Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Krijgt Boom nog een ploeg?

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 24 november 2019 19:34
Hij zelf denkt/hoopt van wel.
Wie zal er nog aan beginnen? Ik denk Continental.
Wielerflits
Luijt 24 november 2019 21:54
opoeepo 24 november 2019 22:53
Pauwels Sauzen?
Nelis! 24 november 2019 23:00
Ik zie het niet gebeuren, helaas. Helaas omdat het er nooit helemaal uit is gekomen, dat vind ik echt jammer. Zo'n talentvolle coureur. Maar hij heeft niet bewezen nog profwaardig te zijn, dus daar is die helaas niet voor bedoeld.
Horsie is back 24 november 2019 23:26
Het meest in het oog springend aan het palmares voor Lars Boom is misschien wel NK tijdrit en NK weg. Het is al wel 11 jaar geleden.
opoeepo 24 november 2019 23:48
Voldeden de verwachtingen niet aan het talent, of het talent niet aan de verwachtingen?
Het is nu ook weer niet zo, dat hij er niets van gebakken heeft.
16xNK, 2xEK, 4x WK
50 veldritzeges
Etappes in Vuelta en Tour.
En nog zo één en ander.
Er zijn er, die het met minder moeten doen.
Eindhovuh 25 november 2019 07:06
Het is vooral omdat hij met hoge verwachtingen uit het veld kwam.
Achteraf was dat zijn plafond en werd het daarna steeds iets minder met af en toe een uitschieter.
Boom had zelf de grootste verwachtingen, uiteindelijk valt het dan tegen.
MarkV 25 november 2019 08:36
Ook op de weg als belofte en jonge prof grootse dingen gepresteerd, ook in topklassiekers. Het lijkt alleen wel alsof hij nooit beter is geworden dan hij op zijn +- 26e was, alleen maar minder juist.
Niet als enige Nederlander van die generatie..
Eqquipo 25 november 2019 09:00
Rijdt Boom eigenlijk nu een (vol) veldritseizoen? Dat zal toch helpen in vorm en exposure. Maar ik kan mij eigenlijk enkel iets van oktober herinneren met Boom aan de start. (Volg de cyclo ook weinig, dus kan best dat hij al 7 matches gereden heeft in november)
Eindhovuh 25 november 2019 09:40
Ja dat bedoelde ik ook. Toen hij nog in het veld actief was, en kort daarna, boekte hij ook indrukwekkende resultaten op de weg.
Ik denk dat op dat moment 90% van de wielervolgers/kenners inclusief hij zelf hem een veel rijkere carrière hebben voorspelt.
ton duk 25 november 2019 09:51
Misschien 3 à 4 gereden..maar rijdt wel zo ongeveer elk weekend een strandrace of iets dergelijks
gr
Eqquipo 25 november 2019 10:00
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Misschien 3 à 4 gereden..maar rijdt wel zo
> ongeveer elk weekend een strandrace of iets
> dergelijks
> gr

Is dat dan serieuze tegenstand ontwijken? Of van geen zin in het veld hebben?
ton duk 25 november 2019 10:05
Schat zo in dat dit gewoon een bietje klooien is met vrienden uit zijn buurt ( Vermeltfoort, vZandbeek en co )... en zo ook nog prijzengeld en/of startgeld meepikken ??
Hij zit in ieder geval niet stil...
gr
Wanny 25 november 2019 10:19
Bij een groot deel van die hele generatie is het er om verschillende redenen nooit echt uitgekomen. Terwijl die jongens de stenen uit de straat reden bij de jongeren.

Elijzen, Heijboer, Giling, Dekker, Reus, Maaskant, Vermeltfoort om er maar eens wat te noemen. Boom heeft dan eigenlijk nog een mooi palmares.
veluweracer 25 november 2019 10:27
Hij is toch een graag geziene coureur die vaak de nodige strijdlust toont. Dus als uithangbord voor een pro-conti ploeg zou hij nog zeer bruikbaar zijn.
ton duk 25 november 2019 10:41
en toch ook dit seizoen bij Roompot wel de renner die het meest zichtbaar was in de media...
gr
Eqquipo 25 november 2019 10:54
Vandaar ook, indachtig de titel van dit topic, dat ik mij afvroeg waarom Boom niet veel in het veld rijdt. Dan blijft hij in vorm en goed zichtbaar wat weer kan helpen bij het vinden van een ploeg.
Eddy Veen 25 november 2019 10:55
Eigenlijk is Boom een soort Mathieu van der Poel, maar dan met een andere instelling. De manier waarop hij in 2008 Nederlands kampioen op de weg werd, wedijvert met die van Mathieu tien jaar later. Laten we bovendien de natte kasseienrit in de Tour van 2014 niet vergeten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/11/2019 13:48 door Eddy Veen.
Horsie is back 25 november 2019 12:53
In de terminologie van een scorebord journalist is het Lars Boom na Parijs-Roubaix in 2014 niet heel erg voor de wind gegaan.
Het jaar daarop één overwinning en dan in 2017 een opleving met drie overwinningen, niet veel later gevolgd door hartritmestoornissen, in januari 2018 verholpen.
Al die tijd tikte de klok door. Goeddoeme, als ie daarna ook maar niet hier is gaan lezen. Okay, "de foute humor ligt op straat, meneer Sonneberg". grinning smiley
Eindhovuh 25 november 2019 13:23
En niet in de terminologie van een scorebord journalist?
Hoe is het hem dan vergaan?
Horsie is back 25 november 2019 13:52
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> En niet in de terminologie van een scorebord
> journalist?
> Hoe is het hem dan vergaan?

Daar vraag je wat. Horsie is in het algemeen niet zo betrokken bij het Huis, Boompje, Beestje verhaal van wielrenners.
Voor de PC ligt "Van het Caraïbische strand naar de Vlaamse duinen", een pracht eerbetoon over twee volle pagina's in de VK nu al aan de 21-jarige Ceylin del Carmen Alvarado, die in Koksijde voor het eerst een Wereldbeker cross won. Zou Lars niet de omgekeerde weg moeten gaan?

Maar topsporters behoren tot het genre, dat niet zo snel opgeeft. Hun droom of wat dan ook, hoewel in de moderne wereld vooral ook inkomsten een pregnante rol spelen, blijven ze lang najagen. Ritsie smeet op zijn zevenendertigste nog met zijn schaatsen, Sven heeft zich nog steeds niet ziek gemeld bij zijn baas, nou ja, hij wordt wat roestig (foute grap), Alejandro, die intussen de Walnoot leeftijd heeft bereikt, gaat nog steeds door en hoe. Tiger slaat nog steeds Birdies of hoe die begrippen allemaal genoemd worden. En wordt Vroempie volgend jaar niet de "Lazarus" van het moderne wielrennen al was het maar om de vorige "Lazarus" te doen vergeten. Al kloppen de Nederlandse harten meer voor het repareren van de Tom-Tom?

Dus beste Eindhovuh, Horsie is weliswaar breedsprakig, maar heeft meestal niet zo'n uitgesproken mening over wielrenners, meer over wattages.

Disclaimer: Intussen klinkt Turning Tables van Adele.
Blueprint 25 november 2019 14:06
Dekker heeft natuurlijk best wat prijzen gepakt. Daarnaast hebben we nog Terpstra, Mollema, Gesink, Poels, Kruijswijk...
Inigo 25 november 2019 15:03
Een topic over Boom. Altijd garant voor veel posts.
Wanny 25 november 2019 15:24
Dekker heeft/had ook wel een mooie erelijst, maar die hadden we minimaal op Tourpodium ingeschat. Hijzelf niet in het minst.

Ik bedoel maar dat het niet zo uitzonderlijk is dat Boom de verwachtingen van velen niet helemaal waar heeft kunnen maken.
Eddy Veen 25 november 2019 16:54
Ik dacht het zelfs ooit van Daan Olivier.
ton duk 25 november 2019 18:31
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik dacht het zelfs ooit van Daan Olivier.

Ook niet onlogisch
gr
Eddy Veen 25 november 2019 23:19
Ik lees nu dat Daan de vriend van schaatster Esmee Visser is. Ben benieuwd naar de volgende generatie en hoop dat tegen die tijd als hoogbejaarde nog mee te maken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/11/2019 23:20 door Eddy Veen.
veluweracer 25 november 2019 23:32
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eindhovuh Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En niet in de terminologie van een scorebord
> > journalist?
> > Hoe is het hem dan vergaan?
>
> Daar vraag je wat. Horsie is in het algemeen niet
> zo betrokken bij het Huis, Boompje, Beestje
> verhaal van wielrenners.
> Voor de PC ligt "Van het Caraïbische strand naar
> de Vlaamse duinen", een pracht eerbetoon over twee
> volle pagina's in de VK nu al aan de 21-jarige
> Ceylin del Carmen Alvarado, die in Koksijde voor
> het eerst een Wereldbeker cross won. Zou Lars niet
> de omgekeerde weg moeten gaan?
>
> Maar topsporters behoren tot het genre, dat niet
> zo snel opgeeft. Hun droom of wat dan ook, hoewel
> in de moderne wereld vooral ook inkomsten een
> pregnante rol spelen, blijven ze lang najagen.
> Ritsie smeet op zijn zevenendertigste nog met zijn
> schaatsen, Sven heeft zich nog steeds niet ziek
> gemeld bij zijn baas, nou ja, hij wordt wat
> roestig (foute grap), Alejandro, die intussen de
> Walnoot leeftijd heeft bereikt, gaat nog steeds
> door en hoe. Tiger slaat nog steeds Birdies of hoe
> die begrippen allemaal genoemd worden. En wordt
> Vroempie volgend jaar niet de "Lazarus" van het
> moderne wielrennen al was het maar om de vorige
> "Lazarus" te doen vergeten. Al kloppen de
> Nederlandse harten meer voor het repareren van de
> Tom-Tom?
>
> Dus beste Eindhovuh, Horsie is weliswaar
> breedsprakig, maar heeft meestal niet zo'n
> uitgesproken mening over wielrenners, meer over
> wattages.
>
> Disclaimer: Intussen klinkt Turning Tables van
> Adele.

Voor de liefhebber hier een link naar het artikel in de Volkskrant.
[www.volkskrant.nl]
opoeepo 25 november 2019 23:52
Kunnen ze niet een beetje opschieten? Ik ben al hoogbejaard.
Ulrich A. Boschwitz 26 november 2019 05:53
Ik heb heel veel respect voor Boom. Want hoewel hij de afstand van de monumenten bij lange na niet aankan kreeg hij toch regelmatig er de rol van kopman toebedeeld. Dat betekent dus dat Boom ondanks die beperking zijn ploegleiders toch wist te overtuigen. De argumenten die Boom in de gesprekken met zijn ploegleiders aandroeg moeten dus wel zeer aannemelijk geklonken hebben. Geen domme jongen dus die Boom. Als Boom zijn fiets definitief opbergt zal ongetwijfeld een zeer succesvolle maatschappelijke carrière volgen. Want voor zeer intelligente en tevens sympathieke mensen maakt elke organisatie graag een plekje vrij.
Cecchini 26 november 2019 09:02
Is dit cabaret ?
Slimmerd 26 november 2019 10:07
En dan gaat het nog niet eens over een videootje kijken op de bank
Orakel 26 november 2019 11:13
Dit is een belediging voor Mathieu van der Poel.
Horsie is back 26 november 2019 13:01
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is dit cabaret ?

+1

Met onleesbare inkt in een eerdere post al geschreven, dat dit topic niet af kon zijn zonder een bijdrage van Marcellus.
Dit overtreft Horsie's stoutste verwachtingen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen