Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

OT 2019 en NK 2020

Gepost door ton duk 
ton duk 17 oktober 2019 15:21
Terwijl net bekend gemaakt is dat het NK 2020 op en rond de VAM-berg gereden wordt ...[www.bd.nl]

is daar NU de 1e etappe OT bezig
zie voorbeschouwing : [www.wielerflits.nl]
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/10/2019 15:23 door ton duk.
lodjan 17 oktober 2019 15:31
VAM-berg lijkt me een mooie aankomst voor MVDP.

Livestream Olympia's Tour: [www.podium.tv]
lodjan 17 oktober 2019 16:39
Olympia’s Tour is wegens de verplaatsing op de wielerkalender naar oktober haar plaats op de internationale wielerkalender verloren. Toch stond er donderdagmiddag in Drenthe een sterk deelnemersveld aan start met enkele UCI-teams.

In de eerste etappe moest de VAM-berg de scherprechter zijn, net als op het NK aankomend wielerseizoen. De 14,7 kilometer lange omloop die donderdag negen keer overwonnen moest worden is namelijk dezelfde als die op het volgende NK.

Veel demarrages in openingsfase
In de openingsfase werd er veel gedemarreerd. Eerst was het toekomstig Vlasman-coureur Wiebe Scholten die het probeerde. Alhoewel Scholten vijftig seconden bij elkaar reed, was de vlucht van de Nederlander geen lang leven beschoren.

Negen coureurs, waaronder Florian Vermeersch, Arvid de Kleijn, Jason van Dalen, René Hooghiemster en Stan Van Tricht deden een nieuwe poging, maar zij zagen een klein pelotonnetje vervolgens snel weer de aansluiting maken.

Stef Krul erg actief
Stef Krul gooide vervolgens de knuppel in het hoenderhok. De coureur van Metec-TKH had eerst Pieter Verhoeven met zich mee en later Ruben Apers, maar ook de actieve Tjalleberder moest eraan geloven in de laatste 25 kilometer.

Krul verdween daarna nog niet van het strijdtoneel. De Nederlander hielp in de laatste tien kilometer ook nog zijn ploeg om Sébastien Grignard, die op dat moment voor het peloton reed, terug te halen. Toen hij teruggepakt werd in de slotkilometers, werd duidelijk dat er om de zege gespurt ging worden.

Vermeltfoort oppermachtig
Veel sprinters waren afgereisd naar Drenthe om Olympia’s Tour te betwisten. Arvid de Kleijn, Florian Vermeersch, Jordi Meeus en Coen Vermeltfoort stonden allemaal aan de start om hun zegeaantal nog maal eens op te krikken. De laatste is het hardst uit de startblokken vertrokken. Vermeltfoort kreeg een uitstekende lead-out van zijn clubteam, waarna hij op de VAM-berg oppermachtig was.

flag-nl Olympia’s Tour 2019
Etappe 1, VAM-berg-VAM-berg (129 km)
1. Coen Vermeltfoort (WV De Peddelaars)
2. Florian Vermeersch (Lotto Soudal U23)
3. Jordi Meeus (SEG Racing Academy)
4. Sjors Dekker (WV West-Frisia)
5. Stan Van Tricht (SEG Racing Academy)

WF
Sven Ake Nilsson 17 oktober 2019 17:37
Als MvdP volgend jaar mee gaat doen met het NK, kan de rest wel thuis blijven.
ton duk 18 oktober 2019 07:28
Vandaag rijden we van Twello naar Twello en daar doen "we" 170 km over
Ken de streek niet maar ...?
[olympiastour.com]
gr
Meneer 60% 18 oktober 2019 10:01
Heb daar meer dan mijn halve leven gewoond, dus ik ken de streek wel. Het viaduct bij de VAR fungeerde vroeger als Alpe d'Huez toen ik als klein kind Tour de Twello speelde. Nu gaan ze daar ook over, als ik het goed zie. Ik denk dat de klimmers daar hun slag wel gaan slaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2019 10:29 door Meneer 60%.
lodjan 18 oktober 2019 13:14
Het is slecht weer en Het is Koers! Het peloton is in verschillende groepen uiteen gevallen.
lodjan 18 oktober 2019 13:36
De koplopers naar Deventer na ????57 km. ⏱1.05 min:
2 @pestel_sander
21 Van Dalen
22 Van den Berg
33 @SvenBurger
35 Van Tricht
51 Blummel
63 Bogerd
67 Wielink
72 @petermerx
75 Smit
81 @WiebeScholten
92 @RHooghiemster
107 @AdneKoster
lodjan 18 oktober 2019 14:55
De achtervolgende groep is uit elkaar gespat en de voorsprong loopt weer op.
Max Kroonen is de 14e renner in de kopgroep. Hij was even afgehaakt door materiaalpech maar is weer aangesloten.

Groep 2 bestaat nog uit 7 renners met de nummers 1 t/m 3 van het klassement @C_Vermeltfoort, @FlorianVermeers en @jordimeeus. Ze rijden op 1.40 min van de 14 leiders.

#OT2019
lodjan 18 oktober 2019 16:02
Stan van Tricht (SEG) wint de sprint van een kopgroep van 7 en is de nieuwe leider.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2019 16:03 door lodjan.
lodjan 18 oktober 2019 16:03
2. Adne Koster
3. Jason van Dalen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/10/2019 16:04 door lodjan.
ton duk 18 oktober 2019 17:28
Compleet slagveld van km 0 t/m 170, wat natuurlijk ook komt door het niveauverschil in dit peloton
gr
tvm 18 oktober 2019 22:25
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heb daar meer dan mijn halve leven gewoond, dus ik
> ken de streek wel. Het viaduct bij de VAR
> fungeerde vroeger als Alpe d'Huez toen ik als
> klein kind Tour de Twello speelde.

Mooi verhaal. Ik ben zelf vorig jaar eens de weg kwijtgeraakt in dat dorp. Op weg vanuit de Veluwe richting de Vechtdal.
ton duk 19 oktober 2019 08:32
Hetzelfde laken een pak maar dan nu van Hardenberg naar Hardenberg over 145 km
Jeugdherinneringen Hardenberg zeer welkom thumbs up
[olympiastour.com]

1 en 2 AK voor onze geliefde Zuiderburen..
gr
Cyclad58 19 oktober 2019 16:49
Vandaag wint Arvid de Kleijn de sprint van een kopgroepje van 5.
ton duk 20 oktober 2019 08:16
Rondje Tiel van 145 km Rivierenland
[olympiastour.com]

vTricht verdedigt nog een kleine voorsprong op Koster
gr
ton duk 20 oktober 2019 16:30
maar uiteindelijk werd het een secondenspel tussen de nr 3 en 4 van deze ochtend
[www.wielerflits.nl]

de Pestel wint OT 2019
Proficiat
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen