Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Alaphilippe wint Vélo DÓr, van der Poel vierde

Gepost door Cecchini 
Cecchini 02 december 2019 11:31
Julian Alaphilippe is verkozen tot beste wielrenner van 2019. De Fransman bleef in de uitverkiezing van de Vélo d’Or Egan Bernal en Primoz Roglic voor.

Mathieu van der Poel eindigde op een vierde plek. Annemiek van Vleuten was op een vijfde plaats de eerste vrouw.

Alaphilippe is de opvolger van Alejandro Valverde, die vorig jaar de prestigieuze titel in de wacht sleepte. De 27-jarige Alaphilippe werd eerder dit weekend al verkozen tot Frans renner van het jaar. Hij won in 2019 twaalf wedstrijden, waaronder Strade Bianche, Milaan-San Remo en de Waalse Pijl. Daarnaast droeg hij twee weken de gele trui in de Tour de France.

Bron wielerflits
Cecchini 02 december 2019 11:34
M.i belachelijke uitslag

Bernal, die de Tour wint, Parijs-Nce en de Ronde van Zwitserland, en Roglic, die zo'n beetje alles heeft gewonnen waar die aan de start stond. Alaphilippe hebben we na de Tour niet meer gezien. Franse verkiezing toch ?
Wanny 02 december 2019 12:27
Inderdaad belachelijk. Annemiek niet eens in de top 3. Grote ronde gewonnen, WK, AGR en nog een sloot overwinningen en ereplaatsen.
Horsie is back 02 december 2019 12:57
Het gaat er bij deze verkiezing natuurlijk niet om wie de allerbeste wielerprestatie van het seizoen heeft neergezet, want dan is (volgens sommigen komt) Horsie snel klaar. Over het hele seizoen genomen was Alaphilippe het meeste in beeld, dus kan er weinig worden afgedongen aan deze eerste plaats. Zo bekeken zou Annemiek ook hoger geëindigd kunnen zijn, maar blij dat ze er in elk geval op staat. Mathieu net niet op het podium, niet gek voor iemand die van meerdere walletjes eet.

Horsie neemt aan, dat deze verkiezing alleen wielrennen op de weg telt, want anders ware het toch FD Arnoldus.
Cecchini 02 december 2019 13:08
Roglic won in februari, maart en april 3 Pro Tour koersen, werd in mei/juni 3e in de Giro, won in september de Vuelta, en in oktober nog een paar semi klassiekers in Italie. Hij heeft meer gewonnen dan verloren. Die is heel wat meer in beeld geweest dan Alaphilippe, die hebben we na eind juli 2019 nergens meer gezien. Je moet wel bij de feiten blijven
Horsie is back 02 december 2019 13:31
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Roglic won in februari, maart en april 3 Pro Tour
> koersen, werd in mei/juni 3e in de Giro, won in
> september de Vuelta, en in oktober nog een paar
> semi klassiekers in Italie. Hij heeft meer
> gewonnen dan verloren. Die is heel wat meer in
> beeld geweest dan Alaphilippe, die hebben we na
> eind juli 2019 nergens meer gezien. Je moet wel
> bij de feiten blijven

Helemaal geen probleem met Roglic als eerste, maar Roglic was toch meer de stille kracht dan tot einde TDF niet van het scherm te spatten Alaphilippe.
Zo'n verkiezing is en blijft subjectief, wat natuurlijk niet betekent dat je met "alles onder deze noemer" weg kunt komen.
Het verschil lijkt me hier echter niet groot genoeg om te kunnen stellen, dat Roglic onrecht wordt aangedaan.

De unieke drive van Chloe Dygert plotseling in beeld tijdens het WK Tijdrijden blijft voor Horsie het absolute hoogtepunt van het wielerseizoen.
Wat Arnoldus gisteren in het verre Hong Kong in de tweede manche in de finale liet zien was nog buitenaardser, maar linksom rijden is op dit bord niet chic. grinning smiley
Eindhovuh 02 december 2019 15:56
Beetje gek inderdaad.
Het gaat om "le meilleur cycliste de la saison" Het is niet de Jacky Durand prijs voor het meest in beeld rijden.

Roglic lijkt mij over het hele seizoen de beste. Bernal won een gekortwiekte tour en een zwak bezet Zwitserland. Knap natuurlijk, maar minder indrukwekkend dan Roglic. Alaphilippe was dit seizoen ook erg sterk, hele mooie resultaten en vaak vooraan, maar won uiteindelijk minder dan Roglic, en ook nog minder gespreid door het seizoen.
Maar ach, komkommertijd.

ps, trouwens wel hilarisch dat ze als enige Armstrong zijn 5 Vélo dórs hebben afgenomen. O.a. Ullrich, Pantani en Museeuw mogen hem houden.
Inigo 02 december 2019 17:30
Tja, net zoals bij de Tour waar bijv. Virenque, Indurain en al die andere schone rakkers nog jaarlijks te vinden zijn
opoeepo 02 december 2019 18:33
Alaphilippe of Van der Poel? Messi of Van Dijk? Thiam of Hassan?
Appels of Peren?
Horsie is back 02 december 2019 19:33
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beetje gek inderdaad.

> Het is niet de Jacky Durand prijs voor het meest in beeld rijden.

Toch wel begrepen zeker, dat Horsie schreef in beeldende taal?
Horsie is back 02 december 2019 19:34
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alaphilippe of Van der Poel? Messi of Van Dijk?
> Thiam of Hassan?
> Appels of Peren?

Half wat of heel wat?
pl0rk 02 december 2019 19:36
Ja, gewoon kappen met al die onzinverkiezingen. Titels/overwinningen, daar gaat het om.
opoeepo 02 december 2019 23:18
Brandschoon of kraakhelder?
Ulrich A. Boschwitz 03 december 2019 06:45
Quote

Alaphilippe rijdt Ronde van Vlaanderen
Julian Alaphilippe, die zondag de Vélo d’Or als de beste wielrenner van het jaar in de wacht sleepte, bevestigt zijn deelname aan de komende Ronde van Vlaanderen. L’Équipe schrijft dat het seizoen van Alaphilippe van start zal gaan met de Ronde van Colombia (11 tot 16 februari), waarna Parijs-Nice volgt en dan de Ronde op 5 april. “Het wordt een ontdekkingstocht”, aldus de topper van Quick.Step-Deceuninck. “Ik heb zo’n nieuwe uitdagingen nodig. Ik weet dat ik meer geschikt ben voor het werk in de Ardennen, maar ik kan er ritme opdoen en bovendien ook belangrijk zijn voor de ploeg.” Alaphilippe boekte twaalf zeges in 2019, waaronder de Strade Bianche, Milaan-Sanremo en de Waalse Pijl. In de Tour de France won hij twee etappes en droeg hij veertien dagen lang de gele trui.

Iedere wielrenner wil graag eens De Ronde rijden omdat die koers de meest prestigieuze klassieker is van van de hele wereld.
Bummetje 03 december 2019 12:54
Leuk! Volgens mij kan hij daar direct mee gaan doen voor de winst. De korte steile klimmetjes liggen hem als geen ander en de afstand en kasseien kan hij ook aan. Daarnaast rijdt hij ook nog eens in de beste voorjaarsploeg.
Horsie is back 03 december 2019 13:08
Ulrich A. Boschwitz Schreef:
-------------------------------------------------------
>
Quote

Alaphilippe rijdt Ronde van
> Vlaanderen

> Julian Alaphilippe, die zondag de Vélo d’Or als
> de beste wielrenner van het jaar in de wacht
> sleepte, bevestigt zijn deelname aan de komende
> Ronde van Vlaanderen. L’Équipe schrijft dat het
> seizoen van Alaphilippe van start zal gaan met de
> Ronde van Colombia (11 tot 16 februari), waarna
> Parijs-Nice volgt en dan de Ronde op 5 april.
> “Het wordt een ontdekkingstocht”, aldus de
> topper van Quick.Step-Deceuninck. “Ik heb zo’n
> nieuwe uitdagingen nodig. Ik weet dat ik meer
> geschikt ben voor het werk in de Ardennen, maar ik
> kan er ritme opdoen en bovendien ook belangrijk
> zijn voor de ploeg.” Alaphilippe boekte twaalf
> zeges in 2019, waaronder de Strade Bianche,
> Milaan-Sanremo en de Waalse Pijl. In de Tour de
> France won hij twee etappes en droeg hij veertien
> dagen lang de gele trui.
>
> Iedere wielrenner wil graag eens De Ronde rijden
> omdat die koers de meest prestigieuze klassieker
> is van van de hele wereld.

Durft ie wel, nu de Muur er niet in voorkomt! cool smiley
opoeepo 03 december 2019 14:17
Dat laatste is nog geen gelopen koers.

Wat wel zeker lijkt is, dat Milan-San Remo het zonder de Poggio zal moeten doen.
Door aardverschuivingen is de regio dermate aangetast en onbegaanbaar, dat er
een slordige tien miljoen euro op tafel moet komen om herstel vóór 21 maart
mogelijk te maken.
MarkV 03 december 2019 15:14
Unieke kans voor Groenewegen?
El Chaba 03 december 2019 20:17
Zeer voorbarige conclusie, zoals je wel vaker doet: [www.wielerflits.nl]
opoeepo 03 december 2019 21:55
El Chaba 04 december 2019 09:05
wel zeker lijkt
Luijt 04 december 2019 10:24
Misschien zijn ze baan wel vergeten Paard. Dat zou natuurlijk ook kunnen.
Luijt 04 december 2019 10:26
Dygert en "Arnoldus"! Die hadden hut moeten worden.
Luijt 04 december 2019 10:28
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
"zoals je wel vaker doet"
Luijt 04 december 2019 10:32
Mannen en vrouwen in één klassement?
Sub Culture 09 december 2019 12:29
Logische laureaat.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen