Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Turul Romaniei (2.1)

Gepost door lodjan 
lodjan 11 september 2019 15:13
Ivar Slik en Alex Molenaar verrassen in de Turul Romaniei (2.1). Ze rijden met zijn tweeën weg uit het peloton en worden 1 en 2 in de eerste rit. smileys with beer
Grosu wint de sprint daarachter op 46 seconden.
Ivar Slik de eerste leider en Alex Molenaar leidt het jongerenklassement.

#96
ton duk 11 september 2019 18:07
Opvallend dat de 2 overwinningen SLIK beiden in Roemenië zijn
Proloog Sibiu-tour en nu Ronde van...dus ook 2 leiderstruien voor 'm
smileys with beer
gr
lodjan 11 september 2019 18:55
Opvallend dat de Nederlandse ploeggenoten om de beurt in de aanval gingen en door de behaalde bonificaties staan ze kort in het klassement. [www.wielerflits.nl]
Dutchman 12 september 2019 14:43
lodjan 14 september 2019 16:54
Novikov wint de rit. Alex Molenaar werd 8e wordt de nieuwe leider. Hij verdedigt morgen zijn leiderstrui in de laatste etappe in Boekarest. Hij heeft 15 sec op Novikov.
Dutchman 14 september 2019 16:58
Mooi, 2e nederlander dan als het lukt die Deze Tour wint
lodjan 14 september 2019 17:02
Na Sander Oostlander in 2008.
ton duk 14 september 2019 17:15
Toen in dienst van DUK winking smiley maar geen 2.1,
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/09/2019 17:16 door ton duk.
Dutchman 14 september 2019 21:44
Jelle van Groezen 2002
3e
lodjan 15 september 2019 15:31
Alex Molenaar wint de ronde. Knap! smileys with beer
ton duk 15 september 2019 15:54
Leuk..ook al een etappe QHL
Oud-winnaar 3daagse Axel (met een Pidcock op plek 4)
smileys with beer
gr
Wim De Craene 19 september 2019 06:35
Quote

Beloftevolle klimmer van Monkey Town wint Ronde van Roemenië – maar mag niet naar WK

Monkey Town- à Bloc CT was voorbije week het enige team uit de Benelux dat aan de start stond van de UCI 2.1-wedstrijd Turul Romaniei, zeg maar de Ronde van Roemenië. 2e jaars belofte Alex Molenaar uit Oud-Beijerland schreef het eindklassement op zijn naam. Maar het WK moet hij thuis volgen, een nieuwe opdoffer na zijn niet-selectie voor de Ronde van de Toekomst.

Molenaar was vooraf al opgetogen dat zijn team kon starten in Roemenië. “In de Czech Cycling Tour in augustus moest ik al in de 1e rit in lijn opgeven met buikgriep – er was ginder veel regen en ik heb er iets binnengekregen. Dus keek ik er erg naar uit om in het najaar nog een etappekoers op niveau te rijden. Deze koers was voor mij ideaal om een goed klassement et rijden aangezien er aankomst bergop was. Ik had dit seizoen al mooie dingen laten zien maar een superklassement ontbrak nog en dat is nu eindelijk gelukt. Vooraf was top 5 het doel, winnen had ik vooraf niet durven denken. Maar ik voelde me heel goed, beter dan ooit eigenlijk. Dit is samen met Tour of Qinghai Lake de zwaarste koers die ik dit seizoen heb gereden en in beide wedstrijden heb ik toch maar mooi kunnen scoren. In China reed ik geen klassement maar won er wel de 8e van 13 etappes.”

Molenaar had een goede winter gedraaid en begon vol vertrouwen aan zijn 2e seizoen bij de beloften. “Ik had inderdaad van tevoren gezegd dat ik een goed seizoen zou rijden”, lacht de geboren Rotterdammer. “Maar het is eigenlijk nog beter verlopen dan ik aanvankelijk had durven denken. Er is eigen maar 1 minpunt te noteren, en dat is die knieblessure waardoor ik heel de maand mei niet echt heb kunnen fietsen. Achteraf gezien ben ik er wel sterker uit teruggekomen en heb ik 2 profoverwinningen op mijn naam weten te schrijven. Ik heb onder meer ook de GP Beiras e Serra da Estrela in Portugal, de Flèche du Sud en de Oberösterreichrundfahrt gereden, eerder op het seizoen.”

Valverde

Nog iets wat misschien beter had kunnen uitdraaien voor Molenaar is een selectie voor het WK in Yorkshire, maar de renner zelf lijkt met die afwezigheid redelijk goed om te kunnen. “Dat ik niet geselecteerd ben voor de wereldkampioenschappen kan ik min of meer begrijpen aangezien het niet echt een parcours voor pure klimmers is. Ik was veel meer ontgoocheld dat de bondcoach me niet had weerhouden voor de Ronde van de Toekomst in augustus. Dat was een enorme opdoffer, zeker omdat ik net daarvoor een HC-koers won, iets wat nog geen enkele belofterenner in Nederland had gedaan.”

Molenaar en de Nederlandse ploeg, het lijkt vooralsnog geen geslaagd huwelijk. “Ik heb dit jaar inderdaad geen hele goede ervaringen gehad met de nationale selectie, dat klopt”, zegt hij. “Ze hielden me lang aan het lijntje en uiteindelijk werd het elke keer niets. Dat is niet fijn. Nu goed, ik wil mij zeker verder gaan ontwikkelen als klimmer, heb nu mijn 2e profoverwinning binnen waar ik bergop het verschil heb gemaakt. Ik heb niet echt een voorbeeld of iemand waar ik op wil lijken, maar ik ben wel fan van Alejandro Valverde.”

[wielerverhaal.com]
lodjan 19 september 2019 09:40
Bedankt voor het plaatsen, maarruh, een Rotterdammer zegt dit niet (terwijl hij wel wordt gequoot):
Er was ginder veel regen.
Eerder op het seizoen.
Ik was veel meer ontgoocheld dat de bondcoach me niet had weerhouden voor de Ronde van de Toekomst.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen