Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jumbo Visma - WTC de Amstel

Gepost door Luijt 
Luijt 27 september 2019 13:27
Het Amstelveens nieuwsblad meldt:

De succesvolle wielerploeg Jumbo-Visma gaat samenwerken met WTC De Amstel. Dat meldt de Amstelveense wielervereniging op haar website. De samenwerking betreft de Jumbo-Visma Academy, een initiatief dat meer jeugd aan het wielrennen moet krijgen én dat erop gericht is talent te ontwikkelen tot succesvol profwielrenner. De Jumbo-Visma Academy omvat onder meer scholenprojecten, verenigingsondersteuning en een nieuwe opleidingsploeg voor wielertalent onder 23 jaar en veldrijders. WTC De Amstel is een van de eerste wielerverenigingen die gaat samenwerken met de Jumbo-Visma Academy.


"WTC De Amstel is een ambitieuze club, met een levendige jeugdafdeling, die al heel wat talenten heeft voortgebracht. Onze eigen Dylan Groenewegen is er lid. Vanaf de eerste contacten zien we een gedeelde drive om meer jeugd aan het wielrennen te krijgen en jeugdrenners naar een nog hoger niveau te stuwen. Plezier en prestaties gaan hand in hand bij De Amstel," aldus Jaap van Hulten van de Jumbo-Visma Academy.

"Ons plan steunt op twee pijlers: opleiding en aanwas," licht hij de aanpak van de Jumbo-Visma Academy toe. "Niet vissen uit dezelfde vijver, maar de vijver vergroten. Het moet een piramide worden. Van onder naar boven: scholen, daarboven de wielerclubs, de opleidingsploeg en voor een enkeling misschien onze World Tour-ploeg."

De samenwerking met WTC De Amstel start met het geven van clinics op middelbare scholen in Amstelveen in de maand oktober. Enthousiast geworden jongens en meiden kunnen vervolgens een introductieprogramma volgen bij De Amstel. Hier zullen ook de huidige renners bij betrokken worden.

Jumbo-Visma en De Amstel gaan ook samenwerken aan talentontwikkeling. Zo komen er trainingskampen, voedingsadviezen en mogelijke speciale programma's voor de jonge talenten van De Amstel. Later dit jaar worden de plannen voor talentontwikkeling bekendgemaakt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2019 13:28 door Luijt.
Horsie is back 27 september 2019 13:41
"Niet vissen uit dezelfde vijver, maar de vijver vergroten.

Intrigerende zin uit het relaas van Luijt.
Het zijn toch altijd dezelfde vissen, die voordringen om als eerste gevangen te worden.
Het wordt tijd, dat Horsie gaat trainen.
Luijt 27 september 2019 17:04
Het is geen relaas van Luijt, maar goed.

Pas maar op, aan voordringen zitten ook risico's.

Ik heb me wel eens op zo onopvallend mogelijke wijze vrij vooraan in een kilometerslange wachtrij gedrongen. Was voor de toegangspoort van Wimbledon. Wel eens geweest? Zelf ben ik niet zo'n voordringer, maar het moest van mijn vader die nog wat ongeduldiger is dan ik. "Daar ga ik niet in staan", had hij geroepen, daarmee onmiddellijk het doel van onze trip "Een dagje Wimbledon" in de waagschaal stellend.
De omstanders, voornamelijk keurige Engelsen, lieten ons begaan en maakten keurig een plekje vrij in de rij waar ze al best lang in hadden gestaan.
Pas toen we na een half uurtje tot bij de ingang geschuifeld waren, wees één van die Engelsen plotseling naar mij en mijn vader: "These two gentlemen intruded into the queue", zei hij zacht maar beslist. Alle omstanders knikten. Mijn vader begon te schelden, in het Nederlands. Uiteindelijk zijn wij alsnog achteraan aangesloten. Duurde nog een uurtje of twee voor we binnen waren; de rij was namelijk nog wat verder aangegroeid in de tussentijd.

Uiteindelijk waren we nog net op tijd om Duitse zwoeger Eric Jelen kansloos ten onder te zien gaan tegen Ramesh Krishnan met zijn ongelofelijke touch.
Jelen's toch al veel te grote ogen werden met de minuut wanhopiger. Heerlijk. En wat een fijne dag alsnog.

Helaas de volgende ochtend de boot terug gemist vanuit Harwich. Daarover zou ik je ook nog het een en ander kunnen vertellen, maar dat bespaar ik je, op dit moment althans....

Ik zeg het nog eens: Pas op met voordringen, knolliebollie!
opoeepo 27 september 2019 21:27
Moet het nou echt nog drukker worden op De Ronde Hoep?
Luijt 27 september 2019 22:08
Daar heb je een punt. Dat is niet te doen meer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen