Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Valverde rijdt wel de tour van 2020

Gepost door Luijt 
Luijt 20 november 2019 11:59
Van Wielerrevue.nl

Alejandro Valverde is van plan komend jaar de Tour de France uit te rijden en zes dagen later de Olympische Wegwedstrijd te rijden. Volgens zijn ploegleider Unzué is het geen ideale voorbereiding, maar moet het geen probleem vormen voor de Spanjaard.

Unzué geeft aan dat het tijdverschil wel een rol gaat spelen. Het peloton finisht immers op zondagavond op de Champs-Élysées, waardoor de renners pas op maandagochtend naar Tokio kunnen fietsen. De 64-jarige ploegleider benoemt dat de vlucht 12 uur duurt, waardoor de renners dinsdagochtend in Japan arriveren. De wegwedstrijd is op zaterdag, waardoor ze weinig tijd hebben om zich voor te bereiden.

"21 dagen lang de Tour rijden is niet de perfecte voorbereiding. De renners die op dinsdag in Tokio arriveren hebben geen tijd om zich aan te passen aan het tijdsverschil of de temperatuur. Toch denk ik dat dit voor Alejandro geen probleem is. We proberen zo goed mogelijk uit de Tour te komen."

Het zou voor Valverde de negende keer zijn dat hij aan de start verschijnt van de grootste wielerronde van het jaar. Concurrenten en mede-favorieten voor een Olympische plak Vincenzo Nibali en Romain Bardet lieten al weten geen Tour de France te rijden, maar de Giro d'Italia te verkiezen.
Luijt 20 november 2019 12:06
In een poging de focus weer even te krijgen waar deze behoort te zijn: een bericht over een wielrenner en diens plannen voor komend seizoen.

Valverde rijdt de tour wel, althans dat zegt zijn van links populistische sympathieën verdachte ploegleider Unzué. Even wachten dus of het wel echt waar is.

Als het waar is, dan is het goed nieuws. Het meedoen van Valverde geeft een touroverwinning van Tom extra cachet.
Horsie is back 20 november 2019 12:52
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> In een poging de focus weer even te krijgen waar
> deze behoort te zijn: een bericht over een
> wielrenner en diens plannen voor komend seizoen.
>
> Valverde rijdt de tour wel, althans dat zegt zijn
> van links populistische sympathieën verdachte
> ploegleider Unzué. Even wachten dus of het wel
> echt waar is.
>
> Als het waar is, dan is het goed nieuws. Het
> meedoen van Valverde geeft een touroverwinning van
> Tom extra cachet.

Horsie moet ineens weer aan Stealers Wheel denken.
Positief is dan weer wel, dat Luijt zich niks aantrekt van het door Prikdude verspreid inside geruchtje, dat Tom niet meer op niveau komt.
Eindhovuh 20 november 2019 13:51
Valverde is een wereldcoureur geweest. Maar de sleet zal er toch wel opkomen?
Ik denk niet dat hij top 5 gaat rijden in de tour.
Dumoulin zijn cachet komt van het verslaan van de Colombianen en die skivlieger.
Cecchini 20 november 2019 14:00
De 3 musketiers (Tinus, Chaba en Frederik) zitten alweer in de starthouding
veluweracer 20 november 2019 16:46
Ik vermoed dat Valverde op dit moment wel dé renner is die door de rest van het peloton het minste vertrouwd wordt wat betreft het "clean" zijn. Na zoveel jaren doperen met je dokter weet je precies wat wel en niet kan. Ik zal blij zijn als deze rascrimineel de koers vaarwel gaat zeggen.
Eindhovuh 20 november 2019 16:59
Rascrimineel? Radicaliseer jij niet een beetje?
Cecchini 20 november 2019 17:03
Zo rascrimineel, je durft wel. Een Scorcese film waardig.
Tjappie2 20 november 2019 17:24
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zal blij zijn
> als deze rascrimineel de koers vaarwel gaat
> zeggen.

Het zal zonder twijfel aan mijn beperkte voorstellingsvermogen liggen, maar ik zit altijd in opperste verbazing naar dit soort opmerkingen te kijken.
De zwarte trui 20 november 2019 17:31
Straffe kost! In 12 uur tijd van Parijs naar Tokio fietsen.
opoeepo 20 november 2019 18:12
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zo rascrimineel, je durft wel. Een Scorcese film
> waardig.


Dan houden we het toch gewoon op: 'El Gran Tramposo'.
veluweracer 20 november 2019 18:13
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ik zal blij zijn
> > als deze rascrimineel de koers vaarwel gaat
> > zeggen.
>
> Het zal zonder twijfel aan mijn beperkte
> voorstellingsvermogen liggen, maar ik zit altijd
> in opperste verbazing naar dit soort opmerkingen
> te kijken.

Een gebrek aan intuïtie zou ook nog een reden kunnen zijn.
veluweracer 20 november 2019 18:18
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Straffe kost! In 12 uur tijd van Parijs naar Tokio
> fietsen.


Mwoah, gisteren nog gedaan. Niks bijzonders aan.
Tjappie2 20 november 2019 18:53
Dat zou kunnen. Maar ik vermoed dat het vooral te maken heeft met een verschil van inzicht over welke handelingen er onder het begrip "misdaad" geschaard moeten worden.
Eqquipo 21 november 2019 01:18
Valverde. sportheld.
Andere Peter 21 november 2019 01:45
Goeie kans dat hij zal vliegen vanaf pakweg Lyon.

Maar hij kan het natuurlijk effe aanzien. In de Tour blijven zolang het goed gaat. Met 4 is hij dan net niet oud genoeg om Poulidors record van oudste podiumklant te verbreken. Oudste etappewinnaar, zit dat er misschien in?
Luijt 21 november 2019 10:37
Of op de "Berlin" van het Spaanse wielrennen. Bella ciao, bella ciao, bella ciao ciao ciao!
Frederik D. 21 november 2019 13:05
Iets minder rancune gaarne. smiling smiley Het ging mij er niet om om jou af te zeiken. En bovendien vind ik jou een aangename en interessante prikker. Dus sorry dat het bij jou overkwam alsof ik iets tegen jou had. Ik heb niets tegen jou.
Horsie is back 21 november 2019 13:50
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Iets minder rancune gaarne. smiling smiley Het ging mij er
> niet om om jou af te zeiken. En bovendien vind ik
> jou een aangename en interessante prikker. Dus
> sorry dat het bij jou overkwam alsof ik iets tegen
> jou had. Ik heb niets tegen jou.

Wel verrassend dat Frederik D. ineens ook deel uitmaakt van de drie musketiers.
Zou dat te maken kunnen hebben met zijn post, waarin Claudia, de heks vreemd ging in het sprookje van Mathijs en Grietje?
Toen dacht Horsie ook ineens: "Is dat nou nog "mijn" Frederik D. ?
Maar kijk als Horsie zelfs horzels, zoals Prikdude en "d'en Luijt" zeker wel eens kan waarderen, anders wordt wel de staart in stelling gebracht, wat kan er dan nog voor negatiefs gezegd worden over deze wielerfamilie, bijgenaamd Ali Baba en de 40 rovers? Waar is de quid pro quo, gents? grinning smiley
Frederik D. 23 november 2019 14:45
Mijn post over Claudia de heks? O, wacht even, Claudia de Breij. Zij waste Max Pam de oren omdat hij niet goedgelovig was. Maar ze afficheert zichzelf wel als o zo kritisch. Het mens denkt in zeer naïeve clichés. Wordt weer een vreselijke verschrikking als zij een oudejaarsconference doet. Dan liever een opwekkingsdienst op Family 7. Met of zonder 7 Up. Afijn, altijd aardig om nog eens een onsje gram te spuien en om de uitdrukking "onsje gram" te bezigen. smiling smiley En verder, leve dit prikbord. smiling smiley
ton duk 24 november 2019 17:51
Van Berlin naar Tokyo is dan weer wel logisch..
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen