Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour of Fuzhou (2.1)

Gepost door lodjan 
lodjan 17 november 2019 10:54
Startlijst: [www.procyclingstats.com]

De dopingvriendjes Davidenok en Fedosseyev zetten de
Tour of Fuzhou naar hun hand. Dat zorgt voor gemengde gevoelens in het peloton:

Peloton.BY@Pelotonby

Davidenok and Fedosseyeev both previously banned for doping, destroyed everyone at #TourofFuzhou with almost a minute advantage. They had no any serious results before this season. Everyone can make conclusions by himself.

5 years ago @rusty_woods said rights things about these riders, but serious conclusions were not made. Hopefully, smth will be changed, as it demotivates many young riders at this race. And such riders show them the dark way to the wins. [cyclingtips.com] … #TourofFuzhou [twitter.com] …

Canadian pro Woods blasts Astana rider Davidenok over Qinghai Lake dominance and doping | Cycling...

The reactions of cycling fans and the media to the spate of Astana-team positives have been clear to those following the news on twitter and in reports, but another group which has been more affected...

cyclingtips.com



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2019 11:03 door lodjan.
lodjan 17 november 2019 11:11
In zo'n Chinese koers met flink prijzengeld loont het dus om te dopen. Je krijgt je prijzengeld na afloop meteen mee zonder het resultaat van de dopingcontrole af te wachten.
Leon 17 november 2019 13:54
Wat een huilverhaal ineens, Lodjan, te weinig sambal gegeten?

Die positieve tests van Davidenok en Fedoseyev dateren uit 2014, en was voor een zelfde type middel waar Europese renners die in China positief testen altijd op vrij gesproken worden wegens voedselcontaminatie. Sinds 2016 heeft met name Davidenok alweer tientallen koersen gereden, mét controles waarbij geen dopinggebruik is aangetoond, en hij dus het prijzengeld terecht mocht houden.


Hoe zit het eigenlijk met de controles in die Afrikaanse koersen lodjan? Of zou het daar teveel opvallen om te dopen wegens het lage algemene niveau?
lodjan 17 november 2019 14:47
Ik ventileer hier de sfeer die ik op Twitter proef.

Voor de Afrikaanse koersen is het niveau dermate laag dat doping niet nodig is, al had David van Eerd het wel nodig om mee te komen.

[www.google.nl]

[www.google.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2019 15:05 door lodjan.
Frederik D. 17 november 2019 19:56
Het hele peloton behoort af te stappen uit solidariteit met Hong Kong. Vanavond geen Chinees op mijn bord.
opoeepo 18 november 2019 00:34
Dan is er tenminste één Lucky Chinaman.
lodjan 18 november 2019 09:27
Top 10 of stage 2:
1. Townsend, 2. Quick, 3. Page, 4. A. Smirnov, 5. Kononenko, 6. Looij, 7. Peng, 8. Feng, 9. Zhang, 10. Bold.
D, Marrage 18 november 2019 11:22
Bedankt Robert, ga ik zéker doen!!!
El Chaba 18 november 2019 12:32
Ik zie totaal niet in wat een laag of lager niveau met doping te maken heeft. Het gebeurt op alle niveaus hoor, zelfs bij de amateurs en de junioren.
Eindhovuh 18 november 2019 13:15
Ik vond jouw post helemaal niet vreemd.
Die mannen in zo'n peloton weten best wat er speelt. Dat ze dat zo openlijk uitten zegt mij genoeg.
lodjan 18 november 2019 14:35
Reactie op Leon?
veluweracer 18 november 2019 17:45
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zie totaal niet in wat een laag of lager niveau
> met doping te maken heeft. Het gebeurt op alle
> niveaus hoor, zelfs bij de amateurs en de
> junioren.

Betalen prof's hun doping zelf of betaalt Patrick altijd alles?
Frederik D. 18 november 2019 18:55
Iedereen gaat het doen. Onder voorwaarde dat die Roberto ons niet meer lastig valt. Maar Nigeriaanse oplichters houden zich niet aan afspraken. Toch? Ik denk dat een biostabiel een betere investering is. Halleluja. En wat te denken van de aliententakels van Robbert van den Broeke? Goedgekeurd door Jomanda. Ik verbrand genen, jij verbrandt genen ...
TdJ 19 november 2019 07:51
Ivar Slik wint de derde etappe!
lodjan 19 november 2019 08:08
smileys with beer

Vijf man blijven het peloton voor. Hier de beelden: [twitter.com]

#110
El Chaba 19 november 2019 16:01
Nee, op jou.
Leon stelt een vraag en jij beantwoordt 'm toch min of meer bevestigend? Of lees ik het wellicht verkeerd?
lodjan 19 november 2019 16:12
Misschien heb ik Leon verkeerd gelezen of begrepen. Ik dacht dat het een retorische vraag was.
lodjan 20 november 2019 07:57
Rory Townsend wint na de 2e ook de 4e etappe.

Hij kwam solo over de meet na een aanval in de laatste km.
lodjan 21 november 2019 08:38
De Rus Gonov wint na (weer) een late aanval.

Beelden: [twitter.com]
lodjan 22 november 2019 07:50
Leuk, de Mongool Jambaljamts Sainbayar wint de 6e etappe met finish bergop. Jeen de Jong wordt 10e. De Kazakken eindigen ook in de top 10 en blijven 1 en 2 in het klassement.
El Chaba 22 november 2019 09:08
Leuk, ja!
De eerste profzege van een Mongool ooit?
merijntje mortirolo 22 november 2019 09:30
-
Ik voorzie duizenden inkoppertjes.
El Chaba 22 november 2019 09:32
Ex-prikker Oelan-Bator zal in ieder geval een gat in de lucht springen.
ton duk 22 november 2019 10:11
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> -
> Ik voorzie duizenden inkoppertjes.

eentje dan...
[www.procyclingstats.com]

gr
merijntje mortirolo 22 november 2019 11:17
lodjan 22 november 2019 11:29
Nee hoor, alleen al dit jaar won Maral-Erdene Batmunkh 2 etappes waarvan één op 2.1 niveau.
lodjan 22 november 2019 18:22
Joseph Areruya rijdt een erg aanvallende ronde, maar meer dan een hoge positie in het bergklassement levert het hem nog niet op. [twitter.com]
Brieske 24 november 2019 13:11
Hear hear. Syndroom van Dijk
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen