Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Clement weg bij Jumbo

Gepost door Frederik D. 
Frederik D. 24 november 2019 22:43
Lucho Herrera 25 november 2019 07:53
Zal wel een combinatie van verschillende dingen zijn:

- niet geschikt als marketing medewerker. Een wielrenner op een kantoor is ook geen gezicht.
- kritische houding
- veel meer geschikt als vrijbuitende analist, die mag roepen wat hij wil.
veluweracer 25 november 2019 10:22
Niet geheel onverwacht. Hij heeft na zijn verkeerd begrepen mening over de prestaties van Roglic het nog tamelijk lang vol gehouden bij Jumbo.
ton duk 25 november 2019 10:30
Ontslag toen zou olie op het vuur zijn geweest ,denk ik dan
Waarschijnlijk is in die week al afgesproken hoe het afscheid zou gaan verlopen in de stille wielermaanden..
gr
Eindhovuh 25 november 2019 11:54
Dit ja. Een combi niet goed kan gaan.
Beter lekker analist zijn, past beter bij zijn natuur.
Inigo 25 november 2019 15:00
Ook mijn vermoeden. Hoop dat we Clement vaak bij bijv. de Avondetappe gaan horen. Stukken interessanter dan menig andere analyst (bijv. Nelissen, naar mijn mening)
tvm 25 november 2019 15:12
Geen kritische houding binnen het eigen bedrijf. Nee, dan liever jaknikkers en eenheidsworst.
Of ben ik nu te kritisch?

Sinds zijn moedige uitspraken waarmee hij eerlijkheid, transparantie en onzekerheid plaatst boven eigenbelang en zekerheid is hij in mijn achting gestegen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/11/2019 15:13 door tvm.
ton duk 25 november 2019 15:13
Ja, aangezien dit een kritische houding BUITEN het eigen bedrijf was...net ff anders
Verder ook fan van Clement in deze rol,hoor
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/11/2019 15:14 door ton duk.
tvm 25 november 2019 15:15
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja, aangezien dit een kritische houding BUITEN het
> eigen bedrijf was...net ff anders
> gr

Ja het was buiten het eigen bedrijf, maar zo iemand mag/kan dus niet meer binnen het bedrijf?
Blueprint 25 november 2019 15:18
Iemand die verdachtmakingen richting zijn eigen collega's uit, kan inderdaad beter een andere baan gaan zoeken.
Tjappie2 25 november 2019 18:00
juist. Wat we vroeger nog gewoon omschreven als matennaaien wordt door velen tegenwoordig met de term "transparantie" afgedaan.

Al denk ik dat bij Clement de waarheid wel een beetje in het midden ligt en was er van intenties om collega's te beschadigen niet direct sprake. "Hij was een beetje dom...". Zo oprecht komt ie dan ook nog wel op me over.
Frederik D. 25 november 2019 18:45
Misschien kan hij beter een analytische journalist worden? Een journalist die iets verder kijkt dan halleluja-Smeets. Maar bij zulke journalistiek behoort wel enig daadwerkelijk onderzoek.
Eindhovuh 25 november 2019 19:20
En wat zei hij dan in zijn rol als analist precies wat matennaaien is?
Of mag je geen, op zich ware, stelling poneren?
Dan is het goed dat de tegenstrijdigheid qua rollen nu weg is.
Tjappie2 25 november 2019 19:24
Mijn reactie over matennaaien sloeg met name op de manier waarop "transparantie" door @tvm uitgespeeld werd tegen "jaknikkers en eenheidsworst".

Vandaar ook dat ik expliciet aangeeft dat ik bij Clement geen slechte intenties vermoed.
Horsie is back 25 november 2019 19:25
Stef Clement bleek met de gewraakte uitspraak zo'n beetje het jongetje, dat de vinger al in de lucht steekt, als ie halverwege de vraag al denkt het antwoord te weten.
Dat hijgerige maakt hem in de ogen van Horsie ook niet zo geschikt als commentator. Dat kon je beter over laten aan halleluja-Smeets.
Als co-commentator kwam Stef Clement uiteraard al wat beter uit de verf.

Analyses maken is één ding, de juiste gevolgtrekkingen trekken een ander. Daar ging hij de fout in met Roglic.

Ware Clement een atletiek analist geweest, dan had hij moord en brand geschreeuwd bij de grootste sportieve prestatie op vaderlandse bodem van 2019.

Disclaimer: Chloe heeft "ons" dit jaar links laten liggen.
.
Tjappie2 25 november 2019 19:48
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ware Clement een atletiek analist geweest, dan had
> hij moord en brand geschreeuwd bij de grootste
> sportieve prestatie op vaderlandse bodem van
> 2019.

Echt? Omdat er een record wordt gelopen op een incourante afstand waarbij het vorige record nota bene een splittijd was van een langere afstand? Het zal hard meevallen denk ik zo.
Horsie is back 25 november 2019 20:30
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ware Clement een atletiek analist geweest, dan had hij moord en brand geschreeuwd bij de grootste sportieve prestatie op vaderlandse bodem van 2019.
>
> Echt? Omdat er een record wordt gelopen op een incourante afstand waarbij het vorige record nota bene een splittijd was van een langere afstand?
> Het zal hard meevallen denk ik zo.

Goed dan, een Kudo voor de wetenschap, dat je wist, waar het over ging.

De IAAF, die nu als World Athletics door het leven gaat, waardeert deze prestatie als zijnde beter dan de 100 m in 10,49s van Florence Grifth-Joyner (1319 vs 1314).
Het equivalent van deze 15 km loop voor een 10 km is ruwweg een halve minuut beter dan het formele 10 km WR van Ayana.
De 10 km met vliegende start, van 5 km tot 15 km was met 29:12 ook een vijftal seconden sneller dan het zonet genoemde formele 10 km WR.

Het verschil met het vorige 15 km WR was met 1:17 dermate groot, dat heel gemakkelijk van een veel betere prestatie gesproken kon worden.

Het grote probleem nu is de nog steeds erg onzekere factor of vooral de moderne hardlopers en hardloopsters niet op al te grote voet lopen, d.w.z. met schoenen,
die relatief maar daarom ook absoluut onwaarschijnlijk veel voordeel opleveren. Het befaamde "Wielrennen met twee snelheden" is ook hier om de hoek komen kijken, in elk geval zeker ten aanzien van zelfs het recente verleden.

Disclaimer: Kennelijk is je mijn verwijzing eerder vandaag naar de zonde van het te vroeg je vinger opsteken ontgaan. grinning smiley
veluweracer 25 november 2019 23:47
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ontslag toen zou olie op het vuur zijn geweest
> ,denk ik dan
> Waarschijnlijk is in die week al afgesproken hoe
> het afscheid zou gaan verlopen in de stille
> wielermaanden..
> gr

Zijn opmerking zou daardoor aan belang hebben gewonnen en nog breder uitgemeten worden. Ik vermoed dat je wel eens gelijk kan hebben.
Orakel 26 november 2019 11:01
Clement kon natuurlijk prima -in het algemeen- een pleidooi houden voor "kritisch denken, gezond wantrouwen, vragen stellen" zoals Tom Dumoulin dat eerder verwoordde. Clement kon binnen een breder verhaal prima praten over revelaties als Carapaz, Ackermann en ook Roglic.
Luijt 27 november 2019 10:00
Weet iemand of Clement überhaupt iets heeft gedaan in het kader van de "samenwerking" met zijn oude ploeg?
Luijt 27 november 2019 10:02
Atletiek met te grote voeten hoort hier niet thuis.
Horsie is back 27 november 2019 11:46
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Atletiek met te grote voeten hoort hier niet
> thuis.

Aldus sprak de reus met lemen voeten (maat 2300m Vogezen) Ongehoord paraderend door het bloemenhof. Inderdaad, ja, als klein, klein kleutertje.
Eindhovuh 27 november 2019 13:12
Ja in het begin zeker. Pr werk voor sponsoren o.a. op trainingskamp en materiaal testen voor Bianchi.
Laatste maanden wellicht al niet meer, dat weet ik niet.
Luijt 28 november 2019 11:38
Oké, dan koeterwaal je toch lekker verder.
Tjappie2 28 november 2019 18:06
Ik neem aan dat we hier met Hans mit Blondie van doen hebben?
Leon 29 november 2019 00:01
gelukkig is de PFAS norm weer verruimd...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen