Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Remco Evenepoel jongste winnaar ooit van Kristallen Fiets na indrukwekkend debuutjaar bij profs

Gepost door Ulrich A. Boschwitz 
Ulrich A. Boschwitz 05 december 2019 06:12
Quote

Remco Evenepoel jongste winnaar ooit van Kristallen Fiets na indrukwekkend debuutjaar bij profs

Remco Evenepoel heeft op zijn negentiende de 28ste editie van de Kristallen Fiets gewonnen. Het supertalent van Deceuninck-Quick.Step is daarmee de jongste laureaat ooit van de Belgische wielertrofee. Evenepoel kreeg de prijs uit handen van Eddy Merckx.

Evenepoel heeft een indrukwekkend debuutjaar bij de profs achter de rug. De Vlaams-Brabander schreef in juni de Baloise Belgium Tour op zijn naam. Wat later werd hij derde op het BK tijdrijden, waarna Evenepoel op straffe wijze de Clasica San Sebastian naar zijn hand zette. En dat in zijn allereerste eendagswedstrijd van de WorldTour.

De superlatieven vlogen in het rond, maar het sprookje was nog lang niet ten eind. Op het EK tijdrijden in het Nederlandse Alkmaar blies de neoprof de tegenstand weg. “Deze overwinning is voor Bjorg (Lambrecht) en Stef (Loos)”, klonk het bij een geëmotioneerde Evenepoel, die zich ook verzekerde van een ticket voor de Olympische Spelen van volgend jaar in Tokio.

Het tijdritgoud in Alkmaar deed het wonderkind dromen van de regenboogtrui. “Ik ben klaar voor het WK tijdrijden.” En of hij er klaar voor was. Evenepoel vloog over het parcours in Yorkshire, slechts één renner legde het traject sneller af: Rohan Dennis. Zilver dus voor Evenepoel. De beste Belgische prestatie ooit op het WK tijdrijden.

Dat alles leverde de 19-jarige Evenepoel vanavond in de VTM-studio’s in Vilvoorde zijn eerste Kristallen Fiets op. De kers op een hele mooie taart. “Eén prijs kiezen voor 2020? Olympisch goud. In béide disciplines.” Dat belooft, Remco.

Uitslag Kristallen Fiets (top 10)
1. Remco Evenepoel 678

2. Philippe Gilbert 538

3. Wout van Aert 512

4. Victor Campenaerts 370

5. Thomas De Gendt 190

6. Dylan Teuns 118

7. Greg Van Avermaet 100

8. Tim Merlier 46

9. Toon Aerts 32

10. Laurens De Plus 20

[www.hln.be]

Dat de Belg Remco de beste wielrenner van zijn generatie gaat worden staat buiten kijf. Het seizoen 2019 was natuurlijk al indrukwekkend voor iemand van zijn leeftijd maar met een paar jaar ervaring en fysieke groei extra zal hij zeker met kop en schouders boven de rest uittorenen. Voor 2020 heeft hij een leuk doel gesteld namelijk de Olympische dubbel. Op basis van zijn tijdritcapaciteiten en klimvermogen moet dat geen enkel probleem zijn. Dan kan hij op de afsluitingsceremonie mooi die prachtige Belgisch vlag dragen met vlak achter hem onder andere de mannen hockeyploeg, de springruiters, Thiam en Derwael die allen ook al blinken van al dat goud. Dat wordt alvast genieten. Genieten jullie dan met mij mee?
Slimmerd 05 december 2019 06:46
Van Thiam kan ik zeker genieten, sport der sport, onderdeel der onderdelen. De rest zou bij een gouden medaille van haar niet eens in haar schaduw mogen komen
Eindhovuh 05 december 2019 07:38
Walen worden dus flink gediscrimineerd in België, anders is dit niet te verklaren.
Nelis! 05 december 2019 08:35
Ik ben benieuwd hoeveel stappen hij nog gaat zetten. Ik heb het vermoeden dat er nog wel wat groeiruimte is, maar dat het niet een nieuwe Merckx zal zijn. Sowieso zie ik geen ronde renner in hem, maar hij mag me verbazen.
Wanny 05 december 2019 09:11
Indrukwekkend debuutseizoen, maar ik zou toch eerder op Gilbert gestemd hebben.
Luijt 05 december 2019 09:39
Kicken toch, Ulli?
ton duk 05 december 2019 09:43
Ulrich A. Boschwitz Schreef:
-------------------------------------------------------
met achter hem onder andere de
> mannen hockeyploeg, de springruiters, Thiam en
> Derwael die allen ook al blinken van al dat goud.

Idd een leuk rijtje
Eindelijk lijkt er "iets" van een topsportbeleid te zijn ??!!??
gr
Koppizoektwachtwoord 05 december 2019 11:11
Je moet redelijk blind zijn als je in zo'n bijna spichtig lijf een ronde renner ziet.
Clavan 05 december 2019 12:32
Wat een ontiegelijk lelijke trofee zeg.
tvm 06 december 2019 09:17
Sommige mensen regeren over hun graf heen, Remco niet. Hij regeert al voor zijn kraambed uit.
Al verkozen worden tot de beste renner boven de concurrentie afkomstig uit de generatie van vóór hem, want zo mag je die renners (buiten van Aert misschien) toch inschalen.
Horsie is back 06 december 2019 13:01
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Thiam kan ik zeker genieten, sport der sport,
> onderdeel der onderdelen. De rest zou bij een
> gouden medaille van haar niet eens in haar schaduw
> mogen komen

Remco komt met zijn 1,61m nog maar net boven Naffi's long legs uit als ze op hoge hakken zou lopen. Overigens is die gouden medaille allesbehalve zeker, vooral nu de Engelsen alle marignal gains zullen inzetten om hun Katerina Johnson-Thompson op het hoogste treetje te krijgen.
Horsie is back 06 december 2019 13:07
"So you're Brad Pitt" zong ooit ene madam met ene bontmantel. "That doesn't impress me much".

Horsie zegt: "Zo, je hebt dit jaar al 5 keer gewonnen?" Kom volgend jaar maar eens terug!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen