Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lefevere gaat met pensioen maar blijft ploegbaas

Gepost door Luijt 
Luijt 05 december 2019 17:00
Van Wielerflits.nl

Patrick Lefevere denkt langzaam aan stoppen. De ploegbaas van Deceuninck-Quick-Step geeft aan vanaf 1 februari 2020 met pensioen te gaan, maar hij blijft nog wel werkzaam bij de ploeg. “Ik mag doen wat ik wil”, zegt Lefevere tegen HLN.

Begin januari bereikt Lefevere in België de pensioengerechtigde leeftijd van 65 jaar. “Ik had in januari 2019 met pensioen kunnen gaan, maar ik heb geweigerd. Ik ga het nu niet laten liggen”, aldus de manager.

Voor Lefevere is ook zijn opvolging een zoektocht de komende periode. “Ik heb gelezen dat Tom Boonen geïnteresseerd is. Hij heeft ook gezegd dat het nog niet voor meteen was. Tom zou het wel kunnen, met zijn flair en charisma. Ik heb een contract dat afloopt in december 2021, met nog een paar opties. Het zal niet één persoon zijn, die mij opvolgt. Het is een job voor twee of drie mensen”, zegt Lefevere.


“Ik wil absoluut vermijden dat ze zeggen: ‘Is die oude daar weer?’ Ik wil niet in de weg lopen”, zegt de man die al twintig jaar aan het roer staat van de WorldTour-ploeg. “Ik voel me niet oud. Soms wel, wanneer ik te lang heb uitgezeten ’s nachts. […] Ik zie een rol als voorzitter van de raad van bestuur wel zitten. Dat ik wel advies geef, maar niet meer de dagelijkse verplichting voel om toch naar de koers te gaan.”
Luijt 05 december 2019 17:05
De veelbelovende kop heb ik geciteerd uit het artikel. In de praktijk valt het mee (of tegen, zo je wilt). Lefevere blijft gewoon ploegleider. Hij vindt zelf dat ziojn functie 2 fte is. Hij kan niet door 1 persoon worden opgevolgd, zelfs niet door Tommeke. Misschien door Boonen en Van Echelpoel samen dan? Ziet em duun!
pl0rk 05 december 2019 22:28
Eigenlijk is het 3 fte hè. Alleen als mensen van het kaliber Boonen het gaan doen kunnen ze het met z'n 2en.
Pyama 06 december 2019 09:10
Hij is toch juist geen ploegleider maar ploegbaas.
tvm 06 december 2019 09:13
Wie zijn opvolger ook wordt: de ploegleiding zal nooit meer zo goed functioneren en dezelfde continuïteit kennen als nu, vermoed ik.
Het vacuüm zal gevuld worden, maar immer zal de vergelijking met Patje gemaakt worden en zal men moeten concluderen: oef.
Eindhovuh 06 december 2019 11:15
Die man is hoe je het ook wendt of keert een legende.
Gaat nooit meer hetzelfde worden.
Wanny 06 december 2019 19:34
Als Voorzitter van de Raad van Bestuur is ie totaal ongeschikt. Hij moet of de baas zijn, of helemaal stoppen.
Nelis! 06 december 2019 19:52
Dat denk ik ook Wanny. Ik zou in elk geval niet graag onder iemand willen werken die zo nadrukkelijk op de voorgrond kan treden. Echt zo'n betwetertje voor wie je je steeds moet bewijzen.
Eindhovuh 06 december 2019 20:58
Dat denk ik ook.
Dan krijg je een situatie zoals bij sc heerenveen.
Riemer van de Velde die officieel niets doet maar wel alles bepaald.
Niet goed voor een team.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen