Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Performance Manager SEG racing naar Quickstep

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 18 oktober 2019 12:34
Franck Alaphilippe en Vasilis Anastopoulos treden bij Deceuninck-Quick Step in dienst als coaches. Franck Alaphilippe is de neef van Julian, het goudhaantje van de "Wolfpack". Hij was ook al trainer van de Franse toprenner

"Ik ga hard werken om de ploeg te helpen zijn status te behouden als beste team van de wereld en om de mooiste races te winnen. Mijn droom is een renner naar de wereldtitel te loodsen", zegt Franck Alaphilippe.

Anastopoulos schreef geschiedenis als eerste Griekse profrenner. Liefst 17 keer kroonde hij zich tot nationaal kampioen. "Het is een eer deel uit te maken van de beste ploeg ter wereld", zegt hij. "Ik kijk ernaar uit met de ploeg de doelen te bereiken, te blijven winnen en te proeven van de Wolfpackspirit."

Het duo zal bij Deceuninck-Quick Step werken aan de zijde van coaches Tom Steels en Koen Pelgrim.
Slimmerd 18 oktober 2019 12:49
Wie was de PM van SEG dan?
lodjan 18 oktober 2019 13:04
Vasilis Anastopoulos
Clavan 18 oktober 2019 14:29
Was die Frank ook niet de coach van een franse renster die net een paar verboden plasjes heeft ingeleverd?
Ridder Kale Knikker 18 oktober 2019 14:31
Clavan 18 oktober 2019 14:33
Marion Sicot heeft wat uit te leggen aan haar ploeg Doltcini-Van Eyck Sport en de Franse wielerfederatie. De 27-jarige Française heeft namelijk een positief plasje ingeleverd tijdens de Franse kampioenschappen in La Haye-Fouassière. Sicot wacht nu op de resultaten van de B-staal.



De Franse wielrenster – die nog altijd op zoek is naar haar eerste profzege – deed eind juni mee aan het nationaal kampioenschap. Sicot reed naar de tiende tijd op het Frans kampioenschap tijdrijden, terwijl ze negende werd in de wegrit. Enkele dagen later kwam echter het EPO-verhaal naar buiten.

De renster zou na het Frans kampioenschap eigenlijk deelnemen aan La Course, maar dat feestje ging niet door. Sicot hangt nu een schorsing boven het hoofd, maar ze wacht op de resultaten van de B-staal. Ze houdt zelf vol onschuldig te zijn. “Ik heb mezelf niets te verwijten”, zo vertelt ze aan L’Equipe.

Sicot werd getraind door Franck Alaphilippe, de neef en trainer van wereldtopper Julian Alaphilippe. De samenwerking stopte echter net na het Frans kampioenschap. Franck Alaphilippe – die nu als coach werkzaam is bij Deceuninck-Quick-Step – is niet bereikbaar voor commentaar.
Lucho Herrera 18 oktober 2019 19:35
Heeft Thomas Dekker niet ook nog een tijd samengewerkt met deze Griek?
Curzio 19 oktober 2019 09:13
Een performance manager, is dat wat wij vroeger een trainer noemden?
Nelis! 19 oktober 2019 10:50
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een performance manager, is dat wat wij vroeger
> een trainer noemden?

Of oefenmeester...
veluweracer 19 oktober 2019 13:26
Er zijn een paar WT ploegen in het peloton die ik verdenk van gestructureerd dopinggebruik. Bij QS twijfel ik er zelfs niet aan dat de ploeg wat doping betreft absoluut zonder moraal is. Het is echt onmogelijk om zowat iedereen uit een team te laten presteren en winnen. Behalve bij die clan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen