Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Eekhoff naar TAS

Gepost door opoeepo 
opoeepo 20 oktober 2019 12:57
Nils laat het er niet bij zitten.

[www.nieuwsblad.be]
El Chaba 20 oktober 2019 15:08
Goed om een keer een punt te maken, maar juridisch gezien vrij kansloos, lijkt me.
Clavan 20 oktober 2019 15:19
Wie rijden er nog meer bij TAS?
Vlaflip76 20 oktober 2019 16:10
Het terugkrijgen vd titel idd kansloos, maar ze willen de stayerregel duiden; waarom wordt de een gestraft en de ander niet? Lijkt me toch wel zinvol.
El Chaba 20 oktober 2019 17:10
Zeker, dat bedoelde ik ook met 'een punt maken'.

Ze zouden het dus op willekeur kunnen gooien, als ze hard kunnen maken met voorbeelden van TV-beelden et vergelijkbare vergrijpen, die de jury ook gezien moet hebben, maar waarbij niet werd gestraft.
El Chaba 20 oktober 2019 17:12
O.a. Pogaçar, Colbrelli, Küng en LL Sanchez..
Clavan 20 oktober 2019 17:26
Orakel 20 oktober 2019 18:18
Vooral het stayeren wil men voorgoed uit de wereld helpen. "Ik raad renners, ploegen en organisatoren aan om het vernieuwde reglement toch maar eens te lezen. Anders kunnen ze straks wel eens voor onaangename en dure verrassingen komen te staan", besluit Mariën.

Men was gewaarschuwd (al bleef het ook dit seizoen verre van consequent).

[www.google.com]
Horsie is back 20 oktober 2019 19:34
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nils laat het er niet bij zitten.
>
> [www.nieuwsblad.be]

Had ie bij het CAS niet veel meer kans op succes gehad? grinning smiley
lodjan 20 oktober 2019 19:38
Bij de UCI rollen ze de mouwen op. Ze gaan er streng op toekijken dat iedereen de regels en de wegcode respecteert tijdens de koersen in 2019. En vooral het wielrennen geen slecht imago bezorgen, want daar zijn ze bij de UCI als de dood voor.

Vanaf 1 januari 2019 gaat een nieuw reglement in. Dat houdt bijvoorbeeld in dat in alle 37 WorldTour-koersen en de meeste eendagskoersen van buiten categorie een videoref aanwezig zal zijn. Hierdoor kunnen wedstrijdcommissarissen nog tijdens de wedstrijd in actie treden bij overtredingen van renners, ploegen of organisatoren.

In WorldTour-wedstrijden zijn ook zwaardere straffen mogelijk dan bijvoorbeeld in beloftenkoersen. UCI-commissaris Philippe Mariën legt aan Het Nieuwsblad uit hoe dat komt. "Wanneer een toprenner een overtreding begaat, zijn de gevolgen voor het imago van de wielersport groter dan wanneer een junior dat doet."

ONAANGENAME VERRASSINGEN

Het lijkt erop dat het zeker geen blufpoker is van de UCI. Vooral het stayeren wil men voorgoed uit de wereld helpen. "Ik raad renners, ploegen en organisatoren aan om het vernieuwde reglement toch maar eens te lezen. Anders kunnen ze straks wel eens voor onaangename en dure verrassingen komen te staan", besluit Mariën.
lodjan 20 oktober 2019 19:41
1. Bericht van 2018.
2. Sindsdien niet gehandhaafd.
3. Er staat: tijdens de wedstrijd. Niet er na.
Orakel 20 oktober 2019 22:01
Zo staat er ook ‘kunnen’ en niet ‘zullen’.
Wil je je gelijk halen, dan moet je 1) aannemelijk maken dat de overtreding tijdens de koers geconstateerd is, 2) dat vrijwel exact gelijke gevallen in grote meerderheid niet bestraft zijn, 3) dat na de koers straffen voor iets dat tijdens de koers gebeurd is, zeer ongebruikelijk is. Dat lijkt mij een vrijwel onmogelijke opgave.
Luijt 20 oktober 2019 23:26
Ik zou m graag bijstaan. Kansrijke zaak.
Pyama 21 oktober 2019 11:59
Jankerd. Je krijgt een boete voor door rood rijden en klaagt dan dat je buurman ook altijd door rood rijdt en geen boete krijgt.
Wie een fout begaat moet op de blaren zitten.
Luijt 21 oktober 2019 14:05
Eekhoff had ook een boete moeten krijgen, net als wanneer je door rood rijdt. Bedoel je dat?
Cyclad58 21 oktober 2019 17:12
Tjappie2 21 oktober 2019 17:45
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eekhoff had ook een boete moeten krijgen, net als
> wanneer je door rood rijdt. Bedoel je dat?

Nee, dat bedoelt ie niet. Maar dat weet jij ook winking smiley

Eekhoff mag het wat mij betreft proberen (want ik heb daar - gelukkig - niets over te bepalen) maar ik vind het wel een beetje gejammer om zoiets onzinnigs als een beloftenkoersje.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen