Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Welke Nederlandse renner kan/mag/moet naar Jumbo-Visma?

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 20 september 2019 12:33
Een overzicht van de Nederlandse renners zonder contract voor 2020: [www.procyclingstats.com]

Lindeman en Leezer hebben nog niet bijgetekend, maar de vraag is of zij nog passen bij het niveau en de ambities van Jumbo. Van de oudjes Martens (35) en Wynants (37) is ook nog niet bekend wat ze volgend jaar doen.

Met het vertrek van Olivier, Powless, Van Poppel en De Tier is er sowieso nog één plek vrij bij Jumbo (Dumoulin, Foss en Harper komen erbij). En met vier bovengenoemde onzekerheden zijn er misschien wel vijf plaatsen vrij. Zijn er nog Nederlanders die daarvoor in aanmerking komen? Bijvoorbeeld:
- Tom-Jelte Slagter
- Piotr Havik
- Kevin Inkelaar
- Jan Willem van Schip
- Daan Hoole
- Arvid de Kleijn
- Jan Maas
Slimmerd 20 september 2019 12:49
Dit rijtje daagt niet echt uit moet ik eerlijk zeggen.

Leuke namen die ook nog vrij lijken te zijn, volgens PCS in ieder geval, zijn o.a. Cavagna, zojuist twee jaar bijgetekend, EBH (mbt Visma) en Piccoli



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2019 14:09 door Slimmerd.
ton duk 20 september 2019 12:59
M Lammertink, O Riesebeek en L Boom waren toch inmiddels onderdak bij resp Wanty, Corendon en Videoland ?

Inkelaar, Hoole, vSchip en Molenaar zou ik zeggen maar het kan natuurlijk sponsortechnisch ook een Belg worden als De Tier en Wijnants weg zouden moeten
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2019 13:45 door ton duk.
Heisenberg 20 september 2019 13:06
Hagen is ver over zijn top. En heeft mijn voorkeur dat het wel een grotendeels Nederlandse ploeg blijft.
Tinuz 20 september 2019 13:13
Inkelaar kan je een kans geven. Verder zou ik afwachten wat er volgend seizoen uit de opleidingsploeg naar voren komt. In de huidige beloftencategorie is er momenteel weinig talent.
Slimmerd 20 september 2019 13:32
Dachten we dat ook niet van T. Martin na zijn avontuur bij Katusha, in een dergelijke rol zie ik zeker nog wel de meerwaarde van EBH in
Latino 20 september 2019 13:32
De broers Lars en Marijn van den Berg zijn geen optie?
El Chaba 20 september 2019 13:54
EBH lijkt me inderdaad een zeer goede optie. Bij DDD presteert vrijwel niemand, en de ploegsfeer is daar ver te zoeken, omdat het daar een stelletje los zand is. Zou me niets verbazen, als hij bij Jumbo-Visma het plezier weer terug zou vinden. En de klassieke kern kan bovendien nog wel een goede versterking gebruiken.
Ridder Kale Knikker 20 september 2019 14:02
Eens met El Chaba. Ik kan me niet voorstellen dat EBH over zijn top is, alle renners bij DDD ijken wel te rijden met een aanlopend achterwiel. Is een jongen die inderdaad goed zou passen, zeker ook gezien de belangen van sponsor Visma.
Slimmerd 20 september 2019 14:04
Het aantal interessante Belgen nog zonder contract is zeer beperkt, als je daar naar kijkt kom ik niet verder dan Crass of Vervaeke die waarde voor Jumbo-Visma zouden kunnen hebben
Blueprint 20 september 2019 14:14
Leezer, Martens & Wynants verlengen, Inkelaar & Juul-Jensen erbij en klaar. Daarbij neem ik aan dat Van Schip in 2020 vooral op de baan actief zal zijn.
Heisenberg 20 september 2019 14:20
Daar heb je gelijk in. En met het wegvallen van Van Poppel kan er nog wel een B-sprinter bij (daarom noemde ik ook Arvid de Kleijn, al is dat nu nog een C- of D-sprinter).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2019 14:21 door Heisenberg.
Blueprint 20 september 2019 14:21
Op een eenmalige bevlieging in Parijs-Roubaix 2016 na, is het al vele jaren matig tot slecht met EBH in de voorjaarsklassiekers.
Slimmerd 20 september 2019 14:47
Juul-Jensen ook zeker een interessante naam inderdaad, maar of er nog waarde is voor Leezer en Martens?
Luijt 20 september 2019 14:57
Ik hoop niet op Van Schip.
Eindhovuh 20 september 2019 15:13
Niemand uit dit lijstje zou enig verschil maken. Pelotonvulling.
El Chaba 20 september 2019 15:20
Piotr Havik wel denk ik. Zeker voor de voorjaarsploeg. Zie zijn resultaten dit seizoen: [cqranking.com]
tvm 20 september 2019 15:51
Inkelaar mag zeker een kans krijgen. Slagter in de knechtenrol wellicht? Toonde zich weer in Canada.
ton duk 20 september 2019 15:58
Denk dat ie op niveau 1.1 en 1.HC goed mee kan maar hoger...?
gr
Wanny 20 september 2019 17:49
Inkelaar rijdt toch al voor FDJ komend seizoen?
lodjan 20 september 2019 18:45
Dan weet jij meer dan ik. Dat is nog niet bekend gemaakt. Hij rijdt nu wel voor het U23 team van FDJ.
El Chaba 20 september 2019 18:57
Dat lijkt me vooralsnog ook te hoog gegrepen maar je weet nooit. Hij is pas 25 toch? Dus kan het heel goed dat hij mede door de professionele begeleiding bij Jumbo nog best wat stappen kan maken.
En dan nog, ook Jumbo rijdt toch niet alleen WT koersen?
ton duk 21 september 2019 07:45
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> En dan nog, ook Jumbo rijdt toch niet alleen WT
> koersen?

Tuurlijk, wat mij betreft mag er ook een Jumbo-b komen die dan wel Drenthe, Mergelland en Norg (ik kan ook Brabantse Pijl en Wallonië noemen) rijden maar dat zal voor mij teveel zijn gevraagd
Maar het lijkt me dat ze/we moeten kijken wat hij eventueel in RvV en G-W kan en dan mogen we hopen op groeimarge....
gr
ton duk 21 september 2019 07:56
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik hoop niet op Van Schip.

Waarom niet, Luijt
Een vreemde eend in de bijt met misschien een totaal andere insteek (met baanprogramma e.d) zou toch mogelijk moeten zijn in een strak geordende ploeg ?
gr
predator 21 september 2019 09:59
EBH, Havik en Slagter



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/09/2019 10:00 door predator.
predator 21 september 2019 10:01
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> EBH lijkt me inderdaad een zeer goede optie. Bij
> DDD presteert vrijwel niemand, en de ploegsfeer is
> daar ver te zoeken, omdat het daar een stelletje
> los zand is. Zou me niets verbazen, als hij bij
> Jumbo-Visma het plezier weer terug zou vinden. En
> de klassieke kern kan bovendien nog wel een goede
> versterking gebruiken.

Dit dus
Luijt 21 september 2019 18:35
Vanwege z'n interviews.
El Chaba 21 september 2019 20:25
Ik kijk zojuist naar het programma van Jumbo afgelopen jaar en dan valt me inderdaad op dat ze eigenlijk maar heel weinig niet-WT-koersen rijden in Nederland en België, zeker niet de wedstrijden die Piotr Havik zouden moeten liggen en dat is best wel jammer ja.
Waarom is mij overigens een raadsel want de Belgische WT-ploegen, Lotto en DQS, doen dat een stuk meer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/09/2019 20:26 door El Chaba.
Pyama 21 september 2019 21:42
Ze kunnen beter de Nederlandse koersen eens rijden.
El Chaba 21 september 2019 21:49
Eens, dat is min of meer mijn punt ook..
Bummetje 22 september 2019 04:01
EBH zou nuttig kunnen zijn, maar waarschijnlijk vanwege zijn nog steeds grote naam te duur voor wat hij zou opleveren.
Een nieuwe B-sprinter zoals De Kleijn lijkt me totaal niet de bedoeling. Hoeveel sprinters rijden er bij Movistar, Astana, of Ineos? Dat zijn toch de ploegen waar TJV zich nu aan meet.
MarkV 22 september 2019 12:41
Jumbo heeft 3 sprinters die een sprint in de Tour hebben gewonnen en ook Roosen kan nog als sprinter ingezet worden.
Dat is zowel kwantitatief als kwalitatief beter dan de sprinters van de ploegen die jij noemt. Je moet geen B sprinter halen om het B sprinter zijn.
Een leuke versterking voor de klassiekers die dan toevallig nog een aardige sprint in de benen heeft zou bijvoorbeeld wel welkom zijn
Blueprint 22 september 2019 13:22
Ze kiezen er bewust voor om het programma wat beperkt te houden, zodat de kopmannen optimaal naar hun doelstellingen kunnen toewerken met een relatief vaste kern om zich heen. In die zin is het niet alleen jammer, maar ook begrijpelijk dat ze Drenthe, Veenendaal, Norg en Mergelland overslaan, koersen waar je ook Lotto en Deceuninck niet ziet. Het lijkt me dan ook niet logisch dat ze voor zulke koersen een renner gaan aantrekken en Jumbo is anno 2019 niet de ploeg die pelotonvulling zoekt.

Ik zag overigens dat Amaury Capiot nog geen contract voor 2019 heeft, dat lijkt me dan wel weer een aardige gok. Veel talent, veel blessureleed gehad, maar lijkt nu toch weer de weg omhoog gevonden te hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2019 13:23 door Blueprint.
Pyama 22 september 2019 20:31
Jumbo organiseert dan weer allerlei fan en klantdagen rond die kerel in dat autootje. Je zou verwachten dat je met je andere speeltje dan ook het lokale publiek opzoekt door zo vaak als mogelijk in Nederland te koersen. Goed voor de lokale koers, goed voor de winkel, goed voor nieuw talent. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk. Zo'n De Tier zit dan een paar weken/maanden voor Jan met de korte achternaam thuis.
Blueprint 22 september 2019 21:04
Ze missen precies vier eendagskoersen:
- Drenthe valt in een extreem drukke periode
- Limburg valt in een extreem drukke periode
- Norg was tijdens het EK
- Veenendaal hadden ze m.i. best kunnen rijden, maar kennelijk voorkeur gegeven aan Arctic Race (voor Visma?)

Dat De Tier in september niet goed genoeg bevonden is om naar de Vuelta, Britain of Canada te gaan, zegt wellicht meer over hem en zijn afscheid dan over het programma van de ploeg.
ton duk 22 september 2019 21:35
behalve drukke koersperiodes gaan de renners ook steeds vaker en langer op hoogtestages en vaak met 4 à 5 renners tegelijk...en dan houdt de spoeling nog sneller op. Om dan ook nog als "kanonnenvoer" in die HOL-wedstrijden (tis of winnen of veel kritiek slikken) rond te rijden is waarvoor ze sinds een jaar of 3 steeds meer voor gaan passen. Jammer doch best logisch gezien de TJV.NL-ontwikkeling

gr
Curzio 23 september 2019 16:40
Ik zag rondom de Vuelta een soort van reklameposter die de klant moest aansporen om tapas en ham te kopen of iets dergelijks, met een foto van de wielerploeg waarbij kopman Primoz Roglic glorieus achteraan stond.
Cyclad58 23 september 2019 18:20
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen