Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

'Roglic is de baas bij Jumbo, Dumoulin naar de Giro'

Gepost door MartSmeets 
MartSmeets 03 december 2019 08:23
Tom Dumoulin keert in 2020 terug naar de Giro d’Italia om revanche te halen voor de mislukte editie van 2019 en om zijn titel van 2017 te heroveren. Dat zegt tenminste de vaak betrouwbare Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport, die ook verbonden is met Giro-organisator RCS.

Volgens de krant heeft Primoz Roglic zich de status van absolute kopman verworven binnen het team van Jumbo-Visma en is zijn wens voor 2020 leidend. De Sloveen wil na zijn Vuelta-zege graag het allerhoogste wat er als klassementsman te halen valt: de gele trui in Parijs. Roglic wil dus het liefst naar de Tour de France en Jumbo-Visma zou daar graag in mee gaan omdat ze koste wat het kost de Tour willen winnen.

Voor Dumoulin betekent dit dat hij wordt ‘verbannen’ naar de Giro, al zal hij dat zelf waarschijnlijk niet erg vinden in verband met zijn grote liefde voor Italië. Bovendien kan hij zo een goede combinatie maken tussen een grote ronde en zijn grootste doel van 2020: goud op de tijdrit op de Olympische Spelen. Dumoulin dacht zelf aan een Tour-Spelen-combi, maar wist ook dat dat vrij complex was, aangezien de twee elkaar vlak na elkaar opvolgen op de kalender.

Ook gezien het parcours van beide grote rondes zou de keuze logisch zijn. Roglic is een uitstekende tijdrijder, maar wordt over het algemeen gezien als één van de beste klimmers van het peloton. Dumoulin is een uitstekend klimmer, maar wordt over het algemeen gezien als één van de beste tijdrijders van het peloton. In de Tour de France vindt Dumoulin amper tijdritkilometers, in de Giro zitten drie etappes tegen de klok.

Over de rol van Steven Kruijswijk wordt niet gesproken door La Gazzetta.

Bron: Indeleiderstrui.nl
Eindhovuh 03 december 2019 08:39
Als dit waar is gaat Dumoulin nooit de tour meer winnen.
Ik ken geen enkele serieuze kanshebber die zo weinig zijn best doet om meerdere keren topfit de Tour te rijden als hij.
Ulrich A. Boschwitz 03 december 2019 08:43
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als dit waar is gaat Dumoulin nooit de tour meer
> winnen.

Klopt! Want je moet eraan beginnen voordat Remco dat doet.
Wanny 03 december 2019 09:21
Ik zie de logica ook niet zo, want wanneer heeft Roglic laten zien een veel betere klimmer te zijn dan Dumoulin? Het is veel logischer om beide naar de Tour te sturen en ter plekke te kijken hoe het afloopt.
opoeepo 03 december 2019 11:45
Dumoulin heeft een hekel aan het Tour-circus.
MarkV 03 december 2019 11:55
Gaat nooit meer een grote ronde winnen.
Dus goede keuze, vol voor Olympisch goud.
Bummetje 03 december 2019 12:57
Op zich niet gek. Dit jaar zowel een OS als WK op maat voor klimmers en dan kan hij ook nog eens scoren in de OS tijdrit +evt wk tijdrit. Bij deze eendaagse doelen past een giro nou eenmaal beter in de voorbereiding dan de tour.
Frederik D. 03 december 2019 17:18
En als de Giro echt mislukt, dan naar de Tour?
tvm 03 december 2019 17:21
Als ik zou moeten kiezen tussen deze twee kopmannen, zou ik ook voor Roglic kiezen komend jaar. Je weet niet of Tom fysiek al sterk genoeg zal zijn ivm zijn knie. Beter nog stuur je ze beide in optima forma naar de tour.
veluweracer 03 december 2019 17:55
opoeepo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dumoulin heeft een hekel aan het Tour-circus.

Tom moet er voor waken geen zeikerd te worden. Hij kan al tamelijk chagrijnig overkomen als het even niet loopt zoals hij zelf wil. Ze gaan echt het publiek niet weren omdat Tom dan misschien de Tour wel wilt rijden. Ik zie het als een grote handicap wanneer een renner koersen gaat mijden om de zogenaamde drukte van mensen. Ga dan lekker onderwaterschaken of zo.
opoeepo 03 december 2019 18:10
Daar was hij niet zo goed in.
Tinuz 03 december 2019 18:12
Daar heb je wel een punt, mijns inziens.
Voorts vind ik het moeilijk te voorspellen wat Dumoulin ervan gaat bakken bij Jumbo. Het kan zomaar de beste TD ooit worden, ook zomaar een radicaal prutseizoen.
Het lijkt me dat hij wel wat kan profiteren van de extraatjes waarin Jumbo voorziet t.o.v. een ploeg als Sunweb.
Lucho Herrera 03 december 2019 18:59
Ondertussen melden Robin vd Kloor (de Limburger) en Thijs Zonneveld (AD) dat dit bericht erg voorbarig is. Jumbo ontkent dat knoop is doorgehakt over deelname Giro.
El Chaba 03 december 2019 20:13
Inderdaad.
Sowieso vreemde reacties hier. Er worden hem uitspraken en eigenschappen toegedicht en vervolgens wordt daar ook nog op gereageerd als zou hij het zelf gezegd hebben. Het lijkt wel twitter hier..
Frederik D. 03 december 2019 20:57
Orakel 03 december 2019 21:27
Jumbo heeft Dumoulin niet overgekocht (!) om hem een Olympische medaille te gunnen.
Dumoulin wil de Tour winnen en is ontzettend gemotiveerd om weer te vlammen.
Geen Tour betekent dat je bij benadering 1 van de 4 kansen die je nog hebt, al laat liggen.
Tom rijdt de Tour, Roglic mag zelf een keuze maken, dat lijkt mij de enige logische insteek.
Wanny 04 december 2019 09:11
Ik denk ook dat Tom meer de persoonlijkheid heeft om de Tour te winnen dan Roglic. Die liet zich in de Giro al ringeloren door Nibali en co.
Eindhovuh 04 december 2019 09:18
Dat zou Dumoulin in de Giro idd nooit gebeuren.spinning smiley sticking its tongue out
Luijt 04 december 2019 10:22
1 berichtje in een Itakkersblaadje over Tom en hij wordt al als zeikerd afgeschilderd. Misschien ff afwachten totdat Tom of z'n ploeg er zelf iets over zegt?
Dat Roglic de baas is lijkt me sowieso al grote onzin.
Clavan 04 december 2019 11:20
De Italianen zijn nu al bezig om tweedracht te zaaien om Nibali zijn laatste kans om de giro te winnen te vergroten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen