Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK wielrennen Yorkshire: ploegentijdrit (mix)

Gepost door Wim De Craene 
Wim De Craene 22 september 2019 07:07

Yorkshire World Championships TTT mixed relay

Parcours:

Eerst rijden de mannen het rondje en dan de vrouwen.
Afstand: 27,6 km (2x 13,8 km)


Deelnemers/starttijden:
Quote

UCI WORLD CYCLING CENTRE (WCC) Group 1 - Start > 13:20:00
101 CAMPBELL Teniel
102 KOLESAVA Anastasiya
103 YAPURA Fernanda
104 CORKERY Dillon
105 KATERBERG Ben
106 KELEMEN Petr

SPAIN (ESP) Group 1 - Start > 13:23:00
91 GARCIA CANELLAS Margarita
92 GUTIERREZ RUIZ Sheyla
93 OYARBIDE JIMENEZ Lourdes
94 CASTROVIEJO Nicolas Jonathan
95 MAS BONET Luis Guillermo
96 MORA VEDRI Sebastian

BELGIUM (BEL) Group 1 - Start > 13:26:00
81 DE VUYST Sofie
82 DEMEY Valerie
83 VAN DE VELDE Julie
84 BAKELANTS Jan
85 FRISON Frederik
86 LEYSEN Senne

GREAT BRITAIN (GBR) Group 1 - Start > 13:29:00
71 DOLAN Lauren
72 HENDERSON Anna
73 LOWDEN Joscelin
74 ARCHIBALD John
75 BIGHAM Daniel
76 TANFIELD Harry

SLOVENIA (SLO) Group 2 - Start > 14:09:00
61 BRAVEC Urska
62 BUJAK Eugenia
63 PINTAR Urska
64 POGACAR Tadej
65 PRIMOZIC Jaka
66 TRATNIK Jan

SWITZERLAND (SUI) Group 2 - Start > 14:12:00
51 CHABBEY Elise
52 REUSSER Marlen
53 STIRNEMANN Kathrin
54 FROIDEVAUX Robin
55 IMHOF Claudio
56 SUTER Joel

FRANCE (FRA) Group 2 - Start > 14:15:00
41 BIANNIC Aude
42 DEMAY Coralie
43 ERAUD Severine
44 ARMIRAIL Bruno
45 COUSIN Jerome
46 SEIGLE Romain

DENMARK (DEN) Group 2 - Start > 14:18:00
31 LETH Julie
32 MATHIESEN Pernille
33 NORMAN HANSEN Louise
34 JOHANSEN Julius
35 LISSON Christoffer
36 MADSEN Martin Toft

ITALY (ITA) Group 3 - Start > 14:58:00
21 CECCHINI Elena
22 GUDERZO Tatiana
23 LONGO BORGHINI Elisa
24 AFFINI Edoardo
25 MARTINELLI Davide
26 VIVIANI Elia

GERMANY (GER) Group 3 - Start > 15:01:00
11 BRENNAUER Lisa
12 KLEIN Lisa
13 KROGER Mieke
14 MARTIN Tony
15 POLITT Nils
16 SUTTERLIN Jasha

NETHERLANDS (NED) Group 3 - Start > 15:04:00
1 BRAND Lucinda
2 MARKUS Riejanne
3 PIETERS Amy
4 BOUWMAN Koen
5 MOLLEMA Bauke
6 VAN EMDEN Jos
Let op! Yorkshire ligt in een andere tijdzone dan het kleine België. Het tijdverschil bedraagt 1 uur.

TV:
Sporza (één) vanaf 14:15 uur.
Wim De Craene 22 september 2019 07:35
Quote

Goudkoorts! Of toch voor wie z’n vooroordelen en bedenkingen even weet te parkeren

Het WK start zondag voor het eerst met de Mixed Team Relay, aka de gemengde ploegenaflossing. De primeur van de kersverse discipline was voor het jongste Europees Kampioenschap in Alkmaar. Een testcase die tot bedenkingen leidde, en dat niet alleen omwille van het afvoeren van de klassieke ploegentijdrit, een ingreep die door veel koersfanaten wordt betreurd.

Voor wie nog niet helemaal mee is: de Mixed Team Relay is een aflossingskoers voor gemende ploegen van 3 vrouwen en 3 mannen. De 3 mannen starten samen en worden afgelost door de 3 vrouwen. De tijd van de 2e vrouw die finisht telt als eindtijd. Laat u niet wijsmaken dat het ingewikkelder is dan dat. Tot nader order valt het enthousiasme voor het nieuwtje echter wat tegen. Nu zijn wielerliefhebbers doorgaans niet zo gek op nieuwlichterij. De start- of aankomstplek van een wedstrijd verleggen, de naam of het parcours van een klassieke koers wijzigen: gemorrel aan wat de koersfan kent, leidt steevast tot gemor.

Dat de meeste landen hun beste tijdrijders niet opstellen in de Mixed Team Relay en sparen voor de individuele tijdrit helpt het animo voor de discipline ook niet meteen vooruit. De primeur in Alkmaar was leerrijk en wist een aantal bedenkingen te bevestigen en andere te ontkrachten. Voor de duidelijkheid: het is zwaar. Loodzwaar. “Erger dan een ploegentijdrit”, zei Thomas De Gendt nadat hij in augustus de honneurs waarnam voor België. In een team van 3 renners kom je uiteraard veel sneller weer aan kop dan in een grotere ploeg. Er is dus amper tijd om te recupereren. Een theekransje is het dus zeker niet. Dat er beter ploegen van 2 keer 4 renners zouden worden opgesteld, tipte De Gendt nog. Een interessante aanbeveling.

Wennen
De vaak geopperde bedenking dat je vrouwen en mannen niet samen moet laten koersen omdat het fysieke verschil te groot is, bleek geen hout te snijden. Het waren de vrouwen die de sterkste schakel bleken in het Belgische team en de 4e vierde plaats in de wacht wisten te slepen. Bovendien maakt het verschil in intrinsieke snelheid weinig uit aangezien ze elkaar aflossen. Het is gissen hoeveel renners uit het mannenpeloton het in een tijdrit zouden moeten afleggen tegen Annemiek van Vleuten, maar dat doet dus eigenlijk niets ter zake.

Het is wennen. Renners gaven aan zelf nog niet goed te weten hoe het precies in z’n werk ging, en er was ook niet gericht getraind op deze specifieke discipline. Geen enkel land stuurde z’n beste tijdrijders naar de Mixed Team Relay. Op zich niet onbegrijpelijk, aangezien de individuele tijdrit, wel een klassieke en prestigieuze discipline, al een dag later werd gereden. Dat Lawrence Naesen na afloop meedeelde dat hij eigenlijk niet op een tijdritfiets kon rijden, was navenant. Geen wonder dat er nog niet veel harten werden veroverd.

Wind in de zeilen
Of dat deze keer wel het geval is, dat is nog maar de vraag. Opnieuw houden heel wat landen hun beste tijdrijders uit de Mixed Team Relay, omdat ze die liever zien uitblinken in de ITT, wat de interesse alvast niet ten goede komt. Toch zijn er zijn redenen genoeg om wel uit te kijken naar de openingsdag van het WK. Het wielrennen kan wel wat innovatie en vernieuwing gebruiken. Als de sport een nieuw elan wil vinden, moet ze op zoek naar nieuw publiek. Lees: jonger en vrouwelijker. Van enkel mannen van middelbare leeftijd wordt het lastig overleven. Het vrouwenwielrennen zit in de lift, maar het dakterras is nog ver. Elke keuze die de sport een fikse duw in de rug kan geven is dus legitiem.

Gemengde sporten hebben de wind in de zeilen. Van badminton, over triatlon tot korfbal, in meer en meer sporten nemen mannen en vrouwen het samen tegen elkaar op, zowel op recreatief als op topniveau. Op de Olympische Spelen van 2020 strijden meer gemengde teams dan ooit voor een medaille. De Belgian Hammers haalden vorig jaar overigens brons in de gemengde triatlon op het WK atletiek in Glasgow. Waarom zou het wielrennen de onstuitbare trend aan zich laten voorbijgaan?

Kans geven
Het deelnemersveld is niet het neusje van de zalm, maar wel interessant. Hulde aan de Duitse wielerbond die er wél in slaagde om hun beste tijdrijders warm te krijgen voor de Mixed Team Relay: Tony Martin, Nils Politt, Lisa Klein en Lisa Brennauer zijn stuk voor stuk ijzersterke tijdrijders. En ook Slovenië gooit alle troeven op tafel met Tadej Pogačar en Primož Roglič. Die laatste rijdt na de Mixed Team Relay ook de ITT en de wegrit, en dat met een slopende Vuelta in de benen.

Nederland heeft steengoede vrouwelijke renners op overschot en kan dus 3 toppers uit het vrouwenpeloton in de strijd gooien: Lucinda Brand, Riejanne Markus en Amy Pieters. En de Italianen hebben met Edoardo Affini, Davide Martinelli en Elisa Longo Borghini wel goed volk in huis, al gaat er allicht evenveel aandacht naar de deelname van Elia Viviani en zijn partner Elena Cecchini, samen goed voor goud en zilver in de wegrit op het EK.

De ultieme reden is wellicht dat het gewoon een mooie en spannende race oplevert, voor wie z’n vooroordelen en bedenkingen even weet te parkeren en de discipline een kans wil geven.

[wielerverhaal.com]
lodjan 22 september 2019 07:50
Net als bij het EK is Duitsland voor mij favoriet voor goud. Bij het EK verloren ze nog van Nederland, maar nu gooien ze Tony Martin in de strijd. Ik hoop het weer mis te hebben.
Slimmerd 22 september 2019 08:46
Wim je bent de favorieten vergeten te benoemen, maar ik neem aan het fenomenale zestal uit België?
ton duk 22 september 2019 08:50
Eigenlijk zijn sommige selecties (mijn inziens) een belediging richting de UCI en zou ik adviseren:
Ok,als jullie dit niet serieus nemen, lever volgende week zondag maar een renner in....
gr
Slimmerd 22 september 2019 09:20
Volgens mij moet de UCI al heel blij zijn dat er tien (Europese) landen überhaupt mee willen doen
nachtwacht 22 september 2019 09:38
Eigenlijk zijn sommige selecties (mijn inziens) een welgemeend en verstandig standpunt richting de UCI en zou ik adviseren: Ok, jullie nemen dit circusnummer niet serieus, we organiseren deze onzin volgend jaar niet meer.
Meneer 60% 22 september 2019 09:40
Wel wat mooie individuele namen. Maar qua landen een karig veld, alleen Europa.

Duitsland met Martin erbij heel sterk, maar ook Nederland toch wel met sterker team dan op het EK. Zal tussen die twee gaan. Maar het blijft onze B-ploeg. Jammer maar ook wel te begrijpen dat o.a. Anna VDB en Annemiek VV niet mee willen doen.
Cyclad58 22 september 2019 10:20
Duitsland en Nederland lijken mij bij de mannen aan elkaar gewaagd, maar bij de vrouwen slaat de balans toch in het voordeel van Duitsland uit. Jammer dat Van Vleurten en Van der Breggen niet te porren zijn voor dit onderdeel, dan was het vrijwel zeker goud geweest. Nu wordt het denk ik goud voor Duitsland, zilver voor Nederland en brons voor Denemarken.
Clavan 22 september 2019 10:58
Wordt er onderweg nog een wipje gedaan in de mix-relay?
Vlaflip76 22 september 2019 11:28
Afgaande op het profielkaartje misstaat dit niet in de Vuelta
Eddy Veen 22 september 2019 12:01
Nee, dat mag niet van mevrouw Mollema.
opoeepo 22 september 2019 12:38
Tinuz 22 september 2019 13:07
Ik ben vooral geinteresseerd in de blik op het parkoers.
Blueprint 22 september 2019 13:24
Mollema, Bouwman en Van Emden gewaagd aan Martin, Politt en Sütterlin? Dat lijkt me wat optimistisch.
Blueprint 22 september 2019 13:25
Elia Viviani rijdt samen met zijn vriendin, dus niets is onmogelijk.
Andere Peter 22 september 2019 14:30
Dit korfbalonderdeel zou toch veel leuker zijn als ze echt samen rijden. Je moet met de huidige technologie kunnen handhaven dat bv de dames en de heren minimaal 40% kopwerk doen. Of zoiets.
MarkV 22 september 2019 14:35
In de praktijk wint dan gewoon de ploeg met de beste vrouwen, omdat de mannen zich moeten inhouden.
Het maakt dan feitelijk niets uit of je nu je beste mannen of de 20e keuze opstelt, ze moeten zich toch aanpassen aan het niveau van de vrouwen.
Andere Peter 22 september 2019 14:45
Mwoahh, dat lijkt mij te makkelijk. Teams kunnen hier slimmer in worden. Je hoeft niet per se de hele weg in een molentje te rijden.

Je kunt ook de stroken van die 40% die door de vrouwen worden gedaan precies aanwijzen. Je kunt de vrouwen de eerste 40% laten doen en de mannen de overige 60%. Dan heb je wel iets aan Cancellara hoor.

Het gaat er juist om dat het onderdeel veel interessanter wordt, als je de teams dat laat uitstippelen. Verschillende selectiekeuzes en strategieën.

(Ik stel overigens voor dat de tijd blijft stilstaan als er van een team minimaal drie binnen zijn, waarvan één man en één vrouw).
Andere Peter 22 september 2019 14:51
Voor de duidelijkheid, ik doe maar een gooi naar zo'n regelgeving. Het gaat mij erom dat er, denk ik, wel regels te bedenken zijn die samen rijden mogelijk en aantrekkelijk maken. Die zouden zorgen voor gevarieerde strategieën.
MarkV 22 september 2019 14:58
Ik zie echt geen enkele mogelijkheid om "een Cancellara" zijn meerwaarde t.o.v. een iets mindere man te laten bewijzen zonder de vrouwen kapot te rijden.

Ik zie niet eens in waarom je het zo moeten willen. Bij technische sporten als voetbal en tennis erger ik mij persoonlijk een beetje aan het niveau van de vrouwen, het is duidelijk zichtbaar dat het kwalitatief veel minder is dan wat de mannen doen. Leuk hoor die Oranje leeuwinnen, maar ik kan er echt niet naar kijken.
Bij wielrennen maakt dat nou net niet uit wat mij betreft. Of iemand nu (ik noem maar wat) met 50 of 45km per uur over een weg fietst, dat verschil is met het oog niet of nauwelijks waarneembaar. Tenzij je de mannen en vrouwen naast elkaar zet, dan is het opeens heel erg duidelijk.

Bij een sport als biatlon heb je een gemengde estafette, dat zou denk ik wel beter werken.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2019 15:00 door MarkV.
Horsie is back 22 september 2019 15:14
De hoogste mate van compatibility tussen mannen en vrouwen vinden we op het sportkanaal, dat overdag meestal niet uitzendt.
Dat er gemend gesport wordt bij het korfballen, prima, maar voor Horsie is dat geen wetmatigheid.
Mannen en vrouwen bij elkaar in een prestatiesport. Neen, als er dan toch gemixed moet worden simpel weg de resultante van twee grootheden: in een ploegentijdrit tijden van de vrouwen en de mannen opgeteld.

En dan toch tegen de men-only viewers van wedstrijdsport. Kom niet aan de Oranje leeuwinnen! smiling smiley
Bummetje 22 september 2019 16:19
Eens! Koers is koers en dat kan bij een vrouwenwedstrijd even interessant zijn als bij de mannen. Probleem bij het vrouwenwielrennen is m.i. dat de wereldtop erg klein is. De iets lagere snelheid verpest het kijkplezier voor mij helemaal niet.
Andere Peter 22 september 2019 16:25
Estafette mag van mij ook hoor. Zeker al beter. Of tandems ;-)

Ik vind dit systeem juist een gekunstelde optelling. Er is geen enkele wisselwerking tussen m en v. En ik denk dat het publiek dat kunstmatige proeft. Houd het dan gewoon echt gescheiden. Of ga helemaal los in een soort zevenkamp, door pakweg ook de junioren erbij op te tellen.
ton duk 22 september 2019 16:48
1. Nederland
2. Duitsland
3. Groot-Brittanie
9. Belgie

gr
ton duk 22 september 2019 16:50
Nederland laat zowel op EK en WK zien dat het echt fungeert als team
Ook een van de Belgische renster gaf aan dat ze al een paar dagen als team optrokken...
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2019 17:11 door ton duk.
Eindhovuh 22 september 2019 17:05
9de van de 10, kom er maar in Wim.

Ontopic. Jeuj
ton duk 22 september 2019 17:10
MarkV Schreef:
------------------------------------------------------
>
> Bij een sport als biatlon heb je een gemengde
> estafette, dat zou denk ik wel beter werken.

Wat is dit dan ?
gr
lodjan 22 september 2019 17:18
Gelukkig zaten we er weer naast smileys with beer
ton duk 22 september 2019 17:28
Eigenlijk zouden we (uwes en ik) gewoon het EK en WK -mix mee moeten tellen
# 105 en #106 smileys with beer
gr
opoeepo 22 september 2019 18:19
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> MarkV Schreef:
> --------------------------------------------------
> ----
> >
> > Bij een sport als biatlon heb je een gemengde
> > estafette, dat zou denk ik wel beter werken.
>
> Wat is dit dan ?
> gr

Twee aan elkaar geplakte ploegentijdritten?
ton duk 22 september 2019 18:31
wat dan weer voor elke estafette geldt...
gr
Curzio 22 september 2019 19:14
In de samenvatting was Nederland het enige team dat het netjes op de rit had. De grote vreugde bij de Nederlandse deelnemers vond ik mooi om te zien. Toch lekker om zo een regenboogtrui binnen te halen. Een boost die Mollema mooi kan meenemen naar volgende week.
ton duk 22 september 2019 19:46
Heisenberg 22 september 2019 20:50
opoeepo 22 september 2019 21:12
Estafettes worden doorgaans afgewerkt door individuele atleten, niet door ploegen.
ton duk 22 september 2019 21:27
doorgaans maar hier wordt toch wel een "stokje" doorgegeven...
Ben wel benieuwd hoe AP en MarkV dan hun estafette-idee zien ?
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2019 21:27 door ton duk.
Andere Peter 22 september 2019 22:23
Ik zie een estafette als bv 4 losse tijdritten (2M en 2V) met een aflossing. Of nog leuker: 4 losse koppeltijdritten (koppels VV, MM, VV, MM) met een aflossing ertussen. Stokje overdragen en aan de fiets vastmaken.
Andere Peter 22 september 2019 22:26
Ja, leuk. Maar dat is toch vooral een team zoals de tennissers in de Davis Cup ook vinden dat ze een team zijn. Het zal kloppen hoor. Samen eten, trainen, praten. Ongetwijfeld een inspirerende kruisbestuiving. Maar dat is toch anders dan bij een rugbyploeg of volleybalteam.
Andere Peter 22 september 2019 22:27
opoeepo 22 september 2019 22:32
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zie een estafette als bv 4 losse tijdritten (2M
> en 2V) met een aflossing. Of nog leuker: 4 losse
> koppeltijdritten (koppels VV, MM, VV, MM) met een
> aflossing ertussen. Stokje overdragen en aan de
> fiets vastmaken.


Of aflossen via een kleefbidon in een aflossingszone.
Andere Peter 22 september 2019 22:33
De drie landen voor België in de uitslag hebben minder inwoners. Het 'kleine' België benadrukte desondanks heel slim haar kleinheid door al na een paar kilometer met een mannetje minder te gaan rijden. De dames reden daarnaast de traagste tijd. Om nog niet door WdC opgehelderde redenen gaat het doorgeven van de wieler-genen bij de meisjes al decennia een stuk slechter.
opoeepo 22 september 2019 23:14
Die zijn allen geplant in Sanne Cant
Frederik D. 23 september 2019 08:06
Bidon doorgeven. Bidonnetjesrace.
Frederik D. 23 september 2019 08:07
Sorry, jij was dus eerder. Blijkbaar had ik weer eens een voor de hand liggende gedachte.
Meneer 60% 23 september 2019 10:34
Ik ben op zich wel voor zo'n soort onderdeel. De ploegentijdrit voor merkenploegen vond ik een prachtig onderdeel, maar hoorde wat mij betreft niet op een WK thuis. De WK is een landenfeestje, net als de Olympische Spelen. Alle andere weken van het jaar zijn voor de merkenploegen. Als voorprogramma van het WK voetbal speel je ook niet Barcelona - Juventus.

Maar qua kijkervaring ben ik nog niet overtuigd. Misschien door het matige deelnemersveld.

Gewaagd alternatief: een estafette met ploegen van zes in pelotonvorm. Drie mannen, drie vrouwen. Iedereen rijdt een vast rondje van 10 tot 15 kilometer. Lekker explosief. De volgorde mag elk land zelf bepalen. Veel tactische mogelijkheden. Begin je met de drie vrouwen die zo veel mogelijk aan moeten klampen en laat je de drie mannen eindigen, wat waarschijnlijk veel landen zullen doen. Maar als dat zo is, kun je misschien ook juist met een man beginnen die op het eerste klimmetje iedereen lost en dan maak je er als land vervolgens een lange tijdrit van. Gaat waarschijnlijk heel chaotische wedstrijden opleveren, maar wel met strijd van start tot finish.
Blueprint 23 september 2019 10:54
Ik ben blij dat de ploegen geen rol meer spelen op het WK, maar zie weinig meerwaarde in het 'mixed' verhaal, aangezien de mannen en de vrouwen niet echt samen rijden. Korte ploegentijdrit voor mannen en vrouwen apart lijkt me een prima alternatief, al zal het altijd wel een probleem met kwalitatief sterke deelnemers opleveren, die liever voor individueel succes gaan en niet door hun ploeg worden gepusht om te starten.
Ben 23 september 2019 11:29
3 mannen, 3 vrouwen, 3 tandems.

Gat in de markt, de tijdrit tandem, geschikt voor man en vrouw.

Wilt uw vrouw altijd samen dingen doen? Moet ze per se mee als u gaat wielrennen? Zit ze kwaad in het wiel omdat wielrennen echt sporten betekend ipv keuvelen zoals in de sportschool? Dan is hier de oplossing, de tijdrit tandem!

Dat de grotere fietsenmerken dit ons (nog) niet door de strot hebben geduwd gaat mijn pet te boven.
Luijt 23 september 2019 11:42
Bauke wereldkampioen; "de dag die je wist dat er komen zou".
Of hoe was het ook alweer Wim Daniels?
Wim De Craene 23 september 2019 12:51
Het prijzengeld voor deze discipline:

1ste: 58.500 euro
2de: 33.500 euro
3de: 25.000 euro
4de: 13.500 euro
5de: 11.500 euro
6de: 8.500 euro
7de: 6.500 euro
8ste: 5.000 euro
9de: 3.500 euro
10de: 1.500 euro

Totaal: 167.000 euro

Bron: [www.hln.be]
veluweracer 23 september 2019 13:38
Dit onderdeel mag van mij weer van de kalender. Het is een erg ver gezochte manier om inclusief en gendergelijk te zijn. Het zal wel uit de koker van de EU komen. Ze kunnen net zo goed de heren en vrouwen beiden een ploegentijdrit laten rijden en achteraf de tijden bij elkaar optellen. Op geen enkele manier is dit een samenspel tussen de dames en de heren.
Tjappie2 23 september 2019 13:42
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het zal wel uit de koker van de EU komen.

Ik moest hardop om deze opmerking lachen. Oprecht bedankt dat je mijn dag een stukje mooier hebt willen maken.
Sub Culture 23 september 2019 13:45
WK Ploegentijdrijden werd afgeschaft wegens tegenvallende belangstelling.
Voor deze discipline was kennelijk nog minder belangstelling.

Het draait allemaal om gendergelijkheid.
Ze willen het zelfs op de Olympische kalender brengen in 2024.
Horsie is back 23 september 2019 14:31
Het gaat natuurlijk niet alleen maar om gendergelijkheid, maar allerlei sportbonden zijn naarstig op zoek om de moderne verveelde supporter aan zich te binden.
Vrouwen lopen allang een marathon. De vrouw, die als eerste in de geschiedenis (1967 Boston) een marathon liep, incognito, een poging van een drieste official haar uit de wedstrijd te trekken, mislukte, liep 50 jaar later als 70-jarige dezelfde marathon. Vrouwen doen tenslotte ook al aan hamerslingeren, steeple chase lopen, polsstok hoogspringen, dus met de gendergelijkheid zit het wel snor. Ironisch genoeg kampt vooral de atletiek nu met een heel ander genderprobleem.

Maar hoe krijg je de moderne verveelde supporter enthousiast als die een span of control heeft, dat het UUR nog niet haalt. grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/09/2019 17:19 door Horsie is back.
veluweracer 23 september 2019 14:36
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het gaat natuurlijk niet alleen maar om
> gendergelijkheid, maar allerlei sportbonden zijn
> naarstig op zoek om de moderne verveelde supporter
> aan zich te binden.
> Vrouwen lopen allang een marathon. De vrouw, die
> als eerste in de geschiedenis (1967 Boston) een
> marathon liep, incognito, een poging van een
> drieste official haar uit de wedstrijd te trekken,
> mislukte, liep 50 jaar als 70-jarige dezelfde
> marathon. Vrouwen doen tenslotte ook al aan
> hamerslingeren, steeple chase lopen, polsstok
> hoogspringen, dus met de gendergelijkheid zit het
> wel snor. Ironisch genoeg kampt vooral de atletiek
> nu met een heel ander genderprobleem.
>
> Maar hoe krijg je de moderne verveelde supporter
> enthousiast als die een span of control heeft, dat
> het UUR nog niet haalt. grinning smiley

Een gemixte veldrit zou dan vanwege de tijdsduur de oplossing zijn. En dan maar middelen tussen 40 minuten en een uur.
veluweracer 23 september 2019 14:38
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Het zal wel uit de koker van de EU komen.
>
> Ik moest hardop om deze opmerking lachen. Oprecht
> bedankt dat je mijn dag een stukje mooier hebt
> willen maken.

Ik geloof toch echt dat die de motor achter die genderwaanzin zijn. Gelukkig dat je er nog om kunt lachen.
Tjappie2 23 september 2019 14:45
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tjappie2 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > veluweracer Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Het zal wel uit de koker van de EU komen.
> >
> > Ik moest hardop om deze opmerking lachen.
> Oprecht
> > bedankt dat je mijn dag een stukje mooier hebt
> > willen maken.
>
> Ik geloof toch echt dat die de motor achter die
> genderwaanzin zijn. Gelukkig dat je er nog om kunt
> lachen.

Denk jij ook dat de FIFA het aantal deelnemende teams op het aankomende vrouwen-wk heeft uitgebreid omdat dit uit de koker van de EU kwam?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/09/2019 14:46 door Tjappie2.
opoeepo 23 september 2019 15:57
Zeker voor de vrouwen een serieuze bonus.
Nelis! 23 september 2019 16:30
Ik vind het knap dat Tjappie erom kan lachen. MeToo komt zeker ook uit de koker van de EU.
Tjappie2 23 september 2019 16:39
Uiteraard. Want het is een feit van algemene bekendheid dat zowel Alyssa Milano als Harvey Weinstein de nationaliteit van een EU-lidstaat hebben, toch?
Curzio 23 september 2019 16:43
Alyssa Milano zou je er goed bij kunnen hebben, het moet gezegd.
Curzio 23 september 2019 16:44
Zou het kunnen dat een nieuw onderdeel even tijd nodig heeft om status te krijgen en te groeien in aandacht?
Frederik D. 23 september 2019 18:42
Sporten doe je voor jezelf, niet voor het publiek. Maar tegenwoordig gaat het om de aandacht voor jouw identiteit. Gelukkig heb ik geen identiteit. Ik ben zelfs geen teruggekeerd peerd van ome Loek. smiling smiley De man zonder identiteit. Handig, hoor, geen last dus van een identiteitscrisis. smiling smiley
Horsie is back 23 september 2019 21:03
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sporten doe je voor jezelf, niet voor het publiek.
> Maar tegenwoordig gaat het om de aandacht voor
> jouw identiteit. Gelukkig heb ik geen identiteit.
> Ik ben zelfs geen teruggekeerd peerd van ome Loek.
> smiling smiley De man zonder identiteit. Handig, hoor, geen
> last dus van een identiteitscrisis. smiling smiley

Horsie moet eerlijk of zo je wilt oneerlijk bekennen deze reactie niet helemaal te begrijpen of is alles Frederik om het even?
Dat er her en der in de sport vrouwen en mannen niet op dezelfde wijze hun sport zouden kunnen bedrijven is ongetwijfeld helder.
Sommige klassiekers, de Tour de France zijn een paar voorbeelden. Het UUR telt gelukkig wel evenveel seconden.
Als het toch om gendergelijkheid gaat dan is het steeds meer om de beloningen meer met elkaar in overeenstemming proberen te brengen.

Maar de aanpassingen, die vooral ook op de Olympische Spelen en daarvan afgeleid op de WK plaats vinden, hebben minder met het streven naar gendergelijkheid te maken dan velen denken. Het olympisch maken van de Team Sprint bijvoorbeeld heeft alles te maken met het bedienen van de verveelde supporter, die binnen een minuut meer spanning denkt te kunnen hebben dan de 1000m met stilstaande start had, die bij voorbaat in aparte segmenten van een goede minuut en tijdrit werd gezien. Op de team sprint en ook op de team pursuit zien we wel de gelijktrekking van de afstanden (750m en 4km). Vrouwen zijn geen junioren, zoals Remco, die nog opgescheept werd met een beperkt verzet.

Een ander argument is vaker het streven naar de beheersbaarheid van (grote) evenementen door nummers in het leven te roepen, die uit hetzelfde contingent van aanwezige topsporters dienen te worden gerecruteerd. Met name in het baanwielrennen is dit het geval geweest.
Het veelzijdigheidsnummer, het omnium is dan ook ontdaan van de puur solistische prestatieve nummers op tijd. Dat was even wennen voor Horsie.
veluweracer 23 september 2019 22:59
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tjappie2 Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > veluweracer Schreef:
> > >
> >
> --------------------------------------------------
>
> >
> > > -----
> > > > Het zal wel uit de koker van de EU komen.
> > >
> > > Ik moest hardop om deze opmerking lachen.
> > Oprecht
> > > bedankt dat je mijn dag een stukje mooier
> hebt
> > > willen maken.
> >
> > Ik geloof toch echt dat die de motor achter die
> > genderwaanzin zijn. Gelukkig dat je er nog om
> kunt
> > lachen.
>
> Denk jij ook dat de FIFA het aantal deelnemende
> teams op het aankomende vrouwen-wk heeft
> uitgebreid omdat dit uit de koker van de EU kwam?

Lastige vraag waarop ik door een gebrek aan kennis over de FIFA en vrouwenvoetbal geen zinnig antwoord kan geven. Wat denk je zelf?
Tjappie2 23 september 2019 23:24
Ik denk van niet. Net zo min als dat ik denk dat de EU bepaalt wat voor disciplines er op een wk wielrennen worden georganiseerd. Vandaar dat ik je opmerking ook grappig vond.
Blueprint 23 september 2019 23:41
Normaliter wel, maar als de ploegleiders druk gaan zetten op hun renners om niet te starten, dan krijgt het geen eerlijke kans.
veluweracer 24 september 2019 11:22
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk van niet. Net zo min als dat ik denk dat
> de EU bepaalt wat voor disciplines er op een wk
> wielrennen worden georganiseerd. Vandaar dat ik je
> opmerking ook grappig vond.

Maar het was wel goed mogelijk geweest dat dit uit de gendergelijkpijpende koker van de EU was gekomen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen