Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Drie ribben verwijderd bij George Bennett

Gepost door lodjan 
lodjan 04 november 2019 14:29
Drie ribben verwijderd bij George Bennett

George Bennett heeft onlangs drie ribben laten verwijderen. De Nieuw-Zeelander van Jumbo-Visma heeft dat laten doen vanwege het zogenaamde zwevende-ribsyndroom, dat zorgt voor steken in de zij. “Het klinkt erger dan het is. Elke rib was ongeveer acht centimeter lang en bestond uit kraakbeen”, zegt Bennett tegen Cyclingnews.

“Ik heb die steken al heel lang en dit jaar heeft het mij echt gehinderd”, aldus Bennett. “Elke keer als ik doortrok kreeg ik die pijnlijke steken in mijn zij. De operatie was behoorlijk ingrijpend, maar er zijn drie ribben verwijderd.” Sinds de ingreep heeft de klimmer nog niet getraind. Wel hoopt hij de komende periode zijn training weer op te pakken.

Bennett had eerder al operaties om het euvel op te lossen, maar dat had geen resultaat. “Maar nu zijn we optimistisch dat we nu de oplossing gevonden hebben. Ik was dat de vorige keren ook, maar toen werkte het niet. Nu denk ik dat ik weer kan fietsen over een week”, legt hij uit. “We besloten dat ik nog niet halverwege ben en dat mijn beste jaren nog komen. Ik wil daar het beste van maken. Als dit werkt, dan opent het veel deuren.”

‘Ik ga mijn kans niet krijgen in een grote ronde’
Met de komst van Tom Dumoulin naar Jumbo-Visma, naast de aanwezigheid van de huidige kopmannen Primoz Roglic en Steven Kruijswijk, is het perspectief van Bennett op een kopmanschap niet groot. “De ploeg zal prioriteiten stellen, met Tom, Primoz en Steven. Ik denk niet dat ik zelf die kansen ga krijgen volgend jaar”, aldus Bennett. “Misschien in de Tour Down Under, maar ik moet mij aanpassen en als ik een kans wil bij de ploeg, moet ik de wedstrijden aanstippen waar zij niet rijden.”

“Ik ga mijn kans niet krijgen in een grote ronde, dat weet ik. Zij verdienen het en ik ben een voorstander van dat de beste renners de beste steun krijgen”, vertelt de Nieuw-Zeelander, die afgelopen seizoen vaak gefrustreerd was.

“Tijdens de Tour had ik een heel goed niveau en het was geweldig om deel uit de maken van de ploeg die derde werd, maar het waren geen resultaten op mijn naam”, blikt hij terug. “Dat was ook zo in de Vuelta. Ik was ziek en viel een paar keer. Het was leuk om mee te doen in de winnende ploeg, maar ik verliet het seizoen zonder mijn eigen doorbraak.” WF.BE
lodjan 04 november 2019 14:30
Ze hebben ook alles over voor een beetje gewichtsverlies. What's next? Blinde darm, een nier doneren?
Clavan 04 november 2019 14:54
Luijt 04 november 2019 15:12
Van sommige coureurs denk ik wel eens dat ze als gevolg van tegenslag (ook wel eens door zichzelf) te vroeg worden afgeschreven om echt een topper te worden.
Zo maar wat namen die me te binnen schieten: deze Bennett, maar ook Gesink en Kelderman. Wordt Oomen de volgende? Ik hoop van niet.
veluweracer 04 november 2019 17:27
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> [url=https://www.youtube.com/watch?v=Sp-pU8TFsg0&f
> eature=share]Klikkerdeklik[/url]

Ze lijken op de Nederlandse overheid. Organen en bloed zijn gouden handel.
D.R.E. 04 november 2019 19:31
Mooi, Weer een aantal grammetjes lichter! Daarnaast kan hij zichzelf nu ook pijpen. Hoeft hij dat niet meer aan Sep Kuss te vragen the finger smiley
Curzio 04 november 2019 21:16
Lijkt mij kwakzalverij eerlijk gezegd.

Shakira liet ooit ribben verwijderen om beter te kunnen buikdansen. Kijk, dat is nou een goede indicatie.
Brieske 04 november 2019 21:57
Still representing for all the gangsters all across the world...
Wat een baas he die Dr. Dre. Ik was al fan toen hij nog co-assistent Dre was.

Groet
tvm 04 november 2019 22:03
Zou het een rib uit zijn lijf gekost hebben?
opoeepo 04 november 2019 23:56
Is toch ca. 1,5% minder kans op botbreuken bij een valpartij. De marges in de topsport zijn flinterdun.
Blueprint 05 november 2019 01:25
GB op Twitter:
Just to get out in front of this, it was loose cartilage taken out...

To prevent everyone asking the same two questions here are the answers

A) roughly a hundred grams

cool smiley no I can’t...
Sub Culture 05 november 2019 10:47
Aanvullend wens ik er aan toe te voegen dat ik het wel kan.
Dat ligt niet aan mijn lenigheid, maar wel aan de imposante grootte.

Neem hier svp akte van, prikkers.
Frederik D. 05 november 2019 10:57
De meeste mannen zijn wat ze willen hebben: grote ...
Sub Culture 05 november 2019 11:09
Heb jij graag een grote, Fredje?
Clavan 05 november 2019 11:24
Het gaat vooral om de dikte- lengte verhouding heb ik ooit vernomen........


...ikzelf heb natuurlijk zo'n grote dat ik tegelijkertijd mijn jas eraan kan ophangen aan de achterkant.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen