Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Preidler in Giro van Tom al fout

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 19 september 2019 14:20
Bij het supercleane Sunweb nog wel. Nu.nl
valse trage 19 september 2019 14:44
Och och och, wat errrrrrrugggg! thumbs down Next.
Inigo 19 september 2019 14:47
En de reactie van Tom:
[pbs.twimg.com]
Tjappie2 19 september 2019 19:06
Zegt ie nu dat ie niet verrast is maar wel geschokt? Dat is een interessante combinatie.
In het algemeen vind ik renners die zeggen geschokt te zijn m.b.t. dopinggebruik overkomen alsof ze onder een steen hebben gelegen, overigens.
Prikdude 19 september 2019 19:50
Initiële reactie een schok dat het al was tijdens zijn zege (die hierdoor nu wat besmet kan raken in de ogen van 'fans'), maar in retrospectief (tweede reactie) voor hem niet heel verrassend gezien het gedrag dat George Preidler die tijden vertoonde en het gebruik dat reeds bekend was.

Het moreel kompas in de wielrennerij verschuift ook nogal eens. Tom gaat toch zeker geen ketonen weigeren bij Jumbo?
Eindhovuh 19 september 2019 19:53
Als ik hier de reacties lees over het belang van de 8ste man in een wk-ploeg, kunnen we stellen dat Tom zijn Giro aan doping te danken heeft. spinning smiley sticking its tongue out
Orakel 19 september 2019 20:08
Geschokt en verrast is toch totaal géén tegenstelling?
Geschokt gaat over de impact. Verrassing gaat over de kans op.
Eddy Veen 19 september 2019 21:04
Het belangrijkste nieuws is dat Tom snel openheid geeft over zijn herstel.
Horsie is back 19 september 2019 21:32
Horsie was vandaag pas geschokt, niet heel erg verrast, te lezen, dat Roglic in de Vuelta op de allerbelangrijkste klimmen 10% powerwise beter was dan in de Giro.
Waar is duider Clement als Horsie 'em nodig heeft?
Eindhovuh 20 september 2019 07:02
Clement zit je wel hoog he? winking smiley
Orakel 20 september 2019 08:58
De cijfers van Pogacar staan hier: [www.indeleiderstrui.nl]
Ze zijn sterk, maar zeker niet buitenaards. Dat Roglic 10% hogere wattages trapte in vergelijking met de Giro lijkt mij onmogelijk.
Clavan 20 september 2019 09:04
L’Equipe (paper, no URL) reports Marion Sicot (Doltcini-Van Eyck) has an abnormal analytical finding for EPO in A-sample taken from French champs in June. She contests the findings. Twist to the story is she’s been coached by Franck Alaphilippe, Julien’s cousin and coach
Tjappie2 20 september 2019 09:35
Het lijkt mij moeilijk geschokt te zijn vanwege een gebeurtenis waarvan je verwacht (of althans sterk rekening mee houdt) dat die plaats zal vinden. Maar goed, wellicht is het een definitiekwestie. Ik was niet geschokt toen bleek dat vanmorgen de zon was opgekomen, ook niet verrast. Hoewel dat gegeven de nodige impact heeft. (flauw voorbeeld inderdaad)
Tjappie2 20 september 2019 10:14
Maar om het even op dopinggebruik in de (wieler)sport te betrekken en dus een wat serieuzer antwoord te geven:

Mijn aanname is (maar dat is dus een aanname) dat er binnen profploegen 2 stromingen kunnen bestaan.

Ofwel wordt er binnen de ploeg tamelijk openlijk over het gebruik van doping gesproken en helpen renners elkaar om op een zo efficiënt mogelijke manier prestatiebevorderende producten te gebruiken. Zie daarvoor bijvoorbeeld de praktijken in de voormalige Rabobank-ploeg.

Ofwel wordt er binnen een ploeg een soort 'don't ask don't tell policy afgesproken. Ik neem aan dat die afspraak binnen Sunweb is gemaakt. Daarom vind ik het nogal moeilijk te geloven dat Dumoulin geschokt is.

Die praatjes van het Sunweb-management over anti-doping waren (en zijn) natuurlijk overduidelijk voor de bühne (mocht ik sponsor van een wielerploeg zijn dan zou ik dat soort gehuichel ook gewoon niet accepteren, maar dat terzijde). Begin 2013 was er niet voor niets sprake van de mogelijkheid van een schorsing voor Spekenbrink.
ton duk 20 september 2019 10:18
Op enig clementie hoeft Stef niet te rekenen bij dat paardenvolk
gr
Horsie is back 20 september 2019 12:16
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> De cijfers van Pogacar staan hier:
> [www.indeleiderstrui.nl]
> 90/gespot-op-strava-de-cijfers-achter-de-weergaloz
> e-vuelta-a-espana-van-pogacar
> Ze zijn sterk, maar zeker niet buitenaards. Dat
> Roglic 10% hogere wattages trapte in vergelijking
> met de Giro lijkt mij onmogelijk.

Horsie heeft dat toch echt gelezen op dat wereld wijde water en dat was toch niet van één van de minsten.
De getallen: Watts: 398-367=31/3,67=8,45%="afgerond" dan 10%.
Tricky is dus altijd wanneer wat voor waarden dan ook berusten op indirecte vergelijkingen. Het betrof dus geen powermeter, wel een indirecte meting.
Bovendien kunnen gemiddelden wanneer het maar een paar getallen betreft behoorlijk vertekenen.
Dus Horsie's bijdrage was meer bedoeld als een gag met enige serieuze inslag, wie immer.

Zie intussen dat de vermogenswaarden van Roglic en Kruijswijk door Jumbo-Visma in het AD zijn gepubliceerd door onder de motorkap te kijken.
Ook hier doet zich de moeilijkheid zich voor wat vergelijk je precies met wat. Roglic was in de Giro in elk geval deels verzwakt en was in de Vuelta aanzienlijk stabieler. Horsie becijfert dan op een nog niet vervuild bierviltje, dat verschil van Vuelta met Giro zo ongeveer tussen 3 en 4 procentpunten zal liggen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2019 14:14 door Horsie is back.
Horsie is back 20 september 2019 12:40
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op enig clementie hoeft Stef niet te rekenen bij
> dat paardenvolk
> gr

Watch out, so you don't step on me, Lieve zoete Gerritje. smiling smiley
Horsie is back 20 september 2019 12:46
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------

> Ofwel wordt er binnen een ploeg een soort 'don't ask don't tell policy afgesproken. Ik neem aan dat die afspraak binnen Sunweb is gemaakt. Daarom vind
> ik het nogal moeilijk te geloven dat Dumoulin geschokt is.
>
> Die praatjes van het Sunweb-management over anti-doping waren (en zijn) natuurlijk overduidelijk voor de bühne (mocht ik sponsor van een wielerploeg zijn dan zou ik dat soort gehuichel ook gewoon niet accepteren, maar dat terzijde). Begin 2013 was er niet voor niets sprake van de mogelijkheid van een schorsing voor
> Spekenbrink.

Don't ask Horsie nothing about nothing, maar het lijkt Horsie moeilijk geschokt te zijn vanwege uitspraken van een prikker waarvan het verwacht (of er althans sterk rekening mee houdt) dat die prikker die zou kunnen hebben.
Tjappie2 20 september 2019 14:08
Geschokt uiteraard niet. Ik had wel verwacht dat je misschien verbaasd zou zijn. Het gebeurt namelijk niet al te vaak dat ik iets positiefs te melden heb over Iwan Spekenbrink.

Terwijl ik hem (hoewel tussen de regels door) hier natuurlijk wel een pluim geef omdat hij in 2013 in elk geval de moeite nam de omerta in stand te houden. Dat hij later op die handelswijze is teruggekomen (of lijkt te zijn) vind ik wel oprecht jammer. Het lijkt me namelijk dat dit voor een onveilige sfeer in de ploeg zorgt bij het streven naar het hoogst haalbare.
Luijt 20 september 2019 14:48
Je leest de cijfers niet goed.
Luijt 20 september 2019 14:56
Dat verhaal van Tom dat die Preidler toch al niet de vrolijke jongen meer was die hij vroeger wel was, vind ik toch wel wat vreemd.

Hoe moeten we Tom's eigen kuthumeur in diverse grote ronden nu gaan duiden?
Orakel 20 september 2019 16:50
Een soort van examen afleggen, om bij DQS te mogen werken naast Mol/Ibarguren?
Clavan 20 september 2019 17:07
Gezakt, want protege is gepakt.
opoeepo 20 september 2019 17:10
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat verhaal van Tom dat die Preidler toch al niet
> de vrolijke jongen meer was die hij vroeger wel
> was, vind ik toch wel wat vreemd.
>
> Hoe moeten we Tom's eigen kuthumeur in diverse
> grote ronden nu gaan duiden?


De Preidler Blues?
Horsie is back 20 september 2019 17:49
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je leest de cijfers niet goed.

Horsie zit aan de soep en leest onderwijl de prik. Goeddoeme, beweert hier nu iemand, dat er vermicelli letters in de soep zitten, die Horsie zo nodig moet lezen?
Prikdude 21 september 2019 14:19
[www.wielerflits.nl]

Tom op tijd fit voor de Tour van 2021.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen