Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

74th La Vuelta ciclista a España (2.UWT) Stage 19 » Ávila › Toledo (165.2k)

Gepost door Clavan 
Clavan 13 september 2019 08:49





Wielerflits:
De renners hebben nog twee serieuze etappes voor de boeg, alvorens de parade naar hoofdstad Madrid begint. Eerst wacht een relatief eenvoudige etappe van Ávila naar Toledo, al kent de negentiende etappe wel een gevaarlijke finale. In Toledo loopt de laatste kilometer op en daardoor kunnen gaten vallen in het peloton. Welke sprinters kunnen hier meedoen en welke klassementsrenners laten zich niet verrassen? WielerFlits blikt vooruit.

Parcours
De negentiende etappe van de Vuelta is een vreemde eend in de bijt. Op de laatste vrijdag is namelijk een relatief korte etappe neergelegd. Niet des Vuelta’s, maar goed. Voor de klassementsrenners is het een dag om de benen nog eens te sparen en de gedachten alvast te leggen bij de zaterdag, als de laatste kans zich aandringt om nog iets te bewerkstelligen in het klassement. Maar dat is voor dan…

Vroeg in de rit ligt nog een heuvel, genaamd Alto de la Paramera (12 km aan 2,5%), van derde categorie opgenomen. Hier krijgen avonturiers de kans om in de vlucht te gaan, en in de wetenschap dat in het peloton meerdere sprintersploegen de achtervolging in willen zetten, belooft dat een leuk kat-en-muis-spel. Vanaf de top van de Paramera gaat het in dalende lijn en blijft het peloton op zo’n 500 tot 600 meter boven zeeniveau golven richting de finish in Toledo. De sprinters die er nog zijn, want dat is altijd de vraag in de Vuelta, kunnen zich weer oplijnen voor een massasprint.

Alhoewel, parcoursbouwer Fernando Escartín heeft in het historische Toledo nog een tricky finale uitgetekend. De laatste kilometer is bochtig en loopt nog flink omhoog, richting de 7%. “Dit is een rit waarin de sprinters de controle willen behouden”, aldus Escartín. “Maar de aankomst zal hen verrassen met een licht oplopende klim van één kilometer over de kasseien van Toledo. Een extra uitdaging voor de snelle mannen die azen op de winst.” Dus zullen de klassementsrenners, ondanks dat ze het grootste deel van de dag de benen hebben kunnen sparen, toch alert moeten zijn in de finale.

Toledo en historie gaan hand in hand. De plaatselijke VVV van Madrid (een uur ten noordoosten van Toledo) raadt toeristen dan ook aan om eens een uitstapje te maken naar de stad die op de UNESCO Werelderfgoedlijst staat. Ook wielrennen en de Vuelta hebben een historie met Toledo. De Ronde van Spanje kwam regelmatig door de stad. In 2010 won Philippe Gilbert er na een massasprint, voor Tyler Farrar en Filippo Pozzato. Het jaar ervoor zegevierde David Millar in een tijdrit in Toledo.


Start: 13.34 uur in Ávila
Finish: 17.25 – 17.50 uur in Toledo

Favorieten
Met een aankomst als deze moet rekening worden gehouden met de jagers op dagsucces. In het peloton zijn verschillende type renners die hier kunnen winnen, dus het wordt een mix van culturen in de slotkilometer.

Met zijn overwinning van 2010 in het achterhoofd en de twee ritzeges die hij al boekte in deze Vuelta, mag Philippe Gilbert zeker worden gerekend tot de favorieten. De ervaren Belg van Deceuninck-Quick-Step zal in Toledo het beste van zijn twee overwinningen moeten samenvoegen: het hardrijden van de waaieretappe die hij won, gecombineerd met de power die hij liet zien op de steile Baskische klimmetjes in Bilbao. Weet Gilbert het goed te timen, dan is hij kandidaat-ritwinnaar. Daarnaast is dit een uitstekende testcase voor het WK in Yorkshire, waar het alleen maar op-en-af gaat.

Binnen de ploeg van Deceuninck-Quick-Step zijn meer renners die op dit terrein uit de voeten kunnen. De kans bestaat dat Fabio Jakobsen mag sprinten, al lijkt de aankomst te steil voor de Nederlands kampioen. Doordat de aanloop relatief eenvoudig is, zou Jakobsen aan kunnen klampen en in de slotfase kijken of hij nog kan sprinten. Mocht dat niet lukken, kan de Belgische ploeg altijd nog rekenen op een sprint van Maximiliano Richeze of een late uitval van Zdeněk Štybar of Rémi Cavagna.

BORA-hansgrohe zal alles bij elkaar willen houden voor Sam Bennett. De Ierse kampioen heeft al twee ritzeges achter zijn naam staan, en dat hadden er meer kunnen zijn. In de waaierrit overschatte hij zichzelf, waarna hij gecounterd werd door Philippe Gilbert. Mogelijk is die finale wel de sleutel tot de winst in Toledo, omdat timing hier ook cruciaal is. Bennett is in massasprints de snelste en liet in het verleden al zien heuvels goed te verteren. Ook sprints heuvelop behoren tot zijn specialiteit, zoals hij eerder eens liet zien in de Ronde van Turkije. Is een hattrick in de maak voor Bennett?

En toch moeten we, met een finish als deze, de klassementsmannen noemen als favorieten. In de etappe die Gilbert won in 2010 viel er al een groot gat na de nummer elf in de daguitslag. De latere eindwinnaar van die editie (Vincenzo Nibali, red.) werd zelfs zesde op die aankomst, omringd door meerdere concurrenten. Het is dus goed mogelijk dat Alejandro Valverde hier als wereldkampioen zich mengt in de strijd om de ritwinst. Het kan hem daarnaast belangrijke tijd opleveren in het klassement, in de vorm van pure tijdwinst of bonificatieseconden.

Reken in dat geval ook op Primož Roglič. De Sloveen heeft eerder bewezen op zulke aankomsten over de juiste benen te beschikken. Hij is voor een goede klimmer erg explosief, zoals hij dat bijvoorbeeld vorig jaar in Tirreno-Adriatico liet zien op een heuvelachtige aankomst. Of hij opgewassen is tegen het geweld van een pure klassiekerrenner als Gilbert of een sterke sprinter als Bennett is nog wel de vraag. Met deze gevaarlijke finale is het dus ook zaak voor Nairo Quintana, Miguel Ángel López en Tadej Pogačar om voorin te blijven en geen tijd te verliezen.

Als we het hebben over explosieve heuvelbestormers, dan moeten we Sergio Higuita noemen. De jonge Colombiaan wordt deze Vuelta voor de leeuwen geworpen door EF Education First en presteert uitstekend. Zo won hij donderdag met verve de bergetappe naar Becerril de la Sierra. Mocht Higuita zich na deze heugelijke dag nog op kunnen laden, dan is dit een aankomst voor zijn vinnige beentjes. In de tweede rit naar Calpe toonde hij al aan over een goede sprint te beschikken. Dylan Teuns is van hetzelfde laken een pak. Hij liet zich in de waaierrit zien en werkte zich zo naar de top-10 van het klassement. Een puncheur-aankomst als deze moet hem liggen, al is het voor de Belg misschien niet lastig genoeg.

In de categorie-sterke sprinters doen ook Alex Aranburu en Nikias Arndt mee. Zij waren eerder deze Vuelta al meermaals in een strijd verwikkeld met elkaar, maar onderaan de streep heeft Arndt wel een ritzege en Aranburu niet. In de Ronde van Burgos, in aanloop naar deze Ronde van Spanje, liet Aranburu nog zien uit te kunnen blinken op dit soort aankomsten. Het was weliswaar in een minder sterk deelnemersveld, maar toch. Wellicht bezorgt hij hier Caja Rural-Seguros RGA een groot succes.

Ook Jon Aberasturi kan dat. Lotto Soudal kan rekenen op Tosh Van der Sande, die derde werd in de ontregelde sprint van Oviedo. Eind juli won hij nog een soortgelijke aankomst in de Tour de Wallonie. In Oviedo lieten ook John Degenkolb (Trek-Segafredo) en Clément Venturini (AG2R La Mondiale) van zich horen. Ook zij moeten dit werk op een goede dag aankunnen.

Favorieten volgens WielerFlits
**** Philippe Gilbert
*** Sam Bennett, Alejandro Valverde
** Primož Roglič, Alex Aranburu, Tosh Van der Sande
* Dylan Teuns, Maximiliano Richeze, John Degenkolb, Sergio Higuita

2010 - Philip de Geprepareerde wint


Klassement na 18e etappe
1. Primoz Roglic (Slo)
2. Alejandro Valverde (Spa) + 2.50
3. Nairo Quintana (Col) + 3.31
4. Miguel Ángel López (Col) + 4.17
5. Tadej Pogacar (Slo) + + 4.49
6. Rafal Majka (Pol) + 7.46
7. Wilco Kelderman (Ned) + 9.46
8. Carl Fredrik Hagen (Noo) + 11.50
9. James Knox (Gcool smiley + 12.44
10. Marc Soler (Spa) 21.09



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2019 08:49 door Clavan.
Cecchini 13 september 2019 10:58
Ik prefereer toch de officiele topic.
Orakel 13 september 2019 11:17
Zeker Cecchini. Maar er waren binnen 2 minuten twee topics online gezet. En een topic verwijderen kan ik niet.
ton duk 13 september 2019 12:34
Ondertussen wat wanklanken uit Duktown
[www.bd.nl]
gr
Horsie is back 13 september 2019 12:36
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ondertussen wat wanklanken uit Duktown
> [www.bd.nl]
> anuit-sint-jan-viva-espana-is-een-kanshebber~a6207
> 452/
> gr

Toch niet van "Silly" John Cleese?
ton duk 13 september 2019 12:43
Die liep dan gisteren weer zwalkend door Duktown...
Ik durfde eigenlijk niet over de oorlog te beginnen
gr
Cecchini 13 september 2019 12:53
Turend op mijn mobieltje zag ik bij de trending topics de overstromingen in Valencia en omgeving genoemd, en dat maakte me nieuwsgierig naar de weersomstandigheden vandaag en morgen in de Vuelta, en zag dat er vandaag maar vooral morgen veel regen wordt verwacht. Even opletten dus de komende dagen.

Bij diezelfde trending topics ging het over de kijkcijfers van Beau, die gisteren na een paar dagen afwezigheid weer in de top 25 stond, maar ik zag tot mijn grote verbazing dat de nachtelijke (0.15 uur) reportage van de Vuelta op NPO 3 op de 20-ste plek stond met ongeveer 500.000 kijkers. Had ik niet verwacht.
Horsie is back 13 september 2019 12:59
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Bij diezelfde trending topics ging het over de
> kijkcijfers van Beau, die gisteren na een paar
> dagen afwezigheid weer in de top 25 stond, maar ik
> zag tot mijn grote verbazing dat de nachtelijke
> (0.15 uur) reportage van de Vuelta op NPO 3 op de
> 20-ste plek stond met ongeveer 500.000 kijkers.
> Had ik niet verwacht.

Daar was Horsie met een half oog en oor ook bij. EL Chaba is toch met vakantie, maar Horsie dacht op een gegeven moment nog, die Herbert Dijkstra kan zeker een goed samenhangend verhaal over wielrennen vertellen.
Cecchini 13 september 2019 13:21
En de hier nog overgebleven prikkers (ik denk vooral aan Tjappie 1 en 2) zullen misschien wel denken waar blijft Cecchini toch met zijn Volkskrant artikelen over de Vuelta. Daar is de aandacht echter bedroevend. Vandaag bijvoorbeeld is er werkelijk op de sportpagina's niet ene letter besteed aan de 3e Grote Ronde.
Horsie is back 13 september 2019 13:40
Give the VK a break. Wel een artikel: Als je om en om roeit glijdt de boot vloeiender (en sneller?).
Dat doen wielrenners toch al eeuwen.
Clavan 13 september 2019 13:58
Ik prefereer ook Kate Upton. Maar aangezien ik een sprookjeshuwelijk heb zit er een heks op de bank.
Heisenberg 13 september 2019 13:59
Kopgroep van 11 met 36" voorsprong. Aangezien de topfavorieten (DQS en Bora) een mannetje mee hebben, verwacht ik niet dat het peloton hier nog iets aan gaat doen.

B. O'connor + 01h 14' 48''
P. Stetina + 01h 18' 37''
G. Craddock + 02h 08' 15''
D. De La Cruz Melgarejo + 02h 14' 16''
T. Grmay + 02h 17' 36''
R. Cavagna + 02h 17' 39''
N. Arndt + 02h 35' 39''
S. Dillier + 02h 56' 35''
B. Armirail + 02h 58' 36''
D. Novak + 03h 34' 26''
S. Archbold + 04h 47' 37''

In een ander bericht wordt overigens ook Latour genoemd als deel van de kopgroep.
Heisenberg 13 september 2019 14:22
De voorsprong is al 2'35. Craddock (in de laatste negen etappes al 3e, 4e en twee keer 7e) gun ik het wel, maar ik geef Cavagna (twee keer 3e en een keer 10e) de meeste kans.
Horsie is back 13 september 2019 14:30
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik prefereer ook Kate Upton. Maar aangezien ik een
> sprookjeshuwelijk heb zit er een heks op de bank.

Horsie prefereert ook Roanie Pony boven Justify, want laatstgenoemde begroef zijn positieve plas, zodat hij daarna de Triple Crown kon stelen.

Disclaimer: Justify had natuurlijk oogkleppen op toen ze hem scopolamine door zijn eten roerden.
Blueprint 13 september 2019 14:41
Dillier en Arndt lijken me ook verre van kansloos.
Heisenberg 13 september 2019 14:44
Voor Arndt lijkt me de slotkilometer te zwaar. Maar ik zeg ook niet dat de rest kansloos is, alleen dat Cavagna me de sterkste lijkt.

Of ze voor de overwinning rijden is toch de vraag. CCC Team, Katusha Alpecin, Bora-Hansgrohe en Caja Rural-Seguros RGA achtervolgen en het verschil loopt niet verder op dan 3'35.
Frederik D. 13 september 2019 14:45
Een subcultuur die voor mij een gesloten boek is. smiling smiley
Clavan 13 september 2019 14:47
Heisenberg 13 september 2019 15:04
Archbold wacht op het peloton om te werken voor Bennett. De voorsprong is al terug gelopen naar 2'32.

De tien leiders: Silvan Dillier (AG2R La Mondiale), Domen Novak (Bahrain-Merida), Rémi Cavagna (Deceuninck-Quick Step), Lawson Craddock (EF Education First), Bruno Armirail (Groupama-FDJ), Tsgabu Grmay (Mitchelton Scott), Ben O’Connor (Team Dimension Data), David de la Cruz (Team Ineos), Nikias Arndt (Team Sunweb), Peter Stetina (Trek-Segafredo)
Orakel 13 september 2019 15:25
De vluchters worden kort gehouden, dit wordt chaos richting de streep met al die renners die zich kansrijk achten.
Bummetje 13 september 2019 15:39
Leuk feitje uit de PCS ticker, zegt alles over Roglic' overmacht deze ronde:
How would the actual GC look like without the time trial time differences?

1 - ROGLIČ Primož 70:14:18
2 ▲1 QUINTANA Nairo 0:49
3 ▼1 VALVERDE Alejandro 1:36
4 ▲1 POGAČAR Tadej 2:53
5 ▼1 LÓPEZ Miguel Ángel 2:57
6 - MAJKA Rafał 5:47
7 ▲1 HAGEN Carl Fredrik 7:41
8 ▼1 KELDERMAN Wilco 7:43
9 - KNOX James 11:22
10 ▲1 NIEVE Mikel 18:59
Slimmerd 13 september 2019 15:59
Valpartij met o.a. Roglic
Slimmerd 13 september 2019 15:59
Lopez Moreno ook erbij
Slimmerd 13 september 2019 16:00
Movistar rijdt door...
Slimmerd 13 september 2019 16:00
Roglic en Lopez Moreno op achterstand nu.

T. Martin nog altijd op de grond, lijkt grootste slachtoffer
Sub Culture 13 september 2019 16:02
Gewoon als halve gekken doorknallen nu, Movistar.
Het is niet netjes, maar het levert wel boeiende tv op.
Slimmerd 13 september 2019 16:02
Movistar met drie man op kop van de groep die door is, lijken niet te wachten
Prikdude 13 september 2019 16:02
'Door' of begint te rijden?
Slimmerd 13 september 2019 16:04
Nog geen beelden van Roglic en/of Lopez Moreno m.b.t. waar die zich bevinden
Slimmerd 13 september 2019 16:05
De hele ploeg van Jumbo-Visma lag denk op de grond.

Roglic sluit nu aan bij 7 man, waarvan 5x Astana. Is op 1'05 van peloton Movistar
Slimmerd 13 september 2019 16:07
Inmiddels één ploeggenoot bij Roglic, terwijl de wind (waaiers!) ook toenemen.

59" tussen Valverde/Quintana/Pogacar op Roglic/MAL.

Koplopers nog maar 1'01.

Nog 59km
Kuiperberg 13 september 2019 16:08
Onsportief. Klojo's dat Movistar..
Slimmerd 13 september 2019 16:09
Groep Roglic sluit aan bij groot 2e peloton. Geen idee welke ploegen daar al aan het rijden waren. Meerdere ploeggenoten Roglic keren terug in die groep
Slimmerd 13 september 2019 16:10
Durf ik niet te zeggen, ik schakelde net in, zag een beeld van de kansloze kopgroep en daarna zagen we een groep renners liggen.

Gezien het commentaar op de beeldbuis klinkt het dat ze niet al op kop reden
Slimmerd 13 september 2019 16:11
Movistar trekt hun peloton flink in een waaier, uiteraard DQS goed van voren ook (Declercq, Jakobsen en Stybar snel gezien)
Sub Culture 13 september 2019 16:13
Die auto's moeten oprotten.
Slimmerd 13 september 2019 16:14
Movistar stopt nu met rijden
Wanny 13 september 2019 16:16
Niks onsportief. Das koers.
D.R.E. 13 september 2019 16:17
Hoe ziet Roglic eruit? Fysieke schade?
Slimmerd 13 september 2019 16:17
Nog 51km, groep Roglic/Lopez Moreno sluit weer aan bij 1e peloton.

Koplopers nog 1'26 (Novak is daar al weg)
Slimmerd 13 september 2019 16:18
Geen uiterlijke schade te zien tot op heden
Slimmerd 13 september 2019 16:21
DNF T. Martin

Kopgroep nu bijna 2 minuten voorop, zo groot was de voorsprong volgens mij nog niet geweest
Adje Wijnands 13 september 2019 16:24
Enkele prikkers laten zich kennen maar helaas voor hen heeft het peloton iets meer fatsoen.
ton duk 13 september 2019 16:26
Slimmerd 13 september 2019 16:32
Nog 39km, de negen vooraan met 1'25
Prikdude 13 september 2019 16:34
..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2019 16:34 door Prikdude.
Prikdude 13 september 2019 16:35
Alleen pech en blunders kunnen deze Vuelta nog doen kantelen. Vergeef het degenen die niet het gevoel willen hebben da ze 3 weken voor niets gekeken hebben.
Slimmerd 13 september 2019 16:36
Nu nog even een potje echt waaieren, er worden al plukken afgereden
ton duk 13 september 2019 16:38
Ik wel... Ze begonnen met rijden en te profiteren van de massale valpartij
Gr
Slimmerd 13 september 2019 16:40
Serieuze versnelling door Bora, als AK mannen mee Majka, Kelderman en Valverde
Slimmerd 13 september 2019 16:41
Lopez ook mee, groep denk maar 11 man groot.
Pogacar ook nog aangesloten
Slimmerd 13 september 2019 16:43
Nog 29km.

Negen koplopers met 1'09 op de eerste achtervolgers, groep Roglic weer op het punt van aansluiten
Clavan 13 september 2019 16:47
Via Edwin Winkels:
Uitleg van Arrieta (Movistar): "Nooit heeft iemand op Valverde gewacht toen hij na val of pech een waaier miste (zoals Tour-2013). Wij wilden na de brug, waar de val plaatsvond, aanvallen, want daar stond de wind. Dat was het plan, en dat hebben we gedaan." Explore

En nog meer Arrieta (polemiek!): "De UCI heeft besloten dat de groepen met geloste renners achter de ploegwagens mochten terugkeren naar de kop. Toen zijn we maar gestopt."
Radio Vuelta meldde: "Na val geen barrage!" Waarmee jury wilde zeggen: auto's hoefden niet tussen de verschillende groepen uit.
Ron de Renner 13 september 2019 16:49
Ze mogen bij Movistar natuurlijk doen waar ze zin in hebben maar die vergelijking met die waaierrit in de Tour slaat uiteraard nergens op.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2019 16:50 door Ron de Renner.
Slimmerd 13 september 2019 16:49
Cavagna vertrekt op 24.5km
Slimmerd 13 september 2019 16:50
Iedereen die denkt aan de zege in het peloton moet nu denk meteen wakker zijn, de brommer Cavagna is aan
Slimmerd 13 september 2019 16:56
Nog 20km voor Cavagna, 1'53 op het peloton waar Lotto, Bahrein en Bora werken.

DNF Marcato
Slimmerd 13 september 2019 17:03
Als ik PCS bekijk zie ik voor Cavagna nog geen ploeg voor 2020, moet die weg bij DQS?

Nog 15km overigens, 1'16
Prikdude 13 september 2019 17:05
Lijkt me een prima renner voor Jumbo-Visma
Slimmerd 13 september 2019 17:06
Te aanvallend, zou zonde zijn
Slimmerd 13 september 2019 17:07
De achtervolging is niet echt vol van één ploeg waardoor het geen geoliede machine is in het peloton. Renners van Katusha, CCC, Bahrein, Bora, Lotto, doen allemaal hun beurt, maar op 12km heeft Cavagna nog altijd 1'10
Slimmerd 13 september 2019 17:11
9km, de acht op 26", peloton op 1'03
Slimmerd 13 september 2019 17:14
Nog 6.5km voor Cavagna, 52"
MarkV 13 september 2019 17:14
Waarom uiteraard?
Slimmerd 13 september 2019 17:17
Craddock en Arndt doen nog eens een poging en komen terug tot ik 28", nog 5km.

Peloton 45"
Slimmerd 13 september 2019 17:21
Ron de Renner 13 september 2019 17:23
Omdat ze toen al een hele tijd oorlog aan het maken waren en het veld al compleet uit elkaar lag, toen Valverde materiaalpech kreeg (plus het feit dat Valverde geen leider was zoals Roglic nu).
Slimmerd 13 september 2019 17:23
1. Cavagna
2. S. Bennett 5"
3. Stybar
4. Gilbert
5. Valverde
6. Van der Sande
7. Teuns
8. Pogacar
9. Lopez Moreno
10. Roglic
11. Touze
12. Kelderman
13. Smith
14. Godon
15. Aranburu
16. Koch
17. Venturini
18. C.F. Hagen
19. Guerreiro
20. Quintana



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2019 17:43 door Slimmerd.
predator 13 september 2019 17:25
Gruwelijk slecht in beeld gebrachtangry smiley
Slimmerd 13 september 2019 17:26
Sprintersrit volgens velen..
predator 13 september 2019 17:27
Knap gedaan, kan hij boven de 250 km dan is hij zeker een kanshebber voor WK finale.
Slimmerd 13 september 2019 17:29
Zeer knappe zege, ook indrukwekkende sprint van S. Bennett in de achtergrond
Cyclad58 13 september 2019 17:56
Dat zijn dan luitjes die de aankomst nooit eerder gezien hebben? Mooie finale, wat een straffe prestatie van Cavagna.
ton duk 13 september 2019 17:59
Kelderman zat zo ongeveer op elk belangrijk moment in de koers op de goede plek
Zeer attent gereden vandaag en af en toe zelfs in beeld winking smiley
Gr
Kuiperberg 13 september 2019 18:06
Mooie zege van Cavagna. Maar Wuyts was weer eens zwaar aan het overdrijven. Het was in zijn ogen helemaal geweldig wat Cavagna presteerde. Maar de beste man zat 100 km in het wiel in de kopgroep.
Cecchini 13 september 2019 18:06
Dat zei de Cauwer ook 100 km lang.
Cyclad58 13 september 2019 18:15
Dan nog blijft het een geweldige prestatie.
Slimmerd 13 september 2019 18:16
Mooiste nummer van deze Vuelta...
Cyclad58 13 september 2019 18:16
Daar ben ik het wel mee eens.
Heisenberg 13 september 2019 18:19
Vandaag Kuss, Gesink en Bennett helemaal achterin geëindigd. Powless en Hofstede waren de enige ploeggenoten die in de buurt van Roglic zaten na de valpartij.
Sub Culture 13 september 2019 18:19
#zegetrein

3 renners in de top 10, waar hebben we dat nog gezien?
Ohja, das waar, eergisteren.

Hier, nog eens: #zegetrein



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2019 18:20 door Sub Culture.
lodjan 13 september 2019 18:22
Kuss, Gesink, Bennett en Martin dus gevallen?
Slimmerd 13 september 2019 18:23
Kost Hofstede zijn rode lantaarn, maar gelukkig was hij vandaag prima op de afspraak.

Bennett was eigenlijk al niet echt meer van waarde bergop, dus het is te hopen dat Kuss en Gesink (salto) niet te veel last gaan hebben van hun val. Roglic leek zelf in de flash prima in orde, maar enkel Powless op dat parkoers van morgen is wel weinig
Slimmerd 13 september 2019 18:25
Zie de Twitter van o.a. Thijs... Gesink maakt salto nadat hij een andere gevallen renner raakt, daarachter slaat Martin onderuit en krijgt vele renners op zich ingereden waaronder Roglic, die volgens mij tegen het muurtje staande blijft, maar dan Kuss in zich gereden krijgt
opoeepo 13 september 2019 18:26
lodjan 13 september 2019 18:28
JdB 13 september 2019 19:04
Volgens mij omdat ze doorhadden dat ze het niet konden volhouden.
Adje Wijnands 13 september 2019 19:19
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> #zegetrein
>
> 3 renners in de top 10, waar hebben we dat nog
> gezien?
> Ohja, das waar, eergisteren.
>
> Hier, nog eens: #zegetrein


Zeer knap idd. Alleen jammer dat jij met je kleutergedrag de glans er een beetje vanaf haalt.
Pyama 13 september 2019 19:54
Nog niets gezien maar in eerdere grote rondes heeft Jumbo Movistar ook een aantal keer geflikt in waaiers cq na pech. En dan heb ik het niet over Valverde in de Tour. Toen hoorde je er niemand over behalve ik. Nu dus andersom. Weg met de Cancellara adepten. Doorrijden!
D.R.E. 13 september 2019 19:55
Vertel Pyama? Ik volg al lang het wielrennen maar daar staat mij niets van bij?
Museeuw 13 september 2019 20:08
Je bent tegenwoordig wel erg aan het trollen Pyama. Jammer.
Sticker 13 september 2019 20:12
Wat Movistar deed vandaag is gewoon een grote schande!
Cyclad58 13 september 2019 20:37
Op zich ben ik het wel eens met doorrijden (als Lennard Hofstede of Nuno Bico valt wacht niemand, dus is het klassejustitie en zelfs discriminatie om te beweren dat je voor een val van de klassementsleider wel in de remmen moet knijpen!), maar mij staat slechts 1 geval voor de geest waarin de ploeg de schijn tegen had jegens Valverde/Movistar. Van de rest, zoals jij beweert, staat me niets bij. Dus: vertel!
lodjan 13 september 2019 20:55
13 september – Etappe 19

Medisch bulletin
 Maximiliano Richeze (Deceuninck-Quick Step) – Meerdere verwondingen aan de rechterschouder, arm en been. Zorg toegediend tijdens de koers.
 Jempy Drucker (BORA-hansgrohe) – Verwondingen aan rechterbovenbeen en -onderbeen. Open wond aan de rechterknie. Renner is overgebracht naar het ziekenhuis voor nader onderzoek en behandeling na afloop van de etappe.
 Robert Gesink (Jumbo-Visma) – Verwondingen aan knie en linkerarm. Zorg toegediend tijdens de koers.
 Marco Marcato (UAE Emirates) – Meerdere kneuzingen aan de borstkas, pols, linkerelleboog en rechterknie. De renner verliet de koers.
 Tony Martin (Jumbo-Visma) – Gezichtstrauma met een open wond aan het voorhoofd en wang. Meerdere verwondingen aan de schouder en linkerbeen. De renner is overgebracht naar het ziekenhuis voor nader onderzoek en behandeling. De renner verliet de koers.
 Willie Smit (Katusha Alpecin) – Blessure aan de linkeronderarm. Zorg toegediend tijdens de koers.
 Max Walscheid (Sunweb) – Blessure aan de linkeronderarm. Zorg toegediend tijdens de koers.
 Sergei Chernetski (Caja Rural-Seguros RGA) – Blessure aan de linkeronderarm. Zorg toegediend tijdens de koers.
 Miguel Ángel López (Astana) – Meerdere verwondingen. Zwelling aan de linkerenkel. Zorg toegediend aan de aankomst.
 Primož Roglič (Jumbo-Visma) – Meerdere verwondingen. Zorg toegediend aan de aankomst.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2019 20:55 door lodjan.
Cecchini 13 september 2019 21:11
Gek hoe men een dag later de prestatie van Higuita alweer is vergeten
Curzio 13 september 2019 21:13
Valverde wilde zich even laten gelden jegens Jumbo-Visma vanwege het Tour-2013 incident, hierover kan geen twijfel bestaan. Daarna pontificaal de katholieke zegen gegeven aan z'n mannen en grootmoedig gewacht op zijn concurrent. Om met Finkers te spreken: dat heeft zo'n jongen toch niet nodig.

Overigens vond ik Jumbo (wat er van over was) en Roglic nadien als een kip zonder kop rondrijden. Ze hebben nog wel wat te leren daar.
Curzio 13 september 2019 22:00
Wat een val zeg. Op Wielerflits staan twee twitter-filmpjes: op de eerste zie je een fiets door de kop van het peloton schuiven waarna Marcato en een Jumbo-man een salto maken. Op de tweede lijkt het een Quick-Stepper die als eerste onderuit schuift in een bocht bergaf (Capecchi of Knox wordt gezegd). Wel heel zuur voor Tony Martin dat hij opnieuw de ronde niet kan uitrijden na al z'n werk.
Slimmerd 13 september 2019 22:05
De salto is van Gesink
Curzio 13 september 2019 22:18
En die van die Bask.
lodjan 13 september 2019 22:27
Salto Gesink zonder ernstige blessure, dat is goed nieuws!
lodjan 13 september 2019 22:40
Movistar: eerst de actie verdedigen en dan excuses aanbieden (na reacties op radio peloton). Lekker geloofwaardig.

“De Movistar-ploeg wil zijn excuses aanbieden voor wat gebeurd is tijdens de Vuelta-etappe van vandaag. Onze actie was volgende de strategie die we voor de etappe hadden uitgetekend, en was helemaal niet om voordeel te halen uit de valpartijen van onze rivalen”, schrijft de ploeg.

De Spaanse armada hoopt wel dat de situatie van vandaag aanleiding is voor meer duidelijkheid. “We hopen dat dit zorgt voor een duidelijke rij aan criteria met wat er moet gebeuren als dergelijke situaties zich voordoen. Dat is in het voordeel van iedereen, voor ploegen en wedstrijdcommissarissen.”

(Vertaling van Movistar tweets door WF)
opoeepo 13 september 2019 23:59
Voor de zekerheid even opgezocht in de Spaanse Van Dale, maar het klopt:
Alejandro Valverde is Spaans voor Achterbakse Galbak.
Tjappie2 14 september 2019 01:58
Wie is Tjappie1?

(de Tjappie1 waardoor ik Tjappie2 ben zit volgens mij niet op het prikbord. Tjappie3 t/m 8 ook niet trouwens)
opoeepo 14 september 2019 02:08
Tjappie 9 zat zojuist nog in de vierde waaier.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen