Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dumoulin heeft er weer zin in

Gepost door Luijt 
Luijt 02 oktober 2019 12:32
Van: Podcast LtD:

Het herstel van Tom Dumoulin verloopt voorspoedig. De Limburger verwacht dat hij een normale voorbereiding op het volgende seizoen af kan werken. “De verwachting is dat ik vanaf november weer echt belastbaar ben”, laat Dumoulin weten.

“Dan kan ik de normale route naar het volgende seizoen doen”, gaat hij verder in Live Slow Ride Fast, de podcast van Laurens ten Dam. “Mijn pees is schoongemaakt, ingesneden en gehecht. Peesweefsel dat herstelt heel langzaam, maar het gaat lineair omhoog. ”
Momenteel traint Dumoulin maximaal drie uur per dag: “Twee weken geleden ging het nog ontsteken als ik teveel deed. Ik moet dus nog steeds heel voorzichtig zijn. Dat betekent dat ik niet langer dan twee of drie uur per dag kan trainen. Ik probeer liever de intensiteit van de trainingen hoger te leggen dan de duur. Ik kan best hard weer een klimmetje op, maar aanzetten na een bocht is nog lastig.”

“Ik denk dat ik het ergens wel goed kon gebruiken”, concludeert Dumoulin ontspannen. “Voor het verloop van de komende jaren denk ik ergens dat het wel goed uit kan pakken, want ik ben weer fris in mijn hoofd. Ik weet weer waar ik naar toe wil. Ik heb weer honger.”
Eddy Veen 02 oktober 2019 12:55
Er is nog een monument te gaan...
Horsie is back 02 oktober 2019 13:53
The Good, the Bad and the Hungry dus. Weet U wie er ook zin in heeft? Mikkeltje. Gaat zondag al weer een DUR doen, want in Odense is het niet erg zinvol een aanval te doen op het WUR. Wie dat wel deed was Wally Fowler, die eind september in Newport in de categorie 85-89 de afstand van 34,602 km overbrugde.
Vind U het ook zo erg, dat de Indian Summer van schrik is weggebleven? Horsie wel. smiling smiley
Clavan 02 oktober 2019 14:03
Ik heb er ook weer zin in. Zal ze thuis alvast even waarschuwen.
Horsie is back 02 oktober 2019 14:09
Mathieu even niet en gaat daarom ook niet naar Tokio (dit jaar dus) maar sluit wegseizoen af in Münsterland.
opoeepo 02 oktober 2019 14:14
Ik niet. Huilebalk.
Tjappie2 02 oktober 2019 15:40
Ook topsporters mogen af en toe best even een potje huilen. (maar bij voorkeur niet te lang)
Eindhovuh 02 oktober 2019 15:44
Bevestigd Dumoulin met de zin "Ik heb weer honger.” hier niet een beetje het gevoel wat sommigen hier al eerder uitten? Dat hij er gewoon niet zo veel zin meer in had dit jaar?
Tinuz 02 oktober 2019 15:56
Zijn perikelen lijken vooral een vorm van autosabotage te zijn, als je het mij vraagt.
Blueprint 02 oktober 2019 21:38
Fysieke malheur is niet altijd goed voor de gretigheid.
Luijt 03 oktober 2019 11:25
Dit topic gaat niet over DUR of WUR.
Horsie is back 03 oktober 2019 13:24
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit topic gaat niet over DUR of WUR.

Met de vinger wijzen: baby's doen het al en nu weten we ook waarom. Aldus sprak Horsie de wetenschapper. grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen