Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

'Van der Poel rijdt Strade Bianche, Tirreno-Adriatico en Milaan-Sanremo in 2020'

Gepost door MartSmeets 
MartSmeets 11 november 2019 13:13
Mathieu van der Poel zal in 2020 veel in Italië te zien zijn. Dat weet de doorgaans betrouwbare sportkrant Corriere dello Sport te melden. Volgens het medium gaat de Nederlander meerdere grote voorjaarskoersen rijden over Italiaanse wegen.

Dat Van der Poel in het voorjaar de weg op ging was geen geheim, maar tot op heden was er weinig duidelijk over zijn programma. Tot nu, zo lijkt het. Volgens Corriere dello Sport zal de kersvers Europees kampioen veldrijden Strade Bianche, Tirreno-Adriatico en Milaan-Sanremo rijden.


In 2019 focuste Van der Poel zich, met succes, op de klassiekers in Nederland en België, maar lijkt het in 2020 over een andere boeg te gooien: Italië. Echter zal hij niet volledig buiten de Benelux koersen. Manager Christoph Roodhooft liet eerder weten dat de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix ook grote doelen zijn. Die eerste lijkt zeker, voor Roubaix wacht Van der Poel nog op een wildcard.

Na het klassieke voorjaar spitst Van der Poel zich toe op de Olympische Spelen, en mogelijk rijdt hij ook nog de Vuelta a Espana in Nederland.

(Bron: Indeleiderstrui)



Heel vet als dit waar is!
Curzio 11 november 2019 13:15
Klein foutje in de titel: waar 'rijdt' staat moet 'wint' staan.
Blueprint 11 november 2019 13:25
Is Noord-Frankrijk door de Benelux geannexeerd? Top!
Blueprint 11 november 2019 13:26
Dan had Tirreno-Adriatico weer uit de titel gemoeten. Het is prima zo.
lodjan 11 november 2019 13:53
Voorlopig programma Mathieu van der Poel in 2020
flag-it Strade Bianche
flag-it Tirreno-Adriatico
flag-it Milaan-San Remo
flag-be Gent-Wevelgem
flag-be Dwars door Vlaanderen
flag-be Ronde van Vlaanderen
flag-fr Parijs-Roubaix
flag-be Brabantse Pijl

[www.wielerflits.nl]
ton duk 11 november 2019 14:30
Dit wordt toch weer anders kijken naar Milaan- San Remo voor Ton DUK
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/11/2019 14:31 door ton duk.
Fcdh 11 november 2019 16:23
Afgaande op de Mathieu van afgelopen seizoen op de Tirreno na allemaal wedstrijden die hij kan winnen.
Vraag me vooral af wat er van de 4kg gewichtsverlies tot Tokyo terecht gaat komen in relatie tot explosiviteit en klimmers benen.
Wat ik van de berichtgeving begrijp is hij er nu zo'n 2 kwijt en zit die rond de 75kg nu.
Zal het er ooit van komen dat hij zich gaat toeleggen om ronderenner te worden en rond de 70kg gaat wegen?
Eddy Veen 11 november 2019 16:34
Dat wordt genieten komend jaar, hopelijk ook van de vandaag (29-)jarige Dumoulin. Gefeliciteerd! Deze week heb ik nog eens de laatste veertig kilometer van de Amstel Gold Race bekeken. Doen jullie dat nog wel eens?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/11/2019 16:36 door Eddy Veen.
Curzio 11 november 2019 17:41
Dat is zo. Ik denk trouwens serieus dat hij topfavoriet is in Strade Bianche en ook in Parijs-Roubaix en Vlaanderen. Milaan-Sanremo is nog even afwachten qua afstand maar hoort hij ook bij de favorieten. Dus ja, laat maar komen.
veluweracer 11 november 2019 19:13
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit wordt toch weer anders kijken naar Milaan- San
> Remo voor Ton DUK
> gr

Dat zal vast zijn omdat de winnaar al bekend is voor de start. Het is dan vooral wachten op dat moment dat hij aangaat op de Turchino, Berta, Cipressa of Poggio.
Eddy Veen 11 november 2019 19:42
Als Evenepoel weer een stap zet, zal dat toch een geduchte mededinger worden.
Horsie is back 11 november 2019 21:18
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat wordt genieten komend jaar, hopelijk ook van
> de vandaag (29-)jarige Dumoulin. Gefeliciteerd!
> Deze week heb ik nog eens de laatste veertig
> kilometer van de Amstel Gold Race bekeken. Doen
> jullie dat nog wel eens?

Nee, Eddy. Horsie heeft dezer dagen zo ongeveer zo'n 40 pagina's op Let's run doorgeworsteld over de lotgevallen van Mary Cain, een voormalig tienerwonder.
Een verschrikkelijk drama over wat nu naar buiten komt als de destructie van een jong meisjeslichaam op basis van under-fuelling (komt ook veel bij wielrenners voor) en een ernstige verstoring van lichamelijke aangelegenheden, waarover mannen zich nooit druk hoeven te maken, tenzij ze een vriendin of vrouw hebben natuurlijk.
Horsie is back 11 november 2019 21:41
Fcdh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Afgaande op de Mathieu van afgelopen seizoen op de Tirreno na allemaal wedstrijden die hij kan winnen.
> Vraag me vooral af wat er van de 4kg gewichtsverlies tot Tokyo terecht gaat komen in relatie tot explosiviteit en klimmers benen.
> Wat ik van de berichtgeving begrijp is hij er nu zo'n 2 kwijt en zit die rond de 75kg nu.
> Zal het er ooit van komen dat hij zich gaat toeleggen om ronderenner te worden en rond de 70kg gaat wegen?

Waarschijnlijk is hij nu pas de 2 kg kwijt die hij weer was aangekomen. Maar als Mathieu wil, dan kan hij best wat extra vet gedoseerd kwijtraken.
Wel eens gelezen, dat Chris Boardman in slechts 8 uur in de vetverbrandingszone (voor hem hartslag van 120 tot 140) één kilo vet kon kwijtspelen.
Een ritje van 56,375 km daarentegen leverde hem weinig op, omdat voornamelijk onder de anaerobe drempel gereden moest worden op suikers.

Disclaimer: De hobby wielrenners moeten dagen rijden om hetzelfde effect te bereiken. Verschil moet er wezen. Maar er zijn natuurlijk ook diëtisten en rozijnenwegers.
Tjappie2 11 november 2019 23:07
Als ik moet gokken lijkt Strade Bianche de koers die hem het minst ligt. In de andere koersen doet ie mee met de top en moet ie hopen dat er geen pure sprinter aan het staartje van de groep hangt.
Eddy Veen 12 november 2019 13:23
Dan begrijp ik dat MVDP het moet afleggenwinking smiley
El Chaba 12 november 2019 13:33
En wie weet ga je dan wel van wielrennen houden.
ton duk 12 november 2019 13:35
Met dank aan Mollema in Lombardije staat voor DUK alleen M-SR nog bovenaan op zijn verlanglijstje TE WINNEN KLASSIEKERS/MONUMENTEN
De laatste decennia hadden we geen kanshebbers en hoogstens verre outsiders...
Met MvdP verandert dat terdege en dat dan zowat in elke koers
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/11/2019 13:36 door ton duk.
El Chaba 18 november 2019 16:47
Jij gelooft in de kracht van herhaling?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen