Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Zwarte gat topic: hoe komen we de donkere dagen door?

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 24 oktober 2019 14:25
Beste wielervrienden en beste medeprikkers,

Het seizoen is op zijn eind, op een paar verdwaalde koersjes in de Afrikaanse regionen na. Voor een enkeling die een leven heeft naast dit prikbord is dat wellicht geen probleem en is het einde van het seizoen wellicht een fijne pauze om weer even op adem te komen. En hoewel ik toch ook iets heb wat enigszins op een leven lijkt, bezorgt het einde van het seizoen mij persoonlijk altijd een vorm van neerslachtigheid. Nu is dat heel makkelijk om die te verwarren met een herfstdepressie, maar ik kan u verzekeren dat dat geenszins het geval is. Vallende bladeren blues blaas ik weg door het aansteken van de haard en het kneuteren in en rond mijn nederige stulpje.

Veldrijden volg ik niet, maar wellicht dat ik straks toch even ga kijken als Matthieu weer zijn fiets het veld in stuurt. Al was het maar als snoepje om mijn honger naar de koers zoet te houden. Heb ook nog 'Jean' liggen van Bart Jungmann om te lezen bij het knapperend haardvuur en de soap Nuyens-van Aert zal in november ook voor herhaardelijk vermaak zorgen, maar dan houdt het zo'n beetje op. Mijn knie ligt in puin, die gaat in december in de revisie, dus zelf de fiets pakken is er nu ook niet bij.

Mijn komkommertijd-vraag aan jullie is dan ook: hoe komen jullie de koersloze dagen door?
Erik S. 24 oktober 2019 14:39
Nog maar 128 dagen tot de Omloop...
ton duk 24 oktober 2019 14:57
Om dat zwarte gat draaglijk te maken, nodig ik dan maar RKK uit om de Omloop in huize DUK te komen kijken...
gr
Ridder Kale Knikker 24 oktober 2019 15:13
Hey dat is leuk Ton, ik noteer hem in mijn agenda!
Blueprint 24 oktober 2019 15:54
Prikmavera op 16 november!
Clavan 24 oktober 2019 16:21
Tsja, ik heb 3 kinderen en een lekker wijf. Dus ik kom deze donkere dagen wel door. En daarnaast probeer ik minimaal 3x per week op de MTB hier door duin en bos te crossen. En van mijn baas moet ik ook nog wat werk verzetten.
En bij de Lidl kan je nu Mosaic Lager kopen. Dat is maar 4,7 % dus die kan je makkelijk vanaf 14 uur drinken.
De Prikmavera mis ik want dan zit ik in Blier te drinken en MTB'e. Aankomend weekend zit ik in Houffalize. En volgend weekend de 3daagse van Alkmaar alwaar ik op het middenterrein aanwezig zal zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/10/2019 16:23 door Clavan.
Sub Culture 24 oktober 2019 16:58
binnen een tweetal weken vertrek ik voor 5 weken naar Zuid-Amerika, tegen dat ik terug ben is het maar een maandje meer tot de Tour Down Under, yolo
Inigo 24 oktober 2019 17:08
Sagan twitter vandaag dat hij voor het eerst in zijn carrière de Giro zal rijden in 2020. Zal wel een som startgeld krijgen zoals ik vermoed Dumoulin dat dit jaar en vorig jaar kreeg. Met wat geruchten/vermoedens komen we die winter wel door.
Clavan 24 oktober 2019 17:11
Yolo? Fucking millenial
Sub Culture 24 oktober 2019 17:14
Ridder Kale Knikker 24 oktober 2019 18:30
Ik heb er ook drie en een lekkere ex en een lekkere vriendin, dat helpt inderdaad Clavan. Maar het is geen koers hè? Fiets ze, have fun!
Ridder Kale Knikker 24 oktober 2019 18:31
Mooi vooruitzicht Sub, geniet ervan.
Luijt 24 oktober 2019 18:31
Frederik D. 24 oktober 2019 18:59
Deze tijd is de mooiste tijd van het jaar. Bladeren vallen, bomen dorren, alle hoop is verloren. En met wat mazzel overleven we zelfs de zogeheten feestdagen. Dat dat nog mag, feestdagen. Wat een verspilling. Wat een extra koolstof in de lucht en extra stikstofverbindingen. Maar mensen komen enigszins tot enige inkeer, tot enige zinnige bezinning. En dat is dan best wel een ietsiepietsie mooi. Straks misschien een bluesy song van ons huispaard. Snappen doen we het niet. Maar we begrijpen ergens toch wel het sentiment. Allerzielen komt eraan. Laten we nu alvast alle mensen die ons zijn ontvallen, op gepaste en vooral bescheiden wijze herdenken. Jonge, aankomende wielrenners die plotsklaps weggemaaid worden. Het snijdt door de ziel. Oudere exwielrenners die er niet meer zijn. Knagende nostalgie. Maar toch ook weer die kleine troost, soms zijn er mensen die enigszins verwant aan je zijn.
lodjan 24 oktober 2019 21:04
Love and peace and Bob Marley smileys with beer
Horsie is back 24 oktober 2019 21:16
Straks misschien een bluesy song van ons huispaard. Snappen doen we het niet.

Horsie denkt natuurlijk onmiddellijk aan één van de zwarte gat songs namelijk heel simpel genaamd Bob Dylan's Blues.

Eenvoudig te snappen.

Wishing in vain
That we could sit simply in that room again
Ten Thousand dollars at the drop of a hat
To give it all gladly if our lives could be like that.

Weemoedige song over de teloorgang van een nog onbezorgd niet gehinderd nog door menselijke ervaring en kennis leven op jonge leeftijd.

Disclaimer: Het bedrag van 10.000 dollars is wel flink gedevalueerd, natuurlijk. grinning smiley
Luijt 24 oktober 2019 22:10
Dat zal allemaal best kunnen en ook heel goed zijn, maar doe toch maar QOSTA, en dan bij voorkeur Werchter 2012
Sub Culture 25 oktober 2019 10:12
Ik heb ze gezien op Werchter in 2011, volgens mij waren ze er niet in 2012.
ton duk 25 oktober 2019 10:20
Ok, Lodjan mag ook komen...
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/10/2019 11:57 door ton duk.
merijntje mortirolo 25 oktober 2019 11:40
-
De afkorting van Luijt doet me denken aan de r-e-s-t-e-c-p van Ali G.

[www.youtube.com]
lodjan 25 oktober 2019 12:01
Leuk! Als het in de planning past kom ik!
Horsie is back 25 oktober 2019 13:19
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb ze gezien op Werchter in 2011, volgens mij
> waren ze er niet in 2012.

Horsie denkt stiekem toch, dat the Queens of the Stone Age, al B.C. actief waren, dus het jaartal 2011 of 2012 dient ook zo geïnterpreteerd worden. grinning smiley
Clavan 25 oktober 2019 13:57
Ik ben nog van de Torhout Werchter generatie. ‘94 Tool daar nog gezien. Was sowieso een goed jaar met The Afghan Whigs op Lowlands.
Horsie is back 25 oktober 2019 14:03
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben nog van de Torhout Werchter generatie.
> ‘94 Tool daar nog gezien. Was sowieso een goed
> jaar met The Afghan Whigs op Lowlands.

Wat was het ook al weer, dat je Horsie wilde zeggen? smiling smiley
Erik S. 25 oktober 2019 14:07
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben nog van de Torhout Werchter generatie.
> ‘94 Tool daar nog gezien. Was sowieso een goed
> jaar met The Afghan Whigs op Lowlands.

We delen niet alleen de woonregio maar blijkbaar ook de muzieksmaak. 94/95 Pinkpop met oa Deftones en RATM, 2006 Tool op Rock Werchter, qotsa oa in de kleine zaal in Utrecht, een jaar of 5 geleden.

Oh, en dit jaar ook Tool nog..
Tinuz 25 oktober 2019 14:36
Een hele generatie pseudo-rebellerende moraliserende rockertjes. Conformistische patatgeneratie die nu hopeloos opgesloten zit in benepen gedachteconstructies, te ruften in gespreide bedjes.
Vraag maar aan Lemmy Kilmister. O nee, die is dood.
Clavan 25 oktober 2019 16:03
Ik wilde iets zeggen maar mijn moraliserende vingertje bleef haken in mijn tweed jasje.
Clavan 25 oktober 2019 16:12
Ja heerlijk. Na dit vurige pleidooi van jou ga ik gelijk alles weer terug luisteren.

ps. Ik luister deze hele week al de nieuwste Mark Kozalek. Heerlijke tragische "muziek om de erfenis bij te verdelen" zou mijn opa zeggen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/10/2019 16:13 door Clavan.
El Chaba 25 oktober 2019 16:44
Gelukkig heb ik nauwelijks last van het zwarte gat.

Er zijn nu (zie de topics bovenaan, waarvoor dank lodjan!)) en ook in november en december nog genoeg leuke 2.2 koersjes om te volgen, plus dan nog de Cycleardraft en het veldrijden.
En begin januari begint voor mij het seizoen alweer met de Australische kampioenschappen en vervolgens La Tropicale Amissa Bongo (altijd een zeer leuke, geanimeerde koers) en natuurlijk de Santos Tour Down Under, waar het altijd weer verwachtingsvol uitkijken is naar de eerste serieuze krachtmetingen tussen een aantal WT-toppers.

Gelukkig heb ik totaal geen last van dat sentimentele gejank, dat het seizoen pas begint met De Omloop.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/10/2019 03:30 door El Chaba.
merijntje mortirolo 25 oktober 2019 18:24
-
Jejankje je moeder.
Eindhovuh 25 oktober 2019 19:05
Hoe’st Jandino
Luijt 25 oktober 2019 21:45
Sorry Sub, bedoelde 2002, nog met Grohl op drums. Eerste en enige keer dat ik op Werchter ben geweest. Wat was dat mooi.
punt 26 oktober 2019 06:59
Ik heb drie kinderen, een lekkere ex, een lekkere vriendin en een knappe buurvrouw!
Curzio 26 oktober 2019 08:40
Het lijkt wel alsof jullie trots zijn op die kinderen.
punt 26 oktober 2019 09:07
Ik heb drie kinderen, twee ex-kinderen, een lekkere ex-vriendin, een lekkere vriendin en een knappe buurvrouw!!
merijntje mortirolo 26 oktober 2019 11:39
-
Kozalek???

Enniewee, ik ga hem nu uitvogelen. Luister momenteel Bedtime Lullaby, oh kut, alweer afgelopen.

Ik geef hem een kans. Jou niet, oosteuropafucker.

#kusjesvoorjelekkerewijf
Clavan 26 oktober 2019 12:46
Ik zit op dit moment in Houffalize. Dus je kan langskomen bij mijn wijf. Rond dit tijdstip staat ze inderdaad met openvallende neglige de bezorger en/of postbode op te wachten..

Toedels, ik ga weer even een parcoursje doen voor de LaChouffe tap open gaat...
Frederik D. 26 oktober 2019 17:26
Ik ben nog nooit op een echt festival geweest. Wel toevallig aanwezig geweest bij kleinschalig optredens van verdwaalde artiesten. Ik hou niet van menigtes en hard geluid.
Orakel 27 oktober 2019 10:19
Ik heb een knappe buitenvrouw (met 3 kinderen) die ik geregeld wat vertier geeft als haar man goedkoop bier koopt bij de Lidl.
De zwarte trui 27 oktober 2019 15:37
Knap zeg je? Dan hoeft Clavan zich geen zorgen te maken
Horsie is back 28 oktober 2019 13:42
Meanwhile is de Polar View van Chris Froome nog behoorlijk uit balans, namelijk 65:35.
Horsie heeft op het Wattbeest (not Kensei) wel eens 70:30 of nog slechter gehad, maar gelukkig was dit niet continu, maar alleen aan het begin.

De rechtgeaarde wielerliefhebber kan maar één wens voor 2020 hebben: Mogen Tom en Chris beiden weer top worden.
veluweracer 28 oktober 2019 16:30
Misschien is met opmerkelijk nieuws de herfst en winter door te komen.
Zoals dit.
[babylonbee.com]
Horsie is back 30 oktober 2019 13:13
Meanwhile komt een Britse monsterbike de wielerarena binnengeslopen. Komend weekeinde laat hij in het verre Minsk zijn eerste sporen abroad zien.

Het is natuurlijk niet netjes van Horsie dit monster geen naam te geven, in de ogen te kijken. Het gaat door het leven met de naam Lotus Hope.
Lotus omdat de nieuwe baanfiets duidelijk is geïnspireerd op de 1992 Lotus 108 van Chris Boardman en Hope natuurlijk om Kensei in 2020 te kunnen dwarsbomen.

De wielen draaien zeggen de Fransen altijd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/10/2019 13:24 door Horsie is back.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen