Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Poulidor overleden

Gepost door Clavan 
Clavan 13 november 2019 09:43
Raymond Poulidor op 83-jarige leeftijd overleden
Raymond Poulidor is op 83-jarige leeftijd overleden. De 83-jarige Fransman lag al sinds oktober in het ziekenhuis. Poulidor is ook de opa van Mathieu van der Poel.

Sportredactie 13-11-19, 09:40
Poulidor werd drie keer tweede in de Tour de France en pakte zeven etappezeges. In 1964 won hij de Vuelta en tien jaar later werd hij tweede op het WK.
Eddy Veen 13 november 2019 10:18
Jammer, hij genoot altijd zo van de prestaties van zijn kleinzoon. De rest moet hij missen.
Frederik D. 13 november 2019 10:22
Op nu.nl met een ontroerende foto:

nu.nl
Eindhovuh 13 november 2019 10:37
Altijd treurig dit soort nieuws.
Frederik D. 13 november 2019 12:01
De dochter van Poulidor mag ook wel enige aandacht:
Corinne
Ik wens haar en haar familie veel sterkte toe.
Luijt 13 november 2019 12:17
Mooie renner met een mooie naam, en kwam daarbij ook nog over als een lieve man. Veel sterkte voor eenieder die m kende.
El Chaba 13 november 2019 12:36
Heel leuk artikel, thanks!
lodjan 13 november 2019 13:38
Hier sluit ik me bij aan.
Arsimo 13 november 2019 14:16
Triest, jammer. Nu kan hij het niet meemaken dat zijn kleinzoon 59 jaar na hemzelf MSR wint.

Mooie coureur, mooie carriere, mooie oude dag.

R.I.P. Raymond Poulidor.
Cecchini 13 november 2019 15:19


Door Rob Gollin

De Franse oud-wielrenner Raymond Poulidor is overleden op 83-jarige leeftijd. De grootvader van de Nederlandse coureur Mathieu van der Poel genoot de reputatie van ‘eeuwige tweede’. Juist door zijn ongekende – maar in de Tour zelden beloonde – strijdlust was hij populair.

Hij was de afgelopen decennia een vaste bewoner van het Village Départ, de verzameling paviljoenen die in de vertrekplaatsen van de Tour de France wordt opgetrokken. Raymond Poulidor droeg er gewoon de gele trui, het tricot dat hij in zijn bestaan als wielrenner ondanks acht podiumplaatsen – driemaal tweede, vijf keer derde – nooit om de schouders had. Het mocht van sponsor Le Crédit Lyonnais. Als ambassadeur deelde hij handtekeningen uit, ging op de foto met bezoekers en beklom soms het podium. Hij telde dit jaar nog het aantal keer dat hij de ronde meemaakte en kwam uit op 57.

2019 was het dan toch voor het laatst. Nadat de 83-jarige vorige maand in het ziekenhuis werd opgenomen met ernstige vermoeidheidsklachten, overleed afgelopen nacht ‘Poupou’, de eeuwige tweede, de boerenzoon uit het departement Creuse die mede door zijn palmares met die schrijnende leegte bij de Fransen op onvoorwaardelijke sympathie kon rekenen.

Sporttijdschrift Paris Match vroeg lezers in 1991 met wie zij met Kerst het liefst wilden dineren. Poulidor won, nog voor de paus en de acteurs Alain Delon en Catherine Deneuve. Als de van trots glimmende opa van Mathieu van der Poel – de van het talent bulkende zoon van dochter Corinne en schoonzoon Adrie – kwam er nog een dimensie bij: hij won ook nog eens aan vertedering.

Hij had de pech dat hij in zijn carrière telkens op nog grotere namen stuitte. Eerst was het landgenoot Jacques Anquetil die hem het leven zuur maakte, daarna diende zich de Kannibaal uit België aan, Eddy Merckx.

In 1964 was hij bij zijn derde deelname aan de Tour het dichtst bij de eindzege. In de etappe naar de Puy de Dôme speelde zich een duel af met geletruidrager Anquetil dat nog altijd als de belangrijkste krachtmeting in het Franse wielrennen geldt. Zij aan zij reden ze de flanken van de vulkaan op, elkaar geen duimbreed toegevend. Naar schatting een half miljoen toeschouwers verdrongen elkaar op de helling, veel Anquetilistes maar nog meer Poulidorianen. Soms raakten de renners elkaar met de schouder – beiden konden zich het later niet meer herinneren. Het bewustzijn was vernauwd.

Het was meer dan een sportwedstrijd. Anquetil, vooral rijdend op berekening, met de tijdrit vaak als beslissend wapen, was de blonde aristocraat, met meer het aura van een filmster dan dat van een renner, vooral geliefd bij de elite. Poulidor, de volle donkere kuif verborgen onder een pet, was de drieste aanvaller en de held van de kleine luiden, van La France profonde, het Frankrijk buiten Parijs.

Pas op negenhonderd meter van het einde reed Poulidor weg, hij had te laat door dat zijn rivaal er volledig doorheen zat. De marge op de eindstreep slonk van 56 seconden naar 14 seconden. ‘Monsieur Chrono’ zou in de afsluitende tijdrit dan toch het verschil uitbouwen naar 55 seconden – niet eerder in de geschiedenis van de Tour zaten de nummers 1 en 2 zo dicht op elkaar.
Maar sindsdien was het beste eraf: het was zijn laatste in de reeks van vijf zeges. Poulidor fietste door tot zijn 40ste. Zijn laatste deelname in 1976 mondde uit op een derde plek, achter winnaar Lucien van Impe en Joop Zoetemelk. Het is de Nederlander die, naast zijn winst in 1980, met zes keer het een-na-hoogste podium in Parijs eigenlijk meer recht heeft op de titel van eeuwige tweede.

Poulidor begon met fietsen tijdens wedstrijdjes op de jaarmarkten in de dorpen rondom de boerderij van zijn ouders in het gehucht Masbaraud-Mérignat. Het prijzengeld ging naar het gezin. Op zijn 14de ging hij niet langer naar school, de grond was schraal, er moest worden gewerkt. Hij was 17 toen hij zich aansloot bij een club. Zijn boerenafkomst was de concurrenten niet ontgaan. Als hij weer eens won, sneerden ze dat ‘Pouli weer een koe kan kopen’.

In 1960 tekende hij een profcontract bij Mercier, de ploeg die hij zijn hele carrière trouw zou blijven. Het jaar daarop won hij Milaan-San Remo en werd hij nationaal kampioen, hoewel titelverdediger Jean Stablinski hem nog bij het shirt wilde grijpen toen hij hem voorbijging.

In 1962 was er de eerste zege in een Touretappe en een derde plek in Parijs, in 1964 de eindzege in de Ronde van Spanje. Er volgden later meer zeges, etappes in de Tour en het eindklassement van de Dauphiné Libéré, maar vanaf het gevecht op de Puy de Dôme waren het vooral zijn verloren slagen met Anquetil en Merckx die zijn prestaties kleurden. Hij ging er niet gebukt onder. Op de vraag of hij ervan baalde dat zij zijn succes in de weg hebben gestaan, antwoordde hij: ‘Integendeel. Ik ben er trots op dat ik zulke uitzonderlijke renners heb kunnen dwarsbomen en soms zelfs heb kunnen verslaan.’

Anquetil had soms moeite met de populariteit van de verliezer. Zelfs zijn dochtertje vroeg hem om een pet waarop ‘Poupou’ stond. Hij probeerde zijn rivaal met zwarte humor toch op zijn plaats te wijzen. Toen bij hem in 1987 maagkanker werd geconstateerd, zei hij in een laatste ontmoeting met Poulidor dat hij hem op weg naar het einde toch weer te vlug af was. ‘Je wordt weer tweede.’ Het gat zou uiteindelijk 32 jaar bedragen.
opoeepo 13 november 2019 23:45
Á bientôt, Poupou.

Op Sporza staat een mooi overzicht:

[sporza.be]
Luijt 14 november 2019 11:09
Dat doen ze goed die Belgen. Kom daar bij ons maar eens om, een beetje behoorlijke waardering en verering voor sportvedetten#Auke Kok..
Cecchini 14 november 2019 11:23
Was wel Nederlands beste voetballer ooit die Cruijff, maar ik vond het ook altijd een vervelende zak met al zijn conflicten. Vraag maar eens aan Jan van Beveren (is jammergenoeg veel te vroeg overleden) en Willy van der Kuijlen. Twee WK finales met Jan Jongbloed in het doel hebben ons 2 wereldtitels gekost, omdat de beste keeper die Nederland ooit gehad heeft door de Verlosser niet gepruimd werd.
Andere Peter 15 november 2019 11:06
Sjonge, na 45 jaar even je punt maken over de ruggen van twéé overleden legendes.

Van Beveren had zonder meer de meeste klasse van de keepers van zijn generatie. Maar je vergeet hier voor het gemak dat hij ook niet het makkelijkste karakter had. NL had in die jaren op een eigenzinnige manier succes door een eigenzinnige voetbalvisie heel ver door te trekken. De Van der Kerkhoffs bleven wel, zij pasten zich aan die visie aan. Van Beveren ging ook niet vanaf 1971 trainen om een meer meevoetballende keeper te worden, hè?

Van Hanegem, Jansen, Rensenbrink, ze sprongen ook niet op de bres voor Van Beveren. Nadat Cruijff stopte (1978 bedoel ik), keerde de 30-jarige Van Beveren ook nooit meer terug in Oranje. Dat zegt ook iets.

Het in het persoonlijke trekken van dat voetbalinhoudelijke conflict Van Beveren/Cruijff is in mijn ogen een slachtofferrol die vooral in naar binnen gekeerde Eindhovense kringen voorkomt.
Andere Peter 15 november 2019 11:12
Eens. Het hoeft geen hagiografie te zijn. Maar wie 3 jaar schrijft aan een biografie mag wel iets verder komen dan een chronologische knipselmap van overwegend reeds bekende verhalen.

Wie het een beetje heeft gevolgd, beseft Cruijff veel gaf aan zijn Foundation en niet andersom. Die sneer over dat jaarlijkse miljoen lijkt mij onzin (mogelijk wel journalistiek correct omdat die mensen dat echt beweren).
Meneer 60% 15 november 2019 11:26
Zit zeker wat in. Maar omgekeerd is de verering van Cruyff als een smetteloze Messias, zoals die vooral in naar binnen gekeerde Amsterdamse en Catalaanse kringen voorkomt, ook totaal onterecht. Uitmuntende voetballer, moeilijke man. De voetbalwereld is natuurlijk een heel rauw wereldje, waarin het recht van de sterkste geldt. Dat vrijwel iedereen kamp-Cruyff koos, in plaats van kamp Van Beveren/Van der Kuilen, wil niet per se zeggen dat Cruyff het gelijk aan zijn zijde had. Maar simpelweg dat dat gewoon een slimmer kamp was om bij te behoren. Cruyff was, ook in combinatie met zijn schoonvader, natuurlijk extreem machtig.

Ik houd er wel van dat wij hier in Nederland niet zo aan onvoorwaardelijke heldenverering doen. Dat zijn toch sprookjes. Iedereen heeft zijn lelijke kant. Die hoef je niet uit te vergroten, maar hoef je ook niet weg te gummen.
Cecchini 15 november 2019 12:09
Cecchini 15 november 2019 12:11
Dat was maar een (niet onbelangrijk voetbal technisch) voorbeeld, maar het zal je niet onbekend zijn, dat Cruijff altijd een man van conflicten was. Wat mij betreft een onaangename man.
Andere Peter 15 november 2019 13:38
Die mening respecteer ik. Ik zie zelf niet wat er kis is met mensen die wel eens een conflictje opzoeken. Het kan een manier zijn om te komen tot resultaten, betrokkenheid, oprechtheid. Ik houd zelf juist helemaal niet van conflictmijdend optreden.
Andere Peter 15 november 2019 13:42
Ik begon met te zeggen: het moet geen hagiografie worden. Ik herken totaal niet het beeld alsof in Amsterdam of in Catalonië alles van Cruijff goed zou worden gevonden. Dat beeld is veel diverser. Daar is wel degelijk al heel lang kritiek.

Soms ook overdreven. Bv tav de relatie met Cor Coster die jij aanhaalt. Begin jaren zeventig werd Cruijff al afgeschilderd als geldwolf. En dat ging om salarissen die nu elke matige eredivisievoetballer heeft. Of om portretrechten. Volkomen normale, gerechtvaardigde en broodnodige professionalisering. Vergeet niet dat Cruijff bij Ajax debuteerde toen de Eredivisie nog geen 10 jaar oud was. Het was nauwelijks nog de amateurstatus ontgroeid. De tijd van sigarenwinkeltjes.

Wel wordt 's mans uniciteit erkend. Als speler, trainer en voetbalwereldverbeteraar. Gary Lineker (door Cruijff bij Barcelona misbruikt als rechtsbuiten en op de bank gezet, hij was net als Van Beveren niet het juiste type, maar hij ging daar anders mee om) verwoordde het treffend: geen enkel ander individu heeft zóveel positieve invloed op het voetbal gehad als Cruijff. Maar wie dat zegt, beweert niet dat de man onfeilbaar was. Dat wordt wel eens slecht begrepen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/11/2019 13:47 door Andere Peter.
Luijt 15 november 2019 14:13
Waar ik het in ieder geval niet mee eens ben is dat het boek van Auke Kok wordt afgedaan als een chronologische knipselkrant.
En over dat miljoen: als Auke daar 3 bronnen voor heeft dan ben ik zeer geneigd hem te geloven.
Het enige punt dat ik wilde maken dat is dat het wel zo aardig zou zijn als er naast de boeken van Auke ook meer boeken zouden verschijnen over de heldendaden van Cruijff, zoals Nico Dijkshoorn leek/lijkt te willen gaan doen. 300 pagina's over de goal tegen Haarlem. Ik kan niet wachten.
Een beetje zoals Pantani geëerd wordt in Italië.
Luijt 15 november 2019 14:24
Ik hoop van harte dat het de foundation en/of de familie niet lukt om het boek van Kok uit de handel te krijgen. Lijkt me ook een kansloze missie trouwens.
Eindhovuh 15 november 2019 14:51
Eens met je beide post hierboven.
Ik denk trouwens dat die rechtszaak er nooit komt, die trekken de keutel in.
opoeepo 15 november 2019 15:03
Kort geding dient nu. Kok geeft hierin nu toe te twijfelen aan het waarheidsgehalte van
zijn bewering, dat Cruijjff geld (1 miljoen per jaar) ontving van zijn Foundation.
Lekker ventje.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/11/2019 16:30 door opoeepo.
El Chaba 15 november 2019 16:29
Niet uit de handel, maar wel een inlegvel met rectificatie. En terecht!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/11/2019 16:30 door El Chaba.
Curzio 15 november 2019 17:36
Dit is toch die biografie die al voordat 'ie geschreven was geplugd werd bij DWDD? Schaamteloos commerciele onderneming. En dan blijkbaar ook maar wat ongefundeerde beweringen doen, vast om de verkoop nog wat verder op te schroeven. Wie hier nog intrapt...
Tinuz 15 november 2019 18:05
Doet me denken aan pseudoloog Rutte met z'n inlegvelletjes.
DWDD is van lager naar nog lager gegleden de afgelopen jaren. Clubje engnekken bij elkaar analoog aan onze regering.
opoeepo 15 november 2019 18:19
Misschien is dit een mooie aanleiding om grondig de bezem
door dat DWDD-kot te halen.
Andere Peter 15 november 2019 21:27
Zeker terecht. En wel degelijk een journalistieke flater van een verder uitstekend journalist.

Drie bronnen, maar als ik het goed begrijp betroffen het drie anonieme brieven. Tsja. Dan moet je meer reactie hebben. Ook als de Foundation en de familie tevoren zeiden niet te willen meewerken. Dan leg je dat nog eens specifiek voor.
Andere Peter 15 november 2019 21:35
Nounounou. In DWDD wordt zo'n beetje elke NL cultuuruiting gepromoot. En mogen boeken een beetje steun hebben? Het is geen vetpot hoor.

Matthijs is natuurlijk een verblinde Cruijfffan en hij maakt daar ook geen geheim van. Een Amsterdamse sportfanaat uit 1960. Noemt Cruijff zijn meeste gewenste gast die hij nooit had. De leeftijdsjaren die de meeste indruk maken op je vorming, vielen voor hem samen met Cruijffs topjaren.
Curzio 16 november 2019 08:58
Het is geen vetpot voor echte boeken, boeken die er toe doen. Literaire fictie met name. Maar dit soort biografieen over sporters of criminelen of andere onzin vindt altijd aftrek. De eerste druk is 65.0000 exemplaren, goedemiddag.
Het ging me er qua DWDD om dat Kok meermaals te gast was om te vertellen over het boek dat hij zou gaan schrijven of schrijvende was.
Frederik D. 16 november 2019 11:04
Wat zullen we pa geven?
Een boek om te lezen.
Maar wat voor een boek ?
opoeepo 16 november 2019 12:39
Wel, ik denk een boek met inlegvel.
Andere Peter 16 november 2019 23:02
Uit de opbrengst moet de uitgever ook 3 jaarsalarissen financieren. Het kost wat hoor. Ik denk ook dat ze wel winst zullen mkaken, maar dat gaat niet vanzelf bij boeken. Ook niet bij een biografie. Dáárom gaat Mok zo nadrukkelijk de boer op.

DWDD heeft aan SBS6, aan het Rijskmuseum, aan Daan Rozengarden, aan een reeks films veel meer tijd gegeven. Het is het bestaansrecht van DWDD: culturele uitingen voor een miljoenenpubliek presenteren.
Luijt 17 november 2019 11:53
Als ze anoniem waren, dan is het bijzonder dat Kok ze betrouwbaar noemde.
Dat inlegvelletje is natuurlijk wel een pyrrusoverwinning.
Luijt 17 november 2019 11:58
"Clubje engnekken". Nou nou.
Persoonlijk vond ik bijvoorbeeld het interview met Auke Kok een uitstekend interview.
Het is tegenwoordig gebruikelijk om dit soort programma's in de linkse hoek te drukken en daarmee dan iets negatiefs uit de drukken. Die mensen zou ik willen vragen eens een keer naar WNL te luisteren of de dagelijkse standaard DSS te lezen.
Koppizoektwachtwoord 17 november 2019 12:23
Mak + Kok = Mok + Kak?
Verder met je eens.
opoeepo 17 november 2019 13:19
Toet, toet. Boing boing.
Kakkie en Mokkie, hopla eruit.
Frederik D. 17 november 2019 19:51
Nou, zo'n Claudia de Breij is toch heel erg eng, dom en volstrekt niet grappig. Dat mens, dat geregeld naast gladjanus Matthijs Nieuwkerk zit, had bijvoorbeeld niet in de gaten dat mevrouw Griet op de Beeck een dikke duim had en bol stond van hysterische clichés. Links populisme is op zijn minst even knettergek als rechts populisme. Verder vind ik jou aangenaam leesbaar, hoor. Maar misschien zou je iets kritischer kunnen zijn op linkse populisten. smiling smiley
El Chaba 18 november 2019 00:02
Dat heb ik afgelopen zaterdag toevallig eens gedaan in de auto naar Breda (WNL luisteren) en daar was een journalist uitgenodigd om over de affaire Kok te praten. Daarin gaf hij weliswaar toe dat Kok juridisch fout zat, maar dat dat slechts één zinnetje in een meer dan 600 blz. tellend boek was, waarna hij de gelegenheid te baat nam om lyrisch enkele passages uit het boek voor te dragen, tenslotte eindigend met de oproep dat iedereen dat boek absoluut moést kopen. Schaamteloze vertoning was het.
De rest van het programma was overigens uitstekende journalistiek.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/11/2019 00:05 door El Chaba.
El Chaba 18 november 2019 00:16
Helemaal niet want in elke volgende druk moet de passage weg worden gelaten en door de landelijke publiciteit op radio en TV over dit kort geding weet zo’n beetje iedereen, die het boek gaat kopen, echt wel dat hij een journalistieke blunder van formaat heeft begaan.

Maar oh ironie, de keerzijde van deze voor hem zwarte bladzijde is dat deze gigantische publiciteit - zelfs al is deze negatief - hem financieel geen windeieren zal leggen, integendeel (zie ook mijn post over het radioprogramma van WNL).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/11/2019 00:17 door El Chaba.
opoeepo 18 november 2019 00:32
Daarom zou minstens 50% van de opbrengst naar de Cruijff Foundation moeten gaan.
ton duk 18 november 2019 07:30
Cecchini 18 november 2019 09:15
Zag ik jou gisteren soms op de tribune bij FC Den Bosch ?
Horsie is back 18 november 2019 13:20
Mag Horsie concluderen, dat niet eerder een topic zo volledig uit zijn rails is gelopen? De enige overeenkomst blijft natuurlijk dat predicaat eeuwige tweede. grinning smiley

Disclaimer: Rails liggen uiteraard ook zo eng naast elkaar.
Tjappie2 18 november 2019 17:57
Nou, nou, dat is niet zo'n aardige opmerking van je, Marcel.
El Chaba 18 november 2019 23:08
Trieste opmerking.
Cecchini 19 november 2019 10:26
Ach als sommige chique prikkers redelijk welopgevoede en redelijk belezen gasten aan praattafels weet te omschrijven als gladjanussen, dom, danwel engnekken, dan mogen de types alla Robert Jensen (lees Tinusz) ook wel eens tegengas krijgen.
ton duk 19 november 2019 11:13
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zag ik jou gisteren soms op de tribune bij FC Den
> Bosch ?

Hoho, dat was ik ...ik zwaaide nog naar uwes
gr
Ulrich A. Boschwitz 19 november 2019 15:39
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat zullen we pa geven?
> Een boek om te lezen.
> Maar wat voor een boek ?

Luijt 20 november 2019 11:33
Omdat Kok geïnterviewd werd?
Matthijs vervangen voor Jensen of zo?
Luijt 20 november 2019 11:47
Waarmee je maar wil zeggen dat het niet meer toegestaan is om te zeggen op de radio of op televisie dat Kok een goed boek heeft geschreven?
Luijt 20 november 2019 11:55
Dank voor het advies en je visie op de mensen die je noemt.
Cecchini 20 november 2019 13:35
Ik heb altijd een enorme bewondering voor je Luijt hoe jij nog rustig kunt blijven bij het gebazel van die types als Frederik D. Tinus Z en El Chaba. Ik wou dat ik iets meer van die zelfbeheersing had.
Nelis! 20 november 2019 21:34
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb altijd een enorme bewondering voor je Luijt
> hoe jij nog rustig kunt blijven bij het gebazel
> van die types als Frederik D. Tinus Z en El Chaba.
> Ik wou dat ik iets meer van die zelfbeheersing
> had.

Ik begrijp inmiddels dat Luijt en Cecch links zijn en Frederik, Tinus en Chaba rechts? Nou, ik ben zelf overwegend links maar merk dat mijn politieke voorkeur niet echt van invloed is op de mate waarin ik prikkers kan waarderen.

Overigens is het wellicht het verstandigste om je niet zo heel erg op te winden om iemand die een radicaal andere mening of wereldbeeld heeft als jij. Niet dat ik mij daar niet aan bezondig, ik kan mij ook enorm storen en boos worden op allerlei type meningen en mensen. Maar de nuance proberen te vinden tussen de meningen en te polderen tussen de mensen, is normaliter het sterkste antwoord voor de maatschappij in het algemeen. Tenzij het malloten zijn zoals mensen die in Nederland de straat op gaan ten gunste van het Turkse totalitaire regime of mensen die in een stadion in Den Bosch denken (als ze dat al kunnen) dat ze een mens met een ander kleurtje dan zijzelf kunnen discrimineren. Dat type mensen, waarvan ik nu slechts twee voorbeelden geef, moet je niet met nuance tegemoet treden.
merijntje mortirolo 21 november 2019 08:16
-
:worshipsmiley:
Luijt 21 november 2019 10:42
Nelis! Schreef:

> Ik begrijp inmiddels dat Luijt en Cecch links zijn
> en Frederik, Tinus en Chaba rechts?

Des uitdrukkelijk neen!

Zoals iemand die ik zeer hoog had zitten (hij is helaas dood) al zei:

"ik ben van m'n geloof gevallen, maar wel van het ware geloof!"
ton duk 21 november 2019 11:31
Oh sorry, het OM heeft mijn beweging uiteindelijk gezien als een wegwerpgebaar
Waarvan akte
gr
Ulrich A. Boschwitz 24 november 2019 07:55
Leven de opa en oma van Mathieu en David van vaders kant nog wel?
merijntje mortirolo 24 november 2019 07:56
Eddy Veen 24 november 2019 10:49
Oom Jacques in elk geval wel.
Horsie is back 26 november 2019 13:51
In 1966 meldde Poulidor zonder morren zich als eerste bij de allereerste dopingcontrole in de geschiedenis van de Tour en hield zich de dag erop ook afzijdig van de protesten hiertegen. Mathieu heeft het dna van een eeuwige tweede, maar hij wint wel vaak.

Aldus de column Rouwen door te toveren van een bijna tijdgenoot van Poulidor.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen