Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Edo Maas zwaar gewond na ongeluk in de Ronde van Lombardije U23

Gepost door lodjan 
lodjan 07 oktober 2019 19:19
SUNWEB-RENNER EDO MAAS (19) ZWAAR GEWOND NA AANRIJDING IN ITALIAANSE KOERS

Edo Maas is gisteren met zware verwondingen opgenomen in het ziekenhuis van Milaan. Zijn toestand is stabiel en hij is buiten levensgevaar. De 19-jarige renner van de opleidingsploeg van Team Sunweb kwam in Il Piccolo Lombardia in botsing met een auto. Dat gebeurde in de afdaling van de Madonna del Ghisallo.

Het ongeluk is veroorzaakt door een automobilist die het parcours opreed. Door de botsing heeft Maas ernstig letsel opgelopen: er zijn breuken in zijn nek, rug en gezicht geconstateerd. Er volgt nog nader onderzoek naar de blessures. Om die te behandelen is hij naar de eerste hulp gebracht in het Niguarda-ziekenhuis. Daar is zijn familie bij hem.

Maas is bezig aan zijn eerste seizoen in dienst van Sunweb Development.

Update

De Fransman Edouard Bonnefoix heeft op Twitter zijn ervaring gedeeld. Hij reed samen met Maas op het moment van de botsing. “We achtervolgden om in een groep te komen in de afdaling”, aldus Bonnefoix. “Daarna stak een auto van rechts de weg over. Ik weet niet hoe dat mogelijk was, maar ik denk dat de bestuurder van zijn privégrond kwam en ons niet zag aankomen. Het was een verschrikkelijk ongeluk aan 70 kilometer per uur.”

“Omdat we slechts met zijn tweeën waren, denk ik dat slechts enkele toeschouwers getuige waren”, vervolgt de belofterenner van UC Monaco. “Ik wist de auto op het laatste moment te ontwijken. Omdat we uit een bocht kwamen, begreep ik de situatie niet helemaal.”
lodjan 07 oktober 2019 19:19
Beterschap Edo, dat je er maar weer helemaal bovenop mag komen.
Luijt 07 oktober 2019 20:33
PVW 08 oktober 2019 06:18
Pff, vanuit een bocht in de afdaling. Kansloos. Hoop dat ie voorsloedig herstelt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen