Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De gezondheid van Raymond Poulidor

Gepost door merijntje mortirolo 
merijntje mortirolo 10 oktober 2019 08:52
-
Het gaat slecht met wielerlegende Raymond Poulidor. Zie vele wielersites, het AD, HLN.

[www.hln.be]

Naar verluidt is het begonnen met een longoedeem ((een gevolg van) beschadiging van de bloedvaten in de longen) en is hij sindsdien enorm vermoeid. Als ik tussen de regels door lees, ben ik bang dat hij niet lang meer heeft te leven.

Wat ik opvallend vind is dat hij al sinds 27 september in het ziekenhuis ligt. Twee dagen voor het WK dus. Zou Mathieu iets te fanatiek gedacht hebben "Deze win ik wel eventjes voor jou, opa" en mede hierdoor zijn vergeten goed te eten?

Gechargeerd natuurlijk, maar het kan best mee spelen.

Niet dat het achteraf heel veel uitmaakt waarom de energie ineens uit zijn lichaam verdween, trouwens... De beleving van het WK zelf zal er niet meer door veranderen. Een prachtig WK wassut. In mijn nederige oogjes.

HUP PouPou!
Luijt 10 oktober 2019 09:59
Ja Poulidor, ook zijn naam kon Nelissen zo mooi uitspreken. Zo'n renner waar je echt fan van kon zijn. Ik heb nog een petje met zijn naam er op.

Terecht een apart topic Merijn.

En of VdP vanwege een zieke opa het WK niet gewonnen heeft? Ik kan geen andere reden verzinnen.
Cyclad58 10 oktober 2019 10:50
Ik weet het niet, Luijt. Ik denk dat Mathieu de WK verloor doordat hij te snel en te graag wilde. En ja, dan kan het heel goed zijn dat de situatie van Poupou een stevige rol speelde, samen met zijn aanvallende karakter.
Eindhovuh 10 oktober 2019 10:53
Poupou, de eeuwige 2de. (Die wel de Vuelta, MSR, Parijs Nice, de Waalse Pijl en tal van andere wedstrijden won.).

De Tour van 1964 is toch legendarisch met de Puy de Dome waar Poulidor te lang wachtte met zijn aanval(De uurwerkmaker van Avila won de etappe). Wat een super bijnamen toen.
Anquetil(Monsieur Chrono) won, vanzelfsprekend, de ronde voor Poulidor en Bahamontes (De Adelaar van Toledo). Jan Janssen(Le Professeur) won de groene trui.
Verder top 10 plaatsen voor Napoleon, de genoemde uurwerkmaker en Smetje van Lichtervelde.
Wielrennen rules.
Cecchini 10 oktober 2019 11:25
lodjan 10 oktober 2019 11:44
Ontbrekende naam in dit mooie stukje: Julio Jiménez.
lodjan 10 oktober 2019 11:46
Eindhovuh 10 oktober 2019 12:14
De uurwerkmaker van Avila.winking smiley
lodjan 10 oktober 2019 12:34
Luijt 10 oktober 2019 12:35
Ik weet het ook niet Ad; vaak klets ik maar wat, zo ook nu.
lodjan 10 oktober 2019 15:37
Het gaat gelukkig weer iets beter: [www.wielerflits.nl]
Proost! 12 oktober 2019 21:22
Fantastische herinnering. Puy de Dôme 12 juli 1964.
Luijt 12 oktober 2019 23:31
Een van de mooiste wielerfoto's ever ook.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen