die winst in de Aosta-ronde. Dat is de uitschieter. Maar mijn 3 seizoenen bij de beloften verliepen heel constant en ik ben gelijkmatig blijven groeien. Dat springt natuurlijk in het oog bij de profteams. Maar dat neemt niet weg dat het vanzelfsprekend is dat ik meteen prof wordt. Het is mooi dat het na 3 beloftenjaren al kan voor mij, ook al had ik het wel wat zien aankomen.”


Ronde

Schelling krijgt bij de Duitse formatie een contract voor 2 jaar. Daar spreekt vertrouwen uit. “Maar het is niet alleen dat”, meent hij. “De gesprekken met performancecoach Dan Lorang verliepen bijzonder constructief. De ploeg wil me opleiden tot ronderenner en dat spreekt me erg aan. Alleen al het feit dat ze een plan hadden met mij vind ik heel mooi. Of het dan gaat over grote ronden of ronden van een week zullen we wel zien. Ik weet op mijn leeftijd nog niet wat ik precies in m’n mars heb.”

Bij de communicatie van de transfer van Schelling liet de ploeg vallen dat de renner in zijn debuutseizoen zal worden uitgespeeld in het 1-dagswerk, maar daar weet Schelling naar eigen zeggen niks van. Wel heeft hij een verleden n de Ardennenklassiekers. “In Luik-Bastenaken-Luik kom ik altijd wel goed voor de dag (in 2018 werd hij er nog 4e, red)“, zegt hij. “Ik wil op dat terrein ook nog wel doorgroeien de komende jaren, want als echte klimmer zie ik mezelf toch niet.”

Sagan

Schelling laat verstaan dat het een droom is voor hem om als prof te debuteren aan de zijde van Peter Sagan en een sterk team als BORA-hansgrohe. “Eind oktober hebben we een 1e kennismakingsmoment en daarna gaan we op stage”, kijkt hij er al reikhalzend naar uit. “Vervolgens ga ik ook nog eens individueel op stage. Het zou wel leuk zijn om Down Under te starten aan het seizoen, maar ik weet niet wat het plan is van de ploeg, ook niet wat betreft het voorjaar. Daar ga ik dus nog geen uitspraken over doen.”

[wielerverhaal.com]
Blueprint 13 september 2019 00:08
Quote

Schelling krijgt bij de Duitse formatie een contract voor 2 jaar. Daar spreekt vertrouwen uit.

Dat is toch verplicht bij het vastleggen van neoprofs?
Nelis! 13 september 2019 00:17
Bedankt Wim, beste bijdrage ooit!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen