Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

World Tour en Wildcards: Cofidis, Total en Wanty

Gepost door Blueprint 
Blueprint 24 oktober 2019 10:06
Cofidis wordt zo goed als zeker de 19e World Tour ploeg.
Total krijgt startrecht, maar geen startplicht, voor alle World Tour koersen.
Wanty krijgt startrecht, maar geen startplicht, voor alle World Tour eendagskoersen.
Corendon heeft minder punten dan Total en Wanty, dus blijft afhankelijk van uitnodigingen.

[www.wielerflits.nl]
Eindhovuh 24 oktober 2019 10:35
Total dus de beste deal van alle ploegen? Ook beter dan van een regulier WT team?
Blueprint 24 oktober 2019 10:43
MarcoV 24 oktober 2019 10:59
de praktijk van voorbije jaren leert dat ploegen vrijwel nooit vrijwillig afzien van een startplek in een grote ronde (lees Giro of Vuelta, voor de Tour sowieso ondenkbaar), want met wat meerijders aan een GR meedoen is nog altijd interessanter dan in die periode rondjes in pakweg Noorwegen en Amerika rijden.

Dus Total gaat met de 2020 selectie, vrijwel gelijk aan die in 2019, drie grote rondes rijden (tegenover eentje in 2019) terwijl ze er nauwelijks renners voor hebben.
En voor de PCT"s die goed uitgerust zijn om minstens één ronde te rijden (als Androni, Caja) wordt de kans nog groter dat ze er niet eens eentje rijden. Tja, is dat nu goed voor de wielersport ...

Een systeem waarbij enkel bv. de top 15 (ofzo) startrecht heeft in drie grote rondes, en de 'minste' WT teams voor maximaal twee van de drie zou toch ook te bedenken moeten zijn. Veel beter voor de wielersport als geheel ...
Eqquipo 24 oktober 2019 11:14
Ik vind het vooral raar dat een ploeg als Wanty of Corendon niet nog een truc uit de hoed hebben getoverd. Bijvoorbeeld door direct na zijn ongeluk Pozzovivo een contract aan te bieden voor het lopende seizoen en volgende seizoen. De punten gaan op basis van de huidige renners. Met Domenico erbij sta je bovenaan en is er garantie voor alle WT koersen. Wel even goed timen met naar buiten brengen zoiets, anders gaan een ander het nadoen. Een wel heel makkelijk terugverdiende investering.
Blueprint 24 oktober 2019 11:20
Eens. Het belonen van de sterkste PCT is prima, maar in combinatie met meer i.p.v. minder World Tour ploegen pakt het vrij beroerd uit. Het is ook wel bizar dat Total nu qua programma meer privileges heeft dan de World Tour teams.

De vraag die dus gesteld moet worden: willen we meer of minder World Tour ploegen?
Blueprint 24 oktober 2019 11:21
Nee, het gaat op basis van de punten die de ploeg heeft gepakt, niet op basis van de punten van de renners die voor 2020 onder contract staan.
ton duk 24 oktober 2019 11:21
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind het vooral raar dat een ploeg als Corendon niet nog een truc uit de hoed hebben
> getoverd.

Corendon is in feite 1 renner die zijn eigen programma samen stelt en daarin ook overal welkom is...
gr
Eqquipo 24 oktober 2019 11:36
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, het gaat op basis van de punten die de ploeg
> heeft gepakt, niet op basis van de punten van de
> renners die voor 2020 onder contract staan.

Daarom, Pozzovivo voor het lopende seizoen overnemen. Daar zal Bahrein, gezien zijn situatie niet moeilijk over gedaan hebben.
Blueprint 24 oktober 2019 12:02
Maar dan heeft ie alsnog geen punten gepakt voor zijn nieuwe ploeg...
Eindhovuh 24 oktober 2019 12:37
Je zou sportief gezien inderdaad beter minder WT teams met algemeen startrecht kunnen hebben.
Maar money talks.
Eqquipo 24 oktober 2019 12:50
Ah, als dat de telling is inderdaad niet, je zal gelijk hebben. Dan hebben last minute aankopen idd geen zin. Ik dacht dat er gekeken werd naar 'welke renners staan er half oktober 2019 onder contract bij deze ploeg en hoeveel punten hebben die afgelopen jaar gehaald, ongeacht bij welk team dat was.
Eindhovuh 24 oktober 2019 12:52
Dat was vroeger wel zo.
Clavan 24 oktober 2019 16:26
Cofidis heeft natuurlijk met Vermote een kwaliteitsinjectie gekregen voor 2020 eye popping smiley
Pyama 24 oktober 2019 16:28
Dat mocht de laatste jaren toch ook helemaal niet? Verplicht starten in een deel van de WT koersen waaronder de grote ronden.
Pyama 24 oktober 2019 16:33
Teveel WT teams is inderdaad niet goed voor de sport. Dit jaar waren Katusha en Dimension Data er teveel aan.

Gokje voor de wildcards (zonder dus Cofidis, Total en Israël)
Giro: Androni en Bardiani met als outsider Gazprom
Tour: Arkea en B&B. Wanty valt buiten de boot zonder Martin. Overigens de enige Franse kopman van Cofidis.
Vuelta: Caja Rural, Burgos en Euskadi omdat Total niet rijdt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen