Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

VSS eindstand

Gepost door Prikdude 
Prikdude 22 oktober 2019 16:49
1. Kale Knidder én Cyclinfo!
smileys with beer drinking smiley thumbs up Gefeliciteerd!

Anony ook op het podium. Stevig doodgebloed dit kutspelletje. Er lijkt veel animo voor het VSS 2.0, maar is er ook animo om de stand bij te houden?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/10/2019 19:16 door Prikdude.
Prikdude 22 oktober 2019 16:56
Hier nogmaals de opzet van VSS 2.0

Met El Chaba eerder dit jaar een beetje zitten brainstormen over een meer gewaagde VSS-variant. Uitkomst was ongeveer: je neemt het zelfde totaal aantal sterren (35) maar mag ze naar eigen garing invullen - tot een maximum van 10. Dus voor het WK tijdrijden bijvoorbeeld:

*10
Campenaerts - Dennis (20)
* 7
Van Evenepoel - Roglic (14)
* 1
Castroviejo (1)

Voordeel is dat meer spelers langer blijven meedoen omdat een miraculeuze opleving realistischer is. Daarnaast geeft het meer tactische speelruimte in het algemeen. Ga je drie keer 10 sterren aan logische winnaars geven of verdeel je de pot: je koerskennis wordt beter getest.

Aangezien het bijhouden nu al lastig gaat lijkt het verstandig mensen te vragen sterren bij elkaar op te tellen om het iets minder fraudegevoelig te maken en bovendien in te stellen dan als je fout zit dat minpunten oplevert (dan corrigeert iedereen elkaar maar).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/10/2019 16:57 door Prikdude.
Anony 22 oktober 2019 17:08
Alweer podium, zou graag ooit eens winnen. Gefeliciteerd Ridder!

Ik hou op zich wel van de huidige opzet. Zou eigenlijk liever een toevoeging zien dan een aanpassing, maar ik steun sowieso initiatief om het spel levendiger te maken.
Blueprint 22 oktober 2019 17:17
Ik vind de eenvoud van VSS juist aantrekkelijk, dit maakt het complexer.
ton duk 22 oktober 2019 17:42
Love , peace and victory voor Ridder Kale Knikker
smileys with beer
gr
Prikdude 22 oktober 2019 18:16
Wordt het nou zoveel lastiger? Blijft gewoon sterren tellen in de veronderstelling dat iedereen eerlijk speelt. Juist door de bestaande eenvoud is het geen spel maar een afvalrace: zo min mogelijk fouten maken. Als je het hele jaar de bookmakers kopieert (/gewoon doet) eindig je in de top 3. Wat is daar aantrekkelijk aan?
Prikdude 22 oktober 2019 18:21
Misschien is de 3-5 slechtste resultaten wegstrepen ook een idee. Als het maar iets is waardoor niet iedereen elke koers dezelfde lijstjes invult en mensen die eens een koers (die door favorieten beslist wordt) missen ook nog kans blijven maken.
Cyclinfo 22 oktober 2019 18:50
En ik maar denken dat ik met mijn 6 punten uit de laatste twee wedstrijden, nog langszij was gekomen bij Ridder Kale Knikker?

Waarschijnlijk klopte de laatste tussenstand voor Lombardije niet of ik zal wel een telfout gemaakt hebben, dus bij deze mijn felicitaties aan de Ridder en dank voor de organisatie aan Slimmerd.
Ridder Kale Knikker 22 oktober 2019 19:09
Prikjungske, bedankt voor de felicitaties. Devaluatie van dit spel of nie van het spel, deze overwinning tel ik toch gewoon!
Ridder Kale Knikker 22 oktober 2019 19:10
Medeprikkers, dank voor de felicitaties. Het is een eer om hier te mogen zegevieren. Hup koers!
Prikdude 22 oktober 2019 19:14
Dat zou ik dan nog even goed uitrekenen. Ik ben er snel overheen gegaan.

Edit: vooral dank aan El Chaba geloof ik die de meeste tussenstanden heeft berekend?

Edit 2: volgens mij heb je gelijk, tot nader order aangepast.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/10/2019 19:17 door Prikdude.
Prikdude 22 oktober 2019 19:19
Had of Cyclinfo of Knidder dit jaar een eenzame 5-punter? Dan wint diegene volgens officieuze regels. Anders wint degene met de meeste 5-punters officieus.
Cyclinfo 22 oktober 2019 19:29
Excuses dat ik El Chaba vergeten was en hierbij dus alsnog mijn dank aan hem. Verder zie ik wel hoe de definitieve uitslag er uit gaat zien.
Lucho Herrera 22 oktober 2019 20:50
Ik zie geen eindstand
Slimmerd 22 oktober 2019 22:30
Precies dit, lullen over een nieuwe opzet, maar te lui om even een complete eindstand te maken
Brieske 22 oktober 2019 22:52
El Chaba 22 oktober 2019 23:23
Gefeliciteerd Kale!
El Chaba 22 oktober 2019 23:28
Spreekt voor zich dat ik het hier mee eens ben.
De argumenten lijken mij ook voor zich spreken, maar kennelijk is toch niet iedereen het er mee eens.
Wat mij betreft wordt het desnoods een seizoen georganiseerd náást het oorspronkelijke VSS, dan kan iedereen een keer uitproberen hoe het echt is.
Prikdude 23 oktober 2019 08:57
Werk voor kindsoldaatjes en pennenlikkers, dus waar wacht je op?
El Chaba 23 oktober 2019 09:31
Dat geldt natuurlijk even zo voor de heer Herrera.
Lucho Herrera 23 oktober 2019 13:18
Want ik heb ooit beloofd de stand bij te houden? Dacht het niet vriend. Ik zie een topic met als titel eindstand en vervolgens zie ik geen eindstand.
Pyama 23 oktober 2019 15:08
Ik zou juist een bonusfactor toekennen aan renners die weinig gekozen worden.
Dus afhankelijk van het aantal deelnemers. Kies je als enige voor J.Moreno en hij wint dan krijg je een bonus; te koppelen aan een standaard excel formule.
merijntje mortirolo 23 oktober 2019 18:58
-
Cyclad of Ridder?
El Chaba 23 oktober 2019 19:04
Niemand heeft dat ooit beloofd of toegezegd, maar daar ging het mij helemaal niet om.

Je hebt mijn reactie verkeerd geïnterpreteerd.

Het was dus geen verwijt aan jou of wie dan ook, want zo denk ik helemaal niet, maar een reactie gericht aan Slimmerd (zie de draadjes): áls je dan iemand een verwijt maakt - in casu Prikdude - geldt dat natuurlijk evenzo voor de andere deelnemers, in casu voor jou - en dát deed hij niet. Mijn punt met mijn opmerking was dus dat ik vond dat hij niet consequent in zijn verwijt was.
merijntje mortirolo 23 oktober 2019 19:08
-
Slimmerd doet een Eekhoffje, bedoel je?

Voor de rest eens met Brieske.

De VSS 2.0 vind ik wel tof bedacht, trouwens!
Slimmerd 23 oktober 2019 19:43
Prikdude opent een topic met de naam eindstand VSS, is het dan zo raar om ook een eindstand te verwachten in het topic?

Benoemt lukraak een winnaar, die hij later al moet aanpassen tot een gedeelde winnaar...

Succes volgend jaar
Cyclinfo 23 oktober 2019 20:06
En ik maar wachten op de “officiële” uitslag met een echte winnaar?!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen