Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Boefje Mollema smiling smiley

Gepost door ton duk 
ton duk 12 november 2019 15:32
Winnen = Winnen denkt onze Bauke !
[www.bd.nl]
gr
opoeepo 12 november 2019 17:50
In Lombardije was het: "Ik ga even pissen". En nu dit weer.
Cyclad58 12 november 2019 18:41
Prima toch, niets mis mee. Dat Woods daar in trapt is de fout van Woods, hij heeft dan de route niet goed bestudeerd (of kan niet tellen)
veluweracer 12 november 2019 18:48
Hij begint al een oude vos te worden. Dit is wel een originele streek om je tegenstander een loer te draaien.
jonglins 12 november 2019 18:54
Matennaaier. Ik zou er niet trots op zijn als ik hem was.
Cyclad58 12 november 2019 19:00
Ik vind dit geen matennaaier. Iedere renner moet het parkoers kennen. Mollema wist het ook, dus waarom Woods niet?
Eindhovuh 12 november 2019 19:05
Als het andersom was geweest waren er vast een aantal mensen geweest die hier hem een matennaaier hadden genoemd.
Nu is het een boefje.
Duclos Lassalle was een lul, Kneteman een held.
Ach zo werkt het.
Tinuz 12 november 2019 19:12
Mollema werd eindelijk coureur in het najaar van 2019. thumbs up
Orakel 12 november 2019 21:59
Is Woods ook doof en hoorde hij de bel niet? Raar verhaal...
Siem 13 november 2019 10:15
Mollema die er volgend jaar 4km vóór Roche aux Faucons tussenuit muist terwijl de overige favorieten naar elkaar kijken. Op de laatste klim houdt hij stand en komt 20 seconden voor Alaphillipe en Woods boven die zich naar beneden storten. In Luik is het gat echter nog steeds 12 seconden en de snellere Alaphillipe geeft de kop af aan Woods, die natuurlijk niet over hoeft te nemen. Woods neemt echter volle bak over en brengt de Fransman in de laatste kilometer tot aan het wiel van Mollema. Vervolgens maakt Alaphillipe het in de sprint af, voor Woods. Mollema wordt derde.

Toch mooi de Japan Cup gewonnen...
Cecchini 13 november 2019 10:20
Ik wou dat ik zoveel fantasie had.
Orakel 13 november 2019 10:24
Ik denk dat Woods voornamelijk voor zichzelf rijdt, niet tegen iemand anders.
Luijt 13 november 2019 12:14
Mooi bericht! Dit soort acties dicht je eerder een Nibali toe.
Nederlanders zijn er normaal gesproken vooral goed in om zich te laten foppen. Maar inderdaad, alleen Angelsaksische sporters zijn misschien nog vaker de klos.
Goed om te vernemen dat Bauke zich ook van dit soort acties bedient, als het tenminste op waarheid berust dit verhaal.
Zou wel graag ook Bauke's kant van het verhaal horen.
Cyclad58 13 november 2019 12:27
Arsimo 13 november 2019 14:14
Prachtig toch, klasse van Mollema. Als iemand dit zou doen in een jongeren- of amateurkoersje zou ik het veroordelen, bij de profs hoort dit er gewoon bij.
Tjappie2 13 november 2019 15:00
In de Japan Cup nota bene. Wat een treurigheid. Het zal vast komen doordat ik niet over een topsportmentaliteit beschik maar ik zou op zo'n manier een b-koersje niet willen winnen.
Cecchini 13 november 2019 15:11
Ik benieuwd naar jouw palmares ?
Meneer 60% 13 november 2019 15:26
Volgens mij gaat Woods die sprint gewoon aan. Of ben ik nou blind. Ik vind het een vaag verhaal, maar als het klopt vind ik het eerder slim dan gemeen van Mollema.
Tjappie2 13 november 2019 16:05
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik benieuwd naar jouw palmares ?

Ik heb geen palmares.

Maar een renner met een erelijst als die van Mollema kan toch gewoon "man tegen man" voor een overwinning rijden?

Overigens denk ik nog steeds dat dit een opgeklopt verhaal is. Ik vind het in elk geval niets voor een renner met het karakter van Mollema.
Eindhovuh 13 november 2019 17:16
Het karakter van Mollema? Wat weet jij van zijn karakter?
Ik ben fan van de renner Mollema. Maar van de mensen die hem wel persoonlijk hebben meegemaakt begrijp ik dat Mollema een einzelganger is die zich nul gelegen laat liggen aan teamgenoten of andere coureurs. Dat is zijn goed recht hoor, maar ik vind deze actie juist wel bij zijn karakter passen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/11/2019 17:17 door Eindhovuh.
Tjappie2 13 november 2019 17:24
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het karakter van Mollema? Wat weet jij van zijn
> karakter?

Ik maak een inschatting - net als jij - van het karakter van Mollema op basis van hoe hij zich presenteert. Ik ken hem niet persoonlijk.

> Ik ben fan van de renner Mollema. Maar van de
> mensen die hem wel persoonlijk hebben meegemaakt
> begrijp ik dat Mollema een einzelganger is die
> zich nul gelegen laat liggen aan teamgenoten of
> andere coureurs.

Precies. Zo komt hij op mij ook over. Mollema doet gewoon wat hij zelf het beste vindt en zegt dat rechtuit. Daarom vind ik een (naar mijn mening) achterbakse actie als waar het nu over gaat niet echt te rijmen met dat rechttoe-rechtaan-beeld dat ik in elk geval van Mollema heb.

>Dat is zijn goed recht hoor, maar
> ik vind deze actie juist wel bij zijn karakter
> passen.

Ik dus niet, zoals ik hierboven aangeef.
Eindhovuh 13 november 2019 17:28
Ik ken een paar een aantal mensen goed die wel persoonlijk veel met hem gewerkt hebben. Als het op bijvoorbeeld geld aankomt is Mollema zeer zelfbewust en egoïstisch.(delen van premies e.d. bijvoorbeeld). Daar is niet per se iets mis mee, maar ik kan deze actie daar prima mee rijmen.
Tjappie2 13 november 2019 17:38
Ok, dat kan: dan schatten we beiden de situatie anders in.
Juist het voorbeeld van het niet willen delen van premies e.d. sterkt mij in de mening dat Mollema gewoon recht voor z'n raap is.

Generaliserend: ik vind het 'vermeende feit' winking smiley niet passen bij de gemiddelde Fries/Groninger. Maar goed, misschien is Mollema niet het gemiddelde, of ik schat het verkeerd in. Dat maakt verder ook niet zo veel uit.
Horsie is back 13 november 2019 17:42
Begrijpt Horsie het nu goed? Werd hier de fabel van La Fontaine opgevoerd? Dat van de slijmbal vos en een ijdele raaf.
Eqquipo 13 november 2019 17:51
Komend jaar in juli bij de start van de laatste etappe "Parijs is nog ver" eens proberen.
Frederik D. 13 november 2019 18:52
Ze zitten daar samen zich bijna kapot te rijden en dan vraagt de één aan de ander: hoe ver is het nog? In een fractie van een seconde flapt de ander eruit: er is nog een hele ronde. En denkt: domoor. Deen en dander. Ik doe mijn boodschappen bij Dander, niet bij Deen.
tvm 13 november 2019 23:19
Mijn vermoeden:
Links georiënteerde mensen kunnen de actie van Mollema niet zo goed waarderen, rechts daarentegen wel.
Tinuz 13 november 2019 23:35
Moraalridders moet je niet vertrouwen. Wist ik al heel jong.

En, ach, Mollema zal zelf ook niet een heilige zijn, maar een kleine list zoals in dit geval kan ik wel waarderen. Als het überhaupt zo is verlopen dan toch.
Tjappie2 14 november 2019 00:16
tvm Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mijn vermoeden:
> Links georiënteerde mensen kunnen de actie van
> Mollema niet zo goed waarderen, rechts daarentegen
> wel.

Ik denk dat het andersom is. Menigeen zal de overeenkomsten zien tussen de wielrenlist en de manier van politiek bedrijven van de PvdA grinning smiley
Nelis! 14 november 2019 01:25
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> tvm Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Mijn vermoeden:
> > Links georiënteerde mensen kunnen de actie van
> > Mollema niet zo goed waarderen, rechts
> daarentegen
> > wel.
>
> Ik denk dat het andersom is. Menigeen zal de
> overeenkomsten zien tussen de wielrenlist en de
> manier van politiek bedrijven van de PvdA grinning smiley


Ik zie het eerder als een VVD-streek.
Overigens kan ik de actie wel waarderen en ben ik redelijk links.
Eindhovuh 14 november 2019 09:06
Hij nam wel verantwoording dus we moeten het niet zoeken bij de pvv, sp of groenlinks. spinning smiley sticking its tongue out
Clavan 14 november 2019 10:34
Hoorde ik hier nu iemand roepen dat de PvdA een linkse partij is?
Cecchini 14 november 2019 10:52
God krijgen we dit weer.
Frederik D. 14 november 2019 10:54
Redelijk links is beter dan onredelijk links zoals Groen Links.
Tjappie2 14 november 2019 11:07
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hij nam wel verantwoording dus we moeten het niet
> zoeken bij de pvv, sp of groenlinks. spinning smiley sticking its tongue out

smiling bouncing smiley thumbs up
Aerts 14 november 2019 12:21
Is zelfs hier een vermoeiende 'joop' discussie bezig....
Zelfs de NSDAP had een links karakter, dus links en rechts bestaat voor mij niet.
De partijen weten het zelf ook niet meer. Groenlinks wil de 'arbeiderklasse' op kosten jagen met onzinnige regels. Wilders komt juist op voor deze mensen en wil de pensioenleeftijd omlaag brengen zodat deze ook nog van hun 'ouwe dag' kunnen genieten.

Ik vind trouwens dat Woods beter had moeten opletten. Maar zelf had ik niet gelogen, omdat ik altijd wil winnen omdat ik de beste ben(tenzij Valverde of #zegetrein mijn tegenstanders zijn uiteraard, dan is alles geoorloofd).
Eindhovuh 14 november 2019 14:00
Ik ben tegen polarisatie. En dat is in de huidige tijd lastig.
MarkV 14 november 2019 14:03
De beste is iets anders dan de sterkste, wielrennen is gelukkig meer dan alleen kijken wie het hardste kan fietsen.
Tjappie2 14 november 2019 14:28
Mee eens. Meeste baanonderdelen afschaffen wat mij betreft. Tijdritten ook.
opoeepo 14 november 2019 14:36
God, wat mis ik Jan Schaefer.
Luijt 14 november 2019 15:08
Heeft Bauke al gereageerd op dit gejank van EF?
lodjan 29 november 2019 18:11
Bauke ontkent.
Luijt 30 november 2019 09:42
Luijt 30 november 2019 11:38
Fijn interview met Bauke in het parool vandaag. Oa over lulverhaal Woods en zijn niet al te beste verhouding met Gesink. Dank aan Zonneveld en Van Warmwerdam!
lodjan 30 november 2019 12:42
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen