Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De zegetrein in 2020

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 22 oktober 2019 10:51
Nadat de laatste twee jaar onder andere Boonen, Martin, Trentin, Kittel, Gaviria, Schachmann, De Plus en Terpstra vertrokken, gaan opnieuw enkele grote namen weg. Er staan nog geen grote namen tegenover. Waarschijnlijk zal Bennett nog komen, maar dan nog lijkt het een flinke stap terug. Of gaan volgend jaar weer een paar jongelingen (moeiteloos) de stap naar de wereldtop zetten?

Weg
GILBERT Philippe (Lotto Soudal)
VIVIANI Elia (Cofidis, Solutions Crédits)
RICHEZE Maximiliano (UAE-Team Emirates)
CAPECCHI Eros (Bahrain Merida)
VAKOČ Petr (?)
MAS Enric (Movistar Team)
SABATINI Fabio (Cofidis, Solutions Crédits)
MARTINELLI Davide (Astana Pro Team)

Nieuw
CATTANEO Mattia (Androni Giocattoli - Sidermec)
VAN LERBERGHE Bert (Cofidis, Solutions Crédits)
BALLERINI Davide (Astana Pro Team)
STEELS Stijn (Roompot - Charles)
BAGIOLI Andrea (Team Colpack)
STEIMLE Jannik (Team Vorarlberg Santic)
ALMEIDA João (Hagens Berman Axeon)
VANSEVENANT Mauri (?)
Eindhovuh 22 oktober 2019 11:41
Jose Ibargueren blijft in dienst aan de ploeg. Er zullen dus wel weer wat talenten grote stappen gaan maken.
En ook Yves VanMol met zijn tientallen jaren ervaring blijft gelukkig verbonden aan de ploeg.

ontopic:
Hebben ze minder budget komend jaar? Gilbert en Viviani zullen toch wel aardig verdient hebben?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/10/2019 11:42 door Eindhovuh.
Pyama 22 oktober 2019 12:01
Van Lerberghe en Steels bij Quickstep; als je dat een paar jaar geleden hardop zei werd je ook uitgelachen. spinning smiley sticking its tongue out.
Met Ballerini komt er wel een potentiele winnaar bij.
Slimmerd 22 oktober 2019 12:09
Alaphilippe nieuw contract, zal wel een flinke stap voorwaarts zetten qua salaris denk.

Als Bennett ook nog komt, weet je waar het geld blijft..
Slimmerd 22 oktober 2019 12:11
Van de nieuwelingen Ballerini en Steimle die denk wel wat moois her en der gaan laten zien.

Binnen de huidige selectie gaat Evenepoel natuurlijk nog een stap maken, voorts mogelijkheden met Asgreen en Senechal (als 'veel'winnaars)
Wanny 22 oktober 2019 12:44
Ze hebben de laatste jaren wel vaak de juiste renners weggedaan.

Boonen, Terpstra, Kittel, Martin. Allemaal over het hoogtepunt heen.
Heisenberg 22 oktober 2019 12:46
Dan denk ik vooral aan Cavagna.
opoeepo 22 oktober 2019 13:23
Vakoc gaat handje toesteken bij Corendon.
veluweracer 22 oktober 2019 16:06
Ik denk dat komend seizoen Evenepoel door de mand gaat vallen. Dan zal blijken dat zijn 'talent' minder natuurlijk is dan eerst werd aangenomen. Ik hoop voor hem dat ik ongelijk heb.
Slimmerd 22 oktober 2019 16:31
Nog een naam die zeker meer zal gaan winnen inderdaad
veluweracer 22 oktober 2019 16:39
Zolang hij de dans maar weet te ontspringen. Ibarguren is daar goed genoeg voor.
Prikdude 22 oktober 2019 16:42
En dat met zijn 'tegenvallen' (maar gewoon ondat hij nu een target op zijn rug heeft, het in grotere koersen zal moeten laten zien en wellicht al heel dicht tegen zijn plafond zit (Bernal en Pogacar worden ook niet meer veel beter)),) de hele ploeg een minder jaar zal beleven.

Het halen van Bennett zal cruciaal zijn in of ze zelfs gaan meedoen om de meeste zeges.
Nelis! 22 oktober 2019 17:43
Ballerini is natuurlijk wel een grote naam.
Sub Culture 22 oktober 2019 17:45
Namens het prikbord mag ik, even terugkijkend op het wielerjaar 2019 voor de gGodenkinderen van Lefevere, Deceuninck Quickstep feliciteren met hun UCI award als beste wielerteam van het afgelopen wielerseizoen.
Logische keuze uiteraard.
#zegetrein
Heisenberg 22 oktober 2019 22:32
Uiteraard. Maar wat vind je van het team voor 2020?
Sub Culture 23 oktober 2019 10:40
Wel, of zij weer op de meeste zeges zullen afklokken zal een beetje staan of vallen met de komst van Bennett.

De vraag is of het opportuun is om de traditie van werken met topsprinters verder te zetten, grotendeels door de factor Evenepoel.
Als hij de komende seizoenen blijft bevestigen en het helemaal waarmaakt als ronderenner zal daar de focus logischerwijs op komen te liggen.
Met het aantrekken van Vansevenant en Bagioli, twee van de betere klimmers afgelopen seizoen bij de beloften, lijkt men daar al naar toe te werken.

Maar ik kan de talloze fans van Lefevere en zijn troepen gerust stellen wat 2020 betreft ook volgend seizoen zal de ploeg de wielerliefhebber verblijven met attractief koersen en kwalitatieve zeges.
opoeepo 23 oktober 2019 17:42
Ian Garrison kan worden toegevoegd aan het rijtje nieuwkomers
Luijt 23 oktober 2019 23:19
Sub Culture schreef:
>
> Maar ik kan de talloze fans van Lefevere en zijn
> troepen gerust stellen wat 2020 betreft ook
> volgend seizoen zal de ploeg de wielerliefhebber
> verblijven met attractief koersen en kwalitatieve
> zeges.

Gelukkig Sub! Jij beschikt over info over deze ploeg waar weinig anderen over beschikken.
Luijt 23 oktober 2019 23:21
Alle ballen op Fabio.
Kan die Bennett een beetje doorrammen in de laatste kilometer?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen