Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wat is het beste team van 2019?

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 07 oktober 2019 18:43
Peiling
Welk team was het beste/succesvolste in 2019?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 43 stemmen ontvangen.
Deceuninck - Quick Step (66x winst, o.a. MSR, PR, etappes Tour en Vuelta) 15
 
35%
Astana (37x winst, oa LBL, etappes Giro en Vuelta) 0
 
0%
Ineos (25x winst, OA 1 en 2 in Tour, Parijs Nice.) 5
 
12%
Jumbo-Visma (48x winst, Vuelta, etappes en 3d in Tour, Tirreno, Romandië) 23
 
53%
Movistar (21x winst, winst Giro, etappes Tour en Vuelta) 0
 
0%



Er zijn veel mogelijkheden om "de beste" te definiëren.
Wellicht is succesvolste dan een betere term. Maar dan houd je nog interpretatie kwesties over welke koersen het waardevolste zijn, welke overwinningen het memorabelste etc.
lodjan 07 oktober 2019 19:10
Ik heb op de #zegetrein gestemd. Bora verdient ook wel een nominate.

UCI ranking:


1 Deceuninck - Quick Step 15755
2 BORA - hansgrohe 13666
3 Team Jumbo-Visma 11872
4 Astana Pro Team 11493
5 Team INEOS 10677
6 Movistar Team 10039
El Chaba 07 oktober 2019 19:12
Het gaat wat mij betreft tussen Jumbo-Visma en D-QS en aangezien ik meer iemand ben van de (grote) rondes dan de ééndagskoesen ben, valt mijn keuze lichtjes uit in het voordeel van Jumbo-Visma. Team Ineos komt dan logischerwijze uit op nummer drie.
Cyclad58 07 oktober 2019 19:14
Voor mij slaat de balans ook licht in het voordeel van Jumbo-Visma uit. Dat Deceuninck-QS meer punten heeft zegt mij dan niet zo veel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/10/2019 19:15 door Cyclad58.
Nelis! 07 oktober 2019 19:41
Ik twijfel tussen Jumbo en Quickstep. Het gaat uiteindelijk om de overwinningen en belangrijke podiumplaatsen. Wat dat betreft gaat mijn voorkeur iets uit naar Jumbo. Maar... schrap de prestaties van Roglic en er blijft van het succes van Jumbo niet ontzettend veel over. De grote successen van Quickstep zijn over veel meer renners verdeeld. Dat pleit dan weer voor Quickstep.
Prikdude 07 oktober 2019 19:41
Jumbo kan het redden als ze de schandelijke prestaties in het klassieke werk enigszins goedmaken met een zege in Lombardije. En dan door een andere renner dan Roglic, want het gaat om beste ploeg.
Clavan 07 oktober 2019 19:48
Ajax Amsterdam
Curzio 07 oktober 2019 20:03
En wat nou als Roglic door zijn sterke ploeg wint?

Hoe dan ook, Gesink wint natuurlijk in Lombardije, dus dat zit wel snor.
Nelis! 07 oktober 2019 21:56
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> En wat nou als Roglic door zijn sterke ploeg wint?
>
>
> Hoe dan ook, Gesink wint natuurlijk in Lombardije,
> dus dat zit wel snor.

Dan moet hij wel Mollema kunnen verslaan, dat wordt een uitdaging!
Eindhovuh 07 oktober 2019 22:14
Heb ik overwogen maar die hebben eigenlijk niets aansprekends gewonnen. Veel ereplaatsen vooral. Niet de beste.
Sub Culture 08 oktober 2019 08:13
Is zelfs geen discussie waard: Deceuninck Quickstep.

Met verschillende renners op alle terreinen winnen, altijd aanvallend koersen.
Uitgekiende scouting, renners op het juiste moment laten vertrekken, al jaren onbetwiste nummer 1.
Bummetje 08 oktober 2019 08:26
Eigenlijk is Ineos natuurlijk de ploeg van het jaar met 1 en 2 in de tour. Bizar eigenlijk dat ze hier zo weinig stemmen krijgen, maar dat zal waarschijnlijk komen doordat we het al jaren van ze gewend zijn en dit jaar wat minder zijn dan voorheen.
ton duk 08 oktober 2019 08:26
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is zelfs geen discussie waard: Deceuninck
> Quickstep.

Buiten kijf
>
> Met verschillende renners op alle terreinen
> winnen.

Op alle terreinen, daar is nog wel wat op af te dingen natuurlijk...
Geen Grote Ronde en ook geen belangrijk Rondje...(tenzij ik 'r een over het hoofd zie ?)
gr
Siem 08 oktober 2019 08:49
Schrap de prestaties van Alaphilipe ook eens voor de grap. Dan blijft er een heel degelijk, maar gemiddelde ploeg over. Winnen wel veel (kwantiteit), maar van de topresultaten blijft alleen Parijs Roubaix staan. En uiteraard Viviani, maar die matcht Groeneveld prima.

Nelis! Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik twijfel tussen Jumbo en Quickstep. Het gaat
> uiteindelijk om de overwinningen en belangrijke
> podiumplaatsen. Wat dat betreft gaat mijn voorkeur
> iets uit naar Jumbo. Maar... schrap de prestaties
> van Roglic en er blijft van het succes van Jumbo
> niet ontzettend veel over. De grote successen van
> Quickstep zijn over veel meer renners verdeeld.
> Dat pleit dan weer voor Quickstep.
Curzio 08 oktober 2019 08:57
Dat was ook ongeveer de enige wedstrijd waar ze fatsoenlijk gepresteerd hebben. Ineos komt niet in de buurt van Jumbo en DCQ.
Luijt 08 oktober 2019 08:57
Ik zie niet in waarom het argument van "meer overwinningen door verschillende renners" hout zou snijden. De overwinningen van bijvoorbeeld Groenewegen zijn vaak ook teamprestaties.
Als (nog) groter fan van grote ronden dan van eendagswedstrijden, kom ik uit bij Jumbo Visma en Ineos. Omdat Ineos er in de Giro en in de Vuelta zo met de pet naar heeft gegooid kom ik dan toch uit bij Jumbo Visma.
Cecchini 08 oktober 2019 09:18
Ik mis trouwens in de vermelde prestaties van Jumbo Visma ploeg de prestaties in de Giro (3e klassement, 2 etappe zeges)
Prikdude 08 oktober 2019 09:45
Alsmede de BinckBank en UAE Tour, maar bij DQS ontbreken dan weer de Cadel Evans Great Ocean Road Race, Omloop, Strade Bianche, E3, Hamburg, London en San Sebastian.
Blueprint 08 oktober 2019 09:49
Jumbo-QuickStep.
Prikdude 08 oktober 2019 10:02
De BinckBank tegen Cadel, Omloop, E3, Parijs-Roubaix, Hamburg, Londen en San Sebastian. Een echt salomonsoordeel.
Blueprint 08 oktober 2019 10:10
Je zou inderdaad bijna vergeten dat ze ook Parijs-Nice, Zwitserland en Polen hebben gewonnen.
Curzio 08 oktober 2019 10:56
Dat klopt natuurlijk, maar ook daar vond ik Ineos geen indruk maken (was het in PN niet zo dat ze eerst voor Kwiatkowski reden?).

Ik vind overigens dat je de verwachtingen, gebaseerd op resultaten uit het verleden, budget en renners, best mag meewegen. Ineos heeft z'n seizoen gered in de Tour maar zijn geen schim van het dominante Sky van eerder.
Eindhovuh 08 oktober 2019 11:07
Ik had maar beperkt plek. Daarom staat er ook o.a. spinning smiley sticking its tongue out
Orakel 09 oktober 2019 11:27
Ik oordeel pas als het seizoen ten einde is.
Op pole staat DQS wat mij betreft.
Luijt 09 oktober 2019 13:23
Pole is vóór de start, het is seizoen is al wel ff aan de gang.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/10/2019 13:23 door Luijt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen