Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dennis is back

Gepost door Luijt 
Luijt 10 september 2019 16:40
Van NOS.nl

Dennis ging door zware periode na plotselinge Tour-opgave

Een onduidelijk statement op de avond zelf, meer hoorden we niet van Rohan Dennis na zijn plotselinge opgave in de Tour de France. Bijna twee maanden later heeft de Australische wielrenner het stilzwijgen doorbroken, al blijven er zaken onduidelijk.

"Het is niet heel makkelijk geweest, als ik eerlijk ben", zegt Dennis tegen The Advertiser, een krant uit Australië. Gevraagd of de afgelopen weken de zwaarste periode uit zijn zevenjarige WorldTour-loopbaan was antwoordt hij: "Ja, zonder enige twijfel."

Op 18 juli gaf Dennis 80 kilometer voor de finish van etappe 12 op, een dag voor een individuele tijdrit waarvoor hij als regerend wereldkampioen favoriet was. "Dat was niet gepland, dat was ook geen stunt", aldus Dennis.

"Ik wist dat ik met wat shit zou moeten dealen als ik opgaf, hoewel ik niet had verwacht dat de reacties zó heftig zouden zijn, maar op de lange termijn was dit het beste om te doen. Als iemand niet gelukkig is, is het misschien ook het beste voor de rest van de ploeg."

Ontevredenheid over materiaal en kleding zou de achterliggende reden zijn, iets dat bevestigd werd door ploeggenoot Dylan Teuns, maar Dennis wil dat bevestigen noch ontkennen. Wel laat hij doorschemeren dat hij psychisch niet helemaal in orde was.

De avond dat Dennis de Tour verliet, reed zijn sportpsycholoog vier uur naar Frankrijk om de Australiër op te pikken en naar diens huis in Andorra te brengen. "We gingen naar huis, waar ik probeerde te ontspannen. Ik probeerde te relaxen en alles te verwerken, waarna ik de trainingen weer oppakte."

Intussen liet hij de buitenwereld gissen naar wat er allemaal gebeurd was. Dennis verwijderde zijn Twitter-account en reageerde nergens op. "Ik wilde geen olie op het vuur gooien."

Nu is hij terug en vastbesloten hoge ogen te gooien op de WK wielrennen, die op 22 september in Yorkshire beginnen. "Fysiek ben ik nog net zo goed als vorig jaar, bij een test reed ik twee weken geleden mijn beste resultaten ooit."
Luijt 10 september 2019 16:43
Vaag verhaal nog steeds.
Ik dacht zelf onmiddellijk aan allerlei dopinggerelateerd gedoe, maar de betrokkenen zelf gooien het over een andere boeg.
valse trage 10 september 2019 16:45
Ophouden met zeuren en fietsen! Next!
Curzio 10 september 2019 17:33
Hier krijg ik de punten voor mijn tourpooltje niet mee terug.
Prikdude 10 september 2019 18:19
Dumoulin die in z'n eentje naar de Alpen mocht rijden tegenover een mentale sjamaan die 4 uur heen en weer rijdt om je op te halen.

De sportieve toekomst van Dennis zal wel niet bij Bahrein liggen en Ineos lijkt me zo steeds knechtarmer (zeker als Poels naar Sunweb gaat) de uitgelezsn ploeg om de labiele Dennis in hun veilige trein te posteren.
MarkV 10 september 2019 18:24
Betere klimmer dan Wiggins, Froome en Thomas waren voor ze door Sky getransformeerd werden, dus van Dennis kunnen ze ook wel een Tourwinnaar maken.
valse trage 10 september 2019 18:52
Ik ben zo'n watje dat ik liever tegen mijn zin in de was Tour gebleven, dan me te laten ophalen door een mentale sjamaan uit Andorra. Respeckk!
diravi 10 september 2019 20:29
Dennis Back Magic
opoeepo 11 september 2019 17:54
Kan Dennis, uitkomend voor Australië, op een ander fiets koersen?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen