Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Bardet duikt het veld in

Gepost door lodjan 
lodjan 28 oktober 2019 08:17
Romain Bardet gaat veldrijden: “Ik wil mijn punch terugvinden”

Romain Bardet heeft de ontgoocheling na zijn mislukte Tour de France na drie maanden doorgespoeld en blikt opnieuw vol overtuiging vooruit op 2020. Om zijn punch bergop aan te scherpen wil de Franse ronderenner deze winter zelfs gaan veldrijden.

Romain Bardet won wel de bolletjestrui in de Tour de France, maar slaagde er opnieuw niet in om een goed klassement te rijden of een etappe te winnen. Dus hing hij in Parijs gedesillusioneerd voor de rest van het seizoen zijn fiets aan de haak. Maar nu is de koershonger terug. Dat liet de 28-jarige Fransman in het Japanse Saitama weten aan Cyclingnews.

“Nooit eerder heb ik een moeilijker jaar gehad dan dit jaar”, gaf Bardet toe. “Nooit eerder presteerde ik zo erg onder mijn eigen verwachtingen. Vooral mijn slechte Tour de France was een harde noot om te kraken. Ik besloot om niet meer te racen en de tijd te nemen om mezelf te herbronnen. Dat proces zit er nu op. Ik ben nog nooit zo gemotiveerd geweest in oktober. Ik voel me fris en klaar om het volgende seizoen er tegenaan te gaan. Ik kan niet wachten om in januari naar Australië te trekken.”

Maar voor het zover is wil Bardet eerst nog het veld in duiken. “In november ga ik cyclocross doen. Ik heb het veldrijden altijd graag gedaan, op een laag niveau weliswaar. Hopelijk helpt het mij om mijn ‘punch’ terug te vinden. Want die heb ik dit jaar gemist. Mijn niveau was niet veel lager dan normaal, maar ik was niet in staat om te versnellen en dat heb je nodig om wedstrijden te winnen. Ik moet een manier vinden om mijn punch terug te krijgen.”

Giro - Olympische Spelen - WK

Het zou kunnen dat Bardet volgend jaar voor het eerst in zijn carrière zal starten in de Giro. “Dat is een reële mogelijkheid. Ik ben benieuwd om te zien wat ik kan doen in een grote ronde die niet de Tour de France is. De vele tijdritkilometers schrikken mij niet af. Die waren er dit jaar ook en met Carapaz won er toch ook een niet-tijdrijder. De Giro is veel meer open dan de Tour. Verder zou ik ook graag goed willen presteren op de Olympische Spelen en het WK.”

Door Maarten Delvaux
Eddy Veen 28 oktober 2019 09:33
Eens kijken of Romain Mathieu het vuur aan de schenen kan leggenwinking smiley
ton duk 28 oktober 2019 09:52
Ik geloof er geen iserbiet van...
gr
tvm 28 oktober 2019 10:18
Sjonge, het zou wat zijn als Bardet daadwerkelijk de Tour komend seizoen zal overslaan. Een beter parcours is er alvast niet.
Brieske 28 oktober 2019 13:29
Jochie kan beter een keer de windtunnel in duiken...

Groet
Curzio 28 oktober 2019 18:39
Inderdaad. 60 km tijdritten in de Giro is gewoon 6 minuten aan de broek voor Bardet. Misschien dat hij het tot 5 minuten kan beperken als het tijdritten bergaf zijn.
opoeepo 30 oktober 2019 14:40
Duikt onbevreesd het zwarte gat in.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen