Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Saint-Étienne wil Tourstart in 2022

Gepost door Ulrich A. Boschwitz 
Ulrich A. Boschwitz 27 november 2019 07:31
Quote

Saint-Étienne wil Tourstart in 2022

Saint-Étienne is kandidaat om in 2022 de Tourstart te organiseren en maakt volgens France Bleue zelfs de meeste kans. Naast Saint-Étienne zijn ook Marseille, het Nederlandse Den Haag, het Britse Yorkshire en ook Noorwegen en het Baskenland kandidaat om Le Grand Départ te organiseren.

Saint-Étienne was al 26 keer gaststad voor de Ronde van Frankrijk, maar organiseerde nog nooit de start. Dit jaar kwam de achtste rit er aan. Eentje die we niet snel zullen vergeten, want Thomas De Gendt won.

Volgend jaar is Nice organisator van Le Grand Départ. In 2021 wordt de Tour de France op gang geschoten in het Deense Kopenhagen.

[www.nieuwsblad.be]

Ik hoop dat Saint-Étienne het redt. Dat zou namelijk een mooi en terecht eerbetoon zijn aan Thomas De Gendt die dit jaar immers op zeer indrukwekkende wijze er de 8ste rit van de Tour won. Thomas die samen met zijn maatje Tim de woeste bergen in Spanje trotseert.



Wat een avontuur zeg! Dergelijke onmenselijke zware uitdagingen aangaan is typisch Belgisch. Belgen verleggen namelijk graag hun grenzen. Die eigenschap zit heel diep in hun natuur. Het zou mij niet verbazen dat de aanwezigheid van zo'n natuur in sterke mate heeft bijgedragen aan het vele wielersucces waar België zo beroemd om is.
veluweracer 27 november 2019 16:28
Het zou ook een eerbetoon aan Andrei Kivilev zijn. Die liet het leven in deze stad tijdens P-N in '03.
ton duk 27 november 2019 16:53
Duidelijk voor Johnny Rep
gr
Tjappie2 27 november 2019 18:49
Ulrich A. Boschwitz Schreef:
-------------------------------------------------------

> Belgen verleggen namelijk graag hun grenzen. Die
> eigenschap zit heel diep in hun natuur.

Het beste voorbeeld was wellicht de periode 1914-1918. Tegenwoordig zijn het slechts Van Grieken cum suis die nog echt werk proberen te maken van het verleggen van grenzen.
Eindhovuh 27 november 2019 19:34
Ik dacht zelf meer aan koning Leopold II, die verlegde letterlijk en figuurlijk grenzen.
Cecchini 29 november 2019 11:00
Er ist wieder da



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2019 11:01 door Cecchini.
El Chaba 29 november 2019 11:23
Hans met hond toch?
Eindhovuh 29 november 2019 11:56
Daar lijkt het wel een beetje op.
Nou ja liever nu dan in het seizoen.
Clavan 29 november 2019 12:38
Ik mis Espen Braven
Eindhovuh 29 november 2019 13:19
Ik mis de belgen? Waar is Anony bv?
Clavan 29 november 2019 14:48
En CyclingFreakse
Luijt 30 november 2019 09:52
Met Janvion, Platini, Larqué etc. Wat een elftal. Die 6-0. Daar kan geen tourstart tegen op.
Clavan 30 november 2019 11:12
Ik kwam Rep vaak tegen in het Zaanse uitgaansleven. Die heeft er een tijdje een potje van gemaakt zeg drinking smiley
Luijt 30 november 2019 13:13
Ik liep per ongeluk binnen op 1 van zijn huwelijksfeesten in een café aan de Amstelveenseweg in Amsterdam. Zowel aan hemzelf als aan de bruid was te zien dat het niet hun eerste huwelijk was....
Luijt 30 november 2019 13:14
Pas op met teksten in het Duits!
ton duk 30 november 2019 13:26
Ton DUK maakt wegwerpgebaar..
gr
Ulrich A. Boschwitz 03 december 2019 06:31
Quote

13 juli 2019, een fenomenale dag uit het leven van Tomas De Gendt – en WielerVerhaal mag 3 exemplaren weggeven

Zijn fenomenale overwinningen op de Stelvio en de Mont Ventoux ten spijt, was 13 juli 2019 misschien wel dé dag uit het leven van Thomas De Gendt. Met een indrukwekkende ontsnapping én een ongeziene solo richting Saint-Etienne zette de Oost-Vlaming het hele Tourpeloton die dag een neus. Wielerjournalist Kasper Hermans schreef er een boekje over.

Toegegeven, over een kleurrijke figuur als Thomas De Gendt is het niet zo heel moeilijk om een boek(je) te schrijven. Maar de 100 pagina’s die Kasper Hermans eraan gewijd heeft, zijn wel erg leuk. Het is een soort biografie geworden van De Gendt als coureur, maar dan vertrekkende vanuit die speciale dag waar hij op pad ging met Niki Terpstra, Alessandro De Marchi en Ben King.

Het boek is door de lopende tekst door aangevuld met quotes van mensen uit de entourage van Thomas De Gendt, zoals zijn oudere broer Jürgen, zijn voormalige zaakwaarnemer Paul De Geyter en zijn maatje Tim Wellens. Zij vormen een verfrissende meerwaarde en geven verduidelijking aan de beweegredenen van De Gendt in specifieke omstandigheden. Dat maakt dat je dit boekje van 100 pagina’s in 1 ruk uitleest.

Prijsvraag
Het boekje kadert in een nieuwe sportboekenserie: ‘Een dag uit het leven van…’ en is een uitgave van Willems Uitgevers. WielerVerhaal mag 3 exemplaren van ‘Een dag uit het leven van Thomas De Gendt’ weggeven.

Wat moet je doen? Mail het antwoord op volgende vraag met volledige naam en adres vóór 10 december 2019 naar liefdevoordekoers@wielerverhaal.com. In welke Oost-Vlaamse gemeente woont Thomas De Gendt al járen? Succes!

Je kan het boekje ook gewoon online bestellen.

[wielerverhaal.com]

Dit hoogtepunt van Thomas is de mooiste etappezege uit de complete Tour historie. Daar zal iedereen die objectief de wielersport beschouwt (net zoals ik dat immer doe) het volkomen mee eens zijn. Niet meer dan terecht dat over deze uitmuntende prestatie een boek is verschenen. Schaffen jullie dit boek ook aan?
merijntje mortirolo 03 december 2019 17:02
-
Boek? Ik wacht op het doek van onze huisschilder Mathijske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen