Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Zeeman: 'De Plus kan podium rijden in een grote ronde'

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 14 december 2019 13:34
Uit in de Leiderstrui, die het weer uit het Nieuwsblad hebben:
Met de aanwezigheid van Primoz Roglic en Steven Kruijswijk en het aantrekken van Tom Dumoulin heb je alle kopmanplaatsjes wel bezet voor de komende jaren, zou je zeggen. Toch ziet sportief directeur Merijn Zeeman van Jumbo-Visma nog iemand in zijn selectie waarvan hij denkt dat die de Giro, Tour of Vuelta aankan. 'Laurens De Plus heeft alles in zich om ooit podium te rijden in een grote ronde.'

Zeeman wil nog niet te hard van stapel lopen als het gaat om zijn Belgische troef, maar steekt zijn geloof in De Plus niet onder stoelen of banken. 'We moeten hem de tijd geven voor de benodigde ervaring en rust, maar Laurens heeft alles in zich om uit te groeien tot een kopman. Hij is een goede tijdrijder en een geweldige klimmer die zich staande kan houden in de derde week.'

In gesprek met Het Nieuwsblad geeft Zeeman aan dat De Plus er zelf ook zo over denkt. 'Hij zal ook toegeven dat hij nog niet zo ver is als Roglic, Dumoulin of Kruijswijk. Zowel mentaal als fysiek. Maar daarom heeft hij juist voor ons gekozen, om van die mannen te leren.' De Plus reed afgelopen zomer een geweldige Tour in dienst van Kruijswijk en bekroonde dit daarna zelf met de eindwinst in de BinckBanck Tour, zijn eerste rittenkoers als kopman voor Jumbo-Visma. 
Frederik D. 14 december 2019 13:39
Persoonlijk ben ik ook wel weg van De Plus, niet alleen vanwege zijn talenten maar ook vanwege zijn karakter.
Ridder Kale Knikker 14 december 2019 13:40
Op zich is dit natuurlijk niet verwonderlijk gezien we met regelmaat berichten zien over het kleine maar dappere België. Toch vind ik dit een gewaagde stelling van Zeeman waarvan ik hoop dat hij gelijk gaat krijgen. Het is een leuk jong die Laurentius, maar ik zie in hem nog niet direct een leider. Al zal inderdaad daarin een oorsprong liggen in zijn afkomst (de Vlaming is immers van huis uit vaak wat bescheiden, behalve als ze op jonge leeftijd naar Ajax verhuizen) en leeftijd. Dat hij een grote motor heeft en zich nog verder kan ontwikkelen op het gebied van tijdrijden en klimmen staat voor mij vast.

Ik gun het De Plus van harte, dus hup Laurens!

Verder iemand enig idee hoe lang het nog duurt tot de Omloop?
Eindhovuh 14 december 2019 13:50
Ik zie het ook niet zomaar gebeuren eigenlijk. Als je de podiums van de afgelopen 5 jaar bekijkt van de minste grote ronde, de Vuelta, dan moet de Plus nog wel echt serieus groeien.
En zelfs dan moet het meezitten.
Sub Culture 14 december 2019 14:54
Volgens Sven Nys heeft De Plus een grote toekomst voor zich in het rondewerk.
Hij moet echter hard blijven trainen, voetjes op de grond houden en dan is hij op termijn allicht in staat tot mooie prestaties in het rondewerk.

Insert Engelstalige quote over hoe je eerst hard moet werken alvorens de vruchten te plukken.
Clavan 14 december 2019 16:38
Laaghangend fruit
veluweracer 14 december 2019 17:20
Hij heeft een tamelijk matig bezette B.B.Tour gewonnen. Voor mij is Zeeman hier vreemd bezig door zo iemand zulke kwaliteiten toe te dichten. Zo direct wil hij nog voor eigen kansen gaan lopen kloten. Is gewoon superknecht zijn niet voldoende voor Zeeman?
Brieske 14 december 2019 22:25
Ik denk dat Zeeman het over een dag uitslag heeft.

Groet
Bummetje 15 december 2019 10:20
Ik denk dat het nieuwsblad aan Zeeman vroeg: "die Laurens de Plus, dat is toch een fantastische renner die de mogelijkheid heeft op het podium van een grote ronde te rijden?" en dat Zeeman antwoordde "uhh, ja, in principe ooit misschien wel ja, maar hij moet nog veel leren." Vervolgens is bovenstaand artikel hierover geschreven.
Frederik D. 15 december 2019 11:43
Heel goed mogelijk. Maar toch is De Plus een zeer redelijke renner. smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen