Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Primus Classic (1.HC)

Gepost door Anony 
Anony 21 september 2019 15:04
Editie 9 van de Grote Prijs Impanis-Van Peteghem, die de renners van Brakel naar Haacht voert. Een parcours dat af en toe voor leuke koersverlopen zorgt en een aantal mooie namen op de erelijst heeft: Van Avermaet, Gaviria, Trentin, Greipel, Vanmarcke. Vorig jaar won Taco van der Hoorn.



Vandaag zijn drie grote favorieten voor de WK-wegrit van volgende week aanwezig: Van der Poel, Sagan en Van Avermaet. Ook Groenewegen, Ackermann, Stuyven, Jakobsen, Nizzolo, Terpstra en nog een hele rits leuke namen tekenen present.

Live met beelden op Sporza.
ton duk 21 september 2019 15:32
Dylan Bouwmans mee in de (kansloze) kopgroep
Stage bij Katusha (via Topcompetitie) beslaat ,meen ik, 4 koersen voor 'm
Gisteren Koolskamp, vandaag Primus, morgen Isbergues en ook nog Parijs-Tours
Hij probeert vandaag in ieder geval iets van een verhaal te schrijven...
gr
MarkV 21 september 2019 16:05
Van der Poel rijdt Van Avermaet op een klein gaatje met Sagan weer een klein gaatje daarachter, maar nu met drie verder.
MarkV 21 september 2019 16:28
Alles weer samen, op twee ploegmaats van Van Avermaet licht vooruit na. Op naar een massasprint.
MarkV 21 september 2019 17:03
Theuns wint na een late aanval nog nét voor de aanstormende Ackermann



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/09/2019 17:04 door MarkV.
Anony 21 september 2019 17:05
Heel mooi van en voor Theuns!
ton duk 21 september 2019 17:09
Aardige finale ...met de laatste 3 kilometer ideaal bochtig voor een sterke vluchter
Mooie overwinning
gr
valse trage 21 september 2019 22:14
Damn wat hebben die Belgen toch veel wielrenners. Dan wint weer die, en dan weer die, en dan weer die... knettergek word ik er van!
Dacht de hele tijd dat Stuyven revanche had genomen voor zijn niet-selectie voor het WK, maar realiseer me nu pas dat Theuns niet Stuyven is. En Theuns Theuns, dus niet Teuns. Wie is Theuns ook alweer? Gaan allemaal niet mee naar het WK toch?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/09/2019 22:16 door valse trage.
Prikdude 21 september 2019 22:22
Met jouw vorm voor het WK is alvast niks mis. Ook Belg (die niet mee mag)?
valse trage 21 september 2019 22:37
Inderdaad. Verbrugghe is de naam. Rik Verbrugghe. Maar Nederlands is eigenlijk niet mijn moederstaal, dus als ik me slecht uitdruk moeten jullie mij verexcuseren.
Tinuz 21 september 2019 22:57
Rieck Vehrbruuzzjhe.
MarkV 21 september 2019 23:30
Het nietige België zou gesplitst moeten worden zodat er 2x zoveel van het overweldigende talent naar het WK mag en wat te denken van de Olympische Spelen als er de ploegen nog kleiner zijn!
valse trage 21 september 2019 23:55
Zeg hela! Dat maakt het er voor mij zeker niet makkelijker op. Als bondscoach van de Walen ben ik alleen van Gilbert zeker.
Is Meurisse een Waal? Dat klinkt Francophone. En die van de Druivenkoers, hoe heet 'm ook alweer... dingske... alléh!... BAUGNIES!!!!… Maar die rijdt toch gene platte prijs nie meer. Justin Jules is ook Waal toch? Hmm... Ik ga dan toch serieus navraag moeten doen.
Tinuz 22 september 2019 00:23
Kloot Kriekielion.
Blueprint 22 september 2019 00:24
Meurisse zul je moeten vervangen door Vliegen. Jules is een Fransman.
MarkV 22 september 2019 00:27
Belgisch Limburg is historisch het bezit van de bisschop van Luik, dus dat mag je bij de Walen rekenen.

Of beter nog 3 landjes:
- Vlaanderen (Oost & West Vlaanderen)
- Brabant (alle Brabantsen + Brussel en Antwerpen)
- Luik (Luik + Limburg)

Luxemburg aan Luxemburg geven en de rest aan Frankrijk. Klaar.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2019 00:30 door MarkV.
valse trage 22 september 2019 00:52
Wow, gij hebt er serieus kijk op Blueprint!

Ja, Vliegen ook een Waal? Dat is een aanwinst! Ze moeten iets gaan doen aan de herkenbaarheid van die achternamen. Ik heb er zelf ook last van. Verbrughues of zoiets zou misschien makkelijker zijn. Jules die heeft toch zijn pa vermoord?

Hoe waren hier weer op gekomen? Ahja, Theuns, die heeft ook eens eerder wat gewonnen, wat was het ook alweer?... Pfff... Te lang geleden. Dat hij nu weer met iets af komt.. Ik meen Wallays op 2, maar het kan ook De Vreese zijn geweest. Die haal ik ook altijd door elkaar, maar ach ja het zijn eigenlijk de Thomas De Gendts van de Aldi en de Lidl. Daarom heb ik die ook niet geselecteerd voor het WK. Zo onthoud ik dat, slim he!
valse trage 22 september 2019 00:55
Dat is waar! Wellens Wallon! Wellens Wallon!
opoeepo 22 september 2019 01:03
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het nietige België zou gesplitst moeten worden
> zodat er 2x zoveel van het overweldigende talent
> naar het WK mag en wat te denken van de Olympische
> Spelen als er de ploegen nog kleiner zijn!


Dan komen er gewoon tien Borlee's, ipv de gebruikelijke vier.
Wim De Craene 22 september 2019 05:56
Quote

Van der Poel traint nog 100 km extra na Primus Classic: "Nodig voor WK"

Een topnotering zat er voor Mathieu van der Poel niet in in de Primus Classic, maar de Nederlandse aas voor het komende WK reed toch weer een opvallende koers. "Het was een goeie laatste test."

Mathieu van der Poel maakte de voorbije weken overal waar hij aan de start stond indruk. Ook in de Primus Classic in Haacht, al ging het feestje uiteindelijk niet door. "Het ging vrij goed, ik heb mijn benen kunnen testen en het voelde goed aan."

"Uiteindelijk ging de koers toch weer op het slot. Anders had er meer ingezeten. Maar het kan op het WK ook zo zijn dat de favorieten naar elkaar kijken en er uiteindelijk iemand anders wint."

Van der Poel sprintte ook niet meer mee voor een ereplaats of zelfs de zege. "Ik was niet goed gepositioneerd. Op zo'n aankomst ben ik ook niet de snelste als de koers niet hard genoeg was."

"Ik wil nog 1 keer de afstand van het WK in de benen hebben"

De renners in Haacht waren iets voor 18u binnen, maar dan nog zat de werkdag van Van der Poel er niet op. "Ik ga nog een kleine 100 kilometer rijden. Ik wil de afstand van het WK graag nog 1 keer in de benen hebben. Dat heb ik de laatste tijd gemist, dat vind ik belangrijk. En vandaag is daar de ideale dag voor."

"Voor de rest van de week zal ik niet veel meer doen. Gewoon wat rusten en de conditie onderhouden."
[sporza.be]
Curzio 22 september 2019 15:44
Als Mattieu er nu ook nog specifiek voor gaat trainen dan wordt het wat oneerlijk in mijn ogen, maar a la, het doel heiligt in dit geval de middelen zullen we maar zeggen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen