Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jumbo verlengt 4 contracten

Gepost door Blueprint 
Blueprint 30 september 2019 09:39
Tom Leezer, Bert-Jan Lindeman, Paul Martens en Maarten Wynants blijven in ieder geval tot eind 2020 bij de ploeg.

Bron: [www.wielerflits.nl]

Daarmee is de balans dus als volgt:

OUT:
Danny van Poppel
Neilson Powless
Floris de Tier

IN:
Tom Dumoulin
Tobias Foss
Chris Harper



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2019 16:22 door Blueprint.
Wanny 30 september 2019 09:45
Logisch. 4 degelijke, ervaren renners die de ploeg kennen, Nederlands spreken, willen knechten en waarvan de ploegleiding het medisch dossier perfect kent.
Slimmerd 30 september 2019 10:09
Nog één plek over dus voor 2020
Blueprint 30 september 2019 10:11
Pieter Weening is nog beschikbaar tongue sticking out smiley
Slimmerd 30 september 2019 10:17
Dennis nu ook...
Blueprint 30 september 2019 10:22
Die zie ik wel terug naar CCC vertrekken, hoewel een ploegentijdrit met Martin, Dennis, Dumoulin en Roglic natuurlijk best leuk zou zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2019 10:57 door Blueprint.
Wanny 30 september 2019 10:56
Weening zou voor iedere WT ploeg nog een bruikbare renner zijn.
Andere Peter 30 september 2019 13:23
Leuk. Dat is toch die renner die ooit de Tour won?
Ossegal 30 september 2019 13:40
Matige keuzes. Je kunt wel betere knechten krijgen dat dit.
Wanny 30 september 2019 13:49
Er zullen best betere knechten zijn, maar de vraag is of die betaalbaar zijn, in de ploeg passen en naar Jumbo-Visma willen komen.
Jumbo zal met de komst van Dumoulin ook wel redelijk door de centen heen zijn. Die kunnen niet even Kwiatkowski erbij halen om voor die mannen op kop te rijden.
Ridder Kale Knikker 30 september 2019 16:13
Prima zaak, belangrijke en zeer gewaardeerde ervaren jongens voor het team. Ik ben benieuwd of er inderdaad nog iemand bij komt, want kan me ook voorstellen dat de selectie nu helemaal rond is.
Blueprint 30 september 2019 16:21
Daan Olivier vervangen lijkt inderdaad niet nodig, die heeft amper gekoerst.
MarkV 30 september 2019 16:35
Misschien kunnen ze Kai Reus aantrekken voor een vergelijkbaar "experiment"

Ik vind dat er wel iemand in de klassieke ploeg bij mag, met name in de AGR/LBL is het wat karig (tenzij Roglic en/of Dumoulin dat er bij gaan doen).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/09/2019 16:40 door MarkV.
Frederik D. 30 september 2019 18:18
Nou, nee, maar Weening werkt wel gestaag toe naar een Tour-overwinning. Wat in een goed vat zit, komt er ooit uit. Is het niet in 2030, dan wel in 2040. Hij is een potentiële Tour-winnaar volgens kenners en dat betaalt zich ooit eens uit in een actuele Tour-overwinning. Kenners hebben altijd gelijk. Is het vandaag niet, dan wel morgen of overmorgen of over tien, twintig, dertig jaar.
Blueprint 30 september 2019 20:00
De Plus is de beoogde kopman voor die koersen.
Wanny 30 september 2019 20:07
Ik hoop voor hem dat ie het tegendeel bewijst, maar De Plus lijkt me totaal niet het type kopman. Meer iemand die in de luwte met enige regelmaat tot grote prestaties kan komen. Zoals Wout.
Heisenberg 30 september 2019 22:10
Volgens mij moet je in de WT met 27 renners aan seizoen beginnen. Jumbo staat nu op 26.
MarkV 01 oktober 2019 00:33
Ja, erg karig dus.
Dit jaar 15e en 17e in de Waalse klassiekers en niet eens top 50 in de Canadese koersen. In zijn hele profcarrière maar 1x top 10 in een eendagskoers (10e in de Brabantse Pijl 2017).
Dan kun je misschien nog beter op Gesink of Foss rekenen.
Eindhovuh 01 oktober 2019 07:20
Het geld zal wel op zijn nu.
Dumoulin, Roglic, Kruijswijk, Groenewegen en van Aert. Er zijn weinig teams met zo’n salarispost.
Bummetje 01 oktober 2019 08:02
BinckBank ging hem anders toch aardig af.
Ridder Kale Knikker 01 oktober 2019 09:19
Ik was ook erg positief verrast door de winst van Laurens de Plus in de BBtour, had tot dat moment net als @Wanny het idee dat hij beter gedijt vanuit de schaduw van anderen. Maar wat hij heeft laten zien in die ronde was groots en ik denk dat hij daardoor met veel vertrouwen naar het seizoen 2020 kijkt. Ik ben in ieder geval om, naast dat Laurens me erg kon bekoren als superknecht voor Roglic kan hij blijkbaar ook zelf winnen. Lijkt me ook een erg sympathieke kerel, die docu over de Tour van JV afgelopen jaar laat de jolige kant van deze knul zien. Kortom: laat hem maar kopman zijn in de Waalse klassiekers: hup Pluske!
Wanny 01 oktober 2019 09:27
BBTour is wel andere koek dan een grote eendaagse klassieker.

Brabantse Pijl is wellicht hetzelfde niveau. AGR, WP en LBL staat een heel ander peloton aan de start.
Bummetje 01 oktober 2019 11:52
Als je ziet wie De Plus achter zich laat in de BB-tour, dan zijn dat toch veel renners die als favoriet worden aangemerkt in de klassiekers (Wellens, v. Avermaet, Gilbert, Naesen, Stybar, etc). Voor veel van die mannen is de BB-tour ook een serieus najaarsdoel. Oké, de startlijst bij een AGR of LBL is beter, breder en vooral ook internationaler, maar dat wil niet zeggen dat De Plus alleen koekebakkers heeft verslagen.
MarkV 01 oktober 2019 13:48
Wellens vind ik nu juist zo'n voorbeeld van iemand die er ook totaal niet aan te pas komt in een koers als LBL.

De ENECO/BB Tour is toch vooral voor de mannen van de Vlaamse klassiekers en types als Wellens die als 1 van de weinige zo'n koers in augustus echt serieus neemt. De meeste toppers die een hoofdrol kunnen spelen in LBL zijn afwezig vanwege vermoeid van de Tour, in voorbereiding op de Vuelta, uit vorm of ongemotiveerd.
In San Sebastian zie je dat ook bv met Luis Leon Sanchez die daar 2x wint, maar hij kan het ook niet in de echte klassiekers tegen de wereldtop in topvorm. Topkoersen na de Tour zijn toch iets anders dan dan in april.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2019 13:49 door MarkV.
Cecchini 01 oktober 2019 14:58
Geldt dart ook voor Evenepoel ?
Wanny 01 oktober 2019 15:19
Evenepoel had ook niet gewonnen als de volledige wereldtop tot het bot gemotiveerd aan de start had gestaan. Dan hadden ze die 2 nooit zover weg laten rijden.

Maar dan nog blijft het een knappe zege voor een 19-jarige knaap.
Eindhovuh 01 oktober 2019 20:58
Dit jaar nog wel ja denk ik.
ton duk 02 oktober 2019 10:16
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> In San Sebastian zie je dat ook bv met Luis Leon
> Sanchez die daar 2x wint, maar hij kan het ook
> niet in de echte klassiekers tegen de wereldtop in
> topvorm. Topkoersen na de Tour zijn toch iets
> anders dan dan in april.

Misschien is hierin Mollema ook wel een voorbeeld
Mollema in L-B-L versus Mollema in San Sebastian...
gr
MarcoV 02 oktober 2019 15:54
MarkV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wellens vind ik nu juist zo'n voorbeeld van iemand
> die er ook totaal niet aan te pas komt in een
> koers als LBL.
>
> De ENECO/BB Tour is toch vooral voor de mannen van
> de Vlaamse klassiekers en types als Wellens die
> als 1 van de weinige zo'n koers in augustus echt
> serieus neemt. De meeste toppers die een hoofdrol
> kunnen spelen in LBL zijn afwezig vanwege vermoeid
> van de Tour, in voorbereiding op de Vuelta, uit
> vorm of ongemotiveerd.
> In San Sebastian zie je dat ook bv met Luis Leon
> Sanchez die daar 2x wint, maar hij kan het ook
> niet in de echte klassiekers tegen de wereldtop in
> topvorm. Topkoersen na de Tour zijn toch iets
> anders dan dan in april.

sowieso lijkt me een kopman voor LBL een redelijke non-discussie als het gaat om een eventuele 27e renner voor Jumbo, volgens mij accepteert Jumbo al jaren dat het weinig waarschijnlijk is dat ze een Ardennenklassieker winnen (tenzij Roglic z'n seizoen totaal anders gaat inrichten wellicht)
Met een kandidaat winnaar in vrijwel elke andere grote koers kan je ze daar tegenwoordig geen ongelijk in geven.
MarkV 02 oktober 2019 16:22
Ik heb het niet over een kopman, ik heb het over een versterking. Ik zei dat het nu erg karig is, iemand noemde De Plus, maar ik vind alleen De Plus dus inderdaad erg karig. Daar kan toch wel iemand, hoeft niet gelijk Alaphilippe te zijn maar iemand die serieus meedoet voor de top 10. En zo'n renner heeft in de rest van het seizoen ook waarde voor de ploeg. Het is eigenlijk best vreemd dat al die ronderenners die ze hebben dat allemaal niet kunnen/willen.

Overigens vind ik dat zeker Roglic en/of Dumoulin die klassiekers moeten kunnen rijden in het voorjaar en denk ik dat ze er ook goed kunnen presteren. Er zijn zoveel ronderenners die goede klassiekers kunnen rijden en Dumoulin heeft dat eigenlijk al bewezen in zomerklassiekers (maar goed, daar kun je mijn eerdere punt over Wellens/Luis Leon Sanchez tegenover stellen) en op een WK.
Liever dat dam een koers in de woestijn in februari of Romandie winnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/10/2019 16:24 door MarkV.
Blueprint 02 oktober 2019 17:13
Kruijswijk heeft er gewoon geen aanleg voor, laat die zich maar richten op het pure klimwerk. Dumoulin en Roglic zullen wel verdeeld worden over de voorjaarskoersen, waarbij ik Dumoulin in Parijs-Nice, Baskenland en de heuvelklassiekers verwacht met Roglic in Tirreno, Baskenland en Romandië of zo.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen