Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Transfers

Gepost door lodjan 
lodjan 15 september 2019 12:51
Opvallende transfer: Eamon Lucas naar EF. Langeveld, Hofland en mede NHB Julius vd Berg rijden daar ook.

Corné van Kessel naar Wanty met Quinten Hermans. De Poppeltjes en Wesley Kreder rijden er volgend jaar ook.
merijntje mortirolo 15 september 2019 12:54
-
Wat is er in godsnaam zo opvallend? En wat hebben die Nederlanders daarmee te maken?
lodjan 15 september 2019 12:57
Wout Poels maakt dinsdag bekend waar zijn toekomst ligt.
lodjan 15 september 2019 13:03
Opvallende transfer van bijzondere renner. Heeft een jaartje bij Laurens ten Dam in zijn mancave gewoond, rijdt mee met NHB met oa toekomstig ploeggenoot Julius vd Berg, Terpstra, Ten Dam, Bol. Rijdt veel fixie races. Is nu maatje van Stefano Museeuw.
merijntje mortirolo 15 september 2019 13:10
-
Mwah. Okee.

NHB staat voor de clan daaro waar ik morgen ook rondrijd (maar dan in een Mercedesbus ipv op een fiets), maar waar staat die B voor?
lodjan 15 september 2019 13:39
Best (terwijl dat weer in Brabant ligt).
merijntje mortirolo 15 september 2019 13:50
ton duk 15 september 2019 13:57
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Rijdt veel fixie races.

ok,ik doe ook mee ..wat zijn fixie races ?
gr
Lucho Herrera 15 september 2019 14:32
Nog niet zo lang geleden mocht Eamon Lucas niet te vaak met de NHB groep onder leiding van Terpstra meerijden, omdat hij volledig in de vernieling werd gereden door die mannen. Nooit gedacht dat hij de stap naar de World Tour ging maken.
Eindhovuh 15 september 2019 14:34
Fixed races ken ik dan wel weer
lodjan 15 september 2019 15:23
Fixed gear races, ofwel crits: [www.bicycling.com]
lodjan 15 september 2019 15:24
Ja, ik vond het ook 'opvallend'.
lodjan 15 september 2019 15:39
Het is zo opvallend, dat het ook niet klopt: de mannen van NHB hebben weer een grap uitgehaald en het EF-bericht van 'Welcome Neilson Powless' op Insta gefotoshopt. Het kostte even wat speurwerk....
Lucho Herrera 15 september 2019 15:42
nachtwacht 15 september 2019 15:46
Geen crits. Een crit is afkorting voor een criterium, net als in het Nederlands. Er zijn crits voor gewone racefietsen en fixie crits. Een fixie is een fiets met 1 versnelling. Grofweg een baanfiets met remmen.
ton duk 15 september 2019 15:57
ton duk 15 september 2019 15:58
Hoe laat live op L1 ?
gr
Prikdude 15 september 2019 15:59
Sunweb o'clock.
merijntje mortirolo 15 september 2019 16:22
-
Best grappig. You gotta love them NH'ers.
opoeepo 16 september 2019 16:42
Kenny Elissonde gaat op de koffie bij Trek Segafredo.
Clavan 16 september 2019 19:33
Israel Cycling Academy koopt de licentie van Katusha, schijnt.
Cyclad58 16 september 2019 20:36
Ben Hermans verlengt alvast met 2 jaar.
opoeepo 17 september 2019 17:23
Vam Baarle wil niks weten van een transfer en verlengt voor drie jaar.
pauldob 18 september 2019 09:13
Uitgesteld tot vandaag. Hij wist het gisteren nog niet blijkbaar
Slimmerd 18 september 2019 10:50
Zoals verwacht wordt Poels de luxeknecht van renners als Landa, Pernsteiner en Teuns bij Bahrein-Merida
MarkV 18 september 2019 11:12
Zoals hij in de Tour en Vuelta reed is hij niet heel erg luxe meer.
lodjan 18 september 2019 14:17
Dimension Data, dat vanaf 2020 verder gaat als Team NTT, heeft drie nieuwe namen voor het wielerseizoen gepresenteerd. Andreas Stokbro (22) Dylan Sunderland (23) en Benjamin Dyball (30) rijden volgend seizoen in de kleuren van de Zuid-Afrikaanse WorldTour-formatie.

De Australiërs Sunderland en Dyball kunnen goed uit de voeten in de bergen. Zo werd Sunderland dit jaar vierde in Le Tour de Savoie Mont Blanc en negende in de Herald Sun Tour, terwijl Dyball Le Tour de Langkawi op zijn naam schreef en een etappe won in de Tour of Qinghai Lake. Sunderland komt over van Team BridgeLane, Dyball van Team Sapura.
Stokbro is een Deense hardrijder, die dit jaar indruk maakte in de Tour of Yorkshire. Daar noteerde hij top-10-plaatsen. Echter, zijn grootste prestatie behaalde hij in de Ronde van Vlaanderen voor beloften, waar hij naar de overwinning spurtte. Stokbro komt over van het procontinentale Riwal Readynez.

WF
lodjan 18 september 2019 19:11
Halvorsen van Ineos naar EF.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/09/2019 19:11 door lodjan.
Wim De Craene 19 september 2019 06:45
SEG Racing krijgt door het binnenhalen van deze sympathieke Belg een enorme kwaliteitsinjectie.

Quote

Limburgse WK-junior met klimmersbenen heeft transfer beet naar 1 van de meest beloftevolle opleidingsteams

Milan Paulus rijdt komend seizoen als 1e jaars belofte bij het Nederlandse SEG Racing, de opleidingsploeg die 2 jaar geleden bijvoorbeeld nog Fabio Jakobsen voortbracht. De 17-jarige Limburger heeft een stel stevige klimmersbenen en kijkt dan ook met ambitie uit naar het WK in Yorkshire, waarvoor hij geselecteerd werd.

Paulus heeft er zijn juniorentijd bijna opzitten en blikt met trots terug op die 2 succesvolle seizoenen. “Het 1e jaar verliep zeer goed. Ik kon bijvoorbeeld 3e worden op het BK tijdrijden, na Ilan Van Wilder en Remco Evenepoel, wat ik nooit verwacht had. Dit is misschien tot nu toe wel nog altijd het mooiste moment uit mijn prille carrière. Ik kon ook 2e worden in de klimkoers van Herbeumont – wat 1 van mijn hoofddoelen was – en 9e in de Franse klimkoers Classique des Alpes. Naast deze resultaten waren er nog tal van mooie ereplaatsen en tevens de provinciale titel in het tijdrijden.”

“Als 2e jaars was ik in het begin wat op de sukkel met mijn heup, waardoor heel mijn winter en de 1e wedstrijden zeker niet waren zoals het moest. Vanaf het Limburgse PK Tijdrijden ging het terug goed. Ik pakte opnieuw de titel. De week erna werd ik in de Ster van Zuid-Limburg zelfs 2e in het eindklassement, hoewel dit een zeer sterk bezette ronde was. Dan werd ik 5e in Classique des Alpes en ik pakte er ook de bergprijs. Ik kon 2e worden op het BK tijdrijden en wist de klimkoers in Vresse-sur-Semois te winnen. Ook in de Franse Valromey Tour kon ik de sprinttrui veroveren en een 3e plaats in het algemeen klassement bemachtigen. In de Italiaanse Giro della Lunigiana – als voorbereiding op het WK – werd ik 2 keer 7e in een rit én 7e in het eindklassement. Naast deze uitslagen ook weer tal van mooie ereplaatsen. Ik kan dus zeker niet klagen over mijn juniorentijd.”

WK en transfer

Een selectie voor het WK is de beloning voor de jongeman uit Sint-Truiden. “Inderdaad, de beloning voor al het harde werk in de voorbije jaren. Het is een droom die uitkomt. Ik leef er wel vrij rustig naartoe, doe niks anders dan normaal. Ik weet dat als alles meezit er veel kan voor mij op dat parcours. Dank denk ik aan minimaal een plaats in de top 20 en misschien zelfs meer. Maar alles moet meezitten. Ik heb nog niet in detail met bondscoach Carlo Bomans gesproken over het WK, maar het is eigenlijk verloren moeite om bij de junioren vooraf een plan uit te tekenen.”

Maar voor de afreis naar Groot-Brittannië volgde nog een 2e opsteker: een transfer naar SEG Racing Academy voor 2 seizoenen. “Ik ben zeer blij met die ploeg voor de komende 2 jaar”, trapt Paulus ene open deur in. “Ze hebben vertrouwen in mij als renner en als persoon en dat is voor mij een zeer positief punt. Ze hebben mij begin mei al gecontacteerd, maar ze gaven mij alle tijd om er rustig over na te denken. Ik krijg ook meteen een 2-jarig contract en dat heeft mij mede overtuigd. Ik kan er zo het 1e jaar leren zonder me zorgen te moeten maken over de resultaten.”

“Ik kan in 2020 rustig verder groeien zoals ik bezig ben en hoop in het 2e jaar wel al zeer mooie resultaten neer te zetten in het klimwerk. Ik wil mij dan ook verder ontwikkelen als klimmer en misschien wel ronderenner worden. Ik kan een beetje vanalles: ik heb een goede sprint in de benen, ben niet slecht tegen de klok en kan een berg over. Maar specifiek als tijdrijder ga ik mij niet ontwikkelen, ook al heb ik hierin al mooie resultaten behaald. Ik heb niet de juiste lichaamsbouw om een specifieke tijdrijder te worden, vind ik.”

[wielerverhaal.com]
Eindhovuh 19 september 2019 08:51
Leuk nieuws. Goed dat de Nederlandse ploegen aan ontwikkelingswerk doen ten behoeve van de minder bedeelde landen.
opoeepo 22 september 2019 01:25
Louis Vervaecke voor twee jaar naar Corendon.
Sub Culture 24 september 2019 07:33
Van Wilder wordt volgend jaar al prof bij Lotto-Soudal.
Na zijn uitstekende debuutjaar bij de beloften was de interesse bij tal van teams groot en de Lotto's wilden kort op de bal spelen.

Keukeleire trekt na 2 jaar Lotto richting EF en vormt een West-Vlaamse tandem met Vanmarcke in de klassiekers.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen