Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Contract Roglic

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 10 september 2019 15:32
In één van de Vuelta-topics werd gespeculeerd over de toekomst van Roglic. Jumbo-Visma heeft nu duidelijkheid gegeven. Roglic tekent bij tot en met 2023: [www.wielerflits.nl]
Heisenberg 10 september 2019 15:43
Klimmers bij Jumbo: Roglic, Dumoulin, Kruijswijk, Bennett, De Plus, Kuss, Powless, Tolhoek, Gesink, Vingegaard, Foss, Harper. En dan zijn er nog alleskunners Van Aert en Jansen.
Luijt 10 september 2019 16:26
Goed nieuws, hoewel doorgroeien naar kopmanschap voor Nederlandse renners binnen Jumbo Visma op deze manier wel lastig gaat worden.
valse trage 10 september 2019 16:31
Ik zie niet welke Nederlander door Roglic in zijn potentieel kopmanschap wordt gehinderd. Dumoulin? Die moet zichzelf volgend jaar maar gewoon weer bewijzen.
Luijt 10 september 2019 16:35
Bedoelde meer jong talent dat zou kunnen doorstromen. Niet dat dat op dit moment zo veel is.
Maar ook zo'n Kuss bijvoorbeeld. Die ziet z'n kansen om als kopman te worden uitgespeeld wel slinken zo.
valse trage 10 september 2019 16:41
Dan zijn we het eens, er is geen Nederlands talent dat van dusdanig niveau is om door Roglic gehinderd te worden. Kuss moet eerst nog laten zien dat hij een klassement kan rijden in pakweg Catalonië, Romandië, Zwitserland. Die kans zal hij ongetwijfeld krijgen volgend jaar.
Cyclad58 10 september 2019 17:24
Ik geloof er weinig van dat Kuss een goed klassement kan rijden. Wellicht incidenteel in een etappekoers met veel klimwerk en zonder tijdrit. Kuss heeft een heel matige chrono en is te wisselvallig om een goed klassement te rijden. Ik denk dan veel eerder aan Laurens de Plus.
Vlaflip76 10 september 2019 17:41
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik geloof er weinig van dat Kuss een goed
> klassement kan rijden. Wellicht incidenteel in een
> etappekoers met veel klimwerk en zonder tijdrit.

Sepp heeft wel de ronde van Utah gewonnen.
Goed meestal matig bezet, maar toch.
Wellicht een Californië, Burgos mogelijk
MarkV 10 september 2019 18:12
Hoe oud is die jongen. Menig grote ronde winnaar was een stuk minder op die leeftijd. Niet in de laatste plaats zijn twee kopmannen voor volgend jaar.
Geen garanties, maar om hem af te schrijven terwijl hij het juist ontzettend goed doet.. geef hem eerst eens de kans om te falen.
Prikdude 10 september 2019 18:27
Jezelf gewoon voor hooguit twee jaar vast leggen, leren van de kopmannen, mooie koersen in de luwte betwisten en als je dan echt te goed bent om te knechten gewoon naar CCC, DimensionData of Katusha verkassen. Succes verzekerd.
valse trage 10 september 2019 18:46
Ben ik wel met je eens. Ik kan me Kuss als kopman ook beter voorstellen als de Moncoutié van de 2020's dan als een ronde-topper. Pluske is inderdaad een betere kandidaat.
Blueprint 10 september 2019 20:05
Vingegaard lijkt me meer iemand voor heuvels/middengebergte dan voor het echte klimwerk, voor Harper en Foss zou hetzelfde kunnen gelden.
Blueprint 10 september 2019 20:12
Goede zaak voor zowel Roglic als Jumbo, zo kunnen ze echt de strijd om het geel aan.
Curzio 10 september 2019 20:22
Bergop laat hij tot nu toe een vrij stabiel niveau zien in deze Vuelta (dat was vorig jaar wel anders). Zou een soort klassementsrenner a la Rasmussen kunnen worden misschien (en ik doel uiteraard niet op het dopinggebruik).
valse trage 10 september 2019 21:32
Rasmussen zonder dope... Krijg je dan niet gewoon Bardet?
Cyclad58 10 september 2019 21:48
Kuss wordt vrijdag 25. Is geen afschrijven, maar een realistische kijk op zijn kwaliteiten. Utah, een ronde als Burgos: okay. Zodra er een tijdrit in zit zeg ik nee, dat beheerst hij echt niet. Voor een grote rond eis hij zeker niet constant genoeg, lijkt ook daarvoor de echte inhoud te missen. Voor een kleine klimronde zonder tijdrit: ja, dat moet hij aankunnen. Kuss is prima in de rol die hij nu bekleedt. Niet iedereen kan kopman worden.
Blueprint 10 september 2019 21:53
Niet vergeten om vervolgens op je 34e nog even te gaan uitbollen als kopman bij Trek.
Prikdude 10 september 2019 22:23
Tweede en derde in de Tour. Dat had Moncountié kunnen bereiken als hij mee gedaan had op een scooter.

Kuss lijkt me meer een Kuss.
Wanny 11 september 2019 08:55
De Plus lijkt me ook niet echt een kopman. Veel meer iemand die in de luwte goed tot zijn recht komt, maar de persoonlijkheid mist om een team te dragen.
valse trage 11 september 2019 09:20
Je hebt gelijk, zoals gewoonlijk.
Curzio 11 september 2019 09:30
Zeiden we dat jaren geleden ook niet van Kruijswijk?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen